PHO kurs sann tid

ITinvest
PHO 12.09.2018 kl 09:05 13526

har 15 min forskinket her, har noe nsann tid å legge ut
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Durable
13.09.2018 kl 19:59 6086

Jeg kjenner følelsen selv, etter å ha gått på en smell tidligere.

Jeg lot meg dessverre lure av den karismatiske «Mr. Superhappy» (Costa), og lastet uforholdsmessig mye opp i NANO i forbindelse med en Capital Markets Day, med aksjer som var delvis belånt på en aksjebeholdning i PGS.

Når NANO noen uker senere raste nedover etter at Costa og gjengen var blitt avslørt i løgn (ok, i det minste i å ha grovt misledet markedet) gjorde dette at også store deler av min beholdning i PGS ble rasert.

PGS stod da i 16kr. Nå står den i over 30kr, så «Mr. Superhappy» har kostet meg mange hundre tusen kroner i tap/tapt gevinst.

MEN, det nytter ikke å være bitter og ta det utover andre eller bruke et diskusjonsforum til å få utløp for bitterhet og aggresjon.
Det gjelder å heller legge det bak seg fortest mulig, og se fremover.

Dessuten er det ene og alene mitt ansvar at det gikk som det gikk med min portefølje i 2016, like mye som det er min fortjeneste og mitt ansvar at det har gått strålende i 2017 og 2018.
Man er fullstendig ansvarlig, ene og alene, for sine valg og sine strategier, og kan ikke skylde på noen andre enn seg selv.

Jeg kom meg heldigvis ut av NANO på 80-tallet, og har de siste par årene tatt igjen mer enn ti-gangeren av det beløpet jeg tidligere tapte, ved å ha suksess med mine investeringer i blant annet PCIB og PHO.

Onward and upwards! :-D
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Durable
13.09.2018 kl 21:09 5978

Beklager mitt forrige innlegg, det ble altfor langt.
Hovedbudskapet var; jeg kunne jo ha valgt å fortsatt frekventere NANO-trådene og kommet med sure oppgulp der, men slik oppførsel er patetisk.

Uforståelig at enkelte velger å bruke mye tid og energi på aksjer de ikke er investert i.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 00:06 5844

DTT har tidligere selv angitt sin beholdning av pho. Det gjør han vel egentlig igjen i innlegget ovenfor, hvis man leser hva han faktisk skriver.
Jeg synes det er for lite rom for tvil og motforestillinger på pho-trådene for tiden.
DTT er en av mine favoritter. Det en del oppfatter som surmaget bitterhet, leser jeg som humor. Spydig, sarkastisk og arrogant, ja. Men også ofte morsom og med brodd. Og dere kan være trygge på at han har satt seg inn i, og forstått, caset.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
14.09.2018 kl 00:20 5817

Seriøst Godfred!!!
Det er vel få personer på dette forumet som snur kappen etter vinden og sin egen vps konto i den grad som Dtt,
Får en sterk mistanke om at dere et en og samme person.
Har vanskeligheter med å se at det finnes to like store tomsinger på en og samme tråd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Computum
14.09.2018 kl 00:39 5793

Enig med Godtfred
Jeg oppfatter DTT som en gretten gammel gubbe med glimt i blikket og en underfundig sans for mørk humor. Men når folk har lånefinansiert sine aksjekjøp og "sitter langt frammme på stolen" så er man lite mottakelig for motforestillinger, spøk og ironi.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 07:05 5646

Det som forundrer meg aller mest som investor er at folk som går igjen som bedrevitere i flere 10-år på HO aldri klarer å bygge opp sin egen formue, men stadig må sitte med lånefinansiert portefølje.
Personlig har jeg hele tiden siden jeg startet med dette hatt egenkapital som langt overstiger alle mine investeringer i aksjemarkedet, og det håper jeg de fleste andre på forumet har også.

Ingen burde satse alle midlene de rår over, og i tillegg være lånefinansiert i aksjer, det er ikke bra for den mentale helsen.
Det ser ut for meg som selvpåførte nevroser, og det er vel også derfor et slikt forum virker ganske nevrotisk.
Hvor finner du ellers folk som følger sine investeringer fra sekund til sekund med realtid og det hele, og skvetter ut og inn av aksjer med tap som resultat i lengden?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Durable
14.09.2018 kl 07:35 5598

Computum,

personlig hadde jeg vært VELDIG interessert i motforestillinger, dersom de hadde vært saklige og velbegrunnede.

Dessverre viser nesten alle «baisse»-innlegg en mangel på kunnskap om caset, og er generelt usaklige og uten argumenter som underbygger noe som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
ruda
14.09.2018 kl 07:46 5732

Tror du skal slappe helt av. Denne aksjen går oppover uavhengig av alle usaklige innlegg. Her er det bare å laste opp. Overbevist om at dette vi gi god avkastning på sikt
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 08:35 5637

Kokken husker kanskje da han selv startet på børs, og på HO....det er noen år siden, men i min verden, ikke så mange.

Det var gutten sin som kunne, viste, og forsto seg på saker og ting. Der var det altså ingen som burde stille spørsmål rundt hans framtidsvyer for et (spesielt) selskap. Da fikk man passet sitt påskrevet. Og samtidig en belæring om hvor straight forward det caset egentlig var. Også der var potensialet uendelig. Med dertil hørende aksjekurser.

Strengt tatt ikke ulikt focuss.....han også kom som en vind for noen måneder siden. Den gang uten å kunne NOE SOM HELST. Nå har han riktignok plukket opp litt terminologi og begreper under tiden som på HO. Rart med det, når du sitter her 24/7 fester det seg litt etterhvert. Ser han nå framstår som en «Gud» for flere av de nye smånissene....men vær klar over at han er et null. Selv om han var oljeanalytiker i sitt forrige liv. Slik presenterte han seg ved inntreden;-))

Kokken har etterhvert lært på den tøffe måten. Gull-caset hans, der det ikke under noen omstendigheter var tvil om retningen og framtiden, gikk...joda rett til helvete. Godt hjulpet av udugelig, inkompetent og evneveik i ledelsen. Akkurat som «noen» av oss prøvde å gjøre han oppmerksom på, at kunne skje.

Nå har han skiftet nick;-))

Jeg står ved mitt gamle, og jeg kan trygt se alle i øynene. Vet at stilen min kan virke noe provoserende, særlig for alle de nye «verdensmestrene», men en ting....jeg har ALDRI snudd kappen etter vinden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
hvasa
14.09.2018 kl 08:42 5624

Jeg ber alle innstendig om å holde oss til selskapspisifisert info, og legge vekk alle personangrep. La ikke PHO trådene også bli preget av masse søppel slik vi ser ved flere HO tråder. Syns PHO trådene har vært relativt forskånet for slik, men nå bruker en masse tid på å lese bare masse fjas.La det bli en saklig diskusjon med både positivt og negativt. Ja, for det finnes alltid negative ting også, markedet har alltid rett uansett hvor uenig en skulle være. :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 09:06 5574

ja, det er dessverre slik når den kommer ut av dvalen. Mye nye tråder og en mister helt oversikten.

Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 09:08 5559

Både på HO og i livet generelt bør man oppsøke og omgås folk som står for noe annet enn en selv. Det gjør livet rikere, og man tar bedre beslutninger.
DTT du minner om en karakter fra en novelle av Kjell Askildsen, og jeg setter pris på dine innlegg. De direkte angrep på focuss, Hestdal m.fl. derimot, kunne du med fordel ha spart deg - eller i det minste ha byttet ut med vanlig tør sarkasme.
På sitt beste fungerer HO som en informasjonskanal, hvor man kan holde seg oppdatert og få svar på det man lurer på. Men på det siste synes jeg det har blitt en slags menighetsklubb for de nyfrelste og rettroende. Det blir ulidelig å lese seg igjennom de samme repetitive argumentene og enkle regnestykkene dag etter dag.
I denne tråden har Saepish, Computum, Josef K, DTT m.fl. blitt arrestert av "tankepolitiet" for å komme med helt greie betraktninger. Helt unødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Realisten
14.09.2018 kl 09:24 5513

Skulle også gjerne ønske mer nyansert debatt. Men å omtale medaksjonærer som nisser og nonner er ikke rett måte å føre en god samtale. Det bidrar ikke til troverdighet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 09:29 5500

Det har aldri vært meningen å angripe Hestdal direkte, selv om han åpenbart har hatt store utfordringer med kommersialisering. Det har jeg imidlertid stilt spørsmål ved mange ganger.
Jeg har derimot stor respekt for hans innsats, der han har utvist betydelig evne til fremragende forskning og regulatorisk arbeide.

Dessverre har han ikke vært i stand til å gi sine aksjonærer tilbakebetaling på investeringen.
Forhåpentlig går Pho denne gangen inn i en substansiell, og vedvarende positiv utvikling. Før jeg blir overbevist, vil jeg se cash på bunnlinja, samt større aktører som materialiserer seg på aksjonæroversikten. Da skal også jeg føye meg til cheerleaderne....

Produktene, grunnlaget med systematisk arbeide i bunn og potensialet er det ingen tvil om.

Pho er da også en av mine betydeligste posisjoner, til tross for at jeg betrakter det som spekulativt. Etterhvert havner man i en situasjon der man ikke tror noe før man selv ser det.

....det finnes (noen svært få) skribenter på HO med betydelig kunnskap om Pho. For mange år siden boblet de over av entusiasme over Pho sitt snarlige gjennombrudd...denne gang har de rett og slett forsvunnet fra trådene. Borte vekk. Egentlig i takt med at smånissene har tatt helt over....???

PS. NONner er betegnelse for Nordnet-aktører....mange dyktige og gode investorer der....men tradisjonelt ikke regnet som de meste stable og langsiktige.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Realisten
14.09.2018 kl 09:44 5465

Jeg synes det er tullete å selge inn PHO med et kursmål på > 1000. Det er alltid lov å drømme, men vi er langt unna ennå. Du er enig i at det er relativt sannsynlig at de får en viss fart på salget som likevel kan gjøre caset bra? Hvis du var utelukkende negativ antar jeg at du hadde benyttet siste tids oppgang på å selge unna.

Jeg er klar over historikken, men det ser da ut til å begynne å rulle i US. Det skal ikke veldig mye til der før man kan begynne å tjene penger, gitt at kostnadene holdes noenlunde under kontroll.

PHO er også en av mine betydelige investeringer. I forhold til en del andre selskaper synes jeg det virker lovende. Nedsiden i forhold til inngangen er heller ikke så stor.

Ellers, takk for oppklaring rundt nonner. Diskuterer gjerne mer med deg, men la oss slutte å kalle andre for nisser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Computum
14.09.2018 kl 10:05 5430

Bra innlegg DTT. Jeg har også undret meg over at endel "trofaste tjenere" har forsvunnet fra PHO forumet. Medisinmannen er det f.eks. lenge siden vi så. Noen har tidligere antydet at de ikke ønsket å følge med til "det nye HO aksjeforumet", og noen ga opp PHO og satset bl.a. i PCIB før de siste måneders oppgang startet. Snøffelen er sjeldnere å se, men det skyldes, såvidt jeg har forstått, ikke mindre tro på det framtidige potensialet.
Synes personlig at focuss er inspirerende å lese, selvom jeg tar hans "analyser" med en stor klype salt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 10:07 5419

Realisten
Vi er alle nisser. Noen større eller mindre enn andre. Fordelen med anonymiteten er at det ikke er størrelsen, men argumentenes gyldighet, det står på. Den største nissen i PHO deltar også sporadisk på HO, og har med det ødelagt min tro på at de store aktører er bedre analytikere enn de små...
Hilsen en middels hagenisse:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 10:34 5377

Nu er det vel ikke så intresant hvem som er best investor eller meninger om andre på forumet. Men det vi vet er
att skall man finne og behandle kreft med cystoskopi. Så er det blå/hvitt lys som gjeller, det er
dokumentert og annerkjent av myndigheter rundt om i verden. Olympus som er verdsledande på cystoskop
har og innsett det , og har blå/hvitt lys i sine skop.

I Europa står de fritt att brukes med Hexvix, og blir brukt. Mens i Usa har Karl storz og PHO en egen
kombinasjonsbehandling som er den ende godkjende kombibehandling per idag. Mens Olympus bruker
kontrastvæske som er godkjent var for sig. De påstår att de ser ca 30 % mer kreft med blått lys enn med
hvitt lys. Men det er ikke dokumentert og gir ikke någre ekstra refusjoner som cysview.

Og det er vel klart att hade de oppnåt samme resultater som BLC/cysview så hade de vart i gang med en
studie for lenge siden. Da de risker att miste sin dominerande rolle som cystoskop levrandør. Før det er klart
att før eller senare går alle over til blåhvitt lys, da du har alt i ett. Og det er vel klart att nær det er BLC/cysview
som er rekommendert av myndigheter og refundert av Medicare. Så taler det sitt tydlige språk, per idag er det
ingen som som har like god cystoskopbehandling.

Så nær sykehus med tiden går over til blå/hvitt lys, så vil eg tru de velger den ende godkjende og refunderte
kombibehandling som finnes. Og med de nye Flexiscopen som de poliklinisk kan stelle diagnose og utføre
mindre Turbt operasjoner, sammt ta oppfølgning med alt vad det innebær. Drygt 70 % av all turbt kommer
att utføres polikliniskt i fremtiden.

Men man skall vare klar over att blir alle behandlet med blålys, så minker behovet for cystoskopbruk vid turbt og
oppfølgning efter første behandling med ca 25 %. Da tiden for tilbakefall øker betraktligt, men det er vel det
som er garantin og meningen med att behandlingen skall bli brukt

Så for meg taler fakta, blå/hvitt lys kommer att bli brukt. Sannsynligtvis med cysview i både Europa og USA
da det er sjelden pasienten som betaler mer en mindre deler. Og att blande inn historien til PHO i det her
er meningsløst, da det som gjeller er om att behandlingen blir utført i blå/hvitt lys eller ikke.

Per idag så tyder vel alt på att cysview kommer att få akselerad vekst. Og de påstår jo og att det nesten
ikke føregår någen forskning om blærekreft. Så cystoscope og cysview kommer att leve lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Realisten
14.09.2018 kl 10:36 5369

Men la oss kjøre litt debatt.

Ett av DTT's poenger er at topp 50 reduserer. Minst én av disse aktørene har vedtak om å selge seg ut.
Det hadde selvfølgelig vært et stort kjøpssignal om det kom en virkelig stor aktør på banen og kjøpte seg kraftig inn/opp.

Topp 50 eier 62% av selskapet i dag. Problemet i lang tid har vel nettopp vært at noen få store aktører har kjørt hele showet, og lagt en klam hånd over kursen.
Alt i alt er det litt sunt med en bedre spredning?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
14.09.2018 kl 10:50 5342

Kraftig lei at det er slutt på euforien,nå legger phomo seg på samme nivå som de andre biotexene,ørkenvandring er blitt en vane.
Trodde denne skulle rett opp uten hindringer.
liang,hva tror du?Er det nok med 100%?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 10:56 5328

The challenge is always what happens when the momentum stops. We are 5kr down from the top now and reduced volume.

Just hope this doesn't drip slowly down to 50kr. When the momentum stops people get impatient and jump off. Gut feeling does point to the steam running out of this rally for the time being.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hardly
14.09.2018 kl 11:37 5252

Ser problemet Billyjojimbob.
Ser ut som momentet avtar. Omsetningen går ned. Kan fort havne i «stillebeltet».
På kort sikt vil jeg tro at denne siger sakte nedover som så mange andre biotec selskaper gjør etter er euforisk oppgang.
Siste uken har aksjen ligger på breake even.
Selv har jeg solgt 1/3 av aksjene og lagt disse på kjøp ned mot 50 kr.
Kan selvfølgelig ha bommet. Den som overlever får se.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
14.09.2018 kl 12:12 5197

Her er det nok bare å kjøre på. Denne har vel knapt steget i det hele tatt med tanke på det som venter oss. Dette er nok bare et kort mellomspill på veien videre. Skal virkelig bli interessant å se når det strammer seg til mot Q3. Gullstandard, 15 milliarder + marked bare i US, flexiscope, refusjon, osv. Finnes ingen skyer. Produktet er jo allerede godkjent. Burde vel ha passert 200 allerede. Vi får bare håpe vi blir belønnet og at selskapet ikke blir kjøpt opp før vi minimum har passert 500. Lurer på hvor mye som er brukt for å kjøre denne behandlingen gjennom systemet. Sikkert enorme tall. Kursen er etter min mening ikke i nærheten av å reflektere de reelle verdiene i selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Interessert
14.09.2018 kl 12:27 5165

"Stillebeltet" som mange bioteks havner i skyldes at de ikke selger noe. Det går jo hverken frem eller tilbake mellom resultat av forsøk. Naturlig da at de ligger stille.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hardly
14.09.2018 kl 12:53 5102

Problemet med stillebelter er at det er en del kortsiktige tradere som går lei. De selger seg ut og går inn i andre aksjer som akkurat der og da har stigende kurs på høyt volum. Naturlig da at aksjen på kort sikt vil sige litt tilbake.
På lang sikt har det ingen betydning så lenge det funndametale består.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 12:58 5087

Det overordnede målet for meg er å tjene mye mer på børs, mange ganger det jeg kan tjene i en vanlig, administrativ stilling.
For å oppnå dette må en for det første satse relativt store summer, - kunne ta tap når det er nødvendig (Du kan ikke ta igjen den tiden og de pengene du taper på å sitte i 10 år uten nevneverdig avkastning), og ikke ta gevinst før den er størst mulig.

Ved et krakk skal du gå ut første dagen (Et krakk starter som regel med et uforklarlig stort fall, selv om alle krakk gir seg til kjenne mer eller mindre på forhånd), eller bli sittende i de aksjene du ikke kommer ut av før markedet eller enkeltaksjene har falt 20%.
Har du egne penger, er det som regel ikke så farlig å bli sittende igjen med en del av porteføljen.
Som regel går et krakk aldri mer enn 50% ned, og etter et år eller 2 er du på breake even igjen, så sant du eier aksjer i selskaper som har noe bra å selge, og som selger mer og mer hele tiden. (Ikke sykliske aksjer s s olje, -fisk, -shipping etc.

Hemmeligheten ved å gjøre det godt i aksjemarkedet er at du opparbeider deg tilstrekkelig kapital til å kunne diversifisere uten belåning, og ikke være redd for å gå på en smell eller flere.

Fasiten er å ta flere gevinster enn tap, og at gevinstene i snitt er større enn tapene.

Alle som har opparbeidet seg tilstrekkelig egenkapital er nødt til å vinne i aksjemarkedet hvis man ikke blir fristet til å satse alt på et brett, -og eller bli så grådig at man gambler med lånte penger og sender gode penger etter dårlige.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 15:55 4920

Always a lot quieter on here when PHO goes down

10% drop from the top. I wonder if it's worth buying a few more?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Computum
14.09.2018 kl 17:31 4769

Ja, det er påtakelig hvor stille det blir når en aksje har toppet ut. Dessverre kan det se ut for at en liten "skulder-hode-skulder"-formasjon er utviklet så da kan neste uke bli trist. Det må nok nyheter til nå for å motvirke fall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
focuss
14.09.2018 kl 17:38 4751

Ser det er en del kritiske røster her og jeg skal visst også være ett null som ingen burde bry seg med. Når jeg begynte å skrive om PHO så var PHO kanskje den mest upopulære aksjen på børs. Det kom melding om fase 3 studiet som ingen gadd bry seg med. Aksjen bare fortsatte nedover med uforminsket styrke og grunnen var at de to største aksjonærene dumpet ut mange millioner aksjer. Det er ikke noe kjøpssignal. Jeg fortsatte å kjøpe hele veien ned til 22 hvor det snudde og fortsatte å kjøpe på vegen oppover.

Dette var på ett tidspunkt Nano aksjen var superpopulær og ledelsen i selskapet forgudet. Jeg skrev der mange kritiske innlegg til ledelse og strategivalg og ble antagelig den mest forhatte skribenten på Nano tråden. Jeg skrev også at snart vil PHO bli av de mest populære aksjene mens Nano folket ville bli grundig skuffet. Ettertid har vi sett at begge disse antagelsene har slått til.

Det som preget interessen for de nye biotech selskapene som Nano var at "ekspertene" mente potensialet var formidabelt, mens Photocure bare var ingenting. I den situasjonen synes jeg det var rett å peke på hva som ville bli potensialet til selskapet når fase 3 studiet til PHO ble godkjent. At det ville bli godkjent hersket det ingen tvil om hos meg da resultatene talte for seg. Jeg valgte meg da en markedsandel som jeg mente var svært beskjeden, nemlig 20% og vurderte hva aksjekurs som i det tilfelle kunne bli aktuell. Det viste at aksjen var superpotent stikk i strid med hva disse såkalte biotech ekspertene mente. Vel jeg valgte som alltid å holde meg til mine egne meninger og har ikke angret på at jeg solgte alt i Nano og kjøpte tungt i Photocure.

At det etter hvert har blitt mange som har tro på sterk vekst for Photocure er veldig hyggelig og jeg venter at stadig flere kommer til. Nå har ikke vi som liker Photocure fått noe drahjelp av meglere og analyser, men har vært nødt til å stole på oss selv. Da synes jeg faktisk det er veldig god hjelp fra styreformannen og Hestdal når de går ut og forventer enorme vekstmuligheter og akselererende vekst. . Det er faktisk det jeg også lenge har forventet.

Hadde jeg fulgt rådene på Nano tråden ville jeg sittet med enomt tap i Nano. Nå sitter jeg i stedet med svær gevinst i PHO som det ikke frister det aller minste å selge.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 18:58 4653

PHO er opp 35% siste måned og ned 0,5% siste uke, vil ikke akkurat kalle utviklingen en krise nei.
Fantastisk utvikling de siste månedene.
For hver dag som går rykker vi stadig nærmere en melding fra selskapet og det kan være oppdatert guiding, positiv profit warning, ny CEO etc.
Her er det bare å ta livet med knusende ro.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
hvasa
14.09.2018 kl 22:37 4511

Man kan gjerne prøve å selge for å prøve å kjøpe på lavere kurser senere, og all ære til dem som klarer det. Selv har jeg dretet på draget så mange ganger på slike forsøk, at når jeg finner et case jeg har tro på, så sitter jeg stille. Er ikke så lett å kjøpe seg inn igjen hvis en selger lavt, og kursen stiger plutselig voldsomt. En blir derfor ofte sittende igjen med en klump i magen av egen dumhet. Jeg gjorde nettopp dette sist i PEN. Gruuuuuuusomt irriterende. :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 23:21 4472

Focuss: Hva med alle trådstartene dine i Targovax og din promotering av den aksjen? På den tiden i sept. 2017 lå Targovax rundt kr.19 - 20 kr. ( se tråd under). Skråsikker på at TG- 01 ville bli en vinner. Jeg gremmet meg over alle trådstarter og informasjonen din på en rekke TRVX tråder som omhandlet Jaderbergmelodien om « får vi immunrespons så vet vi at det virker osv.»,og «ingenting har skjedd innenfor pancreasforskningen de siste 5- 10 årene» selv om noen av oss informerte om at ESPAC pancreas studiene hadde etablert ny gullstandard det siste året. Vel, vi andre bommer også inkl. meg selv, men synes det er svært vanskelig å være påståelig for forskning og forskningsadministrasjon kan gå i uventede retninger og plutselig endre kurs enten man heter Jaderberg; Costa eller Focuss. Men jeg vil gi deg mye kred i PHO så langt og du skal også få honnør for din energi selv om den periodevis kunne vært tonet noe ned, ref. det jeg har skrevet om TRVX over og din tråd under som TRVX eksempel.

Arkivert
focuss
12.09.2017 kl 14:53
1585
Er Targovax i ferd med å sette "verdensrekord" i overlevelse av bukspyttkjertelkreft? Mer en 50% har nå overlevd 2,5 år i deres TG-01 studie. Nye pasienter er allerede rekruttert til justert dose. Virker som det allerede kan være aktuelt å registrere produktet.

Som Jaderberg sier: "Klarer vi og oppnå immunrespons så vet vi at det virker" "Det er dokumentert stolpe opp og stolpe ned".

Det vet nok FDA også. Som Jaderberg også sier: Vi trenger ikke så mange pasienter, for vi skal bare vise at vi har immunrespons.

Når man har det i 100% av pasientene kan det vanskelig bli bedre. Når man også har 2,5 års overlevelse på mer en 50% av pasientene er det kanskje så vi snakker gjennombrudd.

Synes selskapet nå skylder markedet en børsmelding.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
focuss
15.09.2018 kl 08:03 4350

Nor96
Ser ikke helt hva du vil med innlegget ditt. Jeg stiller noen spørsmål og siterer Jaderberg som jeg har stor respekt for. For Pancreas kreft har det ikke vært fremgang i behandling de siste 40 år, men det så ut til at TG-01 kunne virke. Slik ser det fortsatt ut, men så dukket det opp ett nytt produkt med resultater som TG-01 ikke kunne konkurrere med. Da skjønner alle det er bedre å gi alt fokus til Oncos. Virus er nå området med størst fokus i kreftforskningen og ONCOS kan vise seg å være et godt sådan
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
bravi
15.09.2018 kl 09:46 4242

Skal man oppsummere denne uken i Photocure er det at taket i denne omgang ble nådd litt over 60 kr, det er helt klart. Kommer det ikke noen nyheter snart vil kursen sige tilbake, kanskje til langt ned på 40 tallet innen Q3. Så er det Q3, det vil bestemme retningen fremover, enten videre opp eller rett ned, avhengig av om salget møter de skyhøye forventningene.

Uansett om Pho greier break-even eller ikke ved Q3 må de snart ta tak i de andre produktene som Cevira, Visonac osv. (ser ikke ut som de får med seg noen partnere for dem). Da trenges det mere cash og fy ordet emisjon vil bli nevnt. Det er bedre å ta en emisjon når kursen er 50kr enn når den er 30 osv. bla.. bla...bla. Har lagt merke til at det alltid er mange på forumet som er veldig positive til emisjoner samtidig som jeg har merket meg at kursen, alltid, uten unntak, går ned ved emisjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Computum
15.09.2018 kl 10:25 4195

Ingen vil bidra, men alle vil høste. Slik er moralen til den moderne investor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
liang
15.09.2018 kl 10:30 4186

krevende oppgave å snakke ned en suksess og derav ikke alltid like vellykket :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
15.09.2018 kl 10:30 4185

Ja neste uke bør den passere 70. 100 på bok, bare 21 mill aksjer, beste produktet, ingen konkurrenter, oppbygget salgsavdeling i USA, refusjon, Får inderlig håpe det ikke kommer noen nyheter til uken. Trenger å få frigjort kapital for å kunne laste opp før den tar av for alvor. Når de amerikanske fondene tar over er løpet kjørt for oss småinvestorer. I dag får jeg 1000 for 60K, snart må jeg vel betale 500 000 for samme antall, og da begynner vel litt av potensialet å bli tatt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
15.09.2018 kl 10:31 4181

Ja neste uke bør den passere 70. 100 på bok, bare 21 mill aksjer, beste produktet, ingen konkurrenter, oppbygget salgsavdeling i USA, refusjon, Får inderlig håpe det ikke kommer noen nyheter til uken. Trenger å få frigjort kapital for å kunne laste opp før den tar av for alvor. Når de amerikanske fondene tar over er løpet kjørt for oss småinvestorer. I dag får jeg 1000 for 60K, snart må jeg vel betale 500 000 for samme antall, og da begynner vel litt av potensialet å bli tatt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2018 kl 10:36 4174

bravi
Hvorfor trenger de ta tak i de andre produktene? Slik jeg ser det har Photocure en enestående finansiell situasjon, hvor de også har full mulighet for å legge dem på is - eller evt. selge billig.
Jeg hadde en gang en underviser som var professor i organisasjonspsykologi. Han sa at oftere enn man tror, når man har satt noe i gang - en fusjon, utvikling av nye produkter mv. - så bør man etter en grundig evaluering avblåse hele prosessen. Men psykologisk er dette vanskelig, når man allerede har investert tid, penger og prestige. Derfor blir mange prosjekter, fusjoner osv. gjennomført, selv om de rasjonelt sett heller burde blitt avblåst, og tapet tatt.
Photocure har muligheten for å avblåse og ta tapet på Cevira og Visonac. Jeg sier ikke det er lurt, men det er et reelt valg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare