Life is life

Føre var
LIFE 15.06.2020 kl 08:20 109709

Danmark vil tilby testing ved grensene. Her trenger man vel antagelig en 5 minutters test?

https://www.dn.no/reiseliv/danmark/tyskland/koronaviruset/danmark-vil-tilby-turister-koronasjekk-ved-grensen/2-1-825667
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2020 kl 15:03 4166

Risikosport om en er en supersmitter.

Vi får nok vite når der kommer en god nok vaksine. Noen medisiner er jo testet og virker på noen mennesker.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 15:05 4146

Så det var noe om den testen på CNN her om dagen men visste ikke den var så dårlig. De nagative testene blir jo verifisert på laboratorium etterpå så kanskje den har gått fra 20% feilmargin til 48%..
Slettet bruker
26.06.2020 kl 15:13 4130

Det er naturlig ja, Men selv om de skulle ha en 10% feilmargin trenger de ikke nevne dette. "Highly sensitive/accurate" kan være på positive prøver. Med 10% feilmargin på negative årøver er de fortsatt best i klassen. Men det ville vært litt skuffende om det skulle være tilfelle, men vi kan ikke utelukke det heller....
Azraehl
26.06.2020 kl 15:29 4038

De første studiene på Abbot sin test varierte. 6%, 10% og 20% falske negativer. I etterkant var det et universitet (husker ikke hvilket og gidder ikke slå det opp) som fant ut at det var opptil 48% falske negativer. FDA har reagert, men gitt Abbot mulighet til å motbevise. Jeg skrev om disse for et par uker siden, men husker ikke i hvilken tråd.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 15:35 3998

Søk på

Azraehl finansavisen + nøkkelord

så kan det hende du finner tråden. Det kan vel ikke være så mange aktuelle. Her er din profil:

https://finansavisen.no/forum/user/198108/view
bj111
26.06.2020 kl 15:49 3952

Det er vel en ren synsing du kommer med der for spørsmålet er hva er Life verd uten DD og hva er MCAP på DD med testen ved 90% eller 99%?
25% av MCAP på DD kan tillegges verdien på Life og så må en ha en verdi på det Life holder på med.
Aksjekurs er bare et tall spådd i et kaffefilter eller en brunsnegles vandring om en ikke relaterer det opp mot MCAP.

Det er mange milliarder du legger til grunn at verdien på DD er med aksjekurs kr 20 på Life. Kan godt være realistisk men bør begrunnes med noen kalkyler.

Nax0
26.06.2020 kl 16:12 3831

Nok en dag, nok en mulighet for godkjenning! Blir dette en ny meme?
Slettet bruker
26.06.2020 kl 16:36 3776

I dag er kursen ca 6Kr. 3,5 Lifecare og 2,5kr DD.

Lifecafe aksjen la seg på rundt ca 3,5kr etter det ble annonsert at DD finasierer Sencell.
Da prises 25% eierandel av DD til 2,5kr pr aksje (x ca 80.0000aksjer) = 200Millioner. DD Mcap 800Mnok.
Det synes jeg er en fair prising av DD før de har fått godkjent testen sin.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 18:39 3599

Noen som vet LOA-prosenten for lignende produkter behandlet hos FDA og BfArM? Er det ikke slik at de lettere gir midlertidig "krisegodkjenning" til produkter for bekjempelse av Corona, kontra "vanlig" søknadsbehandling?
Omsetningen på Life var ikke høy i dag. Godt aksjen holdt stand på 5,85. Klart for oppgang neste uke. Håper og tror på godkjenninger. Blir nesten som å vente på juleaften dette her.. 🙂
God helg!
Hardly
26.06.2020 kl 19:08 3515

Endeløse køer for å få testet seg i Florida og Texas sa de på nyhetene nå, samtidig som smitte omfanget bare øker og øker. Restriksjoner gjenninføres.
LaFleur
26.06.2020 kl 21:23 3274

Selvsagt, dette nevnte jeg allerede i forrige uke. DD og Life med ingen positive meldinger, og man ser kun et nedsalg blant toppaksjonærene. Det eneste folk kommer med her inne, er: "i morgen blir det godkjenning". I dag var det GF, ikke noe positivt nytt der heller. Fortsetter dette opplegget fremover, så ser man fort 4-tallet.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 21:41 3210

Det er en GF, det skal ikke være noe kurs oppdrivende nyheter som kommer der. Tror ikke noen forventet det heller, problemet er at det er store forventninger til at de skal bli godkjent sist uke og denne uken at folk ikke har tålmodighet nok til å bare vente. "Investering er en utgift som forventes å lede til framtidig avkastning" alle som har vært lenge i gamet forstår jo dette. Tror de aller fleste som er tungt investert i denne aksjen leser ikke her inne en gang fordi de orker ikke BS og forstyrrelser fra sånne som deg. Det er ingen som har fasit svar, det er derfor jeg er åpen for diskusjon fra både positive og negative meninger, og det gjelder jo alle aksjer. Hvis du ser potensialet så investerer du hvis ikke så kan du gå til en annen aksje. Jeg har tid og penger til å tape på denne aksjen, er inne her fordi jeg liker spenning. At den fort vil havne på 4 tallet betyr også den fort kan havne på 8 tallet :)
Slettet bruker
26.06.2020 kl 21:42 3213

Men du vet; det er kommunisert fra DD (her fra 15. juni):
"Digital Diagnostics expect approval from BfArM and FDA in the next few weeks, where after the goal is to bring the tests to the market in millions."

Både FDA og BfArM gir sin tilbakemelding på søknaden når som helst, så da er det kanskje ikke så rart at vi jatter om "tror godkjenningene kommer i morgen", "tror FDA og BfArM gir sin positive tilbakemelding i neste uke", etc.
Du vet, det varer ikke for evig, før man hører noe. Og da kan det være man kan kjøpe seg inn på en langt høyere kurs, enn dagens. FDA sitt svar er jo litt på overtid også.

Det har vært en markant nedgang i omsetningen i Life den siste uken, der ikke store deler av selskapet har vært omsatt. Jeg tolker det dithen at enkelte selvsagt vil kjøpe og selge, mens de fleste avventer (å selge) til søknadene er ferdigbehandlet.

Time will tell..
Redigert 26.06.2020 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2020 kl 22:05 3180

Virker som aksjen har stablisert seg bra nå.For at tradere skal gjøre kroner på Life må kursen opp igjen,elers må gutteklubben kjøpe og selge sine egne aksjer ,og det blir det ikke peng av.Enig med Antikvaren om at dem som nå besitter aksjen ,dem sitter stille på toget og venter på fløyta.
Tradenixxx
26.06.2020 kl 22:10 3157

Jeg syns fortsatt at dette er en god investering, har ingen tvil på at dette skal gå feil vei egentlig. Ble veldig glad for å se at den har flatet ut etter at alle daytraderene er kommet seg ut av aksjen. Lykke til å god helg til dere alle! Husk det kan komme en gladnyhet kl 2400 i natt! Hvem vet??
Slettet bruker
26.06.2020 kl 22:27 3098

Innlegget er slettet
En melding der du har solgt deg ut med profitt, ingen interesse for noen. Pluss du legger ved en vurderingsløs setning om utvanning med en liten hilsen der du ønsker alt det beste for de resterende aksjonærene.

Tror du er en som angrer på at du solgte deg ut. Skjønner det. Kommer fort noen meldinger her nå;)
Slettet bruker
26.06.2020 kl 22:33 3074

At det er en viss risiko i denne aksjen er det vel ingen som betviler.Derimot er oppsiden gigantisk,derfor tar man en viss risiko.Alt kan skje i denne aksjen,oppkjøp kan skje,og da er det sent og komme inn i aksjen 5 min etter at det er et bud på exempelvis 31,40.-eller muligens 33.45
Gullhaugen
26.06.2020 kl 22:43 3079

Life kommer til å bli en gullgruve ...verden bare venter på dette produktet: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8meG2r/india-forbereder-seg-paa-smitteeksplosjon-vi-er-utslitte
6 kroner nå er penger på gaten når godkjenningen kommer. Da ser vi 30-40 Kr.
Redigert 26.06.2020 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2020 kl 22:46 3077

Risiko er det ingen tvil om! Alle har sin begrensing. Min er høy og det gir god avkastning.

Tenker også at et oppkjøp er veldig sannsynlig. Håper at prisen trekker seg mer opp mot 100. Det er selvfølgelig bare noe jeg i mitt hodet har sett for meg, så ikke ta det for noe god fisk. Håper for for del at selskapet for utvikle seg i rolig pil nordover i mange år fremover😊
Redigert 26.06.2020 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Møre75
26.06.2020 kl 22:49 3081

Skal selge mine når kursen er høy nok
Slettet bruker
26.06.2020 kl 23:01 3095

Innlegget er slettet
Tror ikke du skjønner det store bildet. DD skal finansiere hurtigtesten, det har de kommet ut med offisiell melding og Life trenger ikke å bruke en eneste krone for å utvikle denne testen. Det er ingen av disse som trenger penger foreløpig. DD er heller ikke børsnotert, før dette skjer så blir nok DD eller Life kjøpt opp. Uansett hvilken av disse så er det win win situasjon. FDA godkjenning kommer, BFARM godkjenning kommer. Du har tapt og har heller ikke tatt profitt på 100%. talk the talk walk the walk... noe som du ikke gjør tydligvis :)
Slettet bruker
26.06.2020 kl 23:18 3073

Innlegget er slettet
Folk har ikke investeringsgutsen i seg lenger. Du må vente, og så vente litt mer. Har du så dårlige tid?
Slettet bruker
27.06.2020 kl 00:16 3013

Innlegget er slettet
Greit og få beskjed på telefonen da.. Mulig du ikke har fått med deg hva de yngre generasjonene holder på med. Palmesus ville bytte ut festivalbåndet med chip. Halve Norge fikk smart høyttaler til jul. Robot gressklipper/støvsuger, smartklokker, helseapper, appstyrte kamera, mikrondroner etc. Alt dette er kommet for og bli. Men du er kanskje en av de som til stadig gjentar seg selv med den klassiske "alt var mye bedre før"?
StevenG
27.06.2020 kl 01:47 2926

Innlegget er slettet
Nå har du vel glemt gamle Biotech P. Eller AZT som det nå heter.. De tjente penger
Slettet bruker
27.06.2020 kl 07:29 2842

Innlegget er slettet
Trekokker

16.06.2020 kl 19:097875

Moro å sitte som aksjonær i Life kjøpte meg inn 08.06 og aksjene har på disse få dagene gått 77,43% Teknologien Life har er unik, ikke uten grunn at den kommende pharmagiganten DD gir de 25% av selskapet. Tror sterkt på fusjon🤓 Ikke glem hjemmetesten for Corona som er under utvikling, den vil ha ett enormt potensiale. På lang sikt kan de utvikle total sykdomsovervåking av kroppen. Blir spennende å se om de klarer å motstå bud fra Big Pharma!

Redigert 16.06.2020 kl 19:26

Du har jo skrevet dette i en annen tråd. Du er nok bare en som har solgt deg ut og vil inn igjen:)
Redigert 27.06.2020 kl 07:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 08:48 2729

Innlegget er slettet
haha for en clown....
Slettet bruker
27.06.2020 kl 09:36 2952

Forespørsel om godkjenning

Ifølge Constantin von Gersdorff, administrerende direktør i Digid, planlegger selskapet nå å starte kliniske studier for å undersøke testen i vanlig drift. – Derfor har vi allerede blitt enige om å samarbeide med ledende sykehus i Europa, Afrika og Asia, sier von Gersdoff. I tillegg har de unge gründere fra Mainz nettopp søkt om spesiell godkjenning fra Federal Institute for Medicinal Products and Medical Devices for Digid testsystem, som de sier passer i en baklomme. Søknaden om nødgodkjenning ble sendt til US Fda i slutten av mai. For å kunne produsere testsystemet raskt i større mengder etter vellykket godkjenning, har Digid inngått kontrakter med et stort, som ennå uspesifisert børsnotert amerikansk selskap. Ifølge digid, testen skal tilbys til listeprisen på rundt 60 euro. Dette tilsvarer beløpet av refusjonen som de lovbestemte helseforsikringsmidlene så langt har refundert til laboratoriene. Systemet er fortsatt teknisk komplekst, og derfor kan bare medisinsk personell bruke testen. På lang sikt er det planlagt en forpliktelse for alle hjemme.

19.06.2020

https://healthcare-in-europe.com/de/news/start-up-entwickelt-schnelltest-per-mikrochip.html
Slettet bruker
27.06.2020 kl 10:59 2816

Meget interessant lesing. Her finnes også en illustrasjon på hvordan testen fungerer!

https://medium.com/@Digital_Diagnostics/new-5-minute-coronavirus-test-7c7a3c7265de