Photocure har søkt om nye patenter

docmartin
PHO 06.09.2018 kl 23:15 4276

Da Einarsson tok opp patent i siste episode av Radium siterte han Erik Dahl på at det har blitt søkt om nye patenter som "dekker nye formuleringer og åpner for utvikling av produktet til nye indikasjoner". Jeg har søkt litt rundt dette og har funnet at Photocure har inne en patentsøknad på kombinasjon av Cysview med PD-LI- eller PD-L1-antistoffer. Dvs en forbedring av dagens produkt som vil gjøre evt generika av Cysview overflødige.

De leverte patentsøknaden i 2017 (evt 2015 eller 2016, litt usikker på hvilken av datoene som gjelder) og gjennomsnittlig tid til innvilget patent er vel mellom 2 og 3 år. Dermed kan de få en ny patent omtrent når dagens patent i Europa går ut. Dersom de trenger nye studier for å få godkjennelse i USA har de tid til å gjennomføre dette i de tre årene de har dataekslusivitet.

Lenke til patentsøknaden: https://patents.google.com/patent/WO2017103283A1/en?assignee=photocure&oq=photocure&sort=new
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Allislost
07.09.2018 kl 09:55 3917

Docmartin

Takk for fin informasjon!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
ModusTollens
07.09.2018 kl 22:24 3702

Kjempe bra! Dette har jeg etterlyst. Det viser at ledelsen ikke har sovet. Suksess oppskriften er laminert.

Bra snust opp docmartin!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
focuss
07.09.2018 kl 22:38 3667

docmartin
Veldig spennende. Kommer PHO med en enda bedre Cysview og også rettet mot nye indikasjoner. Tarm?
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 23:46 3580

Focuss
Mener at du i et annet innlegg hevdet at Storz allerede drev på med scope tilpasset undersøkelse av tarmen. Med det tette samarbeidet det er mellom PHo og Storz, så antar jeg at Storz ikke gjør dette uten at der pågår en dialog med PHO. For nøkkelen til suksess er vel at PHO utvikler et stoff som blir tatt opp av kreftcellene slik at de blir synlige med Storz sitt scope/lyeteknologi..

Ja det skulle gjort seg at de toppet potensialet innen blærekreft med også å ta markedsandeler innen tarmkreftsegmentet. Da tror jeg det er på tide å anskaffe meg en vannavkjølte kalkulator ;-)))
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Jadaok
08.09.2018 kl 00:41 3531

He he, LondonM. Du har god humor :-) Er selv godt lastet i Pho, så da blir vi eventuelt med på tidenes reise sammen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 00:56 3508

Det var vel på tide å kjøpe seg inn, så jeg gjorde det for et par dager siden og kjøpte noe mer fredag. Kjøper trolig mer neste uke. Et biotek selskap som er så langt fremme og ikke er priset høyere? Vel, hva skjer når massene oppdager selskapet? Det er ikke så mange aksjer tilgjengelig i PHO.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
08.09.2018 kl 08:32 3349

Temmelig sikker på at det blir ett bra valg for deg gunlove.
Er ikke alle som har baller nok til å hoppe på ett tog i fart.
Mange blir ofte stående på perrongen og rope i håp om at toget skal komme tilbake, plukke dem opp, før det tøffer videre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
08.09.2018 kl 09:09 3290

Noen selger når de har 100% avkastning på deler av sin investering. Jeg kjøper mer.
Noen tror at sin egen inngangsverdi har betydning for aksjens videre utvikling. Det har den ikke.
Jeg mener fortsatt at Pho er ekstremt underpriset.

Noen er redde for utløp av patenter. Det tror jeg er uten grunn.
Har man patent på en kur som koster enorme summer bør man frykte patentets utløp.
Men for Pho er det motsatt. Når sykehusene har investert i scope er kuren (Cysview) svært billig. (9000kr - refusjon)
Det blir umulig for konkurrenter å ta opp kampen før de har en langt bedre metode for å fjerne kreften.
Generika av Cysview er sjanseløse.
Dessuten kommer Pho nå med en ny metode for temperaturkontroll på cellegift i blæra som øker effekten drastisk. Dette i kombinasjon med Turbt.
Jeg tror på Focuss sitt kursmål.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
08.09.2018 kl 09:15 3278

P.S
Jeg går til og med så langt at jeg vekter meg ned i Nano for å kjøpe meg ytterligere opp i Pho.
Den satt langt inne.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 09:21 3267

Scoop,
Bra skrevet og fornuftig.
Tøft å lette seg i Nano for å laste mer i PHO, men uten tvil fornuftig.
Lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
08.09.2018 kl 09:26 3252

Takk det samme Elvoquest ?
Vi blir nok lykkelige alle sammen (de av oss som tåler volatilitet uten å få angst)
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
focuss
08.09.2018 kl 09:42 3202

Det er jo noen som selger aksjer som faller da de mener de blir billigere da, men ofte er det en grunn til at de faller. Selv foretrekker jeg å kjøpe aksjer som stiger og har kjøpt Photocure også på stigende kurser. Jeg er ikke en som bombastisk mener markedet har rett når det gjelder aksjepriser. Tror markedet ofte fundamentalt feilpriser en aksje, men har ofte rett når det gjelder retningen. Derfor tror jeg vi godt kan legge til grunn at " the trend is our friend" når det gjelder Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.09.2018 kl 09:51 3184

Scoopfinder
Høres ut som vi tenker likt. Jeg har hittil ikke funnet noe som skulle tilsi at PHO ikke skulle få suksess såvel på kort, mellomlangt og lang sikt. Timingen til selskapet synes å være perfekt, strategien gjennomtenkt og mottagelsen i det amerikanske markedet særdeles god. Dem som skal ta opp konkurransen med det stormløpet vi ser fra duoen Storz/Photocure for tiden, skal stå opp grytidlig.
Jeg tror at vi for hvert kvartal fremover vil få innblikk i eventyrlig utvikling, til glede for pasienter, behandlere, myndigheter, involverte selskaper og dets aksjonærer.

Ha en fredfull og solfylt helg! Mandag braker det løs igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
stimar
08.09.2018 kl 10:01 3159

Scoop
Har nylig gjort samme manoeveren. Aarsaken til rokkeringen er tidsperspektivet for inntjening. Pho er naa paa siste del av innspurten til aa begynne med aa tjene netto penger. Det er faa aksjer totalt i selskapet, lav mcap og ingen fare for emisjon.
Jeg var inne i pho for mange aar siden og var tilstede paa en generalforsamling paa Radiumhospitalet og hoerte paa Hansson. Mener timingen er optimal naa og om inntjeningen fremover er i naerheten av hva som focuss forespeiler, ja da blir arven solid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 10:52 3087

Eg holde på en del andre , selv om eg tror Pho kan gå mest først , så tør eg ikke putte alt her.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
bravi
08.09.2018 kl 11:59 3023

Jeg tør heller ikke putte alt i Pho, sannsynligvis vil det vise seg å være feil strategi. Photocure er nå på en annen planet enn de andre biotek aksjene.

Før sommeren tenkte jeg å kvitte meg med Pcib og bruke de kronene på å øke i Pho i stedet, dessverre gjorde jeg ikke det, det var en tabbe. I dag sitter vi med fasiten, Pcib er nå straks nede på emisjonskursen på 30 kr og der nede kan det evighetscaset bli liggende lenge. Når de bruker årevis på å raske sammen en håndfull pasienter til sine forsøk og at det må dobbel behandling til for at medisinen skal virke burde alarmklokkene ha hørtes for lenge siden. Tegningsrettene vil ha en verdi på null og nada, det selskapet har rævkjørt sine aksjonærer, forferdelig skuffende.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 13:06 2946

Nei bravi, den skal rått og brutalt oppigjennom pcib også.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
rockpus
08.09.2018 kl 15:25 2868

Jeg gikk ut av pcib nylig og satte alt i Pho. Har ikke angret på den beslutningen! Samtidig anser jeg at risikoen med dette er betydelig redusert. Hvorfor ta sjansen på at pcib skal lykkes når Pho allerede har lykkest? Potensialet er uansett minst like stort i Pho.
Det som dog var tyngst å svelge ved denne beslutningen, var at jeg for kun kort tid siden hadde solgt meg ut av Pho på kun 25 kr aksjen.
Etter grundig vurdering innså jeg at det i dette tilfelle ville være idiotisk å la meg påvirke av slik forhistorie. Dette fordi dagens kurser uansett er latterlig lave i forhold til meget sannsynlig potensial.
Noe av det samme dilemmaet opplevde jeg tidlig på høsten 2016 i Nano. Da solgte jeg meg alt for tidlig ut på rundt 20kr, men tok heldigvis til vettet og kjøpte meg inn igjen på 30kr. Nano ble dermed en enorm vinner for meg, spesielt fordi jeg kom meg ut igjen før den store nedgangen.

Lærdom: Ikke tro at toget har gått fra deg etter siste tids stigning i Pho!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.09.2018 kl 15:59 2820

Nei, dem som tror toget er gått når aksjekursen ennå ikke har bikket kr 60,- gjør tidenes feilvurdering.
Men jeg leser også om aksjonærer som på dette tidspunkt utbasunerer at de vil være fornøyd med å få kr 500,- PR aksje. Må ærlig innrømme at jeg forstår meg ikke på hvordan man med de allerede tilgjengelige tall, kan få seg til å si noe slikt. En slik prising må jo da bero på at de har ståltro på at pasienter som representerer 90% av undersøkelsene i USA vil si seg fornøyd med en undersøkelse som gir flere titalls prosent sjanse for at undersøkelsen overser blærekreft. Er det noen som virkelig får seg til å tro det?

Altså dersom du har valget mellom to undersøkelser, der det ene valget vil risikere at man overser kreftceller og det andre valget vil være den desidert beste og sikreste undersøkelse som kan tilbys pasienter. Hvilke valg ville du gjøre? Jeg antar jeg vet svaret. Hvorfor skal vi da forvente amerikanse pasienter som representerer 90% av undersøkelsene skal velge den mest usikre undersøkelsen? Hvor er logikken?
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
stimar
08.09.2018 kl 16:13 2794

rockpus
Har tidligere formidlet min "huge mistake",som narren sier, om naar jeg solgte alt, alt for tidlig i amsc. Var inne der paa topp 20 listen og ble omtalt i Finansavisen med noen smaa ord selvsagt. Etter salget satt jeg med 125 % gevinst og kom meg ikke inn igjen, psykologien herjet. Gikk dermed glipp av en oppgang paa 5 ganger pengene. Har alltid hatt en god mening om pho og miljoet rundt forskningen paa Radiumhospitalet, helt siden jeg var paa generalforsamling med Hansson langt tilbake i tid. Tiden er moden naa for norsk biotek til aa kapitalisere radikalt og dermed vise finansmiljoet at det er annet enn olje og laks som genererer penger i Norge
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare