NEL: uke 2 og 3 (Man.18 jan- Søn.31 jan )

rogneveien
NEL 01.08.2020 kl 23:02 237864

God kveld.

Da er det opprettet ny tråd for Sept mnd.

Mon tro hvor vi havner denne mnd.


Historiske kurser mnd for mnd.

2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20. ..Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78...Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92..Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
Kurs 2020
Kurs pr.1 jan 2020 kr 8,65,-
Kurs pr.1 feb 2020 kr 9,18
Kurs pr 1 mar 2020 kr 9,65
Kurs pr 1 april 2020 kr 10,35
Kurs pr 1 mai 2020 kr 12,63
Kurs pr 1 Juni 2020 kr 14,96 (opp hele 13,25% i mai)
Kurs pr 1 Juli 2020 kr 18,85 (opp 26,04% i juni)
Kurs pr 1 August 2020 kr. 18,66 (ned 1,5% i juli mnd)
Kurs pr 1 sept 2020 kr 21,53
Kurs pr 1 okt 2020 kr 17,00
Kurs pr 1 nov 2020 kr 18,20



ATH kurser
ATH. dags sluttkurs.. 13.07.20 kr 23,34
ATH. Kurs................13.07.20 kr 23,34

Løkke til videre i 2020
Redigert 01.08.2020 kl 07:57


Uansett...

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
02.10.2020 kl 09:48 5665

Hvor har du fra at det er rett før den er spikra??
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
oppvigår
02.10.2020 kl 11:56 5557

Det kan stemme at ryktene går om at GM vil ha en større del av Nikola. Kanskje det er derfor GM selger kredittkortvirksomheten til Goldman Sachs for 2,5 milliarder dollar?
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
02.10.2020 kl 12:06 5598

Jaja, men hvor kommer disse ryktene fra?? Bare ønsketenking slik dere svarer hittil. Uten bevis blir slike rykter bare oppspinn og løgn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
oppvigår
02.10.2020 kl 12:13 5641

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/10/02/nikola-aktien-rusade-som-mest-31-efter-ledningsloften.html
Avtalet, som innebar att General Motors skulle få 11 procent av aktierna i Nikola mot ett teknikdelningsupplägg, har dragit ut över utsatt bortre tidsgräns och har ännu inte förhandlats färdigt. Källor med insyn i förhandlingarna uppgav dock på onsdagen att General Motors snarare är på väg att utöka sin andel i Nikola än att riva kontraktet, enligt CNBC.
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Nikko
02.10.2020 kl 12:34 5635

Gikk all in på 17,005
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Seriøs
02.10.2020 kl 14:20 5504

Nå som Trumpen er ute av drift så er det vel fare for at Biden drar innpå og kan vinne valget. Da dundrer vel alt ned all over ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
cover
02.10.2020 kl 14:57 5468

🙃 Vi skal bare ristes litt først! Snart er vi over 17,00 igjen.
***
Here we go again :) 17,25
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Nikko
02.10.2020 kl 16:10 5394

Da går jeg ut med 50%
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Nikko
02.10.2020 kl 16:34 5348

Når kursen overstiger 30 dollar sier det puff og så stiger den med minst 30% på kjempehøy omsetning. Omsetningen har gått til værs i går og fortsetter i dag.
Jeg er overbevist om at GM blir 50% eier av Nikola og at de får BP med på laget $$$$$$$
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Nikko
02.10.2020 kl 16:47 5442

Dersom dette styrker Biden i valgkampen, så er det i det minste positivt for de grønne aksjene...
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Wian
02.10.2020 kl 17:51 5418

Solgte 2/3 på 17,45 i dag. Er lei av det styret med Nikola og at NEL skal være så avhengig av dem. Og i tillegg falt NEL fra over 20 til 16-17 pga Nikola/Hindenburg, men gikk ikke opp nevneverdig denne uka selv når Nikola gikk opp flere titalls prosenter ett par dager denne uka. For usikkert, men har en post og fyller på om den dipper til uka.
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
omans
02.10.2020 kl 21:18 5295

Det er en ny test av samme som igår, altså 200ma 26.50 området.
Igår var nok den største short squeesen, short andel på Nikola var 36% sammenliknet med 21% i Tesla.
Teknisk er det ingen signal om rally, men bryter 200ma, kan jo 30 komme...
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
omans
03.10.2020 kl 01:06 5132

Det finnes nok konkurrenter, og nye slår seg opp. Løkke sa i juni at hovedgrunnen til ny fabrikk var forventet levering til Nikola.

"The order was one of the key reasons why Nel decided to build a giant electrolyzer factory in Norway, Jon Andre Lokke, Chief Executive Officer said in the June press release. Another order was expected to be finalized in the months after."

Read more at: https://www.bloombergquint.com/business/nikola-s-plunge-takes-norwegian-green-energy-stock-down-with-it
Copyright © BloombergQuint

Kursen reflekterer jo fortsatt mcap på nesten 25mrd pga forventninger om kapring av fremtidige markedsandeler.

Nå har GM satt ny frist 3. Desember for sluttføring av Nikola forhandling, kan jeg lese. Da kan det hende den hel elektriske prototypen er klar allerede som de meldte.
Vil anta at BP eller andre da ikke vil komme til å inngå avtale/partnerskap i år pga denne tidslinjen.

GM annonserte også nylig et samarbeid med Analog System Inc, vedr batterisatning. Både Tesla og GM mener å ha million miles batteri klart, og med Analog System som med sitat: "har utviklet et trådløst styringssystem, der de enkelte batterimodulene snakker trådløst med batteriets styringssystem. Dette skal forenkle produksjonsprosessen betraktelig og reduserer samtidig behovet for kabler i selve batterimodulene med 90 prosent."

Noen mener at det bare er å sette opp en hydrogenfylletank på eksisterende bensinstasjoner. Jeg tror at hvertfall i Norge vil ingen ha dette ennå pga hendelsen ved Uno-x.
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
omans
03.10.2020 kl 23:04 4680

Litt lørdagsdrodling rund det nylig noterte elektrick truck selskapet Hyliion versus Nikola.
Hyliion gikk på børs (Nyse) denne uka.

Den unge CEO stillte til intervju i den forbindelse.
Så kom spørsmålet hva han tenkte om forskjellen mellom Hyliion og Nikola.

When asked about the differences between Hyliion versus Nikola Corporation (NYSE: NKLA) and Tesla Inc (NASDAQ: TSLA), Healy said Hyliion helps people get the benefits of an electric vehicle without some of the negatives.

“What works in the passenger car space doesn’t necessarily work in the long-haul trucking space,” Healy said.

Healy emphasized his company is using existing infrastructure of natural gas stations instead of building out infrastructure. The cost to build out hydrogen fueling stations could cost $12 billion to hit the 700 stations in place already for natural gas.

Hentet fra Benzinga.com
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Kane
03.10.2020 kl 23:48 4686

Du jobber hardt Omans for å finne negative artikler om Nel og Nikola. Hvorfor??
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2020 kl 10:24 4452

Endaste muligheten nå er at nel kjoper hydrogen PRO så de får tilbake h2v-kontraktet

50% cash Og resten aksjer i nel

Samtidlig, selg ut fordons-delen, med nikola og sandvika t ex til aksjonärer, finns noen som tror på det. Prislapp 13 miljarder

Hvis ikke nå så er den delen Verdi 0,5 miljarder om ett år
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
omans
04.10.2020 kl 10:26 4507

Hva er negativt? Det er realitetene. Dersom kurs er for høy ift realiteter er det viktig belysning. Andre kjører på med forhold som kan betegnes som mot grensen til dagdrømming, for å ønske seg selv størst mulig profitt og føre andre bak lyset. Det tar ikke lang tid å følge med i denne saken, å poste 1-2 innlegg eller færre om dagen for dette er ikke å jobbe hardt.
Nikola Badger, vil den komme på veien? Usikkert, det hevdes den er en roadkill.

https://www.freightwaves.com/news/news-analysis-evidence-mounts-that-nikola-badger-is-roadkill
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Kane
04.10.2020 kl 11:21 4446

Hva er negativt??
Påstår du at du ikke poster negativitet om nel og Nikola?
Du og mange flere har et utrolig engasjement for å snakke ned disse aksjene.
Nesten så jeg håper at disse aksjene går til himmels, Bare for å slippe alt dette sytet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Investor 33
04.10.2020 kl 13:17 4383

Dessverre er de fleste selskaper (aksjer) på Oslo børs priset forhøyt. Mitt råd er at vi alle små aksjonærer selger oss ut så får de store investorene kjøpe. Som jeg tidligere har skrevet så er "finansverden" helt avhengig av mannen på "gaten" for å berike seg selv. Uten folket som sparer milliarder av kroner i fond og aksjer daglig så hadde ikke noen kunne berike seg på andre. Men vi ALLE er grådige og ønsker å berike oss selv og slik er vi mennesker dessverre.....
SÅ til NEL. Børsen priser slike selskaper etter hva som man kan forvente seg i fremtiden. Det er utallige slike selskaper på Oslo børs og andre selskaper på børser rundt om i verden. Så jeg tenker muligens NEL vil kunne vokse seg enn større slik som mange andre selskaper har gjort når noen mener noe annet. Her har vi utallige selskaper på USA børsen som man tidligere har ment var priset alt for høyt men som har flerdoblet seg over tid.. Så får tiden vise seg hva som skjer med børsen og selskaper som i dag er priset etter dagens marked......
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Investor 33
04.10.2020 kl 13:26 4391

Og Tesla er et slik selskap med flere. Slaktet av enkelte gang på gang, men hva med kursen i dag? Og hvorfor engasjerer noen seg i selskaper de ikke har tro på???? Hva er intuisjonen med det????
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
oppvigår
04.10.2020 kl 13:57 4359

Enig med deg i forhold til å kjøpe opp Hydrogen Pro, og få h2v-kontrakt. De har penger til å gjøre det, og blir ikke forbauset om det skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
04.10.2020 kl 21:20 4070

Her får man håpe at enda flere idioter kjøper aksjen så kursen kan stige til himmels . Selskap med pompøse visjoner og ekstrem medieoppmerksomhet er ikke alltid smart å investere i..
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Nikko
04.10.2020 kl 21:26 4060

Har du brent deg?
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
04.10.2020 kl 21:31 4043

Ingen liker kritikk 😉
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Nikko
04.10.2020 kl 21:36 4044

Det kan kanskje være en ide at du klikker deg inn her og sjekker hvem som kjøper billige aksjer:
https://nelhydrogen.com/investor-relations/#shareholders
CLEARSTREAM BANKING S.A. eier nå 47,07% av aksjene i Nel 🤑
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
04.10.2020 kl 22:01 3987

Må være veldig smarte folk siden de har så mye billige aksjer. Kjør på
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Nikko
04.10.2020 kl 22:11 3973

Nå er du ufin 🙄
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Focus15
04.10.2020 kl 22:22 3939

Småsparere som eier nesten halvparten av Nel. Rart ingen store eier mer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
oppvigår
04.10.2020 kl 23:31 3861

Ikke godt å si hvor mye de hemmelige har erobret.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
omans
05.10.2020 kl 00:28 3788

Hvis realiteten er negativt, Javel da oppleves det negativt. F.eks diskusjonen med oophuus opplevdes dels konstruktiv.
Det er jo lov å ha sin mening vedr hvordan f.eks fabrikken på Herøya skal gå på full kapasitet ved ferdigstillelsen.

Virker som du ikke tåler å høre sannheter, men liker det mest rose rødt.
Hør på degsel, du håper aksjen gå til himmels, men har ingen aning om bakenforliggende forhold.
Om kursen går til f.eks 30 vil jeg ikke si at jeg tok feil, iom jeg ikke har sagt det er umulig.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Focus15
05.10.2020 kl 01:14 3815

Poenget er at det er tusenvis av småsparere fra Clearstream som sitter på halvparten av aksjene. De store er i mindretall .
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
oophus
05.10.2020 kl 02:17 3773

Lester du ikke mine svar til deg? Jeg skrev jo tidligere at NEL's fabrikk ble planlagt og iverksatt pga Nikola, men at man siden den gang har sett en etterspørsel etter elektrolysører som ikke ligner grisen fra flere hold. Det vil altså være null problem å finne etterspørsel for kapasiteten de bygger helt uavhengig av Nikola, og jeg fordrer at NEL nå vil stille sterkere kort mot Nikola angående hurtigheten innenfor deres LOI avtale. Nikola får nok prioritet om de overholder avtalene og hurtigheten for oppbyggingen av stasjonene deres, men hvis de blir hengende etter, så vil nok NEL putte dem nedover i prioriteringen for å mette andre som sulter etter kapasitet for å holde fabrikken gående.

For BP eller hvem som helst som står med tomter og bensinstasjoner, så er det som sagt liten risiko i å inkludere seg med Nikola. De stasjonene som blir oppført blir som sagt oppført med ferdigsolgt etterspørsel for hydrogen, og har enormt å si for risikoen man ellers har.

"Million Miles" batterier er noe alle har allerede, og er ikke spesielt spennende. Det handler jo bare om måter å utnytte DoD på. Dog Ultium batteriene er jo imponerende og fordrer bedre energitetthet i hydrogenlastebilene. Man fjerner kilo med mindre ledningsnett som kan brukes til å lagre hydrogen istedenfor? Det gjør jo bare at fordelene til hydrogen øker betydelig mer.

Har du noen sinne regnet på dette selv? Hva skjer om du gjør energitettheten til batteriet 50% bedre?

Hyundai+NEL+Greenstat skal sette opp egne stasjoner med start iløpet av 2021. Dette vil være stasjoner som er betydelig større og kreve en annen plass enn det Uno-X holdt på med.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
omans
05.10.2020 kl 07:52 3637

Jo, som jeg skrev i aller siste innlegg, det er lov å ha en mening om det.
Nel får melde noe konkret til markedet, så fortsatt gjelder siste utspill, fra pressemeldingen i juni.
Du kan mene at det er null problem pga " etterspørselen man ser" det er normalt at ledelsen guider til markedet i tillegg til rene tall ved kvartalsrapporter.
Jeg er ikke ekspert på batterier, men det er kunden som avgjør hva man vil ha. Hel elektrisk har et gedigent forsprang i markedet.

Fint at det kommer stasjoner, slik at de som evt har et hydrogenkjøretøy kan få fylt opp tanken.
Jeg tenkte på generelt, for eksisterende infrastruktur bensin og diesel. Hvilke selskap vil ha en hydrogenfylletank på sin stasjon nå med det første?
Kundene vil antagelig forbinde det med Uno-x hendelsen, så selskapene er nok reserverte til det fortsatt.

En oversikt for California pr 1 september.
https://fuelcellsworks.com/news/california-fcev-sales-fceb-hydrogen-station-data-as-of-september-1-2020-2/




Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Gunz
05.10.2020 kl 08:08 3592

Yara med ny melding i dag rundt produksjon av grønn ammoniak. Vi vet alle at NEL er med på dette pilotprosjektet, og nå er den store aktøren Ørsted, som NEL har partnerskap med fra før, inne også for å levere energi fra vindkraft som skal drive elektrolysen. Hvorfor nevnes ikke NEL i denne sammenheng? Dette bør man vel anta er utelukkende positivt for NEL?
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
rogneveien
05.10.2020 kl 08:51 3494

Sitter å spekulerer på akkurat det samme...Hvorfor nevnes ikke NEL. De har jo et pilotprosjekt med Yara ang akkurat dette med grønn produksjon av hydogen til laging av gjødsel.

Løkke til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Holo
05.10.2020 kl 09:26 3514

De har vel ikke signert noe avtale på det enda. De tester vel for tiden høytrykkselektrolysør sammen, og så blir det vel en pilot før dette prosjektet er klart.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
oppvigår
05.10.2020 kl 10:06 3444

Nå må vi regne med at flere tusen småsparere har fått panikk, og solgt. Dermed kan også den hemmelige delen økt. Så fremover vet vi ikke hvor mye.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare