Klarer DD å bestå testen?
Den første antigen testen for SARS–CoV–2 fikk FDAs offisielle godkjenning allerede 9 mai og senere har det kommet en rekke slike tester på markedet. DD søker for tiden om å få godkjent sin unike antigen test både i USA og i Tyskland/EU. Disse antigen testene har alle den fordelen å gi et prøvesvar i løpet av meget kort tid, DD angir så lite som 5 minutter, mens det tar fra ett til flere døgn å få svar på disse PCR (polymerasekjedereaksjon) og antistoff testene som for det meste brukes i dag. Svakheten til antigen testene har vært deres høye unøyaktighet. De har krevd en rimelig høy konsentrasjon av viruset i pasientens sekreter før de prefabrikerte antistoffene som tilsettes via testprosedyren klarer å identifisere proteinstrukturene til corona viruset. Den mye brukte antigen testen til Quidel Corporation har f eks hele 20% falske negativer, dva at hele 20 prosent av de som er smittet av covid-19 får et resultat som sier de ikke er smittet. Skummelt! Allikvel er disse testene godkjent til bruk. Det store spørsmålet i vår sammenheng er dette: Er antigen testen til DD presis nok til å forsvare en godkjenning? Den bør i så fall ha en treffsikkerhet på godt over 95% dersom den skal få godkjenning pr idag. DD sier selv deres test har "a very high accuracy", men jeg har ikke lest et eneste sted om hvor nøyaktig. Jeg har stor tro på at det vel ansette tyske bioteknologi selskapet Digital Diagnostics, som benytter seg av den banebrytende nanoteknologien til Lifecare, som også eier 25% av DD, har en tilfredsstillende treffsikkerhet. I tillegg til de enorme fordelene med å gi et raskt prøvesvar der testpersonen befinner seg, har DD testen også det fortrinn å være behagelig å gjennomføre via en enkelt spyttprøve, og til tross for å koste ca 600 kr så er dette relativt billig i forhold til PCR og antistoff testene som inkluderer et meget dyrt analysearbeid i ettertid. Av disse grunner håper og tror jeg DD testen får både EU og FDA godkjenning og at den vil hevde seg svært godt i konkurransen med de andre covid-19 testene på markedet. I så fall blir det herlig å være Lifecare aksjonær i tiden framover.
Hva tror dere?
Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Så det innlegget nå. Dette kommer for fult og kommer til å bli måten det testes på fremover. Da slipper man at folk går rundt og sprer smitte mens testen behandles, slik som er tilfellet nå med lang ventetid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Gullhaugen
10.09.2020 kl 20:20
6696
Det må være DD sin test han referer til. Jeg regner med at Norske helsemyndigheter har hatt tett dialog med Life i en lang stund uten at vi vet om det. Bomben slippes nok snart. Her gjelder det å knuse sparegrisen å.laste opp på latterlige 4 tallet.💣
Er lov å drømme. Men ikke ta det for gitt....
ktk52
11.09.2020 kl 14:21
6376
Til å nærme seg godkjenning, er det jo helt latterlig å følge kursutviklingen de siste dagene. Nesten ikke aksjer til salgs,og langt flere kjøpere enn selgere, men aksjen går ned! Her er det noen som holder på med noe som kanskje ikke tåler offentliggjøring??
Redigert 20.01.2021 kl 20:26
Ja ,her er det bare og bunnfiske. Kan ikke tenke meg at dem greier og kjøre den lenger ned.
Warren buffet sin strategi kan lønne seg nå,
"Vær grådig når andre er redde og vær redd når andre er grådige". Fest beltene, vi se hvem som tåler høyden best ;-)
"Vær grådig når andre er redde og vær redd når andre er grådige". Fest beltene, vi se hvem som tåler høyden best ;-)
Bliss
13.09.2020 kl 11:37
5630
Førstesideoppslag på Finansavisens nettavis idag om den revolusjonerende covid-19 testen til DD/Lifecare.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/09/13/7566482/bergensfirma-utvikler-spyttprove-som-skal-gi-coronasvar-pa-fem-minutterforside
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/09/13/7566482/bergensfirma-utvikler-spyttprove-som-skal-gi-coronasvar-pa-fem-minutterforside
Dette er skrevet i Bergens tidende idag. (direkte gjengitt)
– Vi køyrer for tida meir enn 100 kliniske koronatestar kvar dag, og vi forventar difor å avslutte studien raskt, seier professor Andreas Pfützner, som er medisinsk ansvarleg for hurtigtesten.
Kor treffsikker er denne testen?:
Det er dette vi held på å dokumentere og vi vil først avklare det overfor regulatoriske myndigheiter. Men laboratorietestar viser at antistoffet er treffsikkert på virus. Sensitiviteten er minst like god som ved PCR, seier Holter.
Vi trur at den første bergensaren vil kunne testast med dette i år.
I første omgang er det koronaviruset som gjeld, men ifølgje firmaet kan testen like godt nyttast på andre virus i framtida, som ebola og influensa.
– Vi køyrer for tida meir enn 100 kliniske koronatestar kvar dag, og vi forventar difor å avslutte studien raskt, seier professor Andreas Pfützner, som er medisinsk ansvarleg for hurtigtesten.
Det er dette vi held på å dokumentere og vi vil først avklare det overfor regulatoriske myndigheiter. Men laboratorietestar viser at antistoffet er treffsikkert på virus. Sensitiviteten er minst like god som ved PCR, seier Holter.
Vi trur at den første bergensaren vil kunne testast med dette i år.
I første omgang er det koronaviruset som gjeld, men ifølgje firmaet kan testen like godt nyttast på andre virus i framtida, som ebola og influensa.
– Vi kjører for tida mer enn 100 kliniske koronatestar kvar dag, og vi forventer derfor å avslutte studien raskt, seier professor Andreas Pfützner, som er medisinsk ansvarlig for hurtigtesten.
Det er dette vi held på å dokumentere og vi vil først avklare det overfor regulatoriske myndigheter. Men laboratorietester viser at antistoffet er treffsikkert på virus. Sensitiviteten er minst like god som ved PCR, seier Holter.
Vi trur at den første bergenseren vil kunne tes tast med dette i år.
I første omgang er det coronaviruset som gjeld, men følgje firmaet kan testen like godt nyttas på andre virus i framtida, som ebola og influensa.
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/eKWlp9/bergensfirma-utviklar-spyttproeve-som-skal-gje-koronasvar-innan-fem-min
PS Lånte infoen fra Hermier,da han var først ute med den ;-)
– Vi kjører for tida mer enn 100 kliniske koronatestar kvar dag, og vi forventer derfor å avslutte studien raskt, seier professor Andreas Pfützner, som er medisinsk ansvarlig for hurtigtesten.
Det er dette vi held på å dokumentere og vi vil først avklare det overfor regulatoriske myndigheter. Men laboratorietester viser at antistoffet er treffsikkert på virus. Sensitiviteten er minst like god som ved PCR, seier Holter.
Vi trur at den første bergenseren vil kunne tes tast med dette i år.
I første omgang er det coronaviruset som gjeld, men følgje firmaet kan testen like godt nyttas på andre virus i framtida, som ebola og influensa.
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/eKWlp9/bergensfirma-utviklar-spyttproeve-som-skal-gje-koronasvar-innan-fem-min
PS Lånte infoen fra Hermier,da han var først ute med den ;-)
Intravenøsiu
13.09.2020 kl 12:02
5568
Blir jo bra dette her! :)
AksjeKong1
13.09.2020 kl 12:10
5545
Har sagt det før men må gjenta meg selv, dette blir en VINNERAKSJE 🥇😊
Betonghue
13.09.2020 kl 12:14
5529
Et kort svar til hovedinnlegget ; JA !
Bliss
13.09.2020 kl 12:56
5467
Fantastisk artikkel det der fra Bergens tidene.
Det er virkelig stor fart i uttestingen.
Dette er store og gode nyheter som burde gi kursen et umiddelbart løft på mandag.
Det er virkelig stor fart i uttestingen.
Dette er store og gode nyheter som burde gi kursen et umiddelbart løft på mandag.
Vil tro 6 tallet kommer på Mandag ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
HP17
13.09.2020 kl 13:42
5410
Dette er helt fantastisk nyheter. Det betyr at det ser ut som Life ligger foran skjemaet i og med at testingen nå pågår. Les selv hva media skriver.
– Vi kjører for tida mer enn 100 kliniske koronatestar kvar dag, og vi forventer derfor å avslutte studien raskt, seier professor Andreas Pfützner, som er medisinsk ansvarlig for hurtigtesten. = kanskje godkjenningen i Tyskland kommer tidlig i oktober? Med mer enn 100 som testes pr dag må denne snart kunne avsluttes?
"Metoden testes nå ut i Tyskland"
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/09/13/7566482/bergensfirma-utvikler-spyttprove-som-skal-gi-coronasvar-pa-fem-minutter
– Vi kjører for tida mer enn 100 kliniske koronatestar kvar dag, og vi forventer derfor å avslutte studien raskt, seier professor Andreas Pfützner, som er medisinsk ansvarlig for hurtigtesten. = kanskje godkjenningen i Tyskland kommer tidlig i oktober? Med mer enn 100 som testes pr dag må denne snart kunne avsluttes?
"Metoden testes nå ut i Tyskland"
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/09/13/7566482/bergensfirma-utvikler-spyttprove-som-skal-gi-coronasvar-pa-fem-minutter
Bliss
14.09.2020 kl 11:39
5066
Hva er det som holder kursen tilbake fra å ta av langt mer enn det som nå er tilfelle etter de fantastiske oppslagene i media i helgen?
Disse oppslagene gir oss jo mer informasjon enn det vi så langt har fått av børsmeldinger fra LC (selv om det neppe er helt etter reglementet). Jeg tenker da spesielt på det at de har kommet mye lenger enn det vi har trodd med uttestingen i Tyskland, med over hundre tester pr dag og at de allerede er nær ferdige med hele testprosedyren. Denne informasjonen og alt det andre fantastiske som er skrevet om DD testen burde bidra til en langt høyere kurs enn det vi nå ser. Det eneste skjæret i sjøen i disse avisartiklene er det Elling Ulvestad, leiar for mikrobiologisk avdeling ved Haukeland universitetssjukehus tilføyer:
"Han påpeikar at ingen hurtigtestar hittil har vist seg gode nok på den europeiske marknaden."
På den annen side sier Holter som svar på "Kor treffsikker er denne testen?
– Det er dette vi held på å dokumentere og vi vil først avklare det overfor regulatoriske myndigheiter. Men laboratorietestar viser at antistoffet er treffsikkert på virus. Sensitiviteten er minst like god som ved PCR."
Jeg tror allikevel det er mange som er redde for at DD testen ikke har en høy nok treffsikkerhet og at det er det som fortsatt holder kursen nede .... For min del velger jeg å stole på det Holter sier om en treffsikkerhet som er minst like god som de tradisjonelle PCR testene, og hvis Holter har rett vil vi se et formidabelt kursløft fra den dagen dette blir kjent, og det ligger i luften at beskjeden kommer om en måneds tid.
Disse oppslagene gir oss jo mer informasjon enn det vi så langt har fått av børsmeldinger fra LC (selv om det neppe er helt etter reglementet). Jeg tenker da spesielt på det at de har kommet mye lenger enn det vi har trodd med uttestingen i Tyskland, med over hundre tester pr dag og at de allerede er nær ferdige med hele testprosedyren. Denne informasjonen og alt det andre fantastiske som er skrevet om DD testen burde bidra til en langt høyere kurs enn det vi nå ser. Det eneste skjæret i sjøen i disse avisartiklene er det Elling Ulvestad, leiar for mikrobiologisk avdeling ved Haukeland universitetssjukehus tilføyer:
"Han påpeikar at ingen hurtigtestar hittil har vist seg gode nok på den europeiske marknaden."
– Det er dette vi held på å dokumentere og vi vil først avklare det overfor regulatoriske myndigheiter. Men laboratorietestar viser at antistoffet er treffsikkert på virus. Sensitiviteten er minst like god som ved PCR."
Jeg tror allikevel det er mange som er redde for at DD testen ikke har en høy nok treffsikkerhet og at det er det som fortsatt holder kursen nede .... For min del velger jeg å stole på det Holter sier om en treffsikkerhet som er minst like god som de tradisjonelle PCR testene, og hvis Holter har rett vil vi se et formidabelt kursløft fra den dagen dette blir kjent, og det ligger i luften at beskjeden kommer om en måneds tid.
Bliss
15.09.2020 kl 10:20
4814
Kursen ser nå ut til å ha stabilisert seg rundt 5,5 - 5,6, og fram mot nyheten om at DD testen har fått sin offisielle godkjenning i Tyskland og USA, og ikke vet jeg hvem som kommer først, bare at den kommer i Tyskland sånn midten av oktober, så antar jeg vi vi se en svakt stakkato oppdrift til midt på 6 tallet, mens meldingen skyter kursen over 10 tallet. Hva som deretter skjer er helt avhengig av testens treffsikkerhet. Jeg antar den er mer enn bra nok, slik at den sammen med de andre fordelene som spyttprøve og 5 min svartid vil ta store markedsandeler globalt sett, mens vi Life entusiaster kan glede oss over en dertil samsvarende kursutvikling. Vi har mye spennende og gøy i snarlig sikte!
HP17
15.09.2020 kl 10:32
4815
Dette bør en lese nøye flere ganger for les hva Holter egentlig her sier.
Tror ikke det er lenge til kursen er på 6 tallet og meget gledelig at Life ligger godt foran tidsskjemaet og nå tester over 100 personer pr dag.
Tror ikke det er lenge til kursen er på 6 tallet og meget gledelig at Life ligger godt foran tidsskjemaet og nå tester over 100 personer pr dag.
Den setningen la jeg også merke til, kjøpte mer aksjer idag. Dette er bull så det holder for min del.
Bliss
16.09.2020 kl 21:27
4174
At DD testen får EU godkjennelse kan vi ta for gitt, men det er dumt at det har tatt så lang tid, for i mellomtiden strømmer det inn nye og forbedrede covid-19 tester. Konkurransen om å vinne markdsandelene for corana testing er selvfølgelig beinhard.
Hvordan skal DD testen f. eks. klare å hamle opp med denne testen? Se: https://canariavisen.no/ny-coronatest-koster-15-euro-og-gir-svar-pa-2-minutter/?fbclid=IwAR3IfaVml0VlAf3JczuNLEyM9jLDeoUjArbq5gGTwqR7360vBImAp8tGY04
"Regjeringen på Kanariøyene har flere alternativer på bordet for å teste turister som kommer til eller forlater øygruppen. Så langt er den såkalte DSA Analyzer-testen fra Rhogen-laboratoriet favoritten.
Den skal oppfylle alle krav til kvalitet og sikkerhet, samtidig som det er den raskeste testen på markedet. Hvis DSA Analyzer-testen blir innført vil det ta kun to minutter å få svar på om man er smittet, og prislappen kommer på 15 euro per test.
DSA Analyzer fungerer omtrent som en promillemåler. Dermed trenger man ikke å få en vattpinne opp i nesa for å teste seg, og det holder med et godt og kraftig utpust.
Testen ble godkjent av EU i forrige uke, og kan også identifisere i hvilken fase av sykdommen en smittet person er.
Systemet har gjennomgått utprøving ved en rekke sykehus i over 15 land, inkludert i Finland, USA, Nederland, Portugal og Spania, skriver produsenten Rhogen på sine nettsider. Produsenten garanterer en spesifisitet og sensitivitet på 99 prosent."
Altså: Denne nylig EU godkjente DSA Analyzer-testen tas fra utpusting/spytt, gir svar på 2 min, har en treffsikkerhet på hele 99% og koster bare 15 euro!!!!
Det kan da ikke bli stort bedre.
Hvordan skal DD testen f. eks. klare å hamle opp med denne testen? Se: https://canariavisen.no/ny-coronatest-koster-15-euro-og-gir-svar-pa-2-minutter/?fbclid=IwAR3IfaVml0VlAf3JczuNLEyM9jLDeoUjArbq5gGTwqR7360vBImAp8tGY04
"Regjeringen på Kanariøyene har flere alternativer på bordet for å teste turister som kommer til eller forlater øygruppen. Så langt er den såkalte DSA Analyzer-testen fra Rhogen-laboratoriet favoritten.
Den skal oppfylle alle krav til kvalitet og sikkerhet, samtidig som det er den raskeste testen på markedet. Hvis DSA Analyzer-testen blir innført vil det ta kun to minutter å få svar på om man er smittet, og prislappen kommer på 15 euro per test.
DSA Analyzer fungerer omtrent som en promillemåler. Dermed trenger man ikke å få en vattpinne opp i nesa for å teste seg, og det holder med et godt og kraftig utpust.
Testen ble godkjent av EU i forrige uke, og kan også identifisere i hvilken fase av sykdommen en smittet person er.
Systemet har gjennomgått utprøving ved en rekke sykehus i over 15 land, inkludert i Finland, USA, Nederland, Portugal og Spania, skriver produsenten Rhogen på sine nettsider. Produsenten garanterer en spesifisitet og sensitivitet på 99 prosent."
Altså: Denne nylig EU godkjente DSA Analyzer-testen tas fra utpusting/spytt, gir svar på 2 min, har en treffsikkerhet på hele 99% og koster bare 15 euro!!!!
Det kan da ikke bli stort bedre.
Hermier
16.09.2020 kl 21:34
4174
Problemet med den er at du må ha symptomer for at den skal virke. Do your own research...
Bliss
16.09.2020 kl 21:52
4092
Enhver covid-19 test vil forutsette et visst minimum av corona viruset i kroppen for at testen skal avsløre viruset, .... det fine med den nye testen er at den også kan identifisere i hvilken fase av sykdommen en smittet person er ..... og i det henseende synes den også å overgå DD testen.
Vel, vi i Life menigheten må ha lov å være litt kyniske og håpe det ikke står så bra til med denne og de andre konkurrentene til DD som media vil ha det til og samtidig håpe at den informasjonen vi etterhvert får om DD testen lever opp til våre aller søteste drømmer.
Vel, vi i Life menigheten må ha lov å være litt kyniske og håpe det ikke står så bra til med denne og de andre konkurrentene til DD som media vil ha det til og samtidig håpe at den informasjonen vi etterhvert får om DD testen lever opp til våre aller søteste drømmer.
Det er en antibody test som ikke virker før antibodies er dannet noe som kan ta mange dager eller opptil over en uke etter pasienten er smittet..Man vet nå at de som er smittet er mest smittsomme før de blir syke. Denne " promilletesten" er bedre en ingenting .
Tuambeat
16.09.2020 kl 22:12
4000
Om DD kun tester akutt syke personer så tror jeg den vil ha 100% sensitivitet, fordi da florerer det med virus i spyttprøvem,men no prøver jo DD å bli den ENESTE point of care / POC APPARATET som finnes og som da vil utelukke lab tester. Er det virus i prøven, så finner Cantisense den.
Ærligtalt
16.09.2020 kl 22:18
3994
Og glem ikke iot biten nå- som sender data til myndighetene i realtid
Intet slår umiddelbar oppdatering av kvantitative data
Intet slår umiddelbar oppdatering av kvantitative data
Tuambeat
16.09.2020 kl 22:21
3997
Ja, DD fremstår som godt skodd for denne oppgaven. Jeg hadde selv trodd vi skulle opp på 6-7kr i påvente av godkjeninnger som forhåpentligvis vil komme og som er i nærliggende fremtid. Men det virker helt godnatt mtp hvor vi er idag mtp kursen.. Håper det løsner snart, hvis ikke blir det baluba når alle skal inn og ut samtidig.
Det er jo greit å gå noe dypere i hva poenget med en hurtigtest er. Ikke hvem som til enhver tid er en 'konkurrent' til Life/DD.
Hva trenger transportsektoren å vite om en person før man slippes om bord (Cruise, tog, fly, buss), eller av arrangementer som konferanser, møtevirksomhet, jobb, konserter, teater, kino, kunstutstilling osv. eller alt annet i samfunnet som det samles mer en 5-10 personer på? Det er ikke godt nok at en test kun viser at du har corona når du har hatt viruset i kroppen i opptil en uke og symptomene er merkbare. Du kan altså være 'symptomfri' og ingenting vises på en test selv om du har viruset i kroppen (det har altså ikke brutt ut i så stor skala at det vises på testen, men smitten spres eksplosivt likevel). Hvor mye er slike tester verdt for et cruiseskip som skal ta inn noen tusen passasjerer? Svar: de er omtrent verdiløse. Bryter det ut smitte og syke folk etter 3-4 dager når skipet er på åpent hav er det lite hjelp i at testen var godkjent av EU og de gir svar på 2 minutter, for de ombord gir dette ikke noe trygghet. Dette gjelder i alle andre sammenhenger også.
Konklusjon: poenget med en hurtigtest er at viruset bekreftes med engang det er kommet inn i kroppen, gjør det ikke det er hurtigtesten lite nyttig. Det er derfor mange har aksjer i Life, fordi vi tror at testen (sammen med DD) viser at du har corona med en gang du har fått det i kroppen og ikke flere dager etterpå.
Hva trenger transportsektoren å vite om en person før man slippes om bord (Cruise, tog, fly, buss), eller av arrangementer som konferanser, møtevirksomhet, jobb, konserter, teater, kino, kunstutstilling osv. eller alt annet i samfunnet som det samles mer en 5-10 personer på? Det er ikke godt nok at en test kun viser at du har corona når du har hatt viruset i kroppen i opptil en uke og symptomene er merkbare. Du kan altså være 'symptomfri' og ingenting vises på en test selv om du har viruset i kroppen (det har altså ikke brutt ut i så stor skala at det vises på testen, men smitten spres eksplosivt likevel). Hvor mye er slike tester verdt for et cruiseskip som skal ta inn noen tusen passasjerer? Svar: de er omtrent verdiløse. Bryter det ut smitte og syke folk etter 3-4 dager når skipet er på åpent hav er det lite hjelp i at testen var godkjent av EU og de gir svar på 2 minutter, for de ombord gir dette ikke noe trygghet. Dette gjelder i alle andre sammenhenger også.
Konklusjon: poenget med en hurtigtest er at viruset bekreftes med engang det er kommet inn i kroppen, gjør det ikke det er hurtigtesten lite nyttig. Det er derfor mange har aksjer i Life, fordi vi tror at testen (sammen med DD) viser at du har corona med en gang du har fått det i kroppen og ikke flere dager etterpå.
Det ligger nok an til skikkelige baluba når godkjenning foreligger. Kan man trading faget da, så kan man gjøre noen lapper vil EG tro. Tipper vi skal opp i ca 10,- for så og falle, så stige, så falle ,så stabilisere.
Tuambeat
16.09.2020 kl 22:38
4252
Hvis verden får vite at det er lifecare sin tech, så faller vi ikke mye.
Bliss
16.09.2020 kl 22:54
4181
Jeg har ikke blitt oppmerksom på informasjon i retning av at den finske DSA Analyzer testen ikke kan identifisere corona viruset rimelig kort tid etter smitteoverføringen.
På sin hjemmeside skriver de: "The DSA Analyzer is a handheld breathalyzer initially intended for the detection of COVID-19. The unit contains a set of carefully selected and configured nanosensors that record Volatile Organic Compounds (VOC) and biomarkers from exhaled breath. The unit communicates with a cloud-based Artificial Intelligence -powered algorithm that recognizes correlation between detected biomarkers and established characteristics of COVID-19. The unit can be field re-optimised based on any new scientific data on COVID-19. The unit is future-proof for additional disease
algorithms."
Dette er ikke en tradisjonell antistoff test.
Den er en 'farlig' konkurrent til DD testen.
På sin hjemmeside skriver de: "The DSA Analyzer is a handheld breathalyzer initially intended for the detection of COVID-19. The unit contains a set of carefully selected and configured nanosensors that record Volatile Organic Compounds (VOC) and biomarkers from exhaled breath. The unit communicates with a cloud-based Artificial Intelligence -powered algorithm that recognizes correlation between detected biomarkers and established characteristics of COVID-19. The unit can be field re-optimised based on any new scientific data on COVID-19. The unit is future-proof for additional disease
algorithms."
Dette er ikke en tradisjonell antistoff test.
Den er en 'farlig' konkurrent til DD testen.
Ærligtalt
16.09.2020 kl 23:06
4119
For å kunne utåndes må smitten være i lungene- ergo fremskreden
Sikkert en flott test- men altså ingen direkte konkurrent til Life
Sikkert en flott test- men altså ingen direkte konkurrent til Life
Da får vi repetere igjen.
Det er en antibody test som ikke virker før antibodies er dannet noe som kan ta mange dager eller opptil over en uke etter pasienten er smittet..Man vet nå at de som er smittet er mest smittsomme før de blir syke. Denne " promilletesten" er bedre en ingenting .
Tobias
16.09.2020 kl 23:17
4087
Bra artikkel fra i dag ( 16.sept) som bør leses :
Fast coronavirus tests: what they can and can't do
Rapid antigen tests are designed to tell in a few minutes whether someone is infectious. Will they be game changers?
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02661-2
Fast coronavirus tests: what they can and can't do
Rapid antigen tests are designed to tell in a few minutes whether someone is infectious. Will they be game changers?
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02661-2
Problemet Bliss er at en hurtigtest har liten verdi når positiv test først vises etter at du har hatt viruset i flere dager. Hvis det er slike tester verden skal baseres på så kommer neppe flertallet til å stole på at det er trygt nok og svært lite vil kunne fungere 'normalt'.
Hurtigruten skriker etter en slik test, tenk om de kunne garantere at ingen med covid 19 slipper ombord? De trenger virkelig ikke et nytt utbrudd på neste cruise fordi testen var 'billig og viste svaret raskt'. De trenger sikkerhet og en test som kan stoles på. Absolutt ingen selskap trenger å få omtale om et nytt katastrofalt utbrudd fordi de stolte på en test som ikke er god nok.
Hurtigruten skriker etter en slik test, tenk om de kunne garantere at ingen med covid 19 slipper ombord? De trenger virkelig ikke et nytt utbrudd på neste cruise fordi testen var 'billig og viste svaret raskt'. De trenger sikkerhet og en test som kan stoles på. Absolutt ingen selskap trenger å få omtale om et nytt katastrofalt utbrudd fordi de stolte på en test som ikke er god nok.
Bliss
16.09.2020 kl 23:19
4397
I likhet med enhver influensa smitter også covid-19 viruset som dråpesmitte fra pasientens utånding allerede fra 1-2 dager før vedkommende har symptomer. Så jo, den finske testen vil nok fange opp Corona viruset rimelig fort etter at pasienten er smittet.
Vi i LC menigheten må ikke bli så dogmatiske at vi tror det bare er DD som kan ‘frelse’ verden. Vi vil uansett tjene oss mer eller mindre rike når DD testen snart blir godkjent.
Vi i LC menigheten må ikke bli så dogmatiske at vi tror det bare er DD som kan ‘frelse’ verden. Vi vil uansett tjene oss mer eller mindre rike når DD testen snart blir godkjent.
Slike tester som det refereres til her er kun for å ‘friskmelde’ personer som har symptomer som fks vil inn I en sikker sone, som på fly, cruise osv. De testene vil aldri kunne være det tester skal være, hjelp til å forhindre smitte og å få kontroll på spredning.
Men de vil være til hjelp for familiefaren som har for høy temperatur og sår hals når de kommer på flyplassen på Kanariøyene. Er testen negativ vil familien kunne fortsette ferien. Er den positiv ville han uansett blitt satt i karantene sammen med familien pga febermålingen
Men de vil være til hjelp for familiefaren som har for høy temperatur og sår hals når de kommer på flyplassen på Kanariøyene. Er testen negativ vil familien kunne fortsette ferien. Er den positiv ville han uansett blitt satt i karantene sammen med familien pga febermålingen
Bliss
16.09.2020 kl 23:28
4379
Med all respekt for deg bambuss, men hvor har du det fra at den finske testen er en antistoff test som først kan identifisere Corona viruset flere dager og opptil en uke etter smittetidspunktet? Kan du ha blandet den finske testen med en eller annen antistoff test?
Helt enig, men dette mangler i argumentasjon hos flere. Det skrives om at de utkonkurrerer Life/DD, mens de i realitet har helt andre bruksområder.
Albatross
16.09.2020 kl 23:44
4347
Det folk må forstå er 2 ting:
1. Dette er en «ikke nyhet» av flere grunner. Ikke sammenlignbart av forskjellige grunner, men den enkleste å dra frem er at denne har vært godkjent og tilgjengelig lenge. Verden skriker etter hurtig-test Og da er ikke kanari-avisa rette kilden 1 mnd etter den er kommet på markedet.
2. Om det kommer en annen dødsbra hurtigtest på markedet - flott det! Vi trenger det! For DD eller noen andre har ikke nubbesjans til å forsyne hele behovet..! Verden trenger noe sånt som 10 milliarder hurtigtester (fing i været) - og hver produsent klarer bare å levere en brøkdel av dette.
Slenger på ett ekstrapunkt:
Dersom noen lager en bra hurtigtest lang ut i 2021 så vil de tjene myyye peng på dette. Ingen stress å tenke på konkurrenter per nå for behovet er så sykt enormt
1. Dette er en «ikke nyhet» av flere grunner. Ikke sammenlignbart av forskjellige grunner, men den enkleste å dra frem er at denne har vært godkjent og tilgjengelig lenge. Verden skriker etter hurtig-test Og da er ikke kanari-avisa rette kilden 1 mnd etter den er kommet på markedet.
2. Om det kommer en annen dødsbra hurtigtest på markedet - flott det! Vi trenger det! For DD eller noen andre har ikke nubbesjans til å forsyne hele behovet..! Verden trenger noe sånt som 10 milliarder hurtigtester (fing i været) - og hver produsent klarer bare å levere en brøkdel av dette.
Slenger på ett ekstrapunkt:
Dersom noen lager en bra hurtigtest lang ut i 2021 så vil de tjene myyye peng på dette. Ingen stress å tenke på konkurrenter per nå for behovet er så sykt enormt