Shippingkjempe med nytt kjempejafs og ny flagging i Awilco LNG

AlfaQ
ALNG 28.05.2020 kl 08:49 7243

For andre gang pÄ 1 uke heiser shippingkjempen Navig8 flagget i Awilco LNG!
De kjÞpte posten som Petter Stordalen var nÞdt til Ä selge igÄr.
Navig8 eier nÄ 13,9% av Awilco LNG. SpÞrsmÄlet er hva som er hensikten med hamstringen?
De mener utvilsomt ALNG er billig, men intensiteten i kjÞpingen fÄr dette til Ä lukte litt oppkjÞp.

Dagens melding:

Disclosure of acquisition of large shareholding in Awilco LNG ASA
1. Name of person subject to the notification requirement: Navig8 Topco Holdings Inc
2. Background for the notification: Crossing the 10% shareholding threshold
3. Name of the issuer: Awilco LNG ASA
4. Description of the financial instrument: Shares
5. Type of transaction: On-market share acquisition by indirect subsidiaries of Navig8 Topco Holdings Inc via intermediaries
6. Timing of and market for the transaction: 27/05/2020, Oslo Bors
7. Volume of the transaction: 10,216,756
8. Holding after the transaction: 18,381,122 shares, representing 13.87% of the issuer’s total shares outstanding.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Fresh Prince
28.08.2020 kl 11:18 1330

Er ikke aksjonÊr her, men synes det er litt rart at kursen har falt sÄ mye nÄ ettersom LNG-prisene har Þkt ganske mye den siste mÄneden og er nÄ over break-even for ALNG. Er det muligens fordi de vil trenge mer kapital for Ä fjerne all finansiell usikkerhet i kommende Är? Vil i sÄ fall tro de ikke vil mÄtte hente noe spesielt mye og etterspÞrselen etter Ä tegne seg vil nok vÊre stor.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
AlfaQ
17.09.2020 kl 21:12 1034

Hadde ikke ventet at kursen skulle under 1 krone igjen.
Ser ut som at Navig8 ikke var representert pÄ EGM idag. Merkelig?
Aksjekapitalen ble nedsatt, men det ble ikke gitt noen ytterligere fullmakt til emisjon, Foreligger denne fra fĂžr?
Hva var egentlig hensikt med EGM?


Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
surplus
17.09.2020 kl 21:30 1016

PÄlydende ble satt ned fra 2.5,- til 0.1,- dette gjorde de nettopp for Ä sikre seg muligheten til Ä foreta en emisjon. NÄ har de ikke signalisert at de er i akutt behov for det. Greier de seg uten er det duket for en kraftig reprising. Aksjen er kraftig giret. Mye tyder pÄ at markedet for LNG frakt er i bedring. SÄ er det en oppside i forbindelse med forsikringsoppgjÞret de venter pÄ. HÞy risk og hÞy oppside.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Longline
17.09.2020 kl 22:25 988

Tar tid med forsikringen,men kommer👍Har tro pĂ„ en pen oppside her..Jfr Q2 rapport har vi MUSD 1 utestĂ„ende fra assurandĂžrene som vi forventer gjort opp i Q3/Q4 2020.

I tillegg har vi et krav pÄ motparten fra kollisjonen. Dette er stÞrre enn forsikringskravet og vi forventer oppgjÞr i lÞpet av 2021. Slike prosesser med advokater og forhandlinger rundt skyldspÞrsmÄl og krav/tap/kostnader tar dessverre (altfor) lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »