Jeg forstår ikke prisingen på NEL

Value Investor
NEL 11.07.2020 kl 22:49 22143

Hydrogen er et lagringsmedium for energi, altså likt med batterier, trykkluft, pumpekraftverk med mere. Effektiviteten til hydrogen virker jo meningsløst lav i forhold til batterier og pumpekraftverk, og i tillegg er det jo ekstemt eksplosivt. I tillegg er brenselscellene enormt dyre, og jeg kan ikke se at NEL har noen teknologi eller patent som skulle gjøre dem i stand til å "ta" markedet, hvis det en gang kommer. Så hva er da greien, hvorfor er ikke NEL verdsatt til 30 millioner?
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Admoff
15.07.2020 kl 17:19 4310

Hva løser vi på lang sikt med ditt forslag?
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Value Investor
15.07.2020 kl 16:55 4330

Det ligger lagret olje og gass der fra før, det har lagt der i millioner av år uten lekkasje, så tror dette går fint.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Investor 33
15.07.2020 kl 13:58 4430

Stoler du ikke på deg selv og de avgjørelser du tar når du investerer Karybdis? Man kan lett bli påvirket positivt og negativt når man leser innleggene her i forum. Ta en analyse selv og les deg opp i selskapet. NEL er i dag priset for fremtiden, og kursen går grunnet positiv psykologi i markedet.
Men slik er aksjemarkedet. Hadde IT boble på 2000 tallet da kursene gikk og gikk før det kollapset. Hadde jeg derimot satset på solide selskaper eller fond hadde jeg vært en holden mann. De siste åra har jeg tenkt langsiktig. Gått i fond og latt pengene vokse sakte men sikkert. Noe har jeg spekulert i enkelt aksjer men da kan man fort bli drevet av psykologi i markedet og miste logisk sans. Men lykke til "Karybdis" med dine investeringer. Jeg mener alt godt og ønsker du skal ha hell med deg videre på børsen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
interferensen
15.07.2020 kl 12:34 4463

Du glemmer en tredje grunn: Å få føle seg litt smartere enn sauene som har tjent millioner på en «verdiløs» aksje. Ingenting er jo mer moro enn å trolle sauer. Eller, det å selv tjene penger kunne kanskje også ha vært litt moro, men da må man jo satse og det er skummelt. Da er det enklere å forkle sin misunnelse i overlegen «kunnskap».
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 12:03 4496

For meg som har blitt helgrønn på mine gamle dager, ser jeg ingen løsning i det hele tatt for lagring av CO2 i brønner. Sikkert-sier såkalte spesialister. I deres egen levetid kan dette sikkert være riktig. Her må det "tenkes" flere hundre år fram i tid. Klart det etter hvert vil komme lekkasjer o.l. Det er også noe som heter jordskjelv. Helt klart nei- til å lagre vår egen dritt !!. Look to Tyskland.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
alterego
15.07.2020 kl 11:21 4531

Ikke så mange brønner egner seg for CO2. Nulltoleranse for lekkasjerisk.
Offshore H2-produksjon gir tilsvarende infrastrukturutfordring/H2-transport. I tillegg svært dyre installasjoner. Men det jobbes seriøst med slike modeller også (https://energyvalley.no/wp-content/uploads/2019/04/Deep-Purple-.pdf).
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 11:12 4487

det handler ikke alltid om å forstå prisingen av et selskap. Det handler mer om psykologi og forståelse av stemninger i markedet. Du kan ikke vinne et løp om du ikke har en hest å ri. Kunsten er å kunne hoppe av når man tror merra er blitt for gammel.

Det samme i gjelder i et lotteri, du må kjøpe et lodd for å være med i trekningen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Karybdis
15.07.2020 kl 09:45 4557

Hva mener du investor 33?
Kun interessert i hausseinnlegg??
Kun spekulant??
En god grunn til at jeg følger med litt her
er Ikke minst å lytte til kritiske innlegg og
selvsagt i de aksjer jeg er investert. Her kan
man åpenbart ha nokså ulikt syn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Seriøs
15.07.2020 kl 09:26 4587

Er spent på hvem som følger etter her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Investor 33
15.07.2020 kl 08:51 4672

Hvorfor engasjere og bruke tid i forum i selskaper man ikke har investert penger i?
Det er to anledninger til at man engasjerer seg i selskaper her i forum. Om man ikke har investert ønsker man lavest mulig kurs. Helst snakke ned selskapet.
Dersom man har investert, vil man argumenterer for sine investeringer og ønsker så kursen opp.

Slik er det også i media der investorer forteller andre om sine investeringer. Hvorfor dette? Vil investorer fortelle andre om gode fremtidige kjøp? Neppe, ikke før de eventuelt har gått inn selv før informasjonen deles.
Når man leser innlegg i forumet må man tenke logisk og analytisk på hvorfor denne personen skriver det den gjør. Det er alltid en intuisjon/tanke bak innlegget. Eller er personene her i forumet så behjelpelig med å dele sin kunnskap med andre i håp om at de skal lykkes med sine investeringer? Jeg stille bare spørsmål som dere muligens kan svare meg bedre på enn det jeg antar.
Fortsett å les innlegg, men still spørsmål til enn selv hvorfor og grunnen til det. Lykke til......
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Karybdis
15.07.2020 kl 08:24 4721

Interessant innlegg det der, Alterego, spesielt det du skriver om konkurrenter til NEL; tror det du der er inne på er meget viktig.
Jeg kjøpte i sin tid NEL pga en sannsynlig/mulig konkurransefortrinn, nemlig Rotolyzer; mitt inntrykk er at det har blitt borte i all støyen.
Da jeg skjønte det solgte jeg meg ut igjen-riktignok
alt for tidlig. Jeg mistenker dog at dersom ikke NEL klarer å innovere Haber Bosch metoden så kan det bli et problem; grønn elektrisitet har vel flere «friere» vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Admoff
15.07.2020 kl 07:53 4801

Stort sett vann var en enkel fremstilling. Kan du utdype det litt mer?
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Value Investor
15.07.2020 kl 04:30 4920

I nordsjøen er det jo drøssevis av injeksjonsbrønner, men man injiserer jo stort sett vann, for å holde oppe trykket, men kunne jo like godt injisert co2. Hadde man produsert h2 der ute, og injisert CO2, da sankker vi om gode ting for industrien, men fremdeles ikke brukelig innen transport, spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
interferensen
15.07.2020 kl 01:21 4961

"Jeg har stor sans for hva Jon Andre Løkke gjør med NEL. Man må sikte høyt og satse stort, eller for alltid forbli liten. Det er ikke hans rolle å passe på at naive hobbyinvestorer ikke brenner seg."

Veldig enig. Løkke er god på å emisjonssurfe på kursen, dvs benytte høye topper til å komme med en emisjon og ikke bry seg så mye om hva det gjør med kursen i et kort perspektiv. Når man har en god plan, klarer å formidle den til investorene og får dem til å bla opp, da er det bare å sikte høyt, og det er heldigvis det Løkke gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
alterego
15.07.2020 kl 01:11 4949

Hovedproblemet med karbonfangst er infrastruktur knyttet til lagring. Det er dessuten ikke ubetydelige kostnader knyttet til fangst. Jeg tror vi i fremtiden vil se fangst og lagring fra kilder der det ligger godt til rette for det. Mens det andre steder hvor det er vanskeligere med lagring, men hvor det er billig grønn strøm vil komme elektrolysører.

Både fangst/lagring og elektrolyse er langt unna å være lønnsomt i dag med dagens kvotepriser. De fire nøkkelspørsmålene i forrige innlegg trekker i riktig retning og bestemmer størrelsen på markedet. Det foregår flere demoprosjekter hvor elektrolyse erstatter dampreformering. Bl.a. et på Herøya i Porsgrunn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 01:04 4927

Uno X stenger sine hydrogen stasjoner. Og denne aksjen er verdsatt til milliarder. Bare å komme seg inn i oljeaksjer.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/07/15/7547546/uno-x-gir-opp-hydrogen-satsing-med-nel

API tall kl. 22.30 viste største oljelager trekk siden desember.

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Oil-Climbs-On-Major-Crude-Draw.html

Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Value Investor
15.07.2020 kl 00:52 4949

Dette er jo spennende tanker Alterego. Du tenker altså at man for å få ned CO2 utslipp går over til elektrolyse. Et opplagt poeng er jo at det ved dampreformering er mulig med carbonlagring, siden vi snakker høy-konsentrert-CO2 som bare kan pumpes rett tilbake i reservoar, og det fremtår dessverre som den opplagte løsning. Ellers er jeg spent på hvilken CO2-avgift som ville gitt ca samme hydrogenpris, har du regnet på det, Alterego?
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Value Investor
15.07.2020 kl 00:36 4966

Kan dette være et godt tidspunkt å starte en short på, eller er dette bare et midlertidig tilbakeslag for menigheten?
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
alterego
15.07.2020 kl 00:33 4957

Glem hydrogenbiler. Det blir aldri mer enn nisje. Hydrogen vil nok kunne få en rolle i tungtransport, men for personbiler er batterilagring uovertruffen.

Den store muligheten for grønn hydrogen ligger i industrien. I dag fremstilles hydrogen nesten utelukkende fra naturgass med høye CO2-utslipp. Hvis EU skal oppfylle sine selvpålagte mål om dramatisk reduksjon i klimagassutslipp må dette dreies over til grønn hydrogen fra fornybar energi via elektrolyse.

I dag er hydrogen fra elektrolyse mye dyrere enn fossil hydrogen fra dampreformering av naturgass, men en rekke store initiativ er i gang for å få ned kostnaden på elektrolyse. Mye med støtte fra myndigheter i Tyskland, Nederland, Norge og EU. Samtidig er produksjonskostnaden for grønn energi stadig på vei ned.

Mye av det industrielle hydrogenet går til gjødselproduksjon via ammoniakksyntese vha Haber Bosch-prosessen. For snart 100 år siden produserte Norsk Hydro grønn hydrogen til gjødselproduksjon, fra vannkraft-elektrolyse-Haber Bosch. Dette ble senere konvertert til dampreformering av naturgass som ga lavere produksjonskostnad. NEL som spin off fra Norsk Hydro benytter denne 100 år gamle teknologien med visse forbedringer. NEL hevder å ha konkurransefortrinn ifm elektrodebelegningsteknologi. Dette er ikke patentbeskyttet, men holdes hemmelig.

Det neste tiåret vil sannsynligvis se stor utvikling av kjerneteknologien mot lavere CAPEX og høyere effektivitet, mer kostnadseffektive design for store systemer og kraftig redusert produksjonskostnad ifm automatisering. Selv om kjerneteknologien er mer enn 100 år gammel, har vannelektrolyse vært nisje uten særlig interesse for optimalisering.

I dag er NEL i tetsjiktet blant elektrolysørprodusenter. Mye på grunn av arven etter Norsk Hydro. Men skal de holde seg i tetsjiktet må de fremover være blant de beste på utvikling. NEL utmerker seg nå mer med hva de har arvet enn med hva de har utviklet. Ofte kan en slik arv hindre nødvendig nytenkning.

NEL har en rekke "skumle" konkurrenter:
1) Kinesisk teknologi (eks. THE) kjører elektrolysen ved 30 bar. Kineserne er utrolig gode på masseproduksjon og kostnadsreduksjon.
2) Thyssenkrupp har konvertert sine klor-alkali-elektrolysører til vannelektrolysører. Dette er en mye mer utviklet og sofistikert teknologi. Thyssenkrupp er dessuten en stor og meget seriøs teknologileverandør.
Diverse PEM-teknologi-leverandører. PEM har noen ulemper, men footprint bør kunne være lavere og fleksibilitet bedre.
Sunfire med sin høytemperaturelektrolysør vil kunne ha klare fordeler i forhold til redusert energiforbruk. Foreløpig en dark horse.

Nøkkelspørsmålene er:
1) Hvor mye kan produksjonskostnaden for grønn hydrogen nærme seg den for fossilt hydrogen?
2) Hvor mye statlig støtte vil være tilgjengelig for grønt hydrogen?
3) Hvor mye stiger CO2-kvoteprisene?
4) Hvor høyt grønt premium vil sluttprodukt til konsument ha?

Svarene på disse spørsmålene avgjør størrelsen på markedet for elektrolysører.

Tilleggsspørsmål for NEL:
Hva skal sette NEL i stand til å ta en ikke ubetydelig del av markedet? Bedre teknologi? Lavere produksjonskostnad?

Jeg ønsker NEL all mulig lykke, og tror definitivt de har en fremtid. Men nåværende prising av selskapet gjenspeiler på ingen måte de reelle muligheter og den reelle risiko.

Jeg har stor sans for hva Jon Andre Løkke gjør med NEL. Man må sikte høyt og satse stort, eller for alltid forbli liten. Det er ikke hans rolle å passe på at naive hobbyinvestorer ikke brenner seg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Value Investor
15.07.2020 kl 00:33 4953

Alle får Musk til å fremstå som Einstein, så det er en litt dårlig analogi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Value Investor
15.07.2020 kl 00:31 4949

Hvis man er så heldig å eie en hydrogenbil i Norge i dag, hvor får man da tak i drivstoff til den? Vet du, eller noen andre?
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Hefner
14.07.2020 kl 23:24 5038

Alt avhenger av Nikola, hvor kapteinen Trevor får Musk til å virke som Einstein i sammenligning. Veldig shady type.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
nucleus
14.07.2020 kl 22:03 5119

UnoX har gitt opp hydrogen satsingen, de hadde med NEL i Norge. Var vel 5 stasjoner som ble stengt og nå avsluttet etter eksplosjon i Sandvika. Noe som ble registrert på jordskjelvsmåleren på Ski. Jaja, spennende å sjå utvikling fremover da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Hefner
14.07.2020 kl 14:11 5252

Latterlig overpriset.

Elin Musk er også oppskrytt. Han har slengt seg på andre sine suksessprosjekter og arvet en formue.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
omans
14.07.2020 kl 11:16 5350

oppvigår
I går kl 23:50
1020
>Solgte på 23,02 i dag. Tyske analyser har advart noen dager, og det blir nok en liten nedgang, inntil Løkke hoster opp >noe.
>En ting er sikkert. Nel vil vokse enormt de neste årene.

Du kunne jo bare lest her, så kunne du fått nok advarsler. Men er jo greit å fortelle på kvelden om salget, når en ser at det er svakhet etterpå(fallt jo stygt på TG på kvelden). En slags backtrading, men forstår det er kjipt å melde salget straks etterpå, dersom det skulle stige videre rett etterpå.
Er vel de samme tyskerne som mener at hydrogen er en fantastisk energikilde...
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Value Investor
14.07.2020 kl 03:09 5601

De har i alle fall ting på gang, som de kan tjene mye penger på, og Elon pleier å levere, men 3 billioner, som de er verdt nå, er kanskje i meste laget.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
alterego
14.07.2020 kl 01:55 5635

Lettere sagt enn gjort, men det er ofte lurt å gjøre motsatt av det følelsene sier. I tankeeksperimentet over vil 65-70 kr føles veldig billig og sentimentet er at korreksjonen er over og 100 kr er innen rekkevidde. Man må være beinhard å holde seg til planen. Selvfølgelig kan det være at man bommer og den skal over 100. Man må aldri satse mer enn man har råd til å tape. Men å shorte på et tilfeldig tidspunkt uten å se tegn til at boblen sprekker er ren lotto.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
omans
14.07.2020 kl 01:36 3643

Det kan fort bli på samme måte som å gå glipp av en oppgang, når man venter på urealistiske lave kurser før inntreden, slik er det mange i markedet, pga det jo er så dårlige nyheter rundt markedsbunner, og på kurstopper er det masse positive nyheter slik at man venter på skikkelig trigger rally fra forventninger i det positive sentimentet pga d virker ustoppelig. Plutselig kan komme reallity check, som få klarer time, så at aksjen plutselig fallt 8-9% siste 2t på tradergate ikveld, en vet aldri...
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
alterego
14.07.2020 kl 01:25 3619

Det er nok høy sannsynlighet for at NEL-short nå gir bra avkastning på sikt. Problemet er at det kan ta lang tid før boblen sprekker og at den kan bli mye større først. Man må nok være forberedt på å se investeringen reduseres til 20% underveis. Klarer man da å sitte i ro mens tvilen begynner å nage? Tror det er bedre å la boblen vokse ferdig først. Når man er rimelig sikker på at den har sprukket kan man shorte. La oss tenke at den går til 100 kr og plutselig dropper i løpet av en uke til 50 kr. De fleste vil føle at 50 kr er billig og vi får rekyl til 65-70 kr. Når vi ser tegn til topping i dette området settes shorten. Så er det bare å lene seg tilbake å nyte nedturen. 10 kr etter noen måneder. 1 kr etter et år til.

For å forstå prisingen av NEL kan man selvfølgelig ikke ta utgangspunkt i de underliggende fundamentale verdier eller realistisk fremtidig omsetning og bunnlinje. Prisen ligger der den ligger fordi man forventer at papiret man kjøper i dag kan selges dyrere i morgen. Og det har man jo rett i inntil boblen sprekker. Det er definitivt bedre å satse penger på NEL-oppgang enn på storgevinst i lotto. Men man må jo da forstå å komme seg ut i tide. På 65-70 kr i tankeeksperimentet over.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Hefner
13.07.2020 kl 22:24 3830

Forsvarer du prisingen av Tesla?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.07.2020 kl 21:58 3860

Selvkjørende biler. Det han snakker om er at man kjøper/kjøpte en Tesla, brukr bilen til jobb, og så går biln som taxi mens du er på jobb, og så kaller du den tilbake når du vil at den skal kjøre deg noe sted. Dette gjelder alle Tesla som produseres i dag og som ble produsert siste år. Jeg vil si dette er nytenkende, og han har alltid levert tidligere. Jeg ser ikke bort fra at prisen er riktig. NEL derimot, ja, hva skal man si, jeg ser ikke hva som er spennende. Elektrolyserør er en teknologi fra 1800-tallet, eller kanskje 1700-tallet, som de ikke en gang har utviklet noe særlig. De har ikke en gang et spennende patent, og dette er verdt 31 mrd eller hva det er, helt bort i natten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
omans
13.07.2020 kl 20:42 3971

Enten blir det så bra som de enorme forventningene som prises inn, ellers så blir det reversert denne optimismen med ditto fallhøyde. Det er få hus som tar aksjen inn i ukas og månedens portefølje, på tross av positiv utvikling siste tider, jeg antar det skyldes den høye risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Hefner
13.07.2020 kl 20:22 3996

Kan godt være Nel prises til langt over dagens kurs. Galskapen kjenner ingen grenser når det kommer til menneskers irrasjonalitet. Alle med to øyne, to ører og noe i topplokket skjønner at selskapet i beste fall er et latterlig dyrt lodd på noe usannsynlig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Hefner
13.07.2020 kl 20:20 3965

Det finnes et marked/bruksområde for hydrogen, men det krever betingelser som ikke eksisterer nå.

Her er noen krav til at hydrogen skal gi økonomisk/klimamessig mening:
- Man trenger en «grønn» energimiks, dvs at usa som helhet er uegnet. Norge har dette.
- Det krever at man har overskuddsproduksjon fra «grønne» energikilder, noe som ikke finnes noen plass i stor nok skala

Kanskje om man i fremtidens samfunn svømmer i grønn energi og har råd til å miste godt over 50% av energien i prosessen ved konvertering til hydrogen, så har det en fremtid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Investor92
13.07.2020 kl 19:58 4002

Det snakkes om en prising av NEL på 75 kr innen 1 år på shareville. Og det forundrer meg ikke om de har rett, hadde jeg fått solgt en ideologi for 80 mrd kr uten noe rot i virkeligheten så hadde jeg tatt de pengene og rømt. Så lenge du finner idioter på børs som ikke vet hva de kjøper så er det bare å ta pengene deres. Hvorfor stille spørsmål rundt dette når NEL-fanatikere er blinde på NEL? Det blir som å diskutere islam med en radikal islamist. Jeg har ikke energi til å stange hodet mitt mot veggen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
kaliber
13.07.2020 kl 19:49 4008

Er det noen som skjønner prisingen av TESLA!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2020 kl 18:32 4106

Selskapet er priset hensides. At jeg fikk 22 kr for mine aksje var et sjokk. Men en glede
Jeg kjøper meg ikke inn igjen på disse nivåer. Den som gjør det er litt skrudd i hue og skjønner vel lite av tall
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Gork
13.07.2020 kl 18:05 4158

Angående hydrogen som energibærer, ligger mye av svaret her:

1 kg batteri kan avgi 1 MJ
1 kg flybensin kan avgi 37 MJ
1 kg hydrogen kan avgi 123 MJ

Angående prisingen på NEL aksjen, så er det hinsides. Prises for 60 ganger forventet omsetning i 2020, med negativt resultat. Stort grønnere kan det ikke bli.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Flaksmåmanha
13.07.2020 kl 17:39 4181

Ikke kjøpt på disse nivåer,, men solgte meg ut på 16kr,,,og skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det!! 🧐
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Jono
13.07.2020 kl 17:34 4195

Nei, ikke meg heller, at noen bør legge alle sine lærebøker fra seg, gjøre som meg selv og sitte helt i ro! :-)
Ja, for så langt i år, ikke foretatt meg noenting, bortsett fra en rep EM i THIN, overtegnet 4 ganger som alle andre, men bare små penger, har tapt neste alt!
For hvem vet, Nikola kan bli det neste Tesla, og ikke bare DET, så er det snakk om å bruke flere tusen milliarder på H2 i EU, og hvem er snart ferdig, eller som kan levere utstyr neste år, alt dreier seg om nå.
Tenk på et tall, alt mellom 20 og 50 kroner, kan sikkert gå enda lengre, om alt går som planlagt?
Ja, for bare OM en ting som er sikkert, at ingen vet noen ting! :-)
Nei, selv er bare veldig glad for at jeg ikke har lyttet til alle "ekspertene", at sittet helt i ro selv, at meg tok helt av på fredag etter dyr og god vin;
Ja takk begge deler, har "kjøpt" ny bil med rekkevidde til Lofoten;
https://nikolamotor.com/badger
"Nikola Badger Preorder Confirmation
It's official! Welcome to the Nikola family!
Your Nikola Badger preorder is confirmed along with your place in line.
Reservation Date: 07/10/20
Reservation Model: FCEV"
Bare å sjekke ut denne linken, mer enn 900HK, EL og H2 bil, 0-100 går unna på 2,9 sekunder, og på dagens oppgang, bare angrer for at jeg ikke bestilte 2-to stykker, en av hver utgave? :-)
Ja, for meg kan dette bli DET neste Tesla, som nok en dag er en stor vinner på Wall Street!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare