BGBIO uke 23 🚀

Slettet bruker
BGBIO 30.05.2020 kl 20:37 7307

Snitt kursmål uten bemcentinib er 65, mens med bemcentinib er den forsiktig tenkt til 85.

Kunne tenkt å laget en liten tippekonkurranse for oss som leser forum her hva dere tror kursen står i ved børs slutt fredag uke 23 🧐

Om konkurransen ikke blir sponset, da er nok premien bare heder og ære, men en skal ikke kimse av det 🤩

Selv tipper jeg at kursen på slutten av neste uke er 64,94.

Place Your bet, and your five cents 👍

Siste gyldige bet kl 2400 01.juni
Redigert 20.01.2021 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
HP17
30.05.2020 kl 20:42 7292

38,4
Falketind
30.05.2020 kl 20:44 7251

55,45
Slettet bruker
30.05.2020 kl 20:45 7239

HP17 skrev 38,4
Godt HP, kun one bet that is valid 👍
Slettet bruker
30.05.2020 kl 20:48 7225

Falketind skrev 55,45
Ganske sikker på at der kommer nyheter neste uke, da de har kjørt emi til eiere 🚀
stinus
30.05.2020 kl 22:11 7034

43.5
klaesp
30.05.2020 kl 22:28 6976

39.30
Slettet bruker
31.05.2020 kl 10:56 6316

Kurs er vel ikke så viktig foreløpig?
For BGBIOs del er det mer interessant å se på forholdet mot de selskapene som prøver å lage en vaksine.
Og der har BGBIO nå gjenvunnet mye av sin betydning:
Både Moderna og andre har måttet innrømme at de ikke har hatt grunnlag for sine påstander om "snarlig" vaksine, der man skrøt av at dette kunne komme allerede i 2020. Dette har vist seg helt useriøst. Derimot oppnådde de en boost i børskursen slik at bløfferne på eiersiden dro ut en rask fortjeneste.
Nå sier de mer seriøse forskere på området at vaksine i 2020 kan man bare glemme, og 2021 er heller ikke mer enn litt sannsynlig. En rekke forskere sier nå faktisk at man ikke vil klare å lage en skikkelig vaksine mot Covid-19 i det hele tatt (som allerede gjelder for en rekke beslektede virusformer)

Siden vaksine ligger så langt fram og er så usikkert i det hele tatt, blir BGBIOs arbeid med en BEHANDLING enda mer attraktivt i markedet om de lykkes.
Jeg tror ikke aksjonærer i BEHANDLINGSRETTEDE selskaper som BGBIO skal la seg skremme av flere amerikanske bløffer om vaksine.
For lykkes BGBIO med en effektiv behandling vil det holde lenge for oss aksjonærene :-)



Redigert 31.05.2020 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2020 kl 15:57 5978

Nei, enig med det, men er jo turen til målet som er spenningen i hverdagen. Spesielt med tanke på 19 ACcelerating COVID-19 Research & Development: Phase 2 platform programmet. Ser for meg nye meldinger her i løpet av de neste ukene 😊. Men er helt klart at her ligger flere ting i pipelinen som er mer interessant i tiden fremover for kreft behandling.
Brun
31.05.2020 kl 16:41 5869

Tipper 46,50. Har lest at det skal gis informasjon 15. juni, par dager før generalforsamling. Styret har nok mer info enn det vi får så kursen ville normalt vært over 50, men så har vi de med negative tanker som selger seg ut i løpet av uken
Herman*
31.05.2020 kl 21:13 5516

Det som undrer meg mest for tiden er at selskapet sliter med å finne en eneste pasient som er aktuell for studien. De lykkes nok, men fra å si at studien skal starte umiddelbart med resultater i slutten av juni (da de hentet kapital), til å ikke ha klart å starte behandlingen av en eneste pasient per 1.6, er jo ganske oppsiktsvekkende. Vi får håpe at behandlingen av første pasient begynner innen den 10.6, at behandlingen av den siste pasienten starter innen 1.7, og at alle er ferdigbehandlet innen 15.7. Så trenger de angivelig fire uker på å analysere data. Tipper det kan gjøres raskere hvis det er viktig nok, det settes jo "fartsrekorder" kontinuerlig under denne pandemien.
Slettet bruker
01.06.2020 kl 22:16 4970

herman,
jeg ser du har skrevet flere innlegg som viser at du ikke har satt deg inn i ACCCORD-prosjektets faktiske forhold, og der du slenger rundt deg med løse påstander om både det ene og det andre. Her er noen fakta du bør starte med før du skriver flere innlegg:
1) Det er ikke BGBIO som driver rekrutteringen her, det er NHS
2) BGBIO stiller til disposisjon bemcentinid for pasienter NHS har hentet inn
3) NHS har valgt BGBIO og bemcentinid på basis av foreliggende kliniske erfaringer fra pasienter med ebola og sars
4) Teorien er at bemcentinid vil virke sykdomsdempende også på Covid-19
5) BGBIO kan ikke levere meldinger om resultater før de får dem fra NHS, og det er ikke kjent hvilken praksis og timing NHS vil anvende her
6) NHS dekker BGBIOs utgifter og styrer derfor også logistikken rundt dette
7) Dersom bemcentinid virker så bra at det vil bli anbefalt + godkjent brukt i medisinering mot Covid-19, vil BGBIO kunne begynne å selge medisinen på egen hånd

Redigert 01.06.2020 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
01.06.2020 kl 23:32 4611

Jeg velger å være optimist for den kommende børsuken: mitt tips er 36,90.

mvh
Herman*
02.06.2020 kl 00:37 4440

Jeg er kjent med de faktiske forhold. Mitt poeng er bare at de gjennomførte emisjonen på en noe spekulativ måte.
Mr Obelix
02.06.2020 kl 02:47 4327

Satser på kurs 48, ved uke slutt👍🏼
Wagly
02.06.2020 kl 07:10 4123

FPD BergenBio
klaesp
02.06.2020 kl 08:04 3909

På generelt grunnlag er det helt normalt at kursen legger seg rundt emikurs eller like under, men en det finnes selvsagt noen få unntak...
robkal
02.06.2020 kl 13:13 3560

rart dette.. at kursen ikke beveger seg mer en 1kr opp ell ned.. over sååå lang tid?? kursmanipluation??? ser og att algoen 4900 holder til her og... syke greier
Slettet bruker
03.06.2020 kl 10:55 3177

HP17 skrev 38,4
Ser ut som du leder midtveis i uken HP17, ikke nyheter enda som har trigget kursen.

Blir spennende å høre effekt av bemcentinib på pasienter innlagt på sykehus med COVID-19. Spørsmålet er om vi må vente til høsten før vi virkelig får noen trigger for BergenBio?.
rischioso
03.06.2020 kl 11:17 3112

Det er i alle fall ikke sannsynlig at vi må vente til høsten før det kommer triggende meldinger. Det er mange triggere som står i kø den nærmeste tiden som:

(1) Oppdatering rundt den videre rekrutteringen
(2) Oppdatering rundt den videre uttestingen/medisineringen
(3) Midlertidige resultater

* Mao, det ligger mange trigger-meldinger klare og på vent før resultatene for fase2 foreligger og når fase2 er ferdig og resultatene kvalifiserer for å gå videre til fase3 så vil det også i det løpet være de samme triggende meldingene undervegs før endelige resultater foreligger.
Redigert 03.06.2020 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
03.06.2020 kl 11:19 3100

Joda, det dukker vel opp en melding i juli om at de faktisk har fått tak i pasient nummer to, håper bare da at pasient nummer en overlevde...
Redigert 03.06.2020 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Bulldog
03.06.2020 kl 11:27 3056

15 day dosing schedule

15. juni er minimum første pasient ferdig med doseringene.
hara-a
03.06.2020 kl 11:36 3020

Dersom han ble frisk... hva ble han egentlig frisk av? Ikke ta det for gitt at man kan konkludere at behandlingen hjelper...

om han dør blir det mega nedsalg... Så oppsiden ligger langt frem i tid om den finnes.
Redigert 03.06.2020 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.06.2020 kl 11:48 2975

Det er helt greit å ha meninger om ting, men å kaste ut slikt som du gjør uten at det er basis i noe reelt blir det jo bare tøv ut av.

I månedsskiftet april/mai så ble selskapet BGBio invitert som den foretrukne til ACCORD og som først ut nettopp av 2 gode grunner:

(1) fordi bemcentinib har påvist positiv virkning på SARS som i likhet med Covid-19 er i Corona familien
(2) fordi bemcentinib er blitt utprøvd over tid og beviselig ikke har bivirkninger og dermed er ufarlig å bruke.

Disse 2 til sammen la grunnlaget for at BGBio ble den foretrukne da sannsynligheten sammenlignet med andre antivirale medikamenter var større når det kommer til virkning og at resultatene vil komme raskt fordi man ikke behøver å sjekke for bivirkninger og dermed kan gå rett i fase2.

Så tilbake til tidslinjen:

(a) Knappe 2 uker etter at de ble invitert som den foretrukne så var 4 av 8 sykehus blitt aktivert og klare til å begynne uttestingen.
(b) Knappe 2 uker senere så var 8 av 8 sykehus aktivert og klare til å begynne uttesting og den første pasienten ble medisinert med bemcentinib.

Ser man så på disse realitetene så faller det på sin egen urimelighet å skulle mene at ting går tregt - dette må vel heller være å anse som hastighetsrekord og således er det å forvente at den videre utviklingen vil skje raskt - det er nettopp det ACCOORD står for og er etablert for: "Accelerating COVID-19 Drug Development".

https://www.southampton.ac.uk/news/2020/04/accord-covid-trial.page

* Nå er det jo ikke slik at det vil komme en ny melding for hver nye pasient så slikt sett kan det være 5, 10 eller 15 som nå er klare til å starte uttestingen. Nye oppdateringer vil komme fortløpende, men først når det er hensiktsmessig. Mao, det er aldri dumt å forholde seg til realitetene, men for all del du står helt fritt til å ikke gjøre det… ;)
Redigert 03.06.2020 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
03.06.2020 kl 12:35 2855

Du har rett i det, syns bare de ikke gjør noen god jobb med å informer om den prosessen de kjører, så da syns jeg ikke det er urimelig å gi de litt tyn.

Dersom sjefen har rett i at det er 80% sjanse for å lykkes bør de klare å hoste opp noe mer konkret.

Om vi vet at det er tusenvis av mennesker som til enhver tid er smittet av covid 19 i UK, dersom det på tross av mange tusen potsensielle kandidater likevel viser seg å være veldig vanskelig å rekruttere til Accord studien syns jeg også de bør forklare hvorfor.

Det virker jo som markedet mener det samme som meg, for kursen har bare gått en vei siden de kom med "en person" nyheten, mao skuffende nyheter sett ut fra hva de kom med i slutten av april.

Men som jeg sier, dersom dette lykkes vil alt dette være glemt, kommer det en nyhet til neste uke at 5-10 nye personer er rekruttert kan vi snakkes, men tviler på at det vil komme noen slik meldig i neste uke.

Det var jo uansett snakk om at man skulle se noen resultater i slutten av juni? Det begynner å nærme seg...
Redigert 03.06.2020 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.06.2020 kl 13:11 2783

RE - Dersom sjefen har rett i at det er 80% sjanse for å lykkes bør de klare å hoste opp noe mer konkret.

* Hva mer mener du de skal hoste opp enn de har gjort frem til nå og det i løpet av rekord tid? Tviler på at du kan vise til andre som har utrettet det samme eller mer på kortere tid og kan du ikke det så er det heller ikke forståelig for hvorfor du skulle mene at de skal hoste opp mer enn de har gjort frem til nå.

RE - Om vi vet at det er tusenvis av mennesker som til enhver tid er smittet av covid 19 i UK, dersom det viser seg å være veldig vanskelig å rekruttere til Accord studien syns jeg også de bør forklare hvorfor.

* Det har de vel allerede svart på når de sier at tidslinjen ikke er endret og når den ikke er endret så betyr jo det at det ikke er noe å forklare. At andre spekulerer i utfordringer betyr jo lite når selskapet selv ikke melder endringer.

RE - Det virker jo som markedet mener det samme som meg, for kursen har bare gått en vei siden de kom med "en person" nyheten, mao skuffende nyheter sett ut fra hva de kom med i slutten av april.

* Du har kanskje ikke fått med deg at kursen tok et betydelig byks når meldingen kom i slutten av april - det at den nå korrigerer noe tilbake i påvente av nytt er vel da heller naturlig.

RE - Men som jeg sier, dersom dette lykkes vil alt dette være glemt, kommer det en nyhet til neste uke at 5-10 nye personer er rekruttert kan vi snakkes, men tviler på at det vil komme noen slik meldig i neste uke.

* Hva skal være glemt, at kursen etter å ha doblet seg har gått noen prosenter tilbake - er det det som vil bli glemt for alt det andre du har kommet med har jo ikke stemt - men for all del, vi kan jo glemme det feilaktige du har kommet med … :)

RE - Det var jo uansett snakk om at man skulle se noen resultater i slutten av juni? Det begynner å nærme seg...

* Ja, juni eller juli vil nok resultatavlesingen foreligge for fase2 siden selskapet sier sommeren. Men i forkant av det så vil det med største sannsynlighet komme oppdateringer undervegs både i forbindelse med rekrutteringen og uttestingen.

Nå er kursen nær emisjonskursen hvor nye og eksisterende aksjonærer gladelig la 500m/nok på bordet for bare kort tid siden så sannsynligheten er stor for at rep emien blir kansellert noe også selskapet har tatt forbehold om. Om og når det skjer så vil det fjerne den midlertidige demperen som den skaper, men uansett så er rep emien liten og ikke minst så skulle den uansett ha blitt gjennomført nå i juni så vi er bare dager unna med å få fjernet eller gjennomført den så fokuset kan flyttes - mao, det er ikke lenge igjen av muligheten til å få handlet her nede … ;)

Nå skal jeg ut å kose meg i det fine været så får heller andre ta over - ha en fin dag!
Redigert 03.06.2020 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
03.06.2020 kl 13:20 2754

En god analyse du kommer med der.

Det er flott at aksjen genererer så mye interesse, kan avslutte med å si at jeg, som deg, håper på en mer positiv utvikling utover sommeren, høsten og videre.