På vei fra 25 til 50 uten noen ser null aksjer over 27.25

phantom1
QFUEL 05.08.2020 kl 14:51 7279

Kursmål hevet til 50 - få ser det... rett før det braker løs
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
phantom1
05.08.2020 kl 16:35 7127

Beauty her er jo den har ligget over 20 kr nå i mnd vis så alle som vil inn nå kommer billig inn og ikke føler løpet er kjørt - selger siden er minimal - tror ingen tørr låne til short heller fremover - få denne over 28 imorgen så ryker 30 rett etter - ser frem til endel børspauser idagene som kommer - se bare en blå venstre side
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
nutellut
14.08.2020 kl 16:32 6611

Det er jo det klokeste som er sagt om Quantafuel på lenge . Ikke vet jeg , men store penger er ganske sikre i sin sak - så skalk lukene og slett salgsordre - her blir det bevegelse i båten - god helg
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
14.08.2020 kl 23:06 6317

For de som har hørt denne meget interessante podcasten fra DnB Markets i april 2020 med Quantafuel's CEO Kjetil Bøhn (på et tidspunkt hvor aksjekursen var under 15 kr) , så er det nok ikke en overraskelse at aksjekursen nå har passert 31 kr og kursmålet foreløpig er oppjustert til 50 kr.

Jeg tror det kommer mange nye og høyere kursmål på QFUEL i åra framover.

QFUEL podcast, DnB. April 2020.

Quantafuel vil gjøre verden litt grønnere

https://soundcloud.com/dnb_podcast/quantafuel-vil-gjore-verden-litt-gronnere
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
4580
15.08.2020 kl 07:27 6142

Hørte på denne podcasting nettopp. Utrolig spennende. Dette "kan" bli STORT. Mandag selger jeg 4 aksjer og erstatter disse med denne. De eneste jeg beholder er XXL, som også vil stige markant i årene som kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 08:40 6064

Vitol => globalt potensiale
BASF: 20 mill tonn nafta i året. Bøhn på GF for å presentere caset. De MÅ ha større andel gjenvunnet. Hvor mange andre selskapet MÅ ha det samme?

Marked på 80 mrd USD virker jo faktisk ikke urealistisk.

100 000 tonn fabrikk (5 ganger Skive) gir 75 MUSD i omsetning med 50 MUSD EBITDA. MCAP i dag er 440 MUSD.

Funker dette i stor skala blir det enormt, men det må jo funke da...

🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Herman*
15.08.2020 kl 10:03 5923

Utfordringen ligger i at det er utrolig vanskelig å bygge ut i det tempoet som markeder etterspør. Bare tenk på følgende: 20 mill tonn Naphta til BASF krever 25 mill tonn plastikk. Hver prosjektert fabrikk er på 100 000 tonn, så da snakker vi om 250 fabrikker... Men hvis vi bare ser på lisensiering: De 80 milliarder USD er ikke resirkulering av all plast, men ca 50%. Av dette kan en se for seg at 30% av aktørene lisensierer teknologien fra Qfuel. Med super marginer, er 5% royalty svært nøkternt. Dette vil da gi 10 milliarder NOK ekstra på bunnlinjen i tillegg fra utbytte de fra egne fabrikker. Så at Qfuel kan bli verdt 100 milliarder i et teoretisk scenario, er det ingen tvil om. Selskapet har dog mye å bevise før vi er der. Selv er jeg litt overrasket over at BASF ikke har lagt inn bud på hele selskapet. Feks 100 kr/aksjen er jo småpenger for et selskap som omsetter for ca 500 milliarder.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 10:21 5878

Helt enig.

Teori: 🚀
Praksis: ? (foreløpig)

At BASF ikke har kjøpt selskapet er jo en indikasjon på at teori ikke er lik praksis p.t., men så kan det jo hende at de vet at de ikke får tak i nok aksjer? Mange nok som har veldig troen og som vil nekte å selge?
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
15.08.2020 kl 10:31 5856

Som CEO Bøhn sier i podcasten: Behovet for (kjemisk) resirkulering av plast er enormt. Selv er han inne på å etablere 10 nye fabrikker hvert år, hver med kapasitet på 100.000 tonn plastavfall.

Som han også sier: Bare i staten Texas (ca. 25 mill. innbyggere) i USA er det plass til 40 av disse fabrikkene. På verdensnivå kan man vel gange det med minst 200. Det blir 8000 fabrikker.

Så ja, her blir det plass til flere aktører enn QFUEL. Men man kan jo håpe at mange av disse vil bruke den patenterte kjemiske raffinerings-teknologien til Quantafuel og/eller inngå partnerskaper.

PS.:
Bare i Europa genereres det ca. 30 mill. tonn plastaffald om året...ut av et årlig plastforbruk i Europa på ca. 50 mill. tonn. Og EU er altså på vei med nye strenge krav til grønn omstilling, hvor bl.a. resirkulering av plast er en del av denne grønne EU-pakken.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
16.08.2020 kl 08:47 5418

Lykke til framover med din investering i QFUEL! Her er en annen meget god utsendelse, et videointervju fra januar 2020 med CEO Bøhn omkring teknologien og planene framover. Mye god informasjon her, spesielt på det produksjonstekniske området. Anbefales!

https://www.paretosec.no/pareto-tv?itemId=Aktuelt:976



Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Tradenixxx
16.08.2020 kl 12:10 5176

Blir veldig spennende og se hva de sier den 27, håper det kommer noe informasjon om hva som skjer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Herman*
16.08.2020 kl 13:04 5101

Blir veldig skuffet om de ikke har fyrt opp maskineriet før den 27.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
16.08.2020 kl 15:16 4964

Jeg blir ikke selv veldig skuffet...det kan skyldes mange ting at denne oppstarten er blitt mange måneder forsinket...

Kodeordet er nok COVID-19, som ikke bare har skapt div. forhindringer for de kinesiske ingeniørene og teknikerne som skulle være til stede her i sluttfasen, men også forhindringer for folk fra BASF som visstnok også har vært med her som tekniske konsulenter m.m. Og så har det jo også vært problemer med å få levert noen materialer fra underleverandører (det kan være alt fra ventiler og pressostater til deler vedr. sikkerhetsfunkjoner).

For meg er det aller viktigste at de ikke starter opp før alt er testet igjennom og alle konsulenter og tekniske komponenter er på plass.

Om det går noen ekstra uker med dette er av mindre betydning. Det viktigste er at anlegget fungerer som planlagt, og at det ikke skjer ulykker.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2020 kl 20:35 4695

Kjekt å se gjennom det intervjuet. Var en del å lære der.

Ellers usedvanlig lite kritisk han Paretokaren...
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
17.08.2020 kl 08:32 4315

Han Pareto-karen tenker nok litt som jeg selv: Et selskap i oppstartfasen, alle vet at det kan bli himmel eller helvete...ingen grunn til å trykke på de kritiske risiko-knappene når vi alle vet at stor risiko finnes i denslags unge selskaper som går nye veier og prøver å bryte grenser.

For meg er det nok å vite at

dette handler om et grønt industriprosjekt som skal adressere et gigantisk globalt plastavfalls-problem hvor selskapet har vært ekstremt heldig med "timingen",

at de har 3 store globale investorer med på denne reisen - BASF, VITOL og LEGO (som helt sikkert har vært innover med en grundig "due diligence" før de hver investerte et 3-sifret antall millioner kroner her) ,

og at QFUEL allerede har vist "proof of concept" i Mexico-testingen når det gjelder diesel-produksjon (og ja, da vil de nok også være i stand til å produsere nafta. Raffineringsteknologien kan løse den oppgaven.)

Jeg har stor tro på og tillit til at dette kan gå "himmel-veien" for QFUEL - men som også under veis på denne reisen vil møte flere små og store tordenskyer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 08:36 4296

For all del: Jeg har også svært stor tro på dette. Synes bare det var litt morsomt hvordan han fremstod. Virket mer som en fan enn en intervjuer.

Kjøper og selger over 33 nå. Spent på åpningen, selv om noen små kroner opp nå forhåpentligvis bare er peanøtter i det lange løp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
28.08.2020 kl 18:19 3403

Dagens meget positive Quantafuel-nyhet om Rambøll-samarbeidet bør snart føre til en annen god nyhet, nemlig om å flytte QFUEL-aksjen fra Merkur-listen til hovedlisten på OSE, noe som CEO Bøhn for nylig har sagt var planlagt å skje i "nær framtid".

Noe som ganske sikkert vil bety mange nye investorer - og ikke minst - også en aksjeemisjon på minst 10% (= ca. 12,5 mill. nye aksjer) for å speede opp og finansiere den stort planlagte fabrikk-ekspansjonen sammen med BASF, LEGO og VITOL. Og med Rambøll-Gruppen som rådgiver.
En slik vekst-emisjon kan kun betraktes som meget positiv, og jeg tror at den vil bli overtegnet mange ganger. Og kanskje til en aksjekurs som er pent høyere enn dagens kurs på ca. 40 kr.

Inngår samarbeide med det store danske ingeniør-selskapet Rambøll-Gruppen omkring bl.a. store ekspansjonsplaner.

https://www.companynewshq.com/company-news/construction-company-news/quantafuel-partners-up-with-ramboll-to-industrialise-its-unique-and-proprietary-catalyst-technology-on-a-global-scale/

PS.:
https://dk.ramboll.com/hvem-vi-er

"Rambøll er en førende international ingeniør-, arkitekt- og rådgivningsvirksomhed grundlagt i Danmark i 1945.
I dag beskæftiger Rambøll 16.500 medarbejdere [Danmark: Ca. 3000]. Vi har en global tilstedeværelse med en stærk repræsentation i Norden, Storbritannien, Nordamerika, Kontinental Europa, Mellemøsten og Asien-Stillehavsområdet."
Årlig omsætning (2018): 11,351 mia. DKK
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Herman*
28.08.2020 kl 21:59 3122

De skal på børs i q4 eller q1. Først må de levere en rekke positive nyheter for å sende kursen langt over dagens nivå. For øvrig finnes det alternative finansieringskilder enn emisjoner for å å finansiere veksten de neste årene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
28.08.2020 kl 22:20 3082

Enig. Finansiering her blir ikke noe problem, så de kan sikkert klare ekspansjonen uten emisjon. Mye risikovillig kapital der ute.
Allikevel vil en emisjon i dette ekspansjons-oppstarttilfellet sende et signal til markedet om at tilliten til prosjektet er stort.


PS. Jeg skriver ikke "langt over dagens nivå"

jeg skriver: "pent høyere enn dagens kurs på ca. 40 kr".

Tross alt en markant forskjell.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
kelle
28.08.2020 kl 22:31 3056

Er ganske trygg på at dette går veien. Har lastet opp i dag og sitter nå kun med HEX og Qfuel
Blir spennende tider fremover. Tenker da på oppstarten av fabrikken og meldinger om at alt går etter oppskriften. Foreløpig er det en aksje med stor risiko, men dertil også et kjempestort potensiale, dersom alt går etter planen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
canarias
29.08.2020 kl 08:30 2895

Vi ser frem til at QFUEL blir notert på hovedlisten.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Labbetuss360
29.08.2020 kl 09:01 2836

Spør du kona om og få legge ut hvert innlegg? Siden du konsekvent skriver «vi» i alle innlegg du har rundt på forumet??
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
29.08.2020 kl 09:27 2788

Ja, hovedlisten på OSE blir en ny stor merkedag i selskapets historie...

og hvis det ellers går noenlunde planmessig med utrulling av nye fabrikker, og disse kan finansieres billig og smart og med lange nedbetalingstider, så skal vi ikke se bort fra at selskapet kan begynne å utbetale litt utbytte til aksjonærene allerede om 3-4 år - en ny merkedag når det skjer.

Disse fabrikker vil jo gi en fin positiv kontantstrøm fra driften, med en meget flott EBITDA. Penger som framover også skal bidra til å finansiere oppstart av nye fabrikker. Så ja, jeg tror faktisk at det nokså fort kan bli penger fra driften til både nye investeringer/fabrikker og til aksjonærene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Sydney
29.08.2020 kl 11:54 2619

Risikoen er stadig vekk at det ikke vil fungere med fabrikken..men helt ærlig ville ikke dette vært avklart tidligere? Det er vel ikke slik at det er bingo nå som fabrikken er bygget og klar for produksjon? De må jo ha grundig innsikt i dette lenge før påfyll av plast?
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
canarias
29.08.2020 kl 12:29 2575

Vi stoler på den fremraggende ekspertisen Sydney, det er jo foretatt meget grundige evalueringer og konsekvensanalyser her.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
29.08.2020 kl 13:30 2502

Vi vet at kjerneteknologien fungerer (Mexico testfasen), med "proof of concept" når det gjelder omdannelsen av avfallsplast til diesel (og nafta). I Mexico hadde de 1 reaktor i drift, i Skive på den nye fabrikken er det installert 4 reaktorer av ca. samme type/størrelse.

Det som skjer i fabrikken er jo:

1) avfallsplast transporteres inn i fabrikken

2) plasten renses/sorteres for grove urenheter og går igjennom en "shredder"-prosess hvor de små plastbitene deretter innføres i reaktoren via en stor skrue og opvarmes til 420-450 gr. C.

3) Deretter ledes den varme plastgassen inn i et raffineri hvor klor, svovel, aske, nitrogen, oxygen m.m. fjernes.

4) Nå føres gassen inn i en *patentert* katalysator-prosess (hydrocracking), hvor gassens molekylstruktur rettes ut (hydrosaturation) for å gi nafta, diesel, bensin, marinegasoil m.m.

Det er nok denne siste prosessen som ikke tidligere har vært utført i et stort 24/7 oppsett, men med BASF-spesialistene med i testingen, forberelsene og oppskaleringen, så er jeg ikke selv i tvil om at dette vil lykkes. Husk at BASF har flere enn 200 ulike kjemiske prosessanlegg bare i byen Ludwigshafen i Tyskland.

Og ærlig talt: jeg kan ikke forestille meg at BASF ville investere så mange penger og så mye tid og så mange ingeniør-timer i dette hvis de mente at det ikke hadde gang på jord.
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare