Storfilmen "Tatt av vinden" fra 1939 beskyldes for rasisme

Lurulf
10.06.2020 kl 20:05 438

Rasismepolitiet i USA er i ferd med å gå helt av skaftet, de overgår snart Inkvisisjonen og McCarthyismen. CNN roper og beskylder alle de kommer over for rasisme - så og si døgnet rundt.

Det siste idiotutspillet er at HBO Max trekker den klassiske Oscarvinnende storfilmen "Tatt av vinden" fra 1939 med bla Clark Gable fra filmutvalget sitt fordi de mener den er rasistisk. De er åpenbart redde for å bli beskyldt for å spre rasisme.

Galehuset er faen-ta-meg snart det eneste stedet man kan treffe på normale mennesker.

https://www.foxnews.com/entertainment/hbo-max-pulls-gone-with-the-wind-from-library-amid-racial-tensions
Redigert 10.06.2020 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 20:19 431

« Galehuset er faen-ta-meg snart det eneste stedet man kan treffe på normale mennesker.»

E9.
atnorhe
10.06.2020 kl 20:27 420

De gale har det godt🏃🏾 🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️🏃🏿‍♂️
Slettet bruker
10.06.2020 kl 20:27 416

Alle tøffingers favorittfilm.
Om savnet blir for stort får dere lese boka.
Tipper forøvrig at filmen fortsatt vil være tilgjengelig på andre platformer.
Hr.Suhr
10.06.2020 kl 21:38 388

Dette kan ikke være tilfeldigheter lenger, den saken må være klar.
Og som Børst sa det, dette er kultur-genocide etter oppskrift fra IS.
Og tenk så dårlig rustet vi er til å stå opp imot den slags, dere.
For nå til dags kappes jo folk om å være idiot.
Sjøl har jeg ikke sett filmen, men husker foreldrene mine, især mor mi skraut av denne filmen i lange tider etterpå.
Tragisk, for gørra og perversitetene som serveres nå til dags er sjølsagt helt okei.

Håper iallfall bergenserne ikke endrer bydelsnavnet "Møhlenpris".
Isåfall et svik mot egen historie og utvikling. Bergenserne hadde aldri vært bergensere om det ikke var
for impulsene fra Europa.
(Da jeg bodde i Bergen fikk jeg høre om at i et av de gamle herskapshusene oppunder Fløyen hadde de svart tjenerinne
en gang i tiden. Historien var fortalt av noen som husket henne, forsto jeg. Aner ikke når, men sikkert før århundrskiftet på 1900-tallet, tenkte jeg.)
(en intetsigende avsporing hører til, mener jeg...bare den har 2% relevans)
Slettet bruker
10.06.2020 kl 21:53 374

Når du ikke har sett filmen ennå klarer du deg sikkert uten resten av livet. Forøvrig kan ikke dette sammenlignes med Møhlenpris saken. Det er et offentlig annliggende. Hva HBO ønsker å vise eller ikke vise er jo deres sak. De er såvidt jeg vet et privat næringsforetakende. Det høres mer ut som et PR-stunt..
Redigert 10.06.2020 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
10.06.2020 kl 22:30 355

Har aldri hatt planer om å se filmen. Vet ikke engang hva den handler om, men er den like grov som
f.eks. bøkene til Astrid Lindgren så må den selvfølgelig enten bannes eller sensureres.
Vi lever da tross alt i en sivilisert verden-
sjøl om det ikke virker sånn lenger, men heller at utsiktene summa sumarum ser helt forferdelig ut
Men det ser vel du også vil jeg anta
Slettet bruker
10.06.2020 kl 22:45 342

Du har selvsagt rett til å mene hva du vil om dette men jeg håoer du også respekterer HBOs rett til å vise hva de vil.