Åpning på 45 i morgen.

Slettet bruker
AZT 12.07.2020 kl 09:14 23823

Sterk avslutning fredag tyder på oppgang fra start i morgen. Husa kjøper nå.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 11:12 3446

Er det meg du sikter til ?

I så fall; er det ikke lov å stille spørsmål om at roboten er innstilt på 38 ?
Eller er det bare jeg som ikke forstår at roboten er innstilt på 38 ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.07.2020 kl 13:46 3248

Minner om denne:

Report Overview

The global enzymes market size was valued at USD 9.9 billion in 2019 and is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.1% from 2020 to 2027. Increasing demand from end-use industries such as food and beverage, biofuel, animal feed, and home cleaning, is projected to drive the market growth over the forecast period. Increasing health awareness among consumers has resulted in the growing consumption of functional food products, which is expected to propel the product demand in the near future.

https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/enzymes-industry

------------------------------

Se slide 3:

Innovations

ArcticZymes continues to launch new products with the introduction of a new formulation of dsDNase. Furthermore, a new patent application related to novel ligases is filed. The ligase offers desirable features specifically requested by customers which are not present in other commercially available ligases today. ArcticZymes expects to launch the enzyme in commercial scale quantities later in the year.

https://arcticzymes.com/wp-content/uploads/2020/06/Q1-2020-Report-Biotec-Pharmacon.pdf

Mao, det er å forvente at det når som helst kan meldes om nye lanseringer og avtaler ....;)
lopogkjop
15.07.2020 kl 15:45 3101

Dagbladet i dag : https://www.nettavisen.no/nyheter/lovende-resultater-fra-vaksinetest-i-usa-dette-sier-fhi/3423994834.html
Det er det Amerikanske selskapet Moderna (ticker MRNA) som utvikler vaksinen og har kommet svært langt. For min del viser det at avtalen med ReiThera som skal forsvare den høye aksjekursen for AZT i det siste kan gå samme vei som det PCIB holder til med AZ for tiden og alt krasjlander. Ikke noe tvil om Q2 blir bra for AZT men det hjelper lite når framtiden for ReiThera avtalen er i praksis meget usikkert. Før avtalen ble annonsert la AZT på rundt 30kr, og den kurs må man kunne tåle mener jeg da.

NB: Moderna er opp ca 4x siden mars/april; AZT er opp 6-7x, Reithera ikke sikkert om selskapet på børsen et sted, finner den ikke på børsen i Italia.

--- EDIT
Moderna sprang opp med over 10% på NASDAQ sålangt i dag etter nyhetene.

rischioso
15.07.2020 kl 15:54 3083

Med over 2500 covid cliniske trials world wide

https://www.statista.com/statistics/1106306/coronavirus-clinical-trials-worldwide/

i tillegg til et uendelig bredt spekter av andre sterkt økende enzymmarkeder

https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/enzymes-industry

Sett i sammenheng så er en enkelt avtale av mindre betydning. Vi befinner oss nå rundt tiden selskapet har estimert lansering av nye enzymer og vi er bare uker unna q presentasjonen som er forventet å bli den beste noensinne så Stay Tuned ... ;)
bj111
15.07.2020 kl 15:57 3072

Om du tror det er den avtalen som skal forsvare aksjekursen til AZT så løp og selg for da bør du ikke sitte med aksjen selv om den kommer til å stige. AZT har mye mer enn den avtalen og det er nesten litt synd den ble medelt markedet for da misser slike som deg hva oppgangen skyldes og får ikke vært med.
JosefK
15.07.2020 kl 16:05 3056

Reithera har fint lite å si tror nå jeg. De kommer til å dra opp volumet av SAN som forventet og gulroten godkjent produkt og masseproduksjon kommer som bonus. Men det er mange som dytter opp volumet av SAN og fler kommer til. Å fokusere på den antakelig største er bare feil fokus.

Aksjen er fremdeles snytebillig sammenlignet med peers, her sammenlignet med Genovis AB:

https://www.bloomberg.com/quote/AZT:NO

https://www.bloomberg.com/quote/GENO:SS

Arcticzymes kjører sirkler rundt Genovis på nøkkelindikatorer. Og det vil bedre seg i favør AZT mest sannsynlig innen året er over. Og dere må bare le, men EPS <2 kr er innen rekkevidde

Jeg tror AZT ville vært priset i intervallet 100-200 på Nasdaq og om det ikke allerede er et tema, burde det bli et prioritert område å markedsføre aksjen bredere.
rischioso
15.07.2020 kl 16:10 3038

Mao og basert på disse fakta så er sannsynligheten så uendelig mye større at flere og flere vil posisjonere seg/akkumulere i tiden som kommer hvor de færreste om noen vil vente til dagen før presentasjonen. Jeg ville ikke blitt det spor overrasket om vi ser 50 tallet under presentasjonen - om ikke før ... ;)
xjack
15.07.2020 kl 16:21 3004

Det blir nok flere om benet i vaksineracet. Både fr CNNs side og nå sist i ettermiddag på CNBC, vartvilen stor til Modernas forutsetninger til å få en tålelig vaksine i boks Jim Cramer ristet på hodet og betegnet selskapet som "very promotive" - det var åpenbart at han spilte på det som nåtte forefinnes av negative konnotasjoener til ordet promotive.
JosefK
15.07.2020 kl 16:38 2973

Og med null relevans for AZT. Moderna bruker ikke viral vektor og følgelig vil de nok aldri være relatert til AZT.

Men ReiThera og 70-80 andre selskap har brukt og vil bruke SAN i sine produkter som spenner over et vidt spekter av terapier der COVID kun er en av dem.

lopogkjop
15.07.2020 kl 16:48 2957

AZT sprang opp fra 29 til 44 etter ReiThera avtalen ble meldt 2.7. Kjøpte meg inn litt over 30 og solgte like under 44 siste fredag :) Etter min mening er oppgangen drevet av ReiThera avtalen og mulig potensiale av den fremover. Men vi kan godt være uenige om det siste. Jo, AZT ligger bra an, men helt til slutt er det "bare" enzymer, et mellomledd for andre selskap å skape virkelige verdier. Skal nok gå gjennom tråden her på nytt -- det er mange gode innlegg -- hva som forsvarer en kurs over 30kr hvis ReiThera avtalen legges død etterhvert. Selvsagt er det nok gode gevinstmultigheter mot Q2 resultatene!, men tenkte nå først og framst på de langsiktige forutsiktene. Men takk for alle gode tilbakemeldinger. Mye fornuft i AZT trådene
rischioso
15.07.2020 kl 16:50 2106

Og for ikke å glemme antiviraluttestingen - det er jo den som er desidert størst. Dette vil vedvare - at Moderna har kommet seg igjennom fase 2 er å anse som en milepæl selv om pasientgrunnlaget var tynt (45). Det er først i fase 3 de fleste ramler av lasset om ikke alle og det er langt dit for vi snakker om uttesting på flere tusen pasienter.

Og ved siden av vaksine racet så har vi flertallet som består av både singlulære og coctail antiviral uttestinger hvor dette vil fortsette inn i evigheten. Det er ikke slik at alt stopper om man får frem en vaksine da verden har innsett behovet av en kontinuerlig uttesting for å stå sterkere mot fremtidige pandemier. Også er det en svært liten sannsynlighet for at det blir utviklet en fullverdig vaksine da viruset muterer seg noe som betyr at en vaksine i dag kan ikke brukes på den muterte varianten morgen dermed vil det nok ende opp med en eller flere antivirale som det gjorde både for HIV, Malaria, Zika, Denguefeber, Lassafeber, Marburgvirus mfl hvor det for noen er blitt forsket flere 10 år på og fortsatt gjøres så enzymer vil trenges også i fremtidens uttestinger hvor etterspørselen bare vil øke på denne fronten i tillegg til alle andre arenaer ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
lopogkjop
15.07.2020 kl 16:53 2093

Avtalen handlet spesifikt om ReiThera sitt COVID19 vaksinprogrammet, ikke noe annet. Det var DET som løftet kursen opp fra litt under 30 til godt over 40 i løpet av litt over en uke. Kom gjerne med alternativer, jeg finner ingen.... Synes den avtalen er sårbar ettersom det er ikke bare mange andre aktører i samme tidligfase av vaksinutviklingen, de henger også etter i forhold til selskap som f.e. Moderna. Det er alt. Mye av forventningene til framtidige inntekter er jo koblet til SAN salget for Covid. Men tar gjerne feil. Prøver bare å få forståele for fremtid nedside, som hos de fleste biotec er den svært stor.
bj111
15.07.2020 kl 16:57 2082

Avtalen tilførte litt krutt i reprisingen av AZT som har pågått en stund da det ble enda en liten bekreftelse på at selskapet er på rett vei. At det dipper litt er helt normalt.
Se litt på trådene og gjør litt research så finner du kanskje at AZT ikke er så høyt priset som du tror. Finnes masser med god info her men dette er en komplisert materie og jeg skal ikke nekte for at det er svært mye av innleggene til særlig JosefK jeg ikke skjønner stort av.
JosefK
15.07.2020 kl 17:03 2059

Ja du tar fullstendig feil. Aksjen har vært og er fremdeles underpriset.

SAN utgjorde ca 10 mill topplinje i fjor og er uten tvil vekst faktor nummer 1 hvis man holder covid helt utenfor. ReiThera må gjerne feile big time uten at det affiserer den underliggende veksten i det terapeutiske segmentet.

ArcticZymes kommer til å tjene på ReiThera uansett. Og den usle 10ern kursen har gått er bare et skritt på veien.

Det er 70-80 andre SAN kunder i varierende grad av pre- og klinisk utprøving. Prøv å forstå at dette ikke er noen one-trick pony.
Slettet bruker
15.07.2020 kl 17:14 2025

Modernavaksinen vil vel neppe bli tilgjengelig i Europa med det første. Trump kjøper jo opp all koronamedisin. Amerika først.
JosefK
15.07.2020 kl 17:18 2011

Moderna bygger på en annen teknologi. Så hvorfor de dras opp som troll av eske skjønner jeg ikke.