Observe Medical lander distribusjonsavtale for Sippi i Italia.

navas
OBSERV 07.08.2020 kl 20:44 3126

Observe Medical har inngått distribusjonsavtale, og styrket sitt partnerskap med SIM Italia for lansering av Sippi på det italienske markedet.

Se børsmelding fra selskapet i dag.

Nå begynner endelig snøballen å rulle her
Redigert 20.01.2021 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
Computum
08.08.2020 kl 01:09 3043

Lykke til Navas.
Jeg har jo en liten andel av evt. suksess gjennom NAVA som eier 21%.
Dersom Observe blir en suksess så er det jo en gavepakke av dimensjoner for de som fikk aksjer i fisjonen. I tillegg til at de var gratis har de allerede steget flere hundre prosenter.
navas
08.08.2020 kl 02:49 3014

Takk for det! Dagens melding er jo egentlig et gedigent kjøpssignal, man ruller faktisk ut Sippi på det italienske markedet. Italia har ca 65 millioner innbyggere.. Ikke for sent å kjøpe aksjer i Observe, Computom, kursen er bare ca NOK 14.
Jeg valgte å holde på aksjene i begge selskaper etter fisjonen, og har ikke angret på det foreløpig. Har tradet litt i begge aksjene, med vekslende hell.
Tror begge disse vil gjøre det bra på børs i årene som kommer, helseaksjer vil nok fortsatt være i skuddet, og Ingerø/Reiten vil forhåpentligvis gi selskapene de nødvendige spark i ræva for å skape avkastning.

inva
08.08.2020 kl 14:39 2900

Bra at de melder om avtaler og fremdrift. Men, håper de snart kommer med rapporter om at de har solgt noe eller vunnet anbud. Snart Q2, satser på at de har noe å melde da. Omsetning i Q1: 32 000 kr. Hvis da tar 4 000,- pr apparat, så solgte de da 8 stk, eventuelt 400 poser. Det er ikke noe galt med potensialet og produktet er jo genialt, - tidsbesparende, nøyaktig og bekjemper dødelige infeksjoner.

Kan virke som at det er veldig vanskelig å komme inn på dette markedet med nye produkter. Det kan jo hjelpe med kapitalinnsprøytingen i Q2.
Computum
08.08.2020 kl 18:02 2850

Liker ikke å løpe etter. Og nå vil jeg være langt etter. Kursen er 5,5 høyere enn da jeg solgte. Jeg var heller ikke særlig imponert over de to som utgjør selskapsledelsen, noe som gjorde at aksjen pekte seg ut for salg da markedet så veldig usikkert ut mot slutten av februar. Men har gjort verre tabber i år, da jeg solgte AZT allerede i slutten av april. Vel, gjort er gjort. Ikke så lett å vite at en aksje går til himmels på grunn av corona.
Observe og Sippi hadde jeg veldig tro på da jeg forsto det som de var først ute med et slikt produkt. Da jeg så at andre (Israel) hadde forsøkt tidligere uten å lykkes i særlig grad ble jeg mer i tvil om potensialet var så stort som de forespeilet. Håper de får det til.
inva
08.08.2020 kl 19:46 2797

«Computum I dag kl 18:0236
Observe og Sippi hadde jeg veldig tro på da jeg forsto det som de var først ute med et slikt produkt. Da jeg så at andre (Israel) hadde forsøkt tidligere uten å lykkes i særlig grad ble jeg mer i tvil om potensialet var så stort som de forespeilet. Håper de får det til.»
-------------

Enig i at Rønnlund delvis misledet aksjonærene når det på gjentatte spørsmål ble svart at det ikke var noen konkurrenter/lignende produkter globalt. Dette kom først frem ved IPO av OM. Når det gjelder det produktet fra det Israelske selskapet, så ble vel det kjøpt opp og lagt vekk/stoppet av kjøper. Usikker på om dette ble kjøpt av en konkurrent/produsent av konvensjonelle utstyret? Det hender jo at slike nyvinninger ender sine dager slik.

Det kan også være at de var for tidlig ute, systemet hadde jo ikke muligheten for overføring til PDMS, noe som er et viktig argument for å oppgradere. Et enda viktigere funksjon som det heller ikke hadde var det patenterte silikonolje systemet (sippcoat) som forhindrer urinveis infeksjoner. Dette kan hindre veldig mange dødsfall årlig og store gi store økonomiske gevinster for sykehusene.
navas
08.08.2020 kl 20:43 2761

Sippi er noe helt annet enn det israelske produktet. Sippi er unikt og er verdens eneste digitale urinmålesystem med trådløs dataoverføring til sykehusenes pasientdatasystemer, og som i tillegg hindrer vekst av bakterier som fører til urinveisinfeksjoner.

Klarer ikke helt å se at dette ikke skulle være høyinteressant for sykehusenes intensivavdelinger verden over, og coronaepidemien, som har ført til overbelastede intensivavdelinger, har ytterligere understreket Sippis berettigelse som et nødvendig produkt .

Observe Medical doblet senest nå i mai guidingen for Sippis salgspotensiale globalt. Potensialet estimeres nå til NOK 500 millioner pr.år.

Slikt kan det bli store penger av etterhvert.
inva
08.08.2020 kl 21:22 2732

Det navas sa

+

Selskapet har som mål å lansere produktet (som er FDA godkjent) sammen med en partner i USA. Verdens viktigste marked for helseprodukter, vi kan bare fantasere om hva kursen vil stå i etter en slik melding. Kan være greit å ha en pott OBSERV når det skjer.
navas
08.08.2020 kl 21:37 2713

Ja, du sier noe der, Inva. Har sett mange eksempler på små farmasiselskaper med kurseksplosjon etter en børsmelding om partneravtale eller FDA-godkjenning i USA.
Mener å huske at ledelsen i OB uttalte at USA var selskapets førsteprioritet, så kanskje scenariet du skisserer ikke er så langt unna....
inva
08.08.2020 kl 23:04 2668

Kan jo legge til at denne gjengen https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/07/31/7552067/reiten-and-amp-co-partnere-far-egne-penger-til-a-yngle eier 20% av OBSERV.

Reiten & Co er gjerne langsiktige eiere i selskapene de kjøper og de gjør stor suksess. Jeg regner med at de sikter mot en helt annen verdsettelse før de selger. En av partnerne i Reiten&Co, Terje Bakken er styreleder i selskapet.


Oppkjøpstoppene Narve Reiten, Bård B. Ingerø og Terje Bakken får egne penger til å yngle
Det private investeringsselskapet for partnerne i Reiten & Co har gjort kule på børs de seneste årene. I fjor endte overskuddet på 788 millioner kroner etter kursgalopp i Vow.

Jobber døgnet rundt
I Reiten & Co jobbes det både lørdager og søndager, både for å finne nye muligheter og for å finne nye markeder for eksisterende prosjekter.
– Det viktigste for oss er at det er gode selskaper, at det er god interaksjon mellom ledelse og ansatte, og et godt samspill med Reiten & Co. Det er rett og slett et engasjement som går 24 timer i døgnet, sier Reiten.

Reiten forteller at de alltid er på utkikk etter nye investeringsmuligheter, men at de hovedsakelig fokuserer på sin eksisterende portefølje.
– Det er fortsatt mye ugjort og stort potensial i tingene vi holder på med. Det er veldig spennende tider.

– En forutsetning for en vellykket investering er at vår organisasjon kan tilføre verdi gjennom et aktivt eierskap. Vi kan stimulere til organisk vekst eller være en pådriver og støttespiller til fusjoner og oppkjøp, sier oppkjøpstoppen.
Redigert 09.08.2020 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
navas
08.08.2020 kl 23:42 2634

Ja, dette er en av grunnene til at jeg har valgt å sitte langsiktig i både Observe Medical og Navamedic.
Man får rett og slett følelsen av at Reiten & Co, med sin trackrecord og sitt aktive eierskap, er en slags garantist for suksess.
inva
09.08.2020 kl 09:04 2534

Ja, absolutt. Reiten&Co har blitt til de nye bjellesauene. Gøy å lese at de jobber både lørdager og søndager, og det kommer ALLE aksjonærene til gode.

"Vi" tror alle at vi skal slå markedet med å kjøpe og selge aksjer i hytt og gevær, men hvis man ser tilbake på kursene så hadde det beste bare vært BUY & HOLD.
Computum
09.02.2024 kl 15:55 658

Savner endel skribenter her. Navas, Inva, HAS...Har dere kastet kortene?

Aksjekursen holder seg bra. Men nå er det på høy tid med gode nyheter.
Redigert 09.02.2024 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
HAS
09.02.2024 kl 17:15 614

Heisann Computum. Var lenge meget optimistisk, men fikk et stygt tap under emisjonen. Trodde etter utsagn før emisjonen at Biim var så godt som i boks, men her har det tydeligvis dukket opp nye skjær i sjøen. Synes det er smått med nye meldinger om salg, så det kan være at markedet er tregere enn forventet. Økonomien begynner vel å bli litt anstrengt, og det er vel litt usikkerhet rundt videre finansiering av drifta. I frykt for behov for ny emisjon velger jeg å sitte litt på gjerdet. Plukker inntil videre brukbart på shipping:)
Olenilsen
13.02.2024 kl 14:48 419

Ser det meldes om ordrer til uk, hvilken verdi er det i denne ordren som blei meldt nå ?
Computum
14.02.2024 kl 00:45 343

Ikke UK, men Irland. Det er ikke det største markedet. Men alle monner drar. Ca 0,5 mill.NOK?
De mer folkerike landene vil gi større uttellinger. Irland er på størrelse med Norge, mens Thailand og Vietnam hvor det nylig ble meldt ordrer har tilsammen ca 170 mill. innbyggere. Det blir over 30 ganger mer enn Irland.