Spennende frem mot Q2?

Ti_porteføljen
SUBC 7 22.07.2020 kl 16:08 1706

Det er vel å forvente at denne spretter kraftig opp frem mot 29.07 da kvartalstall legges frem. så vidt jeg kan skjønne har Covid-19 spilt en liten rolle for driften og det har vel aldri vært skrevet så mange kontrakter innen havvind som nå. Hva tenkes?
Redigert 19.01.2021 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
hank2
27.07.2020 kl 11:50 1495

Q2 consensus ligger lavt, positivt
Ordreinngangen har vært ekstrem ift markedssituasjonen og sannsynligvis bedre ikke-meldte ordre pga covid skattelette Norge, positivt
Vesentlig kost kutt med effekt fra Q3 vil dra consensus marginforventninger opp, positivt
Fokus på offshore vind vil øke og SUBC er godt posisjonert, positivt
Mulig konsolidering på trappene, ref AKSO ? Halliburton / Saipem kan være mulige m&a partnere, store synergier
Brasil eneste usikkerheten, hva skjer med de lange kontraktene når de går ut neste år
Ti_porteføljen
27.07.2020 kl 14:33 1414

Jeg tror også konsensus ligger lavt, samt at de fleste husene har kjøpsanbefalinger selv med det jeg syns er lave konsensusestimater. Mye av fremtidig utvikling vil fortsatt foregå på hav og havbunn. Seabed-to-surface engineering har fått en helt annen mening og er ikke ensbetydende for oljesektoren. I sektordiagrammet for ordrereserver mener jeg Subsea 7 vil kunne vise at de har en større fot innenfor det grønne skiftet og at havvind vil gi store inntekter fremover. Det kan godt være at ESG-faktoren slår inn for alvor fremover. SUBC 7 har fulgt oljeprisen tildels opp og ned, men jeg tror det blir et paradigmeskifte med tanke på ESG-faktoren og hvor populære disse har blitt den siste tiden.
Slettet bruker
27.07.2020 kl 15:12 1386

Sannelig er man i tenkeboksen. Selge på den lille topp når subc stiger 6-7 på onsdag, eller vente til den når den implisitte dobling som kan ta opptil 2 år. Fløtebolle om to dager eller langpanne om 2 år. Hmm.

Bemerk att subc's vindandel nå er så høy at det bare er et tidsspørsmål for disse aller mest tvilsomme typer drevet av trend, moralisme eller offentlig mandag begynner flokke seg, feks den transseksuelle hypermoralisten hvis formue er skapt på kreft(pinne) pushing. Velkommen er de alle, bare de har pæng. Kanskje alt når de overraskende gode tallene kommer om to dager? ...
Slettet bruker
29.07.2020 kl 09:15 1174

Rett opp. Ordentlig fart på gampen
Allroad18
21.08.2020 kl 09:24 824

Hvorfor er det ikke mer stigning i denne aksjen? Det er jo ikke noen grunn til at denne ikke skal stige jevnt og trutt, eller ?