Kort fremstilling av OET sine Q2 tall

Grunnpilar
OET 14.08.2020 kl 07:36 7067

I million USD
................................Forhandsmeldt 17:07.20:..................Q2 14.08.20:

Omsetning:................................66......................................81,3
Overskudd:................................33.....................................37,1

De leverte 23% over forhandsmeldt omsetning !

De leverte 12% høyere overskudd enn forhandsmeldt !

Utbyttet ble HELE 50% høyrere enn i Q1 !! og vil ligge på ca 6.7 NOK,- pr aksje med dagens dollarkurs på 8.9 .

Soliditeten er på ca 31 %, så de er meget solide. ( når jeg skriver ca er pga dollarkursen svinger )

Likviditeten er på HELE ca 3,4 ! ( når jeg skriver ca er pga dollarkursen svinger )

Også verdt å få med seg, dere som er så bekymret over selvkosten ref direkte ifra Q2:

Daily vessel operating expenses (“opex”, a non-IFRS measure) of $7,367 per calendar day, including
management fees.

DET er ikke galt.

Og Mhp Spot Markedet så har OET faktisk kun 33% på Spot for sine Vlcc.

(Vlcc) Og for Q3 melder de høyere (timecharter) TCE rate enn de fikk for Q2. ser bra ut for Q3 i OET. BRAVO !! imponert
Redigert 21.01.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2020 kl 19:47 1296

Og dette tøvet med ´ kanon kvartal q4´ hvor har du dette i fra, hvem f vet hva q4 innbringer?
Grylls
19.08.2020 kl 22:36 1202

Bare lov å spå nedgang?
lypeders
20.08.2020 kl 08:55 1086

Så får vi se hvem som er feig og selge på lave nivåer her idag, prøve å holde igjen så stiger den skal dere se.
fattigstakkar
20.08.2020 kl 09:42 1038

60 kr tilsvarer vel ca 66,7 før utbytte. Det er ikke mange dager kursen lå over det før utbytte, og relativt lite volum som er handlet over denne kursen. De fleste aksjer selges litt ned etter utbytte så ikke unaturlig om vi skal litt lenger ned. Kursen ligger nå eksakt der den slutten etter presentasjon av q2. Faktisk er det bare fire dager kursen har sluttet over det som nå tilsvarer kur 54. Så mitt tips er at det ihvertfall blir mulig å kjøpe OET til 54. Kanskje også under 50.
ks1977
20.08.2020 kl 13:00 956

To kvartaler med smalere utbytte for døren? Hvor har du det fra? Ut fra guidingen OET ga for Q3 så ligger de an til en EPS på 60 cents, skjønt jeg vil tro at EPS kommer inn lavere enn dette (ref også at de selv forventer lavere slutninger). Nå har de startet med mer aggressive utdelinger, og sa også at de ønsket å bli kjent for det, så du skal ikke se bort i at utbyttet FOR Q1 blir nært utbyttet for Q1. At utbyttet for Q3 blir smalt har jeg i hvert fall ingen tro på (og det blir nok ekstremt sterkt for å være utbyttet for Q3).

Ellers så skrev du 2 kvartaler med smalere utbyttet for døren, så da har du allerede nedskrevet Q4, selv om du selv skriver "hvem f vet hva q4 innbringer". Jaja, du om det. Historisk sett så er Q4 sterk, og OET har halve flåten på TC for Q4. Så dersom du skal hevde at utbyttet for Q4 blir smalt så får du hoste opp noen gode vurderinger rundt dette i stedet for å spre om deg med mer piss.

Angående å være rakettforsker så tror jeg at noen har glemt at Mr Market skal være "fremoverseende", samt at kursen allerede er veldig lav. Ikke at jeg har spådd at kursen skal opp - kursspåing er det du som står for - jeg bare påpeker at OET er billig og at det nedsiderisikoen synes å være veldig liten dersom man har en litt lengre tidshorisont.

Og jeg har sett kursen Q1/Q2; I Q1 falt den pga corona-panikken, og i Q2 så har den vært stabil (vel, opp dersom du inkluderer utbyttene). Hva var poenget ditt? Fra Q3 til Q4 i fjor så gikk kursen brutalt opp. Er mer sannsynlig at vi får en gjentagelse av det enn en gjentagelse av Q1-Q2.

Når det gjelder kanon Q4/2021 så er det forventningen til samtlige analytikere, inkludert han du liker å sitere for rater. Ikke at man skal ta det de sier for god fisk, men deres vurdering er i hvert fall fundert på noe - i motsetning til dine skremselsforsøk.