HUNT en billig aksje
Kunne ikke dy meg i dag og fikk lastet opp HUNT til kurs 3.28.
Redigert 21.01.2021 kl 09:19
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
21.07.2020 kl 17:34
6400
Er Hunter rimelig ?.
Aksjemarkedet priser nå hver av de 7 båtene til Usd 27mill pr stk. De ble kjøpt for Usd 87mill pr stk. Dvs de priser båtene til Usd 60mill mindre enn Hunter kjøpte de for....
Hva tror dere?.
Med dagens rater rater på 45k tjener hver båt netto ca Nok 200k pr dag, hvilket gir netto cash på Nok 72mill pr år pr båt.
Hva tror dere?
Aksjemarkedet priser nå hver av de 7 båtene til Usd 27mill pr stk. De ble kjøpt for Usd 87mill pr stk. Dvs de priser båtene til Usd 60mill mindre enn Hunter kjøpte de for....
Hva tror dere?.
Med dagens rater rater på 45k tjener hver båt netto ca Nok 200k pr dag, hvilket gir netto cash på Nok 72mill pr år pr båt.
Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Mulla3
21.07.2020 kl 17:40
6465
Jeg prøver meg igjen på Hunt. Dere skriver mange haus innlegg, men aksjen beveger seg kun mellom 3 og 4 kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42
Solux
21.07.2020 kl 17:48
6560
Du har jo ikke peiling free cashflow!
Regning er ikke noe for deg ser jeg. Hunter har jo gjeld, og de har finansiert skipene med 60% gjeld ca. Så de prises til implisitt NAV 70-75musd. Og det er egentlig ikke så feil spør du meg slik situasjonen er i markedet og tank forøvrig
Regning er ikke noe for deg ser jeg. Hunter har jo gjeld, og de har finansiert skipene med 60% gjeld ca. Så de prises til implisitt NAV 70-75musd. Og det er egentlig ikke så feil spør du meg slik situasjonen er i markedet og tank forøvrig
Freecashflow
21.07.2020 kl 17:49
6653
Du må se mitt inlegg over. Det er ikke et hausse innlegg.
Med dagens corona rater ble Huntet greit sitte igjen med netto 500 til 600 mill i året. Dvs kr 1 pr aksje. Er det da fornuftige hver av de 7 båtene prise til 600 millioner under kostpris ??
Du må regne litt så ser du sikkert hva du burde gjøre.
Med dagens corona rater ble Huntet greit sitte igjen med netto 500 til 600 mill i året. Dvs kr 1 pr aksje. Er det da fornuftige hver av de 7 båtene prise til 600 millioner under kostpris ??
Du må regne litt så ser du sikkert hva du burde gjøre.
Freecashflow
21.07.2020 kl 17:53
6842
Solhus.
Det spiller ingen rolle hva gjelden er. Båtene har samne verdi uansett.
Mitt siste innlegg igjen på en god stund. Dette forumet er fullt av konfirmanter.
Det spiller ingen rolle hva gjelden er. Båtene har samne verdi uansett.
Mitt siste innlegg igjen på en god stund. Dette forumet er fullt av konfirmanter.
Sandsli invest
21.07.2020 kl 22:36
6490
Egenkapital i predentasjonen for 4Q er 3.41 pr aksje. HUNT har fått levert, SAGA, LAGA, DISEN, FREYA og IDUN, de har også ATLA. som seiler inn "66" Netto pr dag, dette utifra de gode TC de har på sine skip, SAGA og FREYA er i spotmarkedet. de andre på TC, derfor er mitt anslag 66 pr skip. Et lite regnestykke tilsier da 613NOK i inntjening pr dag pr skip.
Solux
21.07.2020 kl 23:31
6354
Hvordan i alle dager får du at hunt sine skip prises til 27musd hver og ikke 70-80 som jeg sier?
«Taksonomi» tvinger forvaltere på jakt etter spesielle grønne aksjer
https://e24.no/den-groenne-oekonomien/i/3JWkmd/taksonomi-tvinger-forvaltere-paa-jakt-etter-spesielle-groenne-aksjer
«– For eksempel er jeg mer usikker på hvordan det vil slå ut for Tomra, Nel og Hexagon Composites. Detter er selskaper som i dag ansees som populære ESG-aksjer, forklarer Urdal.
Selskapene som i dag anses som grønne, og som det derfor investeres tungt i, men som vil få en relativt lav score i klassifiseringssystemet, kan bli taperne av den kommende taksonomien.»
Båtene har samne verdi uansett.?
Har de det om 1 eller 2 år hvis markedet blir svakt? Det må i såfall være enestående da priser på skip stort sett falle i takt med alder og etterspørsel.
Dagens flåte verdi faller fort hvis markedet forblir labert.
Hunter er ikke noe å eie nå, den kjøpes den dagen Fro,Euron og Dht reverserer, inntil det skjer vil Hunt lagge eller falle, snakkes under 3 kr.
Forvaltere som snakker ned Tomra, Nel og Hexagon Composites bør ta seg ei bolle og har ingenting på børs å gjøre.
Har de det om 1 eller 2 år hvis markedet blir svakt? Det må i såfall være enestående da priser på skip stort sett falle i takt med alder og etterspørsel.
Dagens flåte verdi faller fort hvis markedet forblir labert.
Hunter er ikke noe å eie nå, den kjøpes den dagen Fro,Euron og Dht reverserer, inntil det skjer vil Hunt lagge eller falle, snakkes under 3 kr.
Forvaltere som snakker ned Tomra, Nel og Hexagon Composites bør ta seg ei bolle og har ingenting på børs å gjøre.
kelle
22.07.2020 kl 12:03
6025
Longsitinbulk
Jeg kan støtte den der. Usikkerhet er markedet største fiende. Det er derfor kursen ligger der den gjør i dag.
Skulle en tatt hensyn bare til de 3 første kvartalene hvor HUNT tjener rått, burde kursen ligge på ca. 6 kroner nå.
Det er det som kommer utover sen høst og vinter som blir avgjørende. Men for all del, det kan bli langt bedre enn forventet/fryktet.
Når det gjelder : TOMRA, NEL og HEX tror jeg på gode år framover.
Jeg kan støtte den der. Usikkerhet er markedet største fiende. Det er derfor kursen ligger der den gjør i dag.
Skulle en tatt hensyn bare til de 3 første kvartalene hvor HUNT tjener rått, burde kursen ligge på ca. 6 kroner nå.
Det er det som kommer utover sen høst og vinter som blir avgjørende. Men for all del, det kan bli langt bedre enn forventet/fryktet.
Når det gjelder : TOMRA, NEL og HEX tror jeg på gode år framover.
awkward
22.07.2020 kl 12:12
6008
64% av dagene i Q3 dekket på 75 780 usd dagen.
Du behøver med andre ord ikke å bekymre deg nevneverdig for høsten på Hunt sine vegne.
36% av dagene i Q4 dekket på 75 220 - så om de skulle ha resten av flåten i 20k dagen, så er også Q4 svært lønnsomt.
Du behøver med andre ord ikke å bekymre deg nevneverdig for høsten på Hunt sine vegne.
36% av dagene i Q4 dekket på 75 220 - så om de skulle ha resten av flåten i 20k dagen, så er også Q4 svært lønnsomt.
awkward
22.07.2020 kl 12:15
6001
Dog spørs det om du ser splitter nye VLCC'er med scrubber på 20k dagen.
ruda
22.07.2020 kl 12:18
6018
Hunt vil komme som en kule utover høsten. Last opp nå og vær med på oppturen
Tøff
22.07.2020 kl 12:25
6052
For meg virker det som om HUNT har nådd en bunn. I ekstreme tilfeller kan jeg se den ned mot 3 blank, men hva så? Denne aksjen burde ha en fin fremtid. Corona-krisen tar slutt og verden vil tilbake til normalt.
kelle
22.07.2020 kl 12:26
6136
AWKWard
Det er ikke jeg som bekymrer meg. Jeg er ute forlengst. Men jeg ser bare hvordan markedet reagerer. Har alt sett rosenrødt ut, ville kursen vært som jeg skrev, opp mot 6 kroner. Eller har du en annen formening om hvorfor kursen ikke reagerer på de lyse fremtidsutsiktene du nevner.
Det er ikke jeg som bekymrer meg. Jeg er ute forlengst. Men jeg ser bare hvordan markedet reagerer. Har alt sett rosenrødt ut, ville kursen vært som jeg skrev, opp mot 6 kroner. Eller har du en annen formening om hvorfor kursen ikke reagerer på de lyse fremtidsutsiktene du nevner.
Sandsli invest
22.07.2020 kl 12:44
6102
Som jeg skrev i går NAV er på 3.41, dette gjelder for 4Q 2019 før levering av IDUN, FREYA, DISEN, SAGA og LAGA. Med TC på 75+ for 4 av disse skipene med BE på 20 000. Lurer på hvem som selger på disse nivåene, 3.26?
Tøff
22.07.2020 kl 13:05
6079
Vår venn Hammers har jo tidligere presentert teknisk analyser for både HUNT og FRO. HS-analyser. Det merkelige er det at nettopp den motstand som Hammers hevder 3,31, er det nivået HUNT stadig stanger mot (pluss/minus). Det samme kan man se for FRO. Jeg stiller meg tvilende til disse analysene, men det er jo dette vi ser?
awkward
22.07.2020 kl 13:08
6083
Hunt er for meg en trippel U.
Er på ingen måte uenig i at markedssentimentet Tank ikke er det heiteste om dagen. Jeg er imidlertid i det store og hele ingen trader. Jeg finner selskaper jeg mener er underpriset, så sitter jeg til jeg får noe i nærheten av hva jeg mener er rett pris for selskapet. Og gjerne mer! ;)
Tidshorisont er det alltid vanskelig å synse noe om, og jeg har for lengst gitt opp å finne topp og bunn.
Men per idag synes jeg Hunt sin R/R er særdeles attraktiv.
Jeg har nå et snitt på rundt 3,35 for Hunt, noe jeg er særdeles komfortabel med.
Om "dommedagsprofeter" får rett, og denne skal ned til 3 blank, eller rett under, så er det uproblematisk for meg. Da ender jeg nok opp med et noe lavere snitt skal du se.
Jeg tror Tank snur raskt, og jeg ønsker heller å sitte med noe ned før oppturen, enn å potensielt gå glipp av starten på oppturen.
Hunt (båtene) er i tillegg en soleklar oppkjøpskandidat etter mitt skjønn, og følgelig blir jeg sittende.
Kort fortalt, jeg vet ikke når min antakelse om riktig prising inntreffer. Traderne vil ha raske penger, da er ikke trygge selskaper som tjener gode penger spennende nok, tydeligvis. (og heldigvis)
Er på ingen måte uenig i at markedssentimentet Tank ikke er det heiteste om dagen. Jeg er imidlertid i det store og hele ingen trader. Jeg finner selskaper jeg mener er underpriset, så sitter jeg til jeg får noe i nærheten av hva jeg mener er rett pris for selskapet. Og gjerne mer! ;)
Tidshorisont er det alltid vanskelig å synse noe om, og jeg har for lengst gitt opp å finne topp og bunn.
Men per idag synes jeg Hunt sin R/R er særdeles attraktiv.
Jeg har nå et snitt på rundt 3,35 for Hunt, noe jeg er særdeles komfortabel med.
Om "dommedagsprofeter" får rett, og denne skal ned til 3 blank, eller rett under, så er det uproblematisk for meg. Da ender jeg nok opp med et noe lavere snitt skal du se.
Jeg tror Tank snur raskt, og jeg ønsker heller å sitte med noe ned før oppturen, enn å potensielt gå glipp av starten på oppturen.
Hunt (båtene) er i tillegg en soleklar oppkjøpskandidat etter mitt skjønn, og følgelig blir jeg sittende.
Kort fortalt, jeg vet ikke når min antakelse om riktig prising inntreffer. Traderne vil ha raske penger, da er ikke trygge selskaper som tjener gode penger spennende nok, tydeligvis. (og heldigvis)
kelle
22.07.2020 kl 13:39
6072
Awkward
Ja, der synes jeg du har en grei holdning. Jeg ser ikke bort ifra at HUNT kan bli en god investering, men akkurat nå ser jeg andre aksjer som gir bedre uttelling.
Jeg kommer nok også ganske sikkert tilbake når noe skjer i positiv retning.
Lykke til.
Ja, der synes jeg du har en grei holdning. Jeg ser ikke bort ifra at HUNT kan bli en god investering, men akkurat nå ser jeg andre aksjer som gir bedre uttelling.
Jeg kommer nok også ganske sikkert tilbake når noe skjer i positiv retning.
Lykke til.
Sandsli invest
22.07.2020 kl 13:53
6050
27/8 kommer fasiten for 2Q da vil det gå rett opp om ikke noen skriker covid-19
Takk for klokt innlegg awkward! Hunter is all about mellomlange og lange tidsperspektiv! Og i grunn er regnestykket enkelt: når verden og etterspørsel normaliserer seg etter hvert, går oljeprisen opp, nedstengt produksjon åpnes igjen og rater går opp ettersom mange gamle skip skrapes i 2021/2022, samtidig som det er rekordfå nybygg i ordrebøkene.
Hunter står således, med sine nye skip, veldig godt posisjonert til å bli med på fremtidige (slutten av 2022/2023/2024) supersykluser, og derav kan de tolmodige investorene cashe rikelig inn på fremtidig utbytte og sannsynligvis aksjekurser på minst det dobbelte av det vi ser i dag.
Hunter står således, med sine nye skip, veldig godt posisjonert til å bli med på fremtidige (slutten av 2022/2023/2024) supersykluser, og derav kan de tolmodige investorene cashe rikelig inn på fremtidig utbytte og sannsynligvis aksjekurser på minst det dobbelte av det vi ser i dag.
ks1977
22.07.2020 kl 21:28
5580
Amen til det, awkward :-)
Tror vi skulle ha splittet forumet i to; en for langsiktige investorer som ikke kan eller bryr seg om TA, og en for tradere (og langsiktige investorer som kan TA og ønsker å time inngangen).
Det spesielle med HUNT er at den prises ut fra de skipene som er på vannet NÅ, så markedet diskonterer fullstendig den ekstra inntjeningsevnen HUNT vil ha fremover. På kort sikt (les; dersom ratene blir svake i Q4 og Q1) så er det ikke så galt, men straks ratene tar seg opp igjen så tror jeg at HUNT har en del mer å gå på enn de andre tankaksjene (dog skal HUNT ha en viss rabatt på PE P/NAV enn andre aksjer).
Markedet ser heller ikke ut til å bry seg nevneverdig om at HUNT har ECO scrubbere, mens Cleaves legger det inn i sine estimat noe som gir HUNT et helt annet bilde enn de aller fleste andre tankselskap selv i dårlige tider. Fullt mulig at Mr Market velger å ignorere det en stund til, men for den langsiktige investor (som ikke kan eller vil time) så ser R/R i HUNT svært god ut (med riktig tidshorisont vel å merke)
Tror vi skulle ha splittet forumet i to; en for langsiktige investorer som ikke kan eller bryr seg om TA, og en for tradere (og langsiktige investorer som kan TA og ønsker å time inngangen).
Det spesielle med HUNT er at den prises ut fra de skipene som er på vannet NÅ, så markedet diskonterer fullstendig den ekstra inntjeningsevnen HUNT vil ha fremover. På kort sikt (les; dersom ratene blir svake i Q4 og Q1) så er det ikke så galt, men straks ratene tar seg opp igjen så tror jeg at HUNT har en del mer å gå på enn de andre tankaksjene (dog skal HUNT ha en viss rabatt på PE P/NAV enn andre aksjer).
Markedet ser heller ikke ut til å bry seg nevneverdig om at HUNT har ECO scrubbere, mens Cleaves legger det inn i sine estimat noe som gir HUNT et helt annet bilde enn de aller fleste andre tankselskap selv i dårlige tider. Fullt mulig at Mr Market velger å ignorere det en stund til, men for den langsiktige investor (som ikke kan eller vil time) så ser R/R i HUNT svært god ut (med riktig tidshorisont vel å merke)
Sandsli invest
22.07.2020 kl 21:39
5562
Nå er det ikke Claeves som styrer inntjeningen til HUNT, det er det lange og gode TC som gjør. Selv om FREYA og SAGA er på spot så gir ratene de har 14.5% pr kvartal i inntjening. Kom gjerne med motargumenter
Mulla3
22.07.2020 kl 22:00
5527
Kr 3,28 kan du kjøpe den for i dag også. Hunt er en billig aksje og det kommer det til å bli i hele 2020.
Sandsli invest
22.07.2020 kl 23:02
5423
Vi får se rapporten 28/7 før vi gjør opp vår vurdering av den. Den kommer til å bli sterk, mulig utbytte 2021
Hva vil skje med verdien på skipene? Nesten utenkelig at den ikke vil falle det neste året.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/cleaves-cuts-vlcc-asset-value-estimate-for-second-time-in-two-weeks/2-1-846899
https://www.tradewindsnews.com/tankers/cleaves-cuts-vlcc-asset-value-estimate-for-second-time-in-two-weeks/2-1-846899
Sandsli invest
23.07.2020 kl 09:11
5081
Kan du fortelle meg de 7 lotto tallene på lørdag? Etter at HUNT har falt fra 6 til 3.30 så er det allered priset. Fra nå av er det gode TC, god finansiering, Covid-19, gjenåpning av verden som kommer til å bestemme dette. Hunt har sikret gode TC til 4Q og vil nok sikre gode TC etter det og.
Det er ikke priset inn, ratene er ned fra 300k til 20 k og nå kommer prisene på skip etter, ikke gøy å eie splitter nye skip med mye gjeld når asset faller.
Ingen med sunn fornuft tror dette snur nå, hvorfor i alle dager skal du og jeg betale mer en Fredly når caset har feilet?
snakkes under 3kr.
Ingen med sunn fornuft tror dette snur nå, hvorfor i alle dager skal du og jeg betale mer en Fredly når caset har feilet?
snakkes under 3kr.
Tøff
23.07.2020 kl 10:54
4942
Det ser ikke så bra ut akkurat nå. Sommeren er lavsesong. Jeg tror som mange andre at tank har fallt nok. Det er liten fallhøyde. En skal riktignok ikke tro når det gjelder aksjer. En skal skaffe seg viten om situasjonen. Men dette er spekulasjon. Vil verden bli mer normal? Man sikrer seg en posisjon og sitter. Plutselig skjer det noe til det bedre. Hunt til 2,50? Lite sansynlig.
kamelen
23.07.2020 kl 10:57
4951
De som sitter med hunt aksjer nå og kjøper har virkelig ikke følgt med i timen og vett åpenbart ikke mye om hvordan tank segmentet virker.
Null
23.07.2020 kl 11:03
4978
Det har vel litt med hvilken tidshorisont man har.
HUNT har gode avtaler frem mot og inni Q4
Når vi kommer dit så får vi se om ikke en inngang på dagens nivå er ok.
Dersom du skal ha 10- 20% i løpet av de neste 2 uker er HUNT stedet å være.
De som sitter i HUNT og har lang sikt vil ikke tape pengene sine her om man ser 1 til 2 år frem, det som er utfordringen er vel at man både kan tape og tjene ved å ta flytte pengene over i noe annet......
HUNT har gode avtaler frem mot og inni Q4
Når vi kommer dit så får vi se om ikke en inngang på dagens nivå er ok.
Dersom du skal ha 10- 20% i løpet av de neste 2 uker er HUNT stedet å være.
De som sitter i HUNT og har lang sikt vil ikke tape pengene sine her om man ser 1 til 2 år frem, det som er utfordringen er vel at man både kan tape og tjene ved å ta flytte pengene over i noe annet......
Tøff
23.07.2020 kl 11:08
4972
Det er folk som sitter med Hunt med et perspektiv på 2 år. Da virker det greit for meg å ha kjøpt på de lave kursene, særlig når rederiet har en løpende inntjening med TC kontrakter som varer nesten ut dette året. Det vil ikke for alltid være dårlige tider i tank. Risk/reward.
awkward
23.07.2020 kl 12:58
4861
Jeg svarer I grunn ikke lenger på tøv, men klarte ikke å la være her.
Ratene har absolutt ikke "falt fra 300k"
Det var noen særdeles unike spikes oppom det nivået.
Hadde ratene ligget på 300k dagen, så hadde Hunt tjent inn sin egen verdi nesten månedlig.
Så du er fullstendig på bærtur om du tror at prison på 6 nok aksjen var basert på rater på 300k dagen.
Godt forbi grensen til idioti den påstanden der.
Men hvorfor kaste bort mer tid på slike troll på en så fin dag.
Nå kommer barnebarna på besøk, de har jammen endel Hunt-aksjer de også!:)
Sandsli invest
23.07.2020 kl 14:01
4831
Dette må du argumentere for, hvordan tank segmentet virker.
Selvfølge var det spilkes, men endog var raten over 300 og det var rekord i tank, ratene lå lenge mellom 100-150 selv da klarte ikke Fredly å kvitte seg med skipene.
Nå er det en saga blott en bare kan drømme seg tilbake til, skjer neppe igjen på en mannsalder.
Du må gjerne kalle de negative troll eller Idioter, det sier bare endel om deg selv og frustrasjonen over din feilslåtte investering.
Uansett , det hjelper dog ikke en pøkk på aksjekursen hva du lirer av deg, og aksjen kommer ikke til å stige så lenge asset prisen faller, noe de gjør nå, hvor det stopper vet ingen.
At saker og ting er priset inn er tøv, bare et utrykk og unnskyldning amatører i shipping benytter når aksjene deres faller, shipping er rene pesten når ting går feil veg, i alle fall når gjeldsgraden er høy som i Hunt.
Trolig Fredlys mareritt, da dette caset var myntet på rask stål gevinst, ikke å være langsiktig og tungt investert reder på 20k rater hvor fremtiden ser mørk ut.
Av denne enkle grunn har jeg ingen iver etter til å betale mer for aksjen en hovedeier når markedet nå har kollapset, et stykke ned til det nivået, hvis en ser bort fra peanøtt støttekjøpene på 3Kr
Hadde dette caset vært så billig som mange drømmere på forumet påstår ville du sett skyhøy omsetning, der et eller flere av de større tank selskapene hadde tatt posisjon.
Nå er det en saga blott en bare kan drømme seg tilbake til, skjer neppe igjen på en mannsalder.
Du må gjerne kalle de negative troll eller Idioter, det sier bare endel om deg selv og frustrasjonen over din feilslåtte investering.
Uansett , det hjelper dog ikke en pøkk på aksjekursen hva du lirer av deg, og aksjen kommer ikke til å stige så lenge asset prisen faller, noe de gjør nå, hvor det stopper vet ingen.
At saker og ting er priset inn er tøv, bare et utrykk og unnskyldning amatører i shipping benytter når aksjene deres faller, shipping er rene pesten når ting går feil veg, i alle fall når gjeldsgraden er høy som i Hunt.
Trolig Fredlys mareritt, da dette caset var myntet på rask stål gevinst, ikke å være langsiktig og tungt investert reder på 20k rater hvor fremtiden ser mørk ut.
Av denne enkle grunn har jeg ingen iver etter til å betale mer for aksjen en hovedeier når markedet nå har kollapset, et stykke ned til det nivået, hvis en ser bort fra peanøtt støttekjøpene på 3Kr
Hadde dette caset vært så billig som mange drømmere på forumet påstår ville du sett skyhøy omsetning, der et eller flere av de større tank selskapene hadde tatt posisjon.
Mulig du klarer å snakke ned kursen en liten smule med dine ubegrunnede og uriktige påstander, men du klarer ikke å snakke ned de underliggende faktorer som gjør Hunter til en vinnerhest på sikt. Jeg sikter da til svært god inntjening i hele 2020, dagens 4 svært lukrative TC-er langt inn i Q4 og et par av dem delvis inn i Q1 2021, solid finansiering av skip, nye skip med skrubbere, lavt nivå på bestillinger nybygg, mange gamle skip som skal skrapes i 2021 og 2022, og ikke minst vil viruset avta, oljeetterspørselen ta seg opp, og det er da bare et spørsmål om NÅR vi får tilbake knallgode rater (sannsynligvis litt ut i 2022 og med oljeetterspørsel tilbake til 2019-nivå og færre skip i 2023, ligger det også an til ny supersyklus i 2023/2024).
Med dette som bakteppe (for de som sitter long), gjør det ingen ting at rater og marked puster tungt om dagen, tvert imot vil det kanskje føre til at flere skip blir vraket tidligere enn opprinnelig planlagt, og at vi raskere kommer tilbake til et sunt, godt marked som vil føre til gode utbytter og dobling av kurs for de tolmodige.
Med dette som bakteppe (for de som sitter long), gjør det ingen ting at rater og marked puster tungt om dagen, tvert imot vil det kanskje føre til at flere skip blir vraket tidligere enn opprinnelig planlagt, og at vi raskere kommer tilbake til et sunt, godt marked som vil føre til gode utbytter og dobling av kurs for de tolmodige.
awkward
23.07.2020 kl 18:34
4798
Feilslått investering? :)
For egen del, så er jeg ca 5% ned. Hadde jeg vært en trader, så hadde det sikkert vært å regne som feilslått.
Men du mistet, ikke overraskende, poenget mitt litt lenger oppe her.
Jeg går ikke for å finne absolutt topp eller bunn, jeg finner et sterkt case, og så sitter jeg. Om ikke ny informasjon dukker opp underveis.
Per idag, så er det ingenting jeg ser som tilsier at ikke Hunt vil bli en riktig god investering.
Og om du tror at tidligere prising var basert på en forventning om vedvarende rater på 100-150k dagen, eller 300k som du forsøkte deg på til å begynne med, så ja, deg om det.
Vi får enkelt og greit enes om at her kommer vi nok ikke til å bli enige med det første.
Ha en fortsatt fortreffelig aften.
For egen del, så er jeg ca 5% ned. Hadde jeg vært en trader, så hadde det sikkert vært å regne som feilslått.
Men du mistet, ikke overraskende, poenget mitt litt lenger oppe her.
Jeg går ikke for å finne absolutt topp eller bunn, jeg finner et sterkt case, og så sitter jeg. Om ikke ny informasjon dukker opp underveis.
Per idag, så er det ingenting jeg ser som tilsier at ikke Hunt vil bli en riktig god investering.
Og om du tror at tidligere prising var basert på en forventning om vedvarende rater på 100-150k dagen, eller 300k som du forsøkte deg på til å begynne med, så ja, deg om det.
Vi får enkelt og greit enes om at her kommer vi nok ikke til å bli enige med det første.
Ha en fortsatt fortreffelig aften.
Snakke ned? Vinner hest?
Jeg syns jeg har sett det skrevet før også, Hunt ligger der den lå for 2 år tilbake, de som satset på denne hesten har ikke fått igjen et rødt øre etter tidenes bullmarked i tank, så sant du ikke tok exit når meglerstanden startet haussingen da.
Til sammenligning har Frontline I tidsrommet ca dobbelt seg og aksjonærene har fått flere gode utbytter.
Hunt er ingen vinner hest, men det er derimot en taper hest, fakta finner du ved å bla 2 år tilbake i chartet.
Sjansene er store for at dette fortsetter, q2 , Fro vil gi et nytt stort utbytte, i Hunt får du ingenting, noe som trolig vil sende aksjen ned på ny av skuffede aksjonærer.
Jeg syns jeg har sett det skrevet før også, Hunt ligger der den lå for 2 år tilbake, de som satset på denne hesten har ikke fått igjen et rødt øre etter tidenes bullmarked i tank, så sant du ikke tok exit når meglerstanden startet haussingen da.
Til sammenligning har Frontline I tidsrommet ca dobbelt seg og aksjonærene har fått flere gode utbytter.
Hunt er ingen vinner hest, men det er derimot en taper hest, fakta finner du ved å bla 2 år tilbake i chartet.
Sjansene er store for at dette fortsetter, q2 , Fro vil gi et nytt stort utbytte, i Hunt får du ingenting, noe som trolig vil sende aksjen ned på ny av skuffede aksjonærer.
Solux
23.07.2020 kl 18:53
4896
Men så skal det sies at selv om kursen er flat / lav, så er ikke ting feilslått. For et år siden hadde vi ikke 1kr cash og mottat alle båter og nå har 1 år med track record i et uhorvelig vanskelig og spektakulært market.
Selv tenker jeg at oppkjøp kan komme, ting snur når oljen strammer seg til, og skal en del til før ratene går så lavt at hunt taper penger. De taper ikke et øre i 2020, da TC sikrer dem :)
Selv tenker jeg at oppkjøp kan komme, ting snur når oljen strammer seg til, og skal en del til før ratene går så lavt at hunt taper penger. De taper ikke et øre i 2020, da TC sikrer dem :)
fattigstakkar
23.07.2020 kl 19:28
4852
Du synes det er veldig relevant å sammenligne med Hunter for to år siden? :)