PHO - Er dette en `Once In A Lifetime Opportunity` ?

Slettet bruker
PHO 05.09.2018 kl 12:26 36687

At ikke flere tar gevinst etter en drøy dobling av kursen i sommer er i seg selv et bevis på at aksjen er veldig sterk, og jeg tenker at mange vet hvorfor.
Selv om det har vært 2 feriemåneder i kvartal 3, så er det all grunn til å tro at utplasseringen av scope har vært massiv i f t foregående kvartaler, og et hvert utplassert scope fra Karl Stortz = økt etterspørsel etter Cysview.
Det er nesten for godt til å være sant at Photocure har en avtale med Stortz i forkant av lanseringen av KS sine Flexiscope med HD-video.
I dette tilfellet er KS like avhengige av Photocure som PHO er av Stortz, og sammen er de krutt.
Det var ikke vanskelig å forstå ut av presentasjonen ved Q2 at etterspørselen etter de nye scopene akselererte inn i kvartal 3 enda det var Juli og hetebølge.
Flexiscopene har bare vært i salg i noen få måneder, men de var nok veldig kjærkomne når de ble lansert.

Mange tror at selskapet ikke klarer Net Profit i Q3, men med 13 mill. mindre i engangskostnader i Q3 enn Q2. (Som kjent avskrev Photcure sluttpakkene til 6 ansatte som måtte gå inkl Kjetil Hestdal og gjorde med dette rent bord i Q2).

Selv om utgiftene til salgsorganisasjonen øker vesentlig i Q3, så tror jeg neppe det blir snakk om mer enn 3-4 mill i økning.
Etter min mening skal det godt gjøres å ikke få et høyere salg av Cysview totalt i USA, -gamle markeder (IPSEN sine områder), og nye markeder (Canada, Australia og NEW zealand).
Da mine Damer og Herrer ligger veien åpen for at vi får det første Net Profit av selve driften i Photocure sin historie.

Jeg tenker at alle som sitter stille med sine PHO-aksjer har mye oppmuntrende og gledelig å se frem til, og den gode fremtiden er relativt nært forestående.
Personlig gleder jeg meg til Q3 med Bellete og forhåpentlig en topp CEO på parketten i November.

Jeg har kursmål på 100 i 2018, og 150 ved pres av Q4 i februar 2019.

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare