Oil is back! Aker BP tilbake i 300 i år.

Slettet bruker
AKERBP 01.06.2020 kl 20:42 2041

Olje på før Korona krise nivåer. Dette er bare begynnelsen da det er rekordlav produksjon og økonomier åpnes opp.

Har det vært lettere å spå et rally noen gang? Et godt kjøp hvis olje opp er Aker BP da den er mer sensitiv for oljepris enn Equinor.
Redigert 20.01.2021 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Swing
01.06.2020 kl 21:11 1935

Jeg synes AkerBP fortsatt er litt dyr sett opp mot Aker, men gapet mellom de to er blitt mindre i det siste. Jeg har 95 prosent i Aker og 5 prosent i AkerBP (alle egg i ett fat olje). Jeg tror Aker prosentmessig har mer å gå på enn AkerBP. Planen er å sitte rolig i mange år og kjøpe AkerBP for utbyttene i både Aker og AkerBP. Det blir fem utbytter i året og jeg får "dobbelt opp" av utbytter.
undrende
01.06.2020 kl 21:34 1823

Finnes vel bedre kandidater innen oljeservice, vel og merke selskaper som fortsatt tjener penger, og har gjort det under hele olje/corona krisen. Selskaper med en solid økonomi.
Selskaper som ikke behøver konkursbeskyttelse, konvertering av gjeld til aksjer, store utvannede emisjoner.
Odfjell drilling (ODL) og BW offshore Limited (BWO) skulle ha alle forutsetninger til mer enn en dobbling om dette står seg, og olja fortsetter videre opp.
Ergrer meg litt at man ikke har posisjonert seg litt i disse på et tidligere tidspunkt, men de er fortsatt lave.
Slettet bruker
01.06.2020 kl 21:34 1823

Burde gå opp mot 180 ila denne uken synser jeg.
Slettet bruker
01.06.2020 kl 22:14 1672

Vel jeg synes at Afrikasatsingen kunne vert i et eget selskap. Da hadde jeg vært interessert. Nå er det kun Akerbp jeg handler. Og det fortsetter jeg med så lenge fondet mitt går med overskudd,og Akerbp ikke blir for dyr. Planen var å kjøpe flere fondsandeler for utbyttene som renner inn fire ganger i året,men nå blir det omvendt for en stund.
Tror neste uke blir god for oss i Akerbp, men for oss langsiktige som er på kjøperen er det de lange linjene som teller mest.
Uansett lykke til alle medaksjonærer.
Swing
01.06.2020 kl 23:38 1429

Aker eier bare ulike selskap, eiendommer og cash. Afrika satsingen er vel et eget selskap? Aker eier 50,79 prosent av aksjene i Aker Energy. Aker Energy eier 50 prosent av i oljefeltet Deepwater Tano Cape Three Points i Ghana. Uansett - jeg har ikke noe særlig tro på satsinger i Afrika. Alt for ustabilt og sosialistisk. Aker Energy utgjør vel ca. 1 prosent av verdiene i Aker, så det er et spytt i havet.

"Aker Energy AS was founded in February 2018 and is established as the newest member of the Aker Group. Aker Energy will base its operating model on that of Aker BP, building its operations on an integrated, flexible and efficient structure for decision making." - Høres i alle fall flott ut på papiret.
Redigert 02.06.2020 kl 00:05 Du må logge inn for å svare