ZENA-ME: Preparations for Tilapia II Licence

Bullshark
ZENA-M 10.08.2020 kl 08:37 15789

ZENA-ME: Preparations for Tilapia II Licence

August 10, 2020 ZENITH ENERGY LTD. (“Zenith" or the "Company") Preparations for Tilapia II Licence Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA-ME), the listed international oil & gas production company,

Is pleased to announce that it has incorporated Zenith Energy Congo SA (“Zenith Congo”), a fully owned subsidiary of the Company, created under the laws of the Republic of the Congo. Zenith Congo has been established at the request of the Ministry of Hydrocarbons for the purpose of receiving a new 25-year licence following the submission of a comprehensive commercial and technical offer (the "Offer") to the Ministry of Hydrocarbons of the Republic of the Congo for the award of a new 25-year licence for the Tilapia oilfield to be named "Tilapia II". For reference, submission of the Offer was first announced to the market on July 20, 2020. The Company plans to operate Zenith Congo in parallel to its other fully owned subsidiary in the Republic of the Congo, Anglo African Oil & Gas Congo S.A.U ("AAOG Congo"), which, as publicly announced, has total receivables of approximately US$5.3 million from Société Nationale des Pétroles du Congo (“SNPC”). As a result, and in agreement with the Ministry of Hydrocarbons, the Company has terminated the Plan for the Continuation of Activities" ("PCA"), first announced to the market on July 20, 2020, and returned operatorship of the Tilapia licence from AAOG Congo to a subsidiary of SNPC. It is planned that, in the event the Offer is accepted by the Ministry of Hydrocarbons of the Republic of the Congo, the new operator of Tilapia II will be Zenith Congo. Response to Media Speculation The Company has become aware of speculation surrounding its activities in the Republic of the Congo. It is the view of the Board of Directors that the aforementioned speculation is an attempt to create misplaced uncertainty amongst shareholders as to Zenith’s potential at this final stage in the assignation of a new 25-year licence for Tilapia. Zenith is fully confident in its position in the Republic of Congo and believes that its future progress there will evidence the unsubstantiated, malicious nature of the rumours being circulated. Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented: “We are looking forward with excitement to our journey in the Republic of the Congo following the possible acceptance of the Offer we have submitted. Furthermore, as announced on July 7, 2020, we are currently working to submit a parallel offer in partnership with a local company for a second licence in the vicinity of Tilapia. It is regrettable to observe damaging misinformation being disseminated online about the Company. However, we are fully confident in our position and the great potential of our near-term progress.”

Further Information: Zenith Energy Ltd Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer Tel: +1 (587) 315 9031 E-mail: info@zenithenergy.ca Allenby Capital Limited - Financial Adviser & Broker Nick Harriss Nick Athanas Tel: + 44 (0) 203 328 5656 Notes to Editors: Zenith Energy Ltd. is an international oil and gas production company, listed on the London Stock Exchange (LSE:ZEN) and the Merkur Market of the Oslo Stock Exchange (ZENA:ME). Zenith's development strategy is to identify and rapidly seize value-accretive hydrocarbon production opportunities in the onshore oil & gas sector, specifically in Africa. The Company's board of directors and senior management team have the experience and technical expertise to develop the Company successfully.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=510856
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Herman*
15.11.2020 kl 12:31 4312

Er det ikke bedre om vi tar denne diskusjonen over jul? Da vet vi jo om AC har levert eller om det har kommet en eller flere (nye) dumpingemisjoner. Vi vet nok en del før jul også, men disse offentlige prosessene er vanskelig å tidfeste. Ser det med et mønster selskap som TXP: De leverer til de grader, mens alt som myndighetene skal godkjenne tar evigheter lenger enn først antatt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2020 kl 12:37 4307

For noen måneder siden var det vel snakk om å ta denne diskusjonen over sommeren, så var det etter september, så oktober og nå er det etter jul.
I desember 2019 så skulle jo Zenith produsere 4-6000 fat pr dag i løpet av 2020.
Dere ser ikke at disse 3000-6000 fat pr dag er en veldig våt drøm som kun går på repetisjon mens AC ler hele veien til banken og dere blør penger.

Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Liverbirds
15.11.2020 kl 12:39 4303

Burn

Det siste du gjør før du sover og det første du gjør før dusjen på morgenen er å kommentere her 🙈 Tidligere har du bare irritert, men nå ønsker jeg bare å gi deg omsorg. Hvordan har du det egentlig...
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Herman*
15.11.2020 kl 12:56 4279

Du har et poeng, og jeg liker heller ikke hvordan AC bare skyver gode nyheter foran seg for å kjøpe seg tid. Når det er sagt, er det vanskelig for alle bedriftsledere å tidfeste når den byråkratiske kvernen er ferdig kvernet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Muggost
15.11.2020 kl 17:29 4145

Alt vi har hørt det siste året er:
Hvis...
Dersom....
Når...
Kanskje....
Kunne....
Burde...

Ikke på ett eneste tidspunkt har de innfridd noe som helst. Og sånn går nu dagan... Tilliten til Zenith Energy er så lav at «dersom» de, mot formodning, skulle komme med en konkret positiv nyhet, så vil alle forsøke å selge alt de har for å slippe å være med på dette fjasefirmaet lenger. Kursen kommer altså IKKE til å gå til himmels, som noen hardnakket fortsetter å tro på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Herman*
15.11.2020 kl 18:22 4092

Ikke helt korrekt. De har kjøpt en fordring på nesten 50 mill Nok for under 2 mill. De har blitt prekvalifisert i Nigeria, og de har kjøpt seg inn i en produserende lisens i Tunisia. Det er en spe begynnelse, men det er i congo den store oppsiden ligger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
kaunis
15.11.2020 kl 18:25 4085

Det som er morsomt, er din egen iver etter å gjøre andres investeringer så morsom. Hvem er det her inne som synes dine investeringer er så morsomme, ingen som gjør det til en mani heller, slik du gjør det om andre. Kansje du burde tenke over om det er andre med samme manien her inne. Når det gjelder 90% tapene du påstår, så leser vi andre det som et barns manglende evne til å forstå sammenhenger. Hvor mye andre har i tap/gevinst, er det bare de andre som vet, om de ikke har publisert det selv på en tråd her inne. Jeg ligger nær gevinst pga nedsnitting, så her får du ikke særlig glede av å lese tallene mine om ZENA. Du må gjerne oppgi hvor mage du vet som har 90% tap. Du bør også være oppmerksom på at det ikke er tillat å komme med beviste løgner her på forumet. Noen kan rapportere det og få deg strøket fra tråder på forumet. Så, hvor mange vet du om som har 90% tap i Zena??????. Kom med tall ellers blir du strøket, tallene må bevises.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2020 kl 18:36 4050

Det du skriver viser jo hvilken verden du lever i.
Du er i pluss fordi du har snittet deg kraftig ned :)

Nå ligger aksjen på ATL
Og går man inn på historikken din så har du snittet ned siden 30 øre.

Hvorfor lyver du?
De største taperene på børs er de som ikke klarer å innse sine egne feil og oppkonstruerer sin egen virkelighet som ikke er den verden alle andre lever i.

Du må bare kalle meg ett barn, men årsaken til at jeg skriver her er at denne tråden og alle andre tråder er en barnehage med enkelte barnehage onkler som påvirker ungene til å spise godterier hver dag, ikke pusse tenner og pisse i buksa.

Dere trenger en oppvåkning fra deres egen drøm...
Lurer på om du husker dette, som du skrev for litt under 1 år siden.


kaunis
17.01.2020 kl 16:57
2245
Var alt for sen til å overføre millioner til aksjekontoen så jeg kunne sopt alt som kom på slutten. Bare spill for galleriet, for å få de mest mistroiske og så kaldt for svake sjeler, til å være med i dette brutale aksjemarkedet. Hvor mange solgte kun på redsel? Sikker 1mill aksjer, om ikke mer. Mandagen vil nok starte med oppgang, og vi bør få god oppdatering innen den tid. Fortsatt muligheter her, men det krever gode nerver og en godt gjennomtenkt stategi på aksjene en har i dette selskapet. Mulig vi må skru på MAFIA nerver , for å kunne følge med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2020 kl 18:41 4043

For de som kan finans vet at når en fordring på 50 mill selges for 2 mill så har man en ekstremt liten mulighet for å få noe mer enn 2 mill for den.

Denne fordringen er verdt en toalettrull og 12 mnd lønn for AC
Det er det hele.

Men for aksjonærer er det ett tap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joffe3
15.11.2020 kl 19:07 4000

Alle !



Utløseren vil selvfølgelig være at selskapet får en ny 25-årig Tilapia-lisens godkjent. Fra det punktet vil Zenith da kunne:

1) Send ut boreriggen til Kongo og få en boredato booket inn.

2) Kunne få en tilbakebetalingsplan for SOCAR-pengene til handling - dette er ikke knyttet til lisensfornyelsen, men siden selskapet har nevnt at signaturbonusen på 2 millioner dollar vil bli utbetalt til regjeringen ut av SOCAR-pengene, så er dette vil være et veldig godt tegn på at resten av kontantene kommer.

3) Med en rigg på plass og en lisens i hånden, som nevnt av Canary, bør dette gi Zenith et flott sted å skaffe seg flere andre lisenser i regionen som den vil kunne bore raskt. Hvis alt går bra, bør riggen aldri slutte å jobbe med Zenith-brønner.

Når Tilapia-lisensen er godkjent og riggen er på plass, vil følelser rundt Zenith surre på samme måte som det var rundt AAOG like før de boret sin første brønn da markedsverdien nådde en topp på omtrent £ 30 millioner. Zenith har også fordelen at de vet nøyaktig hva de skal gjøre med sidesporet for å reparere skaden som er gjort med AAOGs bor, og selskapets markedsverdi er for tiden bare £ 4 millioner.

Også, hvis du legger til den nært forestående godkjenningen av de tunisiske eiendelene der Zenith har vært i stand til å erverve 45% av Sidi El Kilani for $ 800.000, og dette vil gi 300bopd for en omtrentlig inntekt på $ 4,5 millioner per år. Når du tror at inntektene fra Aserbajdsjan kun var USD 3,2 millioner dollar brutto, er Tunisia allerede verdt mer for selskapet enn Azer noen gang var, og til en brøkdel av kostnaden.

Selv om Tunisia for de fleste av oss bare er en liten sidelinjedistraksjon fra belønningen som Tilapia potensielt kan gi, bør vi fortsatt ikke overse verdien for selskapet. Det er viktig økonomisk, men også på grunn av forbindelsen det har gitt AC med Kuwiatis og kinesere. Hvis du husker i en nylig RNS, nevnte han at han håpet å kjøpe ekstra eiendeler til dem begge, og hvis han kan bli så billig som han gjorde Sidi El Kilani, er vi med på en vinner.

Jeg har nylig lagt merke til at følelser på dette styret har blitt mye mer bullish for Zen's potensielle kunder, og jeg er glad for dette, og kvaliteten på innleggene har også økt betydelig. Cliveas ’funn om detaljene til BD260-riggen i går er et eksempel på dette.

Lykke til for alle som er investert her, men jeg tror at vi vil ha mye å være glade for i den nærmeste fremtiden, begynner som investversmart sier med trigger-pull av Tilapia-kunngjøringen.

Kilde: London Børs Chatten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2020 kl 19:11 3991

Nå har du hatt feil på 10 av 10 meldinger som skulle ta Zenith til nye høyder.

Skjønner du enda ikke at ingen tror på deg lenger.
Er det du som får aksjer av AC for å hause dritt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
kaunis
15.11.2020 kl 19:12 3987

Du leser som du ønsket det skulle stått, jeg skriver snart i pluss, og det er IKKE i pluss. OM selskapet hadde tapt tusenvis av milliarder, så kan en godt sitte i pluss på sine aksjer. En må alltid se det store bildet, og der snubler du, grunnet manglende evne til å forstå og å sette ting i sitt rette lys. Tar frem meninger for et år siden og skrevet i litt skjemt. Jeg er/ var opptimisktisk, så hva er det du mener. Slutt med dette tøvet ditt, og heller svar hvem du vet som har 90% tap på sine AKSJER i Zena. Ikke glem å svar, forstår du, ET SVAR, å svare først på din påstand, så gå videre, prøv å vær litt VOKSEN.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2020 kl 19:24 3954

De fleste her som snittet kraftig ned på 25, 20,15.12, øre har 90% tap på sin egen investering.

Du får bare kose deg med at jeg tar feil fordi du har bare 77%
Men hjelpes, de som er her inne enda etter alt som har skjedd de siste 15 mnd og putter mer og mer penger i dette vil aldri aldri tjene penger på børs uten ekstrem flaks i andre selskaper.
Det verste er at dere angriper meg, når det er dere som har gjort livets største bommert.

Du angriper meg på faktafeil, men husk den som har mest feil her, det er AC.
En svindler fra en mafiafamilie som du stoler på og stoler mer på enn andre seriøse selskaper når du snitter ned.

PS om olja går opp og DNO står i 10, BP 250 osv så står Zenith igjen mellom 4-2 øre....

Men skjønner jo at det er umulig å overtale en forelsket mann om at dama er utro.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Muggost
15.11.2020 kl 19:59 3903

JEG har hvertfall 94% tap og det skyldes litt min egen dumhet, såpass må man innrømme. Men du vet - når du alikevel har trua så kan man godt sitte med tap en stund, i påvente av noe godt.

Men trua på at noe bra skal skje er omtrent proporsjonal med aksjekursen. Grunnen til det er at de gjentatte ganger, over lang tid kun melder gode nyheter DERSOM noe annet går i boks først. Så viser det seg at de vilkårene som må oppfylles først, ikke blir oppfyllt.

Men kutt ut personangrepene folkens. Tonen er syrlig nok fra før av, vi trenger ikke det i tillegg. Ja jeg snakker også til deg Burnbaby.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2020 kl 20:35 3857

Enig med deg i dette, har ingen interesse i å være spydig, dere som har ekstreme tap her trenger mer sympati enn angrep, de jeg angriper er de som angriper meg for å komme med kritikk og fakta om selskapet.

Jeg er helt enig med deg, verdien nå er mer eller mindre 0 for deg og da kan du bare sitte, men hjelper jo ikke å snitte ned, håper du har lært leksen at når ikke alt går som planlagt så selger man før man opplever slike tragiske fall.

Jeg har selv innrømmet at jeg tok ett tap på over 100k i zenith på 0,20 tallet.
Er veldig glad jeg gjorde dette fordi jeg har tjent inn mye mer enn det på pengene etterpå, dette sier jeg ikke for å strø salt i sårene deres, men fordi mange av dere dessverre ikke har fått den lærdommen før, det er trist at dere får den på slike fall som dette.

Det er viktig å gjøre egne vurderinger og sette seg inn i ett case selv og ikke tro blindt på hva som skrives her inne, her har alle en agenda og noen liker å "lure" andre inn i egne feiltrinn og noen er dessverre i en egen virkelighet der fakta ignoreres og fantasi og drømmer blir virkelighet.

Jeg har selv en ekstrem vekst i fjor og i år, det er på grunn av at jeg gjorde samme feil som dere her inne og levde i en fantasiverden selv.

Selskaper tatt på egne vurderinger har jeg hatt 80-230% på og selskaper tatt uten egen vurdering har jeg tapt på.
Stop Loss er meget viktig, ikke bare kun for kursen, men mest fordi planer blir endret av ledelse av forskjellige grunner.

Jeg gikk fks selv ut av LIFE på 8,4 etter kjøp på 4 fordi ledelse hadde erfaringsmessig ikke levert,.
Heldig i Bgbio fordi jeg har vært skeptisk til det som kommer og vært ute når store fall har kommet, (Sommer) for å plukke billig...

Dette er ikke bare flaks, det skyldes en sunn skepsis til ledelse.
Jeg hadde eks aldri våget å være inne i MSEIS over 3Q med den gamle ledelsen, nå vurderte jeg ikke utgang før 3Q ett eneste sekund.

JEG skriver ikke dette for å skryte noe som helst, men for at dere skal ta lærdom.
Jeg har hatt 99% flaks, men jeg hadde aldri hatt den flaksen om jeg ikke hadde gjort samme feil som dere og lært av den.

I dagens marked der olje er helsvart og nesten alle mangler penger er det ikke rart at ledelse snakker med store ord, men regnskaper og kontrakter avslører alle.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joffe3
15.11.2020 kl 22:47 3735

Burn-Muggost-Pelsen-Chris(86)- !


Nå må dere snart kjøpe dere inn igjen,på papiret har dere tjent penger på å ikke være inne. GRATULERER. :-))


Men nå blir snart det som dere har tjent innhentet, når ⁹toget går.

Joffe3

Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 00:17 3656

Jeg skal love deg at jeg kommer til å kjøpe i fremtiden,
Når prisen er riktig, skal jeg satse 1000 kr og prisen er ikke riktig før den er 0,1 øre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joffe3
16.11.2020 kl 07:28 3531

Burn!

Du får kjøpe deg åpen billett, så hiver du deg på, når Aksjen dupper litt etter 3 dager , med bra nyheter. Velkommen skal du være. :-)

Så da er ikke Oljeeventyret over, om vi sammenligner med Tobakk industrien, vi har enda ikke sett toppen.

Joffe3
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 08:21 3472

God mandag og god morgen!

Husk Zena går snart som en rakett🚀🚀

https://youtu.be/eVQHDF0L2tQ
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Gullit
16.11.2020 kl 09:10 3399

For en låt!!!! Klasse. Ja denne uken kan det virkelig komme riktige nyheter. Da kan alt skje
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
kaunis
16.11.2020 kl 09:23 3356

Jeg kan ikke innrømme noe som ikke er sant, her har han hatt kontakt med sine ånder og kan fortelle meg at jeg har 77% tap, dette er det mest idiotiske jeg har lest på en tråd her inne. Han forstår ikke selv, hvor uinterressankt det han skriver her inne er. Skulle tro han er/var den eneste som forsto noe om aksjehandel og risiko, ingen har tapt før de selger eller at selskapet er gått konkurs, det er det enkleste å forstå, men det forstår ikke bbb .Babbbel og tøv , vi trenger ingen forståsegpåer og trøster her inne, prøv heller Frelsesarmeen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joffe3
16.11.2020 kl 18:11 3182

Alle !

Jeg kan leve med å tjene nok 4000 kroner på denne om dagen.(netto)

Selg på morra`an og kjøp mitt på dagen..

Joffe3 :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joffe3
16.11.2020 kl 18:36 3143

Alle !

De hadde sikkert møter for å lære å strikke. Folkens. Våkn opp.

It was a great honour to meet for the second time with H.E. President Denis Sassou Nguesso in Brazzaville to discuss Zenith Energy’s commitment to the oil industry in the Republic of the Congo #ZEN

Joffe3.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 19:25 3071

Jo, det er dette jeg skjønner, kjære deg.
Du har skylapper og hører kun på dine egne dagdrømmer og fantasier, hadde du sett kritisk på dette selskapet for 1 år siden, når mange av oss andre gjorde det hadde du spart deg selv for store tap, i stedet kunne du ikke skjønne hvorfor andre solgte så billig som 20 øre og kjøpte millioner av aksjer, hva du har i tap er ikke godt å si, men om man skal tro det du har skrevet fra 1 år siden og frem til nå så er det millioner og sikkert mye mer enn 77%

Men om du mener vi ikke skal tro på deg og dine historier fra 1 år siden og frem til nå, så er det jo umulig å vite.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 19:27 3065

Nå har du glemt å trekke fra tapene dine da, den må vel opp til 21 øre før du er i pluss.

Min pluss for dagen var 48k
klager ikke jeg heller.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joffe3
16.11.2020 kl 19:37 3039

Burn !

Jævla klovn igjen. :-)

Jeg kjøpte meg inn på 9 øre (så der fikk du den)

Jeg ser at dette "nå" kan bli en fin greie. ( Nå kan defineres på mange måter)


Vi alle er ikke idioter= enig.

Vi ser alle at troverdigheten til AC er tynnslipt....


OK. Den er grei. Men hva tenker du kl 08:30. At Lisensen er i boks. ( Bare et spørsmål) ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 09:32 2761

Kommer ikke inn i trader på Sbanken. Nå må vi få tatt ut fjottene som vil selge under 5 øre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 09:38 2739

Tikk takk tikk takk, ingen meldinger...Intet skjer i Zena.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Gullit
17.11.2020 kl 10:17 2695

Men deg er det heller ingen andre som har fått... håpet lever, noen som ønsker att vi skal misslykkes og tape penger ? Hvorfor ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 10:34 2669

Er vel ikke noen som vil det. Det er en seig gjeng her inne, zena aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Herman*
17.11.2020 kl 16:03 2565

Noen som har snakket med AC siste uka? Er han fortsatt i Congo?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
kaunis
17.11.2020 kl 16:27 2529

At du ikke skjønner noe særlig når du bruker data for et år siden, sier alt om deg. Det er noe som heter intra- dag handler, vet du hvor mye jeg handler i Zena fra dag til dag?Kan jo sitte med ti-talls tusen i overskudd, selv om en sitter med noe tap i dagens aksjebeholdning. Kan du ikke bare slutte å dumme deg ut med dine angrep på andre, du viser enda en gang at du ikke forstår helt hva en investor på OSE kan gjøre gjennom dagen, ukene og mnd. Hva som var kursen og aksjeinnhavet for et år siden er helt uten betydning for dagens tilstand.Jeg har et snitt du bare kan drømme om, om du er inne i aksjen i det hele tatt. Skal en tro deg etter det du forkynner her inne, så har ikke du tatt i denne aksjen på lenge og du har nok aldri hatt aksje i dette selskapet og har du det, så sitter du nok på noen 100 % i tap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.11.2020 kl 16:42 2504

Noen 100 % i tap..........?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Herman*
17.11.2020 kl 17:00 2467

Ja, tap i Zenith ganges med faktor 3.0 av skattemyndighetene fordi de synes så synd på oss...:-) Synes vi bør holde oss unna disse personangrepene, i hvert fall til vi har fått en avklaring på de pågående prosessene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
17.11.2020 kl 17:32 2426

De var i Congo sist uke i allefall... Det drøyer saftig dette her... Det kan umulig være mye cash igjenn på konto, men det er jo brukt en del på disse lisensene, så kjøres vel neppe konk før tilapia og Tunisia er avklart uansett.. Faller de bort så er det uansett godnatt på første klasse..
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Herman*
17.11.2020 kl 17:52 2394

Kan ikke se for meg at myndighetene i Tunisia sier nei når de er rimelig desp på å få opp produksjonen, men helt sikker kan en ikke være. Tror også det er utelukket at de går tomhendt fra bordet i Congo. Her har de nesten 50 mill NOK å forhandle med, så lisenser blir det nok. Om det blir Tilapia får vi jo se. Nigeria er helt bingo da det er umulig å vite hvor sterkt Zenith og partneren står i forhold til konkurransen på det oljefeltet de ønsker. Selskapet jobber nok med en finansieringsløsning som knyttes opp mot disse milepælene. Alternativt kan de hente nye 4 mill Nok for å kjøpe seg tid til alt dette er avklart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare