QEC - 👍

MC Axel
QEC 25.06.2020 kl 09:29 23540

"OIL INDUSTRY

Lobbying with François Legault to support the energy industry

Posted on Wednesday, June 24, 2020 at 5:56 p.m."


"The Canadian Association of Petroleum Producers (CAPP), which represents the petroleum and natural gas industry, now has a lobbying mandate with the Premier of Quebec, François Legault, to ensure that the province ties in with new federal measures to promote the revival of the Canadian energy industry, in which GNL Québec's Énergie Saguenay project is part.

Registration on the Quebec Lobbyists Registry was completed on May 26. It includes the President of the CAPP, Tim McMillan. The only public office holder covered by the mandate is the Premier of Quebec.

The mandate concerns communications concerning the impact of the COVID-19 pandemic on the upstream petroleum and natural gas industry (production and transportation) in order to encourage the Quebec government to take guidance in in support of measures adopted by the federal government to support the recovery of the Canadian energy sector. The approach aims to encourage the return of investments in Canada
The association talks about new standards for clean fuels and support for large companies, including the petroleum industry.

The inscription directly mentions the LNG Quebec natural gas liquefaction plant project at the port of Grande-Anse, in Saguenay. It highlights the potential of specific projects, such as the Énergie Saguenay project, which would create nearly 6,000 direct and indirect jobs during its development phase, as well as 1,100 direct and indirect jobs once in operation.

The association demands that the provincial and federal governments work together.

CAPP says it is the voice of Canada's upstream petroleum and natural gas industry, according to the terms of reference. We encourage responsible growth in our sector by advocating economic competitiveness as well as safe, socially and environmentally responsible practices, can also be read.

A BAPE in the fall

As a reminder, the Énergie Saguenay project must be studied in the fall by the Office of Public Hearings on the Environment (BAPE), in a formula that has not yet been decided, because the commissioners have not been appointed.

The other half of the project led by Gazoduq, the 780 km gas pipeline that will connect the plant to the distribution network that currently goes to northeastern Ontario, will be jointly analyzed by the Canadian Impact Assessment Agency and BAPE. GNL Québec and Gazoduq are two subsidiaries of the same company.

In March, Gazoduq also made a change to its mandate to the Registry of Lobbyists of Quebec in order to obtain financial support from the government for the realization of the project.
However, such a mention is already found in the initial declaration of GNL Québec in 2014."


http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1714957/gnl-quebec-energie-saguenay-gaz-naturel



Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 18:43 6573

Dessverre kan det se ut slik at styret er mer opptatt av lønningsposen enn aksjonærenes interesser og verdier i qec. Den nye styremedlemmen fikk nye opsjoner fra dag 1.. kan lure på om dette var gulroten

Det brukes mye penger på styremedlemmene med binna i spissen men de oppnår ikke en drit...må være det slappeste ekstrajobbet noensinne
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
30.06.2020 kl 20:30 6492

De har områder i Jordan, Montney og Quebec - de er medejere af RL - de er i gang med at udvikle “clean gas”.
Man skulle mene at de burde kunne komme med lidt Updates til deres investorer en gang i mellem - meeeen nej.
Der kommer intet og hvis sandheden er, at der ikke er fremskridt i noget som helst, så er jeg godt nok skuffet 🙁
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 21:13 6432

Eller føler du deg lurt? Uansett hva Binnion kaller og prøver å kamuflere det som, er skiferutvinng forbudt i Quebec. Hvis du googler på "clean" i energisammenheng, vil du finne ut at dette er blitt et moteord som det har gått inflasjon i innen energiindustrien. Binnion opererer dessuten med lånte fjær når han bruker uttrykket clean tech. Her i Norge har jeg klart å spore uttrykket helt tilbake til 2002 og da i langt mer relevante sammenghenger enn fossil energi.

Utdrag fra
https://cleantechies.com/2011/02/03/top-ten-highlights-of-cleantech-in-norway/op

Ten Highlights of Cleantech in Norway

CleanTechies.com Contributor Renewable Energy April 13, 2015

Starting in 2006, the government of Norway created a target of reaching 30 Terra Watt hours of elevated annual production of energy efficiency and renewable energy by 2016. Currently, the power system in Norway is hydropower dominated. Over the last few years, due to the investment the Norwegian government has made to increase efforts in the development ofsources for renewable energy, the impact of cleantech in this Nordic country can be greatly felt.

1) Cleantech Investment. Because of the importance of cleantech in the nation, the government has provided more than $3 billion dollars into the cleantech initiative in Norway that will last through the year 2013. The aim of the investment is to bring about benefits in energy efficiency, clean energy, water technologies, carbon capture and storage, and the management of pollution and waste. The Minister of Finance states that sustainable growth projects will get a majority of the investment.

2) Norwegian government also established 8 world class research centres for renewable energy in February 2009. The centres are Research Centre for Offshore Wind Technology, The Norwegian Research Centre for Solar Cell Technology, Bioenergy Innovation Centre, and Centre for Environmental Design of Renewable Energy, The research Centre on Zero Emission Buildings, International, CCS Research Centre, Norwegian, Centre for Offshore Wind Energy, and SUbsurface CO2 storage.

3) The establishment of ENOVA has been an important boost to the renewable industry in Norway. Enova was officially created on June 22, 2001 and became operational on January 1, 2002. Enova is a public enterprise owned by the Royal Norwegian Ministry of Petroleum and Energy. Enova’s main mission is to contribute to environmentally sound and rational use and production of energy, relying on financial instruments and incentives to stimulate market actors and mechanisms to achieve national energy policy goals. The establishment of Enova signals a shift in Norway’s organization and implementation of its energy efficiency and renewable energy policy.

Forts. 
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
02.07.2020 kl 12:02 6125

Efter min mening står vi i en meget mærkelig situation - og har gjort det længe.....
Jeg har efterhånden haft aktier i mange forskellige firmaer - men QEC er suveræn den dårligste til at informere deres investorer.

Nogen der kan finde en frisk liste over de 20 største aktionærer?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 12:29 6092

Går bra ser jeg. Vingeklippede Qec bør snart bæres til skifteretten, ingen aksjonærer har fått noe av binna.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 17:58 5968

Vikingen
Du kan ikke forvente at Binnion skal informere om prosjekter som går skeis. Han har tross alt over 17 mill. aksjer bundet opp i Qec. Hadde det vært noe positivt å melde, ville du ganske sikkert hørt om det. Ellers synes jeg Binnion har vært usedvanlig dyktig til å produsere meldinger eller å koke suppe på en spiker som vi sier her i Norge. Bare se hvor mye vivak han har klart å lage ut av pilot prosjektet til tross for at det fortsatt bare er halvferdig og har fått minimal interesse fra myndighetene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
MC Axel
03.07.2020 kl 08:37 5718


This Liberal are a poison that the Canadians need to get rid of

"Letter: Federal government needs to do more to support workers in the energy sector

Pipeline News

JULY 2, 2020 09:14 AM"

"The editor:

As Canadians, we are fortunate to live in a country with vast and abundant natural resources. The development of these resources is, and will be, a cornerstone of our economy for generations – despite industry challenges including destructive Liberal policies, foreign nations manipulating the price of oil to try and destroy North American production and reduced demand for energy because of COVID-19"

"Carbon capture and storage technology (CCS) is a global environmental solution, and something the international community sees as a key component of a low-carbon future. We have seen firsthand how using CCS on retrofitted coal-fired power plants can achieve significant reductions in emissions.

The Boundary Dam Power Station already reduced emissions equivalent to taking over 750,000 cars off the road.

This technology can also be utilized in other high emissions industries, such as cement factories, some of the largest CO2 emitters worldwide. Just last month, a new CCS project in Alberta was approved to take emissions from a factory and refinery near Edmonton and to pump that CO2 underground into old oil reservoirs.

Western Canadian technology is leading in protecting the environment and job creation. The energy industry continues to come up with innovative ways to do this, whether through using CCS technology, enhanced oil recovery, developing and using geothermal energy and much more."

Link to the entire article:

https://www.pipelinenews.ca/opinion/letters-to-the-editor/letter-federal-government-needs-to-do-more-to-support-workers-in-the-energy-sector-1.24163749


Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 20:40 5418

Innlegget er slettet
Pete09
23.06.2020 kl 19:18845

Chris85 skrev Tviler på at din intelligensnivå er høy dersom du tror vi er samme personer.. At du investert i QEC.. 

Undskyld at jeg ramte dig dybt, Chris, PU, Stevepik eller hvad du nu hedder 😎 Du skal overhovedet ikke være nervøs for min investering i QEC, da jeg sagtens overlever økonomisk, uanset hvilken vej det går for selskabet 😉 der er jeg straks mere bekymret for dig 🤔

Min kommentar.
Danm har brukt ukelønna si på 10 aksjer i Qec.

Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2020 kl 13:57 5201

Nu kender jeg ikke ham Danm, som du nævner og har aldrig set et indlæg fra ham 🤔 Jeg (Pete09) står ved det, som jeg skrev, nemlig at jeg sover helt roligt om natten, uanset om QEC overlever eller ej 😉

Men jeg er ikke i tvivl om, at personen (Stevepik/PU/Chris) har tabt store summer på QEC 😎 Ellers ville man ikke bruge så meget tid på en aktie som QEC, hvor personen har en kommentar i alle QEC -tråde herinde 😉🤣......= et meget sølle liv 😢
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vuppz
04.07.2020 kl 18:30 5097

Danm og Domus er de eneste som har hatt kjennskap til hva som foregår i QEC. Stevepick/Pickup/Chris85 eller hva han velger å kalle seg gjettet riktig når prisene på gass og olje falt og den grønne bølgen inntok verden. Dette er historie, og nå må vi se fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
04.07.2020 kl 18:51 5072

Danm 🤔😂😂😂
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2020 kl 21:12 4981

screwball
04.12.2019

Chris85:
Jeg har ennå til gode å bli senil selv om jeg har forlengst har pensjonert meg og nyter vinteren her i Thailand, men ja jeg vet for de fleste snakket om når de kjøpte og også når de solgte den gangen. Ketchup / PU var muligens nærmest toppen, han solgte på 29, selv solgte jeg på 28, noen dager før emisjonen på 24....

Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2020 kl 13:13 4742

Stevepik/PU/Chris, ingen tror på dig, udover at Chris er en gammel gris i Thailand om vinteren 🤣
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 01:02 4467

Elly/danm, verden er hard. Trådstarter med 👍🏻 Og Qec ligger og vaker rundt all time low 😂😂😂
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 07:08 4373

Op med humøret, Stevepik/PU/Chris, selvom verden/QEC har været hård ved dig 😂😉
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
06.07.2020 kl 08:45 4236

Kan nogen huske hvornår vi har haft den sidste positive melding fra QEC - og jeg mener ikke det positive Q regnskab.
Jeg tænker på en positiv melding fra Jordan, Quebec, red leaf eller claen gas?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
1013
06.07.2020 kl 08:56 4203

olien stiger Qec er på vej over kronen igen
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 09:00 4193

Hva hjelper det når de ikke produserer noe?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
06.07.2020 kl 09:37 4113

Prisen på olie og kursen i QEC har ikke meget med hinanden at gøre pt.

Jeg beholder mine aktier i QEC - kun fordi jeg håber på et mirakel og intet andet.
Ledelsen har på ingen måde præsteret - og min bekymring går efterhånden på om jeg bliver nød til at give PU ret :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 12:29 3953

Forumet er like dødt som aksjen. Hausera har gradvis forsvunnet fra forumet med desperate lato's uendelige hausing i spissen.

Slik går det når man er forelsket i en aksje og ikke ser realiteten og lar alt negativt passere.

Realiteten er at binna har klart å ødelegge selskapet,aksjeverdien og aksjonærenes tillit.

QEC's hoffmeglere pareto gidder ikke engang å manipulere kursen lenger.

Skjer det ikke noe innen kort tid blir det sannsynligvis konkurs. Ingen produksjon, lite likviditet på kort sikt...tipper på pengene er slutt om maks 3 mnd...

Slik går det når man bruker mesteparten av pengene fra emisjoner på flere forskjellige prosjekt uten resultat samt skyhøye lønninger og bonuser til ledelsen som ikke klarer utføre noe som helst.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 12:34 3945

Dagens 😂😂😂
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
solid1
06.07.2020 kl 15:21 3752


Noe interessant må jo være at QEC ligger med store arealer. Gass er satsingsområde for mange, og for QEC trolig like viktig som oljen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
tuja
06.07.2020 kl 15:26 3817

W,Buffet har vært lenge på sidelinjen i den pågående coronakrisen, men nå satser han stort innen nat-gas og pipelines.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
06.07.2020 kl 15:43 3784

Gavner det QEC at Buffet investere rigtig mange penge i naturgas i USA - det er vel bare en stor konkurrent.
Penge han faktisk vil have investeret i Canada https://business.financialpost.com/commodities/buffett-moves-away-from-quebec-lng-project-just-as-canada-needs-deep-pocketed-investors
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 15:57 3764

Alt innen olje relatert går opp i dag, unntaket er Qec men det er jo ikke noe nytt 😂
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
tuja
06.07.2020 kl 15:58 3766

Sant nok. Det viser bare at regjeringen i Canada må få ut fingern, ellers blir de den store taperen, rent økonomisk på alle fronter innen energi. Kanskje på tide de lar QEC få prøve ut clean tech programmet sitt. Hva har de å tape?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
06.07.2020 kl 16:04 3751

Interessen for at udvinde naturgas i Quebec er bare ikke eksisterende.
Vi må håbe at de bliver frataget fordelingspengene og derfor bliver nød til at tjene deres egne penge.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2020 kl 10:08 3443

Vikingen
Quebec har utnyttet fordelingspengene til å skape industri og arbeidsplasser. I løpet av de siste 5 årene er Quebec den eneste provinsen i Canada som har nedbetalt gjeld og har i dag den mest blomstrende økonomien av Canadas provinser. Jeg har tidligere vist til artikler som belyser Quebecs økonomiske fremgang og vekst. Når du ser hvordan Canadas største oljeprovins, Alberta sliter økonomisk, burde du spørre deg selv om hvorfor Quebec skulle gi grønt lys for skiferutvinning som attpåtil ikke bare er forbudt i vannkraftprovinsen, men også flere andre steder i verden. Nå sist Storbritannia etter jordskjelvet.

Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
07.07.2020 kl 10:34 3411

De har afbetalt gæld med lånte penge - deres økonomi giver ikke overskud uden fordelingspengene.
Vi må se hvem der får ret i sidste ende - jeg har stadigvæk lidt tålmodighed tilbage.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2020 kl 10:59 3359

Vikingen
Du bør sette deg litt mer inn i dette.
Men din fornuft alene burde fortelle deg at man ikke får Canadas mest blomstrende økonomi ved å nedbetale gjeld med lånte penger som du hevder at de gjør.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
07.07.2020 kl 11:20 3322

De fordelingspenge de modtager bliver brugt til mange ting - men uden dem vil de have et stort underskud.
Og du kan vist ikke betale meget gæld med et underskud.....

Prøv at modbevis det - kom med noget der fortæller at Quebec laver overskud uden fordelingspengene.
Nej, glem det - jeg gider faktisk ikke bruge en hel dag på at underholde dig :-)

Fakta er at de får klart den største del af fordelingspengene - og uden dem stod det skidt til i Quebec - hvorfor skulle de eller modtag så mange penge.
Blot fordi de andre dele af Canada syntes de fortjener dem eller måske bare som en gave - jamen selvfølgelig PU.......
De har faktisk slet ikke brug for dem efter PU´s mening - du er umulig at debattere med.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2020 kl 14:19 3196

Vikingen
Jeg har ikke underslått at Quebec fortsatt går med underskudd og trenger fordelingspengene.
Hva jeg skriver, er at Quebec er den provinsen i Canada som har størst økonomisk vekst og fremgang. Dette innebærer at Quebec bruker fordelingspengene til å skape industri og nye arbeidsplasser og ifølge Legault gradvis bli uavhengig av fordelingspengene.

Why Quebec's economy is enjoying its 'best boom' ever — despite the fall of Bombardier and SNCKevin Carmichael: An attitude shift has allowed Quebec companies to operate free of political risk for the first time in decades

Kevin Carmichael
August 9, 2019
5:24 PM EDT
Last Updated
August 13, 2019
2:17 PM EDTITED

Statistics Canada’s monthly Labour Force Survey has become a showcase for Quebec’s minor economic miracle

Once an economic basket case, the province is now in competition with British Columbia for the title of Canada’s most impressive regional economy.

Among the Big Four provinces, Quebec alone recorded an increase in employment in July, StatCan reported on Aug. 9. The province’s unemployment rate in July,  and for the third time in four months, was 4.9 per cent, the lowest in a database that dates to 1976. The Canadian rate was 5.7 per cent.

Quebec had never beaten the national average until September 2016, and hasn’t been above it since. The July jobless rate in B.C. was 4.4 per cent, up a bit from that province’s record low of 4.2 per cent, last touched in September and October. The numbers for Ontario and Alberta were 5.7 per cent and seven per cent, respectively. Both figures are satisfactory. The labour market in Canada’s largest provincial economy remains strong, while the situation in Alberta has stabilized after the jobless rate surged to around nine per cent from about 4.5 per cent after oil prices 

/news/economy/why-quebecs-economy-is-enjoying-its-best-boom-ever-despite-the-fall-of-bombardier-and-snc
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2020 kl 15:15 3136

Hvis man skal følge din logikk, burde Quebec for lengt hatt Canadas mest blomstrende økonomi. Men det er først i de siste årene at hva mange betegner som et lite økonomisk mirakel, har funnet sted.

"Statistics Canada’s monthly Labour Force Survey has become a showcase for Quebec’s minor economic miracle"

"Once an economic basket case, the province is now in competition with British Columbia for the title of Canada’s most impressive regional economy"
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Kvike11
08.07.2020 kl 08:49 2893

Ser stor kurs opgang inden længe. Noget stort er på vej og det ser ud til interessen vokser for indvindingen i Canada.
Dog er der få klima aktivister, der råber højt og får alt for meget taletid, og det kan blive dyrt for hele den Canadiske befolkning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
MC Axel
08.07.2020 kl 09:22 2830

👍
QEC up 13% in Toronto

https://www.bloomberg.com/quote/QEC:CN
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
MC Axel
08.07.2020 kl 15:00 2707


Some people say that Quebec has the healthiest economy in Canada, that's a lie!

"Kris Sims: B.C. needs to join fight for equalization reformBY KRIS SIMS

ORIGINALLY PUBLISHED: JUL 7, 2020"

"Equalization is wealth redistribution on a national government scale and costs Canadians more than $20 billion per year.

Divide the equalization bill by our population and every Canadian pays $541 per year into the program. That means a family of four pays more than $2,100 per year to Ottawa.

Folks living in British Columbia, Alberta, Saskatchewan, Newfoundland and Labrador and Ontario don’t get a dime back out of equalization funding this year. Zero"

"Meanwhile, the government in Prince Edward Island collects $2,351 per capita more than Islanders pay into the program. In Quebec, it’s more than $1,000 and in Manitoba it’s $1,278."

"Alberta and the rest of the West are usually the biggest givers while places such as Quebec and the Maritimes are the biggest takers."

"But they still take so-called “dirty” money from the West."

"Alberta has sent $661 billion more to Ottawa since 1961 than it has gotten back in transfer payments."

"Kris Sims is the B.C. director of the Canadian Taxpayers Federation."

https://theprovince.com/opinion/kris-sims-b-c-needs-to-join-fight-for-equalization-reform
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Vikingen
08.07.2020 kl 15:33 2654

Tak for linket MC Axel....
Jeg har droppet at debattere med PU - det er helt håbløst.
Man spørg om en ting og han svare på en anden ting :-)

Fakta er, at Quebec ikke kan klare sig uden fordelingspenge - men det vil PU ikke indse.
Han er kommet så langt ud, at han mener, at de afbetaler på deres gæld - måske - men med hvilke penge og hvilken gæld afbetaler de???
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare