manipulatør har nu gjort stor skade - 35 %minister må på banen

Kvike11
REC 20.07.2020 kl 17:37 3073

35% skal REC stige for at være tilbage på fredagens kurs igen, hvis det ikke er bevist kursmanipulation, så ved jeg ikke hvad finanstilsynet laver.
Derfor kan ministeren ligeså godt lukke finanstilsynet for de laver intet der virker, sådan ser jeg virkeligheden.
Hvor er tilsynet henne. ???
Jeg syntes den norske regering er for dumme at de er hoppet på den med at skjule køber og sælger på borsen .
Alle er utilfredse med det, bortset for de helt store der kører aktiekurser op og ned efter bedste , og dermed fjener milliarder at skattekroner i den norske statskasse.
Jeg syntes det er underligt at regeringen ikke kan se, at der forsvinder milliarder i statskassen på den måde.
Er desværre ikke nordmand, ellers havde jeg ikke fundet mig i det der forgår.
Alle skriger efter grøn energi, og de fleste af dem der tjener på at drive kurserne op og ned er dem der ikke betaler skat i norge..
Flot gået Norge,
Et nul til dumpapperne
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
abc1
20.07.2020 kl 19:18 2900

Daqo er gått 20 % grunnet explosjoner hos GCL som vil ta ut 50 mt polyproduksjon i minst 6 måneder. Det er 10 % av verdensproduksjonen.
Slettet bruker
20.07.2020 kl 22:09 2577

Dette handler ikke bare om REC. Dette handler om børsens samfunnsoppgave for å tilrette for et system hvor bedrifter og investorer/sparere kan finne finne felles interesser for å investere i økonomisk veskt til alminnelig gangn for samfunnet. I denne interessen er også en mekanisme gjort mulig for å unngå at bedrifter uten et overbevisende grunnlag kan finne investorer som er "enige" i bedrifters planer/evner til vekst - nemig shorting. Såkaølt shorting eller veddemål i mot bedrifter er således en gunstig mekanisme for å forindre at luftslott bygges.

Atferd på børser eller andre marleder er basert påp tilduf og etterspørsel - i et fritt marked uten at noen av aktørene hindres mer enn andre til å foreta transaksjoner og alle på merkedet har til gang til den samme informasjonen på samme tid uten at det koster noen uforholdsmesig mye tid og penger å skaffe seg denen informasjonen eller at transkasjonskostnadene diskriminerer aktørerene.

Handelen i REC og andre aksjer ved OSB synes å bryte med disse forutsetningene. Jeg støtter derfor de her fra forumet som tar skritt for å få belyst disse spørsmålene gjennom direkte kontakt med OSB. Jeg håper også at de ved utiilfredsstillende svar sender en klage til ETFA's overvåkingsorgan i Brussel, EFTA Surveillance Authority (ESA). Jeg vet at norske myndigheter ikke gjerne vil bli fjernstyrt fra Brussel, selv om dette gjelder myndigheter som vi selv har etablert sammen Island og Liectenstein. Med dette er en sak som ganske sikkert ville være interessant for Brussel. Det burde også være interessant for våre toppolitikere.
Zorin
21.07.2020 kl 00:01 2330

Ærlig talt, hadde du ventet noe annet resultat? Ingen nyheter fra REC! Ingen nye kontrakter, ingen økte aktivitetsrapporter, Ingen positive handelstegn fra Kina, Trump er all-in kull og olje, ML er fortsatt stengt og ingen tegn til endring. Nada. Null, Zero. Ingen verdens ting har kommet fra REC. Da er disse oppturene kun basert på drømmer og håp, og Kvike11, drømmer og håp er som loff. De gir mange tomme kalorier og ingen næring til vekst!
abc1
21.07.2020 kl 00:20 2255

Under 2. Kvartal presentasjon sa Torvund behovet i verden var 390 mot. Produksjonen er ca 390 mt viste Torvund til. Med bortfall av 50 mt fra GCL kanskje er det større sjans for at REC får levere til Kina?
Seriøs
21.07.2020 kl 07:40 1986

Ærlig talt. Det er ingen som styrer kursen annet en tilbud og etterspørsel. Forstår at man blir frustrert men skjønner også svaret til Oslo Børs og de stusser nok like mye på deres spørsmål som dere stusser på svaret.
Slettet bruker
21.07.2020 kl 09:48 1749

Det er alltid noen som må fornekte virkeligheten og ikke vil se.
Kvike11
29.07.2020 kl 12:42 1424

du skriver
Såkaølt shorting eller veddemål i mot bedrifter er således en gunstig mekanisme for å forindre at luftslott bygges.
det er vi så langt fra enige i..
Masser af andre muligheder og mere gennemsigtighed , formålet med at skjule de "lyssky" transaktioner som robotter, shorter etc.
Is money
som de trækker ud af deres daglige kunder.
Frem i lyset med disse skumle firmaer, banker mm
rukmini
29.07.2020 kl 13:00 1360

Her må jeg dessverre si meg enig med en del av de andre.. Jeg har selv aksjer i REC og har tapt xxxxxx kroner på dem, men det er ingen andres feil enn ledelsen selv. Man kan ikke være i aksjemarkedet og bare forvente gevinst

REC har potensiale til å bli vurdert både som en grønn aksje og bli en vinner som stiger svært mye (tenk NEL), men da er de avhengig av å ha en ledelse som får frem potensiale og kommuniserer dette, og store eiere som viser vei og synliggjør ambisjonene med eierskapet.. Dessverre er ikke noe av dette tydelig pt.

Jeg beholder gjerne mine 50k i REC enda en god stund men jeg avventer å doble dette før jeg får noe håndfast. Hvorfor kunne ikke REC være en del av Røkkes nye satsning på grønne aksjer? Hvorfor kunne ikke ledelsen være mer proaktive i å bygge opp en alternativ verdikjede utenfor Kina? Hvorfor tar man ikke bare en emisjon ved hjelp av garanti fra storeier for å få gjenåpnet ML og inngå en avtale med det batteriselskapet de har nevnt? Og til og med oppgradere anlegget slik de har snakket om. En emisjon er ikke negativt om det kan føre til økte inntekter i fremtiden.
Kvike11
29.07.2020 kl 13:06 1341

Hvorfor er der ingen nyheder fra de medarbejder de har sendt til KINA for at undersøge forhånds aftaler, når toldmuren forsvinder og handlen kan genoptages.
Er de syge af Covid 19, har de aldrig været i kontakt med nogle firmaer, ud over på e-mail, er det hele bluff, hvorfor siger ledelsen ikke noget til deres ejere/aktionærer.
Mange ubesvarede spørgsmål til ledelsen, er de menneske sky, ellers kom med meldinger til aktionærer, store som små kan kun gavne aktie kursen og konkurrenter og kunder vil også se lysere på REC som en samarbejdspartner.
Håber ledelsen læser dette og fatter det.
recyara
29.07.2020 kl 14:24 1213

silicon prisene opp 15% i dag 35% siste uke.