ADS - Stratus har fått ny kontrakt

Joppen
ADSC 16.07.2020 kl 18:43 42870

Trade AG/Taiwan
Actual TCE 23782 @ 49,67 days
RV TCE 29127 @ 42,09 days

Rate : WS 36,50
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Struts
26.08.2020 kl 14:58 3401

Nei, det er alt annet enn dårlig!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2020 kl 15:03 3388

Bare å blokkere tullingen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Grylls
26.08.2020 kl 15:08 3365

Bør få en reaksjon opp, men spørs vel om de faller ned mer enn utbyttenes str. etter ex.dato. Hunter bør derimot stå seg rimelig greit, for ingen forventer vel noe utbytte i denne omgang.

Guidingen videre vil uansett være viktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
tuja
27.08.2020 kl 08:52 3132

Markedsutsikter fra CEO i FRO:

Sitater fra Robert Hvide Macleod, hentet fra DN.

"Fra 2021 og fremover mener han etterspørselen for transport av råolje vil sammenfalle med en raskt fallende flåtevekst, som støtter selskapets langsiktige og konstruktive markedsutsikter."

"De store bevegelsene i tankratene de siste 12 månedene viser klart og tydelig den stramme markedsbalansen og det faktum at det ikke skal mye til for at tankmarkedet stiger, sier han."

:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 09:20 3067

FRO med utbytte på 0.50 dollar. Dem holder en del av utbytte for Q3. Hva tror dere om ADS kommer til å gjøre det samme, og om det kommer til å sende aksjen enda lavere enn 17-18 kr?
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
tuja
27.08.2020 kl 14:13 2921

https://www.tradewindsnews.com/tankers/frontline-bullish-on-long-term-tanker-prospects-as-profit-hits-10-year-high/2-1-864794

Frontline bullish on long-term tanker prospects as profit hits 10-year high

John Fredriksen tanker company expects demand to recover after third-quarter dip as earnings hit $365m in first six months
27 August 2020 6:55 GMT Updated 27 August 2020 11:08 GMT
By Gary Dixon
in London

Frontline is predicting a recovery in vessel demand from next year as it announced its best first-half profit for 10
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 14:38 2869

:-)) Larsen sa, alt skal ut til aksjonærene
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Struts
27.08.2020 kl 14:42 2856

Jada, var et bulkskip på 270,000 tdw (rene VL-format!) som gikk for USD 370 per ldt til Pakistan forleden.

PS. Nærmere spesifisert M/V =JANICE N= 264,340/95 Japan 38,856 ldt. Også en Caper, M/V =PARKER= 171,090/06 som er rapportert for fantastiske USD 402 per LDT, samt M/V =PANAMAX ENERGY= 74,083/98 for samme pris, men til ukjent kjøper/land. LDT hhv 21,103 og 10,500...
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 17:28 2727

Håper vi ikke ender i morgen som FRO i dag. Plutselig så er vi nede på 15-16 kr i morgen, hvis dem kutter på utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Met1976
27.08.2020 kl 17:58 2690

Tror noen er litt i overkant optimistiske på utbyttet- jeg vil være godt fornøyd med rundt 2,50 men ser tidligere i tråden enkelte har håpt på betydelig mer....
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 18:01 2683

Blir det 2,50 så er det bra, alt under 2 er ikke bra.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
CapitaL
27.08.2020 kl 21:04 2534

Et utbytte på 30 til 35 cent burde være innen rekkevidde.. Imidlertid viser nå alle solemerker at de neste slutningene til Serenade og Stratus medio september vil bli svake, og ca 3 uker etter det går Page av sin 1/2 årigeTC. Det ligger derfor an til et relativt svakt Q4, noe som kan medføre at ledelsen holder litt igjen på pengesekken i denne omgang. Det er duket for litt spenning i morgen for aksjonærene ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 21:50 2468

Jaja gutter, i morgen er det opp til eksamen , det er i morgen en får se hvem en kan stole mest på her på Ads trådene.


tuja
20.05.2020 kl 10:46
2860
Tror faktisk at utbytte i kv2 blir godt over 5kr pr aksje. Da er scrubberinvisteringen nedbetalt, og hovudfokus blir reduksjon av annen gjeld og utbytte. ADSC får ett meget bra kv2 resultat, basert på kjente rater/slutninger de har fått. Og bare som en liten kuriositet: ADSC betjener alt av utgifter i kv3 på 3skip, samt 24k usd i cash pr dag, kun med slutningen til Page(69k usd minus 3x15kusd = 24kusd). Da vil alt som Stratus og Serenade seiler inn av cash gå direkte på bunnlinja. Ikke værst for 3 gamle damer.

Har helt fra 29 kr anbefalt salg her, og blitt latterlig gjordt og hånet hele vegen ned,realiteten er PR dags dato et fall på 11 kr.
Har selv kjøpt en fillepost på 17 kr, jeg tror selskapet betaler 2,5 kr i dividende, dvs en inngang på 14,5 kr aksjen. mitt kursmål har hele tiden vært 14-15kr.
Pga orkan ser det nå hel svart ut, nå er tank ratene SÅ lave at i mitt hode kan VLCC rates bare gå en veg, selv om vinteren neppe blir noen høydare.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
27.08.2020 kl 22:41 2389

ads bommet grovt på ratetoppene i q2 og synes ikke page på 69k per dag er noe å skryte av. JH hadde en hel avhandling på hvorfor akkurat dette skjer og hvorfor det er en risiko å ha et tankselskap med bare tre båter. Vil anta det blir utbetalt et sted mellom 2.5 og 3 nok dividende. Fremover vil jeg tro at vi kan se noen ratetopper på 35-40k i vinter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 22:46 2372

Jeg lo urolig godt da JH hadde kursmål 46 kr, for en amatør, for en shorters venn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
CapitaL
27.08.2020 kl 23:12 2313

Med 10-15 skip vil uansett ratetopper og bunner jevne seg ut slik at snittraten ikke nødvendigvis blir så voldsomt mye bedre enn ADS oppnådde i Q2..
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
27.08.2020 kl 23:22 2295

et selskap med 10-15 skip har garantert gjort et bedre resultat enn ads i samme periode i q2. Fasiten får vi i morgen!
Ads hadde vel omtrent maks uflaks i topperioden med et ratesnitt godt under median.... Men! ADS henter inn 10-15k$ dagen på de andre selskapene da de kjører med gamle skip med 12.9k$ i break even sammenlignet med f.eks. fro.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
CapitaL
27.08.2020 kl 23:42 2257

Vel, er ikke helt enig, selvsagt hadde situasjonen for ADS vært annerledes om de hadde truffet blink på toppene, men... FRO har vel oppnådd 75k i snitt for sin moderne flåte av VLCCs i Q2.. trekk fra de ca 10 k som disse skipene har i høyere BE enn ADS sine vintage skip.. hvor er man da? ADS opplyste at 95% av vesseldays for Q2 var booket for ca 65k..
Som rosinen i pølsa kan man kanskje si at Q4 nok vil smerte mer for FRO sin VLCC-flåte enn for ADS sin flåte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 00:10 2217

Svar for Q2 kommer om kort tid, dette er et selskap der utgangspunktet mitt var å være med hele veien og ta alt av utbytte som kommer. For ingen vet 100 % sikkert hva som skjer etter q4 2022, det kan være mye fortjeneste i dette selskapet fremover og tank vil gå i bølgedaler. Break even for ADSC er svært lavt, det tror jeg mange glemmer. Et mer utbyttevennlig selskap har ikke jeg vært bort i, jeg heller også mer til at de fortsetter driften, selskapet har god kontroll over kostnader.
Et godt tank marked i 2021-2022 bør også kunne øke sannsynligheten for at dette selskapet fortsatt eksisterer i 2023. Fro og Hunt leverte gode Q2 resultat, vi venter på hva som kommer om noen timer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
28.08.2020 kl 08:11 2042

Hvilket belegg har du for å påstå at q4 smerter mer for fro enn ads annet en et lavere snitt på be?
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
CapitaL
28.08.2020 kl 09:25 1923

Påstår ingenting.. jeg bare forventer et svakt Q4 for tank, med rater under gjennomsnittlig BE..
Redigert 21.01.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare