Lifecare sin teknologi, verdi?

Føre var
LIFE 10.08.2020 kl 09:55 21214

Ja, hva er Life sin teknologi verdt for de store selskapene?

Med Sencell og 25% av DD/ Cantisense med på kjøpet.

Hvor anvendelig er den?

Jeg tror det er noen der ute i den store verden som sitter å regner på det nå, for nå er det flere og flere som blir oppdatert etterhvert.


Redigert 19.01.2021 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
bj111
24.03.2021 kl 15:42 5028

Er det noe dette viruset ikke kan forårsake? Virker veldig uberegnelig og tilfeldig hva som blir konsekvens at å få korona. Skikkelig skumle saker hvilket gjør at vaksinering vil være desto viktigere. Men der er det jo utfordringer både med bivirkninger, hvor godt de virker og mutasjoner som kanskje kan medføre at de ikke virker i det hele tatt. Test vil i seg selv ikke forhindre en fra å bli smittet men ideen til DD er en knallfin visjon som i mangel av vaksiner og særlig ved mutasjoner vil kunne begrense virusets utbredning. Så får en se om det kommer noen test eller om alt er bare bullshit. Life burde få flere aktører til å se på dette selv om de blir konkurrenter til DD men er teknologien så god som de hevder så skulle en tro at BP med tilgang til alt av lab og cash skulle kunne lage denne testen fortere enn det DD klarer. Det ville og gitt inntekter til Life og da deres aksjonærer. Det ville og vært til stor glede for befolkningen iallefall i land der innbyggerne har penger.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 08:22 4818

The European Patent Office intends to issue new Lifecare patent


https://newsweb.oslobors.no/message/528774
Kajtek
25.03.2021 kl 08:29 4779

Det er jo fantastisk.
Føre var
25.03.2021 kl 08:29 4762

Spot on

"It will increase the scope of protection to include measurement of
many parameters in the interstitial fluid, including but not limited to lactate,
fructose, and calcium, in addition to glucose."
optimist68
25.03.2021 kl 08:37 4747

Bør opp til 8 kr idag
HP17
25.03.2021 kl 08:38 4732

Life bør raskt opp til kr 10. Dette kan bli ufattelig stort og viser også hvor solid teknologi Life besitter
Føre var
25.03.2021 kl 08:39 4737

Uendelig med bruksområder, noen for enhver smak, kan bli mange om beinet her til slutt:)
kaunis
25.03.2021 kl 08:50 4655

Da er det nok en del som er glade for at de ikke solgte i panikk etter forrige melding. Det blir en fin dag på OSE for Life i dag. Snart i 6kr denne.
Føre var
25.03.2021 kl 09:19 4517

Vi får håpe att majoriteten nå forstår verdien av å sitte stille i denne båten, hva blir neste melding, ny partner eller bud:)?
kaunis
25.03.2021 kl 09:24 4496

Det kan bli en fin dag for øretrillerne, de trekker alle kjøpskursene så lavt i samkjørt kor, at harepusene blir vettskremte og selger uten bruk av hjernen. Fikk en bra og velfortjent opptur i starten, men som sakt for mange harehjerter inne på OSE og da er det bare et lite pust i sivet som skal til, før haredansen starter. Men dette er bare en overgang som reven sa da den ble flodd. Her er det bare å ta i mot å kjøpe , det tar noe tid før enkelte forstår virkelighetens muligheter i patenter på ny og etterspurt hjelpemiddel til de mange 100mill mennesker som sliter med den dødelige sykdommen Sukkersyke. Det blir solgt villig bare den stiger noen ører, og det er en gave til de som vil tjene penger i fremtiden på denne aksjen.
Føre var
25.03.2021 kl 09:31 4450

Her er det bare å sitte stille å vente på en major player som ser nytten å multiple bruksområder av sencell, det kan bli flere tror jeg, da blir tiøringer kjedelige å leke med i forhold:)
FondTor
25.03.2021 kl 10:21 4291

dere jamser om 8-10 kroner i kurs mens vi fortsatt ligger på 5,-
det er rart dere blir tatt seriøst i det hele tatt her inne
Dubois
25.03.2021 kl 10:25 4348

Merkelig syn på aksjemarkedet, det virker som du tror at noen få prosenter oppe er uvirkelig mye. Aksjemarkedet handler om markedsverdi, potensialet til life stiger langt opp til 1000 kr aksjen. Det er ikke haussing, det er bare potensialet. Men life har mye å oppnå innen den tid. Og et oppkjøp vil uansett være mer sannsynlig enn en kurs på 1000.
Føre var
25.03.2021 kl 10:34 4364

Tenker dette var startskuddet for en langvarig oppgang i det store og det hele, jeg liker nyheter utenom åpningstid på de aksjene jeg har tro på i det lange løp:)
bj111
25.03.2021 kl 10:39 4345

Fin nyhet men patent er vanligvis sell on news. Blir interessant å se om vi får en closing of the gap til 4,80
True
25.03.2021 kl 10:42 4366

Argh, hvor typisk er ikke dette? Tenkte jeg skulle gjøre et godt nok kjøp på 4.5 kr i går, men neida den gikk ikke igjennom, og rett som det var kom den positive meldingen vi alle ventet på etter en særdeles usikker melding som gjorde at kursen spratt over 5 kr igjen.... Noen ganger er tålmodighet ikke en dyd for å si det slik, så nå får jeg bare satse på å få en ordre igjennom på 5.3 kr.... Drar fortsatt snittet mitt ned, men likevel....
Redigert 25.03.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
optimist68
25.03.2021 kl 12:13 4239

Hvis dette er en nyhet som markedet har venta på så er det rart den ikke stiger mer. Jeg mener dette med argumenter at den har vært på 8,5 for litt siden og markedsverdien på Life er snaue 400 millioner. Det kan ikke være særlig med inntekter å hente på disse produktene når kursen står stille i stampe
Føre var
25.03.2021 kl 12:34 4235

"The patent opens up the opportunities to expand the use of the Sencell technology. It will increase the scope of protection to include measurement of many parameters in the interstitial fluid, including but not limited to lactate, fructose, and calcium, in addition to glucose."


Det er som jeg har sagt før, ett hav av muligheter og bruksområder som åpner seg opp her. Det er bare å begynne å tipse high Tec og med companies around the world, snart vil alle ha Sencell!!!!


“The patent covers an essential part of the sensor design, which will be important when we start to use Sencell for additional analysis, beyond glucose, in the future.”

Det er ikke om sensoren vil blir brukt til andre ting enn glukose, men når. (when we start to use Sencell for additional analysis)
Redigert 25.03.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
True
25.03.2021 kl 15:24 4048

Lyder godt det her. Går den under 5 kr igjen, skal jeg laste opp mer tenker jeg. Kan raskt gå oppover mot 10 kr nå dersom det fortsetter slik.
Computum
25.03.2021 kl 22:27 3672

.
Redigert 25.03.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Computum
25.03.2021 kl 22:30 3663

"Kan raskt gå oppover mot 10 kr nå dersom det fortsetter slik."

Dette må være dagens mest dypsindige. :-)
FondTor
25.03.2021 kl 22:48 3663

Hva tror du er motivasjonen fort at folk spår en "lett" dobling av kurs på et forum med 100 aktive brukere? Jeg forstår det ikke.
True
25.03.2021 kl 22:52 3689

Nei si det, kanskje du skal prøve å finne ut av det smarten?
FondTor
26.03.2021 kl 06:53 3587

Altså, jeg kjøper også aksjer. Forstår bare ikke denne trangen om å snakke om spesifikke kjøps- og salgskurser inne på et halvseriøst forum. Foreslår heller at du stikker å hausser på wsb - med et større publikum
Redigert 26.03.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
True
26.03.2021 kl 08:56 3372

Ingen haussing her, bare slik du tolker det. Hvis du vil se haussing er det bare å oppsøke rosgun som er ekspert på området. Det er flere før meg som har skrevet positive antagelser om prisøkning, noe som er helt naturlig etter siste melding.

Bør heller se på det som en oppfordring til å komme seg inn før det faktisk er for sent, da denne aksjen kan fyke avgårde når som helst. Skjønner ikke hvorfor folk absolutt må tolke alt negativt. På tide å gå litt i seg selv.
kaunis
26.03.2021 kl 09:30 3371

Bare cov-19 (teknologien kan brukes til et utall andre div,målinger) har en brukermasse på 100vis av mill enheter. Potensialet er et gjenkjøp av disse mill. flere ganger
pr år over flere år. Potensialet øker med utbredelsen av smitten, som ikke ser ut til, at vil komme under kontroll, før markedet får en hurtigtest som vil være revolusjonerende i testingen av flypassasjerer verden over. Denne testen kan føre til full åpning av luftrommet igjen, for reisende. Det testes før ombordstigning (smittesertifikat som vises på sekunder ved innsjekking) og det samme ved en ankomst. Da skjønner du sikkert, at det som er ødeleggende i kampen om å få utryddet viruset, er importsmitten til alle land, gjennom inn og utreiser fra landene. Ved grenseoverganger vil testen ta ca 5min, og får passasjerer et beger de skal spytte i og tar testen, så går det 5min og resultatet er klart. Det må selvsagt også være gode rutiner for å kvitte seg med avfallet. Vi kan godt sammenligne med registreringsmåleren for sukkersyke , som er en stor posetiv utvikling for de som har denne sykdommen. Da har du bare igjen å finne ut hva potensialet er til sammen for disse to produktene i mill NOK kr. og bruke flere alt. for flere størrelser på AVANSEN pr produktenheter pr år og tidsperiode (ant.år). Ikke glem, at er du enerådende i markedet, er det ikke uvanlig med både et 100% til flere 100% avanse. Gi tilbakemelding, takk.
bj111
26.03.2021 kl 10:25 3297

Skal vi ned å stenge luken, closing the gap? Kanskje ikke i dag men til uken er det sannsynlig at den skal det. Det er en teknisk greie som stort sett alltid inntreffer når det ikke har kommet nyheter av stor betydning. Et patent er ikke av stor betydning da det er noe man nærmest tar for gitt at de får når de søker.
True
26.03.2021 kl 11:00 3226

Muligens, men i allefall et steg i riktig retning. Neste melding blir spennende.
Kaloix
28.03.2021 kl 01:19 2798

Å ta en patent forlengelse for gitt er ganske historieløst. Finnes nok av eksempel på søknader som ikke har gitt forlengelse.
Sencell forlengelse, la oss som ønsker dette selskapet alt godt kose oss over denne meldingen:
https://newsweb.oslobors.no/message/528774

De som ikke har aksjer i selskapet vil selvsagt si at dette ikke betyr noe, sa de noe annet ville det overraske meg :)
2038, dette er svært lenge til. Ingen andre kan altså kopiere denne fantastiske teknologien. Hvor bærer dette hen?
bj111
28.03.2021 kl 01:51 2782

Det er viktig å ha sikret et patent men det betyr selvsagt ingenting så lenge de ikke har noe produkt. Når produkt kommer på markedet er det avgjørende hvor lang tid det er igjen av patenter. Historieløst å mene dette er en kurstrigger.
Life viddy
28.03.2021 kl 03:25 2791

Kom deg inn igjen bj111.
Det går bare en vei nå...
Tviler sterkt på att kursen går under 4,5 fremover og du vet det kan fort komme andre nyheter enn DD :)
Kaloix
28.03.2021 kl 03:42 2960

Javel, du mener det er viktig. Det mener jeg også. De har noe å tilby, EU mener det og patentet bekrefter det. Jeg tvinger ingen til å kjøpe aksjer :) Det er fritt frem på børs vet du, kjøp der du mener er riktig for deg...jeg blir værende her.
doctor
28.03.2021 kl 03:52 3025

Life har teknologi og produkt. Produktet settes for første gang inn i et menneske kanskje idisse dager.teknologien er nå sikret i 20 år. Teknologien stammer fra high tch miljøet i Horten med bl a Vingmed echocardiographi som senere ble oppkjøpt av GE Healthcare. Diabetescare er multimilliard marked.
Kaloix
28.03.2021 kl 04:04 3030

Det du må spørre deg om bj111 er hvorfor du sitter oppe kl 02.00. og svarer på en Life tråd som omhandler et selskap du ikke har troen på eller bryr deg om? Vel, du alene vet hvorfor du bruker tiden din slik. Jeg tolker og konkluderer vet du, kan dette være en vinner som du håper å komme inn igjen i? Jeg sover knapt så den er grei, jeg sitter nå her som jeg ofte gjør. Du svarer 30 min etter at jeg har skrevet....veldig sent på kvelden og du har ikke troen på dette selskapet? Vel, vær ærlig her, de som fortatt er her på nåværende klokkeslett har klokketro på dette selskapet. Det forstår jeg godt, dette kan være vinneren dere har jaktet på hele livet, men fortsatt ikke helt har forstått hva det kan innebære.
Buttis
28.03.2021 kl 07:10 3024

Patentforlengelsen/kosmetisk endring av patentet handler, slik jeg ser det, om kommersialisering av Sencell på et tidligere tidspunkt som varslet om i artikkel i E24 i januar 2021. Det er viktig å sikre patentet skikkelig dersom man er i ferd med å inngå samarbeid med andre innenfor området. Så setter man siste børsmelding i sammenheng med dette, så er den åpenbart av det positive slaget.
Slik Holter tidligere har uttalt « alt henger sammen med alt».
At LC har fått godkjennelse til å starte testing på mennesker viser at teknologien fungerer, så for min del er risikoen betydelig redusert. Dette vil med stor sannsynlighet bli en fin reise gjennom 21/22/23. men dersom du forventer en tripling innen to uker; så foreslår jeg at du selger.