NEL: uke 2 og 3 (Man.18 jan- Søn.31 jan )

rogneveien
NEL 01.08.2020 kl 23:02 238362

God kveld.

Da er det opprettet ny tråd for Sept mnd.

Mon tro hvor vi havner denne mnd.


Historiske kurser mnd for mnd.

2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20. ..Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78...Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92..Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
Kurs 2020
Kurs pr.1 jan 2020 kr 8,65,-
Kurs pr.1 feb 2020 kr 9,18
Kurs pr 1 mar 2020 kr 9,65
Kurs pr 1 april 2020 kr 10,35
Kurs pr 1 mai 2020 kr 12,63
Kurs pr 1 Juni 2020 kr 14,96 (opp hele 13,25% i mai)
Kurs pr 1 Juli 2020 kr 18,85 (opp 26,04% i juni)
Kurs pr 1 August 2020 kr. 18,66 (ned 1,5% i juli mnd)
Kurs pr 1 sept 2020 kr 21,53
Kurs pr 1 okt 2020 kr 17,00
Kurs pr 1 nov 2020 kr 18,20



ATH kurser
ATH. dags sluttkurs.. 13.07.20 kr 23,34
ATH. Kurs................13.07.20 kr 23,34

Løkke til videre i 2020
Redigert 01.08.2020 kl 07:57


Uansett...

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
13.09.2020 kl 16:30 4976

Tror Value Investor er blitt forbigått i kurs og i sitt departement
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Admoff
13.09.2020 kl 16:06 5015

Bra du ikke sitter i posisjon til å beslutte. Da hadde det virkelig sett mørkt ut. Har du noen forslag til andre mer produktive løsninger på problemet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 15:45 5051

Jeg jobber ikke i olje og energi dep, vær trygg, men jeg er negativ til idiotiske løsninger på klimakrisen, og dessverre er det få løsninger som er fornuftige, mens de fleste er enten kontra produktiv, eller bare marginalt positiv, og de løsningene som virkelig fungerer, feks å brenne egne penger, de har mildest talt lav oppslutning. hydrogen er selvsagt i kontraproduktiv gruppen, og ikke nok med det, hydrogen er også det mest kontraproduktive man kan, med rimelighet, tenke seg, med kun 13% effektivitet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2020 kl 15:41 5060

Ser du misforstår. Ser du alle lokale ferge/ rutesamband på verdensbasis, så vil co2 utslippene fra dem bety mye globalt. Det samme med lokal oppvarming i hjem.
Diesel og gass avgir co2 vet vel du også. I det grønne skiftet skal man bort fra energi som avgir co2.
Men din kompetanse siden du er så aktiv? Utdannelse innen området?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 15:04 5096

Jeg er ikke per se negativ til hydrogen, ikke engang negativ per se til elktrolyse, men jeg ser at dette har veldig begrenset bruk. Beste bruk slik jeg ser det er å bruke innelukket elktrisitet, slik som på island til å lage hydrogen og så bruke dette i industien. at du ikke forstår forskjell på global og lokal forurensing det kan jeg gjøre lite med, men ekspen er nox, som er et stort problem i byer, men null problem globalt, og svevestøv er tilsvarende. Lite poeng å redusere svevestøv over havet siden 0% av dette støvet vil nå en menneskelig lunge. At "fagfolk" er positiv til elektrolyse er alltid overraskende, men stort sett er det politikere som er positiv. Jeg er også veldig for et grønt skifte, og tror eneste utvei er lavere forbruk (fysisk brenne tusenlapper er veien å gå, og jeg vet at dere nå er sikker på at jeg er gal, men det er faktisk eneste mulighet siden alt men bruker penger på genererer co2), men jeg er også positiv til atomkraft, og delvis vindkraft, men synes de er litt stygge og bråkete. At du har fått det for deg at man ikke kan bruke diesel eller gass for å redusere co2 får stå for din regning, faktum er at man må over til de tingene som er mest effejtiv, og de må være mer effektiv enn kullkraft (36%), og det er diesel (45%) og gass (56%) men ikke hydrogen (13%) og heller ikke batteri er over 36%, men det er vårt beste alterbativ i byer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2020 kl 14:45 5122

Men vi har et stort problem om en av de, som sitter i O- og E-departementet, som har motforestillinger mot hydrogen, og som kanskje bevist bruker det i sitt arbeid i viktige avgjørelser. Så som i Vestfjorden. Kanskje du, Value Investor, kan være den?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2020 kl 14:18 5153

Value Investor, må si jeg beundrer din iver å prate ned hydrogen. Når man ser tilbake, så har du kommet med enorme mengder innlegg, som bare er negative, og da må man stille seg spørsmålet om hva er din agenda. Din kompetanse?
Som alle andre, som følger med i det grønne skiftet, til og med Saudi-Arabia og Russland, så er det hydrogen som gjelder. EU går for grønn hydrogen. Da blir det veldig rart om de ikke har fagfolk, som kan gi sine politikere gode råd om hva som taler for og i mot satsing på hydrogen, som fremtidig energibærer.
Du sier : La oss først være enig om at lokale utslipp ute på havet ikke betyr noe som helst, og at det er de globale utslippene som teller.
Dette blir da bare vås. Summen av alle lokale utslipp, om det er til havs eller på land, har da virkelig stor betydning globalt.
Det du glemmer er at i det grønne skiftet skal man bort fra olje, gass og kull. Da er det ikke snakk om å bruke diesel lengre. Det er dette vi må forholde oss til.
Som sagt, så har vår diskusjon om hydrogen her på forum og andre forum, liten betydning for utviklingen i den store verden. Og bra er det, om man skal berge vår eksistens her på jorda.

Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 13:27 5203

Gadd ikke se din video, men noterer meg at IDEX fallt 66% på hindenburg sin rapport, så hvis det er ditt håp. da er vi i samme båt. Da ser vi Nel i 7 kr snart. Håper jo ikke at dette er det beste forsvar for Nikola du har. Også merkelig å kalle meg søppelmenneske fordi jeg er short, Kansje jeg burde kalle deg søppelmenneske, siden du er long?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 12:58 5238

en 37 år gammal mann med shortposisjon i NIKOLA ja ja. JA han har en agenda og kommer fra USA med røtter i Israel. Svindler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
eyno
13.09.2020 kl 12:06 5280

Denne uken blir spennende med hvilken påvirkning rapporten i USA har for kursen til NEL - https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://www.thedrive.com/news/36338/ev-truck-startup-nikola-accused-of-intricate-fraud-by-financial-research-firm&prev=search&pto=aue kan kanskje gi en pekepinn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
eyno
13.09.2020 kl 12:05 5258

Denne uken blir spennende med hvilken påvirkning rapporten i USA har for kursen til NEL - https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://www.thedrive.com/news/36338/ev-truck-startup-nikola-accused-of-intricate-fraud-by-financial-research-firm&prev=search&pto=aue kan kanskje gi en pekepinn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 11:55 5264

Value Investor ditt søpplemenneske. Vi leser andre tråder her på forumet. Ta en titt på denne. NIKOLA og NEL kommer til å gå til himmels i morgen.

https://youtu.be/J8lz8ahKeLo
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 11:34 5340

Slettet bruker skrev Men Nel stiger i morgen !.
Nel stiger kanskje videre, bevis for at hydrogen fra elektrolyse er ubrukelig har vært kjent i svært mange år, og nel har steget hele veien, men med utviklingen i Nikola kan det nå være over.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Jupiter
13.09.2020 kl 11:26 5359

Slettet bruker skrev Men Nel stiger i morgen !.
Skeptisk hører jeg psssssss i det fjerne
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 11:05 5391

Men Nel stiger i morgen !.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 02:28 5535

Når det gjelder å drive ferger på hydrogen, så har jeg følgende lille anførsel, utenom at hydrogen er for eksplosivt, og det gjelder klimagassutslippene. La oss først være enig om at lokale utslipp ute på havet ikke betyr noe som helst, og at det er de globale utslippene som teller, i motsetning til hva som er tilfelle for en bil i en by, der begge parametrene teller. For at man skal benytte hydrogen må man produsere enorme mengder strøm, for at dette skal være mulig må man utsette nedstenging av kullkraftverkene, gitt ellers like investeringer i fornybart. Kullkraft er 36% effektivt og hydrogen til elproduksjon er også 36% effektivt, totalt 13% effektivt. Når man da har et alternativ som heter diesel, som er 45% effektivt, så vil det si at man ved å benytte hydrogen slipper ut ca 4 ganger så mye CO2 til atmosfære som ved diesel. Hvis dette hadde vært motsatt, og dieselmotoren ikke var oppfunnet, og alt vi hadde å klare oss med var elektrolyse, da ville introduksjon av diesel blir sett på som en sann revolusjon, og det ville det faktisk ha vært, fordi det er et så uendelig mye bedre alternativ. Hydrogen via elektrolyse er en ren hype, dessverre, og dere som har 30.000 millioner stående i det, dere tar her en risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 02:12 5541

Disse partnerene får jo betalt for det de gjør, så ikke sikkert de tar det så tungt at Nikola er ren svindel, GM får jo for 18.000 mill kr i aksjer og ca 6.000 mill kr i kontanter, det er jo ikke småtterier, og dette er penger Nikola betaler for å få lov til å kjøpe biler av GM. Jeg har aldri hørt om en slik avtale, det naturlige er vel at selger betaler noe, for å få lov til å selge, slik feks NEL gjorde, da de kjøpte aksjer i Nikola for ca 40 mill kr for å få lov til selge til Nikola.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
12.09.2020 kl 21:01 5697

Ikke greit å si hvordan markedet reagerer fremover, men Nikola har inngått avtaler med solide selskaper, som Iveco, GM og Bosch. Så seriøse selskap må man anta foretar skikkelig due dilligence, før de innleder samarbeid med noen part, og i dette tilfelle, Nikola. Dette burde veie litt i vurderingen og kanskje hindre videre nedgang.
Når det gjelder Nel, så må de stå frem og fortelle hvordan det går med utviklingen av stasjonene til Nel, og det bør skje kommende uke. Tiden er inne for at Nel må komme med noe positivt, og kanskje...........

Når jeg leser: https://www.dn.no/innlegg/hydrogenferge-utloser-ringvirkninger/2-1-872330 et innlegg av Stein B. Jensen ( GreenH AS) i DN, så blir jeg skeptisk. Tidligere i uken fikk vi med oss at det er det elementer i O- og E-departementet, som foretrekker biogass i motsetning til Svv`s forslag til hydrogen i Vestfjordsambandet ( Bodø- Moskenes-Bodø, Bodø- Røst-Værøy-Moskenes-Bodø, Bodø-Røst-Værøy-Bodø). Skal de bli en hemsko for utviklingen?
I følge S.B. Jensen, så vil dette sambandet trenge 7 tonn hydrogen daglig. Strekningen vil derfor være viktig for å kunne starte oppbygningen av en nasjonal infrastruktur for hydrogen i Norge. En positiv beslutning om en hydrogenbasert nullutslippsløsning over Vestfjorden vil gjøre Norge til et foregangsland innen fornybar energi og nullutslipp i transportsektoren.

Hørte man på Erna, på Høyres landsmøte, så var det snakk om storsatsing på hydrogen. Da får vi håpe hun beviser det med at fergene i Vestfjordbassenget skal drives av hydrogen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
omans
11.09.2020 kl 19:07 5967

So what? De tjener jo ikke penger og er svindel beskyldt.
Men sikkert bra du forteller til de uten tilgang kurs side.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Nikko
11.09.2020 kl 16:37 6058

Kollapser fullstendig. Ned 17,5% til 31dollar
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
11.09.2020 kl 16:27 6113

PHOENIX, AZ --- September 11, 2020 — Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA) issued the following statement in response to claims made about the Company by an activist short-seller:

“Yesterday, an activist short-seller whose motivation is to manipulate the market and profit from a manufactured decline in our stock price published a so-called “report” replete with misleading information and salacious accusations directed at our founder and executive chairman. To be clear, this was not a research report and it is not accurate. This was a hit job for short sale profit driven by greed.

We have nothing to hide and we will refute these allegations. They have already taken up more time and attention than they deserve. We have retained leading law firm Kirkland & Ellis LLP to evaluate potential legal recourse, including with respect to the activist short seller and any others acting in concert.

Nikola also intends to bring the actions of the activist short-seller, together with evidence and documentation, to the attention of the U.S. Securities and Exchange Commission.

We respect the rights of investors and the integrity of the market and will be back to you after we have advanced the process with the SEC.

Most importantly, Nikola remains focused on delivering on the promises we’ve made to our stakeholders.”

ABOUT NIKOLA CORPORATION:
Nikola Corporation is globally transforming the transportation industry. As a designer and manufacturer of zero-emission battery-electric and hydrogen-electric vehicles, electric vehicle drivetrains, vehicle components, energy storage systems, and hydrogen station infrastructure, Nikola is driven to revolutionize the economic and environmental impact of commerce as we know it today. Founded in 2015, Nikola Corporation is headquartered in Phoenix, Arizona. For more information, visit www.nikolamotor.com or Twitter @nikolamotor.

PHOENIX, AZ --- 11. september 2020 - Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA) avga følgende uttalelse som svar på påstander om selskapet fra en aktivistisk kortselger:

"I går publiserte en aktivist-kortselger som hadde som motivasjon å manipulere markedet og tjene på en produsert nedgang i aksjekursen vår, en såkalt" rapport "fylt med villedende informasjon og lønnsomme beskyldninger rettet mot vår grunnlegger og styreleder. For å være tydelig var dette ikke en forskningsrapport, og den er ikke nøyaktig. Dette var en hitjobb for kortsalg, drevet av grådighet.

Vi har ingenting å skjule, og vi vil tilbakevise disse påstandene. De har allerede tatt mer tid og oppmerksomhet enn de fortjener. Vi har beholdt det ledende advokatfirmaet Kirkland & Ellis LLP for å evaluere potensielle rettsmidler, inkludert med hensyn til den aktivistiske kortselgeren og andre som opptrer i konsert.

Nikola har også til hensikt å bringe handlingene til de aktivistiske kortselgerne, sammen med bevis og dokumentasjon, til USAs oppmerksomhet. Sikkerhet-og utveklsingskommisjonen.

Vi respekterer investorenes rettigheter og markedets integritet og vil være tilbake til deg etter at vi har avansert prosessen med SEC.

Viktigst er at Nikola fortsatt er fokusert på å innfri løftene vi har gitt til våre interessenter. "

OM NIKOLA CORPORATION:
Nikola Corporation transformerer transportindustrien globalt. Som designer og produsent av nullutslippsbatterielektriske og hydrogenelektriske kjøretøyer, elektriske kjøretøyer, kjøretøykomponenter, energilagringssystemer og hydrogenstasjonsinfrastruktur, er Nikola drevet til å revolusjonere den økonomiske og miljømessige innvirkningen av handel slik vi kjenner den. i dag. Nikola Corporation ble grunnlagt i 2015 og har hovedkontor i Phoenix, Arizona. For mer informasjon, besøk www.nikolamotor.com eller Twitter @nikolamotor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Nikko
11.09.2020 kl 16:23 6110

Kollapser helt. Ned over 12%
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Investor 33
11.09.2020 kl 16:20 6025

Så lenge ledelsen ikke svarer markedet så vil Nikola fortsette nedturen. Enn ikke noen kommentarer fra Nikola. Hmmmmm............ Hva betyr det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Nikko
11.09.2020 kl 16:14 7684

Huffameg. Nikola er ned 10% i dag også. Dette får nok konsekvenser for noen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Nikko
11.09.2020 kl 15:58 7727

Jeg kan ikke se at jeg har fått repemiaksjene mine. Det kan forresten være det samme nå. Fortsetter dette, så er kursen der i neste uke...
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
omans
11.09.2020 kl 15:53 7696

Hvor mye leveranser vil nel få ifm fergene?
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
oppvigår
11.09.2020 kl 15:22 7756

Du får se til å skjerpe deg! Har hørt lite positivt fra deg.
Tror de som har ropt høyt og negativt til Nikola bør tenke seg litt om.
Har de store selskapene gjort en skikkelig due diligence? Det kan de ikke ha gjort om man skal stole på HR. Da sier det seg selv at ledelsen i disse selskapene må gå, da man ikke kan ha tillit til så naive ledere, som lar seg lure til de grader.
Rart du og flere ikke ser den økonomiske delen i shorten som HR har gjort. Men da er det lettere å slenge usaklig med leppa overfor Nel.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Seriøs
11.09.2020 kl 14:45 7820

Hallo!! Dette går veien ja! Drittpakker, Nei
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2020 kl 14:35 7840

mange som vil inn i hydrogen om dagen. drittpakkene serveres hver dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
omans
11.09.2020 kl 13:27 7929

Det er fint med tiltak som gjør at folkehelsa og klima kommer i bedre tilstand. Helt siden IEA fremsatte tesen om hydrogen som et bærende energi supplement og satsningsområde, så har dette vært kjent.

Nå er jo prisen på Nel 30 mrd minst, om noen skulle kjøpe hele, så sp.målet blir hvor stort tilskuddet blir og hvor mye Nel vil tjene på det. Tror ikke det materialiserer seg noe de første åra.

Grønn hydrogen blir jo fortsatt ikke konkurransedyktig før om 20 år iflg rapport, men et sted må man jo starte da.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
oppvigår
11.09.2020 kl 12:51 7969

Gå inn på Nyhetskanalen og hør hva statsministeren sier om hydrogen satsingen til Høyre. Rundt 1235 og videre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2020 kl 12:28 8010

Ja nå sviker de Bosch og då tror jeg nog clearstream stopper handel med nel og nikola.
Liten nedgång idag men det går nedåt helt tydlig
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Sørøya
11.09.2020 kl 10:23 8152

Nikola hat partnere som GM, IVECO og Bosch og klienter som bl.a Anheuser. Her blir det ryddet opp uansett om beskyldninger er riktige eller gale. Rart Hindenburg har kommet unna med tilsvarende stunt flere ganger.
Det kommer en redegjørelse fra Trevor før børsåpning i USA, det vil vel gi en indikasjon hvor dette bærer hen videre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Admoff
11.09.2020 kl 09:59 8150

Tror faktisk at han aldri har vært inne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare