The Ultimate Final Count Down

FunTrade
NAS 16.08.2020 kl 23:49 31591

Starter en tråd for å holde fokuset på NAS i tiden fremover nå når 1-krones milepælen skal brytes ned, og NAS blir en vaskeekte penny stock aksje.

Skal vi ned på øre-nivå allerede nå i august eller må vi avvente neste flodbølge den 9. oktober når enda en milliard aksjer blant ufrivillige eiere kan omsettes?

Redigert 21.01.2021 kl 07:33 Du må logge inn for å svare
Investman
28.08.2020 kl 14:37 4387

Er det noen igjen som klarer å være positiv til Nas(fortsatt har trua)?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Sann
28.08.2020 kl 14:44 4395

Jeg ler meg skakk! Kan noen klare å fortelle meg hvorfor småsparere handler NAS på disse nivåer? Hva tenker de på?? Enda mee gjeld skal konverteres til aksjer og i tillegg varsles fra selskspet at de etterhvert trenger betydelig mer frisk kapital. Som media skriver idag må man belage seg på at mikroskop er nødvendig for å kunne se størrelsen på neste emi kurs. Jeg vil anta at denne vil ligge på max 10 øre og samme nivå som på KOA emi. Og så handles det på 1,15??? Hjernedød kalles vel det. Når neste emi er et faktum trår igjen Spetslen og de store inn som reddende engler for dermed raskt og nok en gang selge seg helt ut. Småsparerne skjønner iikke hva som skjer når verdiene deres igjen smuldrer opp. De sitter å gaper, rister på hodet og skjønner ikke at dette er mulig.... Tror det er mest fornuftig at disse aksjonærer går tilbake å satser på tipping, lotto eller bingo for de som er litt eldre. Eller hva med å starte med gaming eller for de som allerede bruker tid på dette, døgner har enda fler timer til å trappe opp med mer gaming vil jeg tro??
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 14:47 4388

Må jo tydeligvis være noen, aksjene som omsettes tyder på det, 35 mill aksjer omsatt i dag, 1% av utestående aksjer.

Men aksjen er jo langtfra fornuftig kjøp nå, slik jeg ser det. Om det blir en emisjon på 10 øre, ja da trengs det 22 milliarder aksjer for å få 2,2 mrd kroner inn. Da får vi en 5 ganger utvanning til fra dagens aksjevolum. Det er jo fullstendig borte i natta galskap om noen kjøper den der.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 15:21 4351

Såvidt jeg forstår har selskapet en gjeld på 71,7 mrd. kr. pr. 30.06.2020.
Gjelden er antagelig ikke mindre pr. 28.08.2020.
Flyene er vanskelig å selge.
Er det ikke bedre å slå selskapet konkurs, og kjøpe konkursboet eller fly i markedet.
NAS scenariet ser håpløst ut. Egentlig har jo selskapet negativ egenkapital så det holder.

Det er bare å invitere til nytegning for nytt flyselskap. Det må ikke hete Norwegian heller.
Og det navnet kan evt. overtas billig senere. Initiativtagere kan si i fra, så blir jeg med.

Både å fylle på penger i nåværende NAS og kjøpe aksjer der, virker helt meningsløst.
Nytt flyselskap er det som gir mening.

Slik det er nå får kreditorene en urimelig høy leasingleie, det egentlig ikke er grunnlag for.
Verdien av flyene er trolig verdsatt altfor høyt. Og bare en del av flyparken er eid av NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 15:39 4321

Ja, jeg har jo foreslått det tidligere, hva med Valdresflya Airlines, ekte norsk og alt det der:-)

NAS-casen er kjørt, bare å sitte på short helt ned til landing.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Investman
28.08.2020 kl 15:46 4301

Var mange som ikke ville høre når Nas lå i overkant 4 kr, regner med den pipa har fått en litt annen lyd nå.

Er vel egentlig enig i at det bør stilles spørsmål om det i det hele tatt er liv laga for Norwegian slik ting ser ut nå!
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 15:52 4285

Nå venter vi vel egentlig bare på ekspertuttalelse fra Janic, vi trenger jo alltids en god latter nå ved inngang til helgen. Eneste fordelen med helgen for NAS-aksjonærene er at aksjen ikke synker videre før til mandag.

Jeg tenker jo at NAS-aksjonærene ikke trenger å lage oversikten over tapsfradrag for skatten for 2020 enda, like greit å vente til alle aksjene er solgt/tapt så slipper man å gjøre det flere ganger. Det er jo tross alt 100% nedside til for NAS-aksjonærene, fra dagens nivå.


Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 16:04 4265

Skal ikke rare nedjustering på eiendelene før egenkapitalen er i rødt igjen. Realiteten er vel at vi allerede er der, men det passer dårlig og holde seg til god regnskapsskikk å dra i snora. På den annen side så kan jo staten bare vise til solid egenkapital når det hyles om mer penger. Samtlige i Finansdepartementet , inkl de på kantina og renhold, greier å sette opp en mer korrekt balanse. Tviler på om det skal flere milliarder ned i dette gjørmehullet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Sann
28.08.2020 kl 16:11 4258

Det sa dine likesinnede før KOA emi også. Men last opp på 1,15 du om du mener det er et røverkjøp for neste emi og som du tydelighvis tror blir høyere en dagens kurs???🤣
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 16:17 4257

Jeg skal da vel ikke gå long, det vil jo bare redusere short-gevinsten..
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 17:05 4204

Hvorfor prøver du deg med sånne tåpeligheter ?
Er norsk luftfart bare å tulle med ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 17:07 4214

Anbefaler alle å lese fotnotene i denne 'rapporten' nøye. Djevelen er i detaljene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 17:16 4215

Det som er tåpelig er aksjonærer i blantannet nas som skal reddes av staten når de har satset for høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 17:38 4175

Nei, de reddes ikke av staten. Og her kom et biovåpen noen har laget. Bruk hue Funtrade.
Kun 55 av de 140 flyene pr. 30.06. er eiet. Av de kun 11 Dreamlinere i 8 og 9 versjon. Dvs. 44 stk. 737
Her må det jo være negativ egenkapital i stor stil allerede. Aksjen er egentlig ikke verd ett øre en gang.
Slå det konk, så vi får begynt på nytt.

Det som egentlig foregår her, er at leasingselskaper subsidieres med full leasingleie. De skulle vært konk
for lengst disse leasingselskapene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 17:45 4165

Spennende å se om nas drøfte med Boeing iløpet av om neste uke.. hvis alt positivt, vil nok eksplodere opp i himmelen 1000 prosent 🤩🤩
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 19:18 4086

Staten skulle aldri gått inn med 3 mrd. De pengene er tapt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 20:16 4037

Situasjonen var ganske uoversiktelig da denne lovnaden ble gitt. Og det er offisielt et lån. Over 2 år ?
Det ble også gitt for å holde i gang luftfart på et minimumsnivå i Norge. Nå bør det imidlertid ikke gis
mer støtte fra staten. La det gå konkurs og start nytt isteden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 22:29 3989

Jeg leser i Finansavisen at NAS har en nøtt å knekke, hvordan bli kvitt Dreamlinere til en milliard pr stk. Fly som er nærmest uselgelige uten massiv prisreduksjon.

De har pokker ikke tatt nedskrvninger på dette enda heller virker det som...Flyene balanseført som om de er salgbare til 1 mrd pr stk. Utopi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
28.08.2020 kl 22:50 3981

NAS-ledelsen sier de har kjøpt seg litt tid med å redusere gjelden med 17 mrd siste halvår. Greit å kjøpe seg tid med andres penger:-) Aksjonærenes blant annet, en hinsides utvanning trinn I, som synes å bli like stor i et nytt trinn II.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
29.08.2020 kl 00:20 3934

Nok en gang ble jeg hindret i å handle NAS.
Idag, ved 1 krone billigere enn ved forrige forsøk, var jeg igjen innstilt på en aldri så liten NAS-handel.
Men tro det eller ei, da jeg skulle bruke mobilnettet var dette dødt.

Ofte hører vi at sånne opplevelser er forbundet med at folk enten blir forhindret i gå ombord på et skip
som senere synker, eller fly som styrter, og den slags. Så nå er jeg spent på hva som skjer her over helga.
(En nær slektning f.eks., skulle ha kona si til å levere inn tippekupongen sin, men så glemte hun det.
Han sjekket allikevel kupongen, og for første og eneste gang i livet hadde han tippet 12 rette.
Tenk det..
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 00:47 3931

Har du fått en suhr en?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 01:10 3938

NAS eier
11 stk 787 8/9
14 stk 737 MAX
30 stk 737 800

NAS leaser
26 stk 787 8/9
4 stk 737 MAX
55 stk 737 800

Tilsammen 140 fly (55 eiet, 85 leaset)

Det var 156 fly pr. Q4 2019
147 fly pr. Q1 2020

NAS flyr 25 fly nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
29.08.2020 kl 11:30 3827

Enn du da?
Kronisk sjuttu?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
29.08.2020 kl 11:52 3812

Selv om det ikke sies høyt, glem ikke at Norge er ekstremt ettertraktet.
At Kina f.eks. opptrer formanende og brysk er bare spill for galleriet.
De sikler etter oss, og Erna etter dem.
NAS har ingenting å frykte, dette ordner seg, er min handelsstrategi.

(Har som sagt ennå ikke rotet meg til handel, bare strategien
nå ikke ender med 12 rette allerede på mandagen)
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Stephen
29.08.2020 kl 15:16 3759

Tviler på at så mange vil vedde en kasse julebrus på at denne stiger hardt.

Mvh. Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
pengex
29.08.2020 kl 15:31 3749

Forstår ikke helt hvordan noen trodde denne skulle gå i 10-20kr.
Det finnes jo ikke butikk i selskapet lenger. 20 av 160 fly i lufta. Avbestillinger , vedlikehold,osv.....umulig.
Skal langt under 1kr om ikke lenge.
Bedre å kjøre selskapet i KK og selge det til skrap pris eller bygge de om til fraktfly.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 15:39 3754

https://e24.no/naeringsliv/i/zGWzJ1/klagekoeen-mot-norwegian-renner-fortsatt-inn-nye-saker

finnes det fortsatt folk som kjøper nas aksjer bortsett fra kreditorene som blir tvunget til å konvertere oxo håpe på molboer som vil kjøpe LOL
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
29.08.2020 kl 16:08 3728

En god dag for NAS i dag. Aksjekursen ser ut til å holde seg der den var ved stengetid fredag. Tror faktisk det kan gjenta seg i morgen, men da er det vel også slutt på freden for NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 16:11 3737

Det er 140 fly nå (55 eiet, 85 leaset) hvorav 25 er i lufta.
Aksjekursen er en ren kulisse. Antagelig er det kreditorene som "holder aksjekursen oppe". Slik at det skal være
mulig å konvertere høyest mulig. Og unngå mikro konverteringskurs. NAS er nå et RENT POSISJONERINGSSELSKAP
for utenlandske interesser. Dette gavner ikke Norge. Det er egentlig om å gjøre å få slått det konk nå.
GS-lakei Tangen skal vel fylle på penger i leasingselskapene. Staten må ikke fylle på 5 øre mer her. Ikke Ola og Kari heller.
Ikke før det i såfall er sunne finanser og ligger an til norsk majoritet. Men liten grunn til å tro at norsk majoritet er utsikten her.
For norske interesser nå, er det bare aktuelt å komme seg ut. Aksjekursen vil bli lavere og lavere. Aksjekursen holdes kunstig
oppe. Fordi at dette er mest lønnsomt for kreditorene. Det vil bli flere og flere aksjer.
Nordmenn bør begynne å fly med andre selskap, så lenge kontrollen er på utenlandske hender.
Det er det flyvende nordiske folk som bestemmer utfallet her. Hva med å bygge opp Widerøe og eller BRA ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 16:20 3746

for mafiastaten er vel bare snakk om å få tilbake de 3mrd i lån noe jeg tviler sterkt på

widerøe har vel potensiale til å ta over ellers vil ryanair komme å ta over lille molboland

oxo har vi jo stordalen som skriker etter mer kontantstøtte slik at han kan fortsette sitt oppkjøpsraid hehe
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 18:00 3694

De 3 mrd. har staten avskrevet. De forhindret NAS å fly. Og gav en viss minimum flytjeneste.
Men kreve de tilbake kan jo staten gjøre når den tid kommer. Eller fri seg fra garantien når den
tid kommer. Ryanair vil neppe overta. De irsk-kinesiske interessene vil videreføre NAS.
Revitalisere BRA er et alternativ. Men staten + Ola og Kari kan starte nytt. Basert på superbillige fly.
Norge har antagelig mer innlandstrafikk nå enn de øvrige nordiske land tilsammen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
30.08.2020 kl 18:50 3463

Det gikk bra med NAS i dag også, igjen en dag med samme sluttkurs som fredagens. Helgene er gode dager for NAS aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
Potet
30.08.2020 kl 19:38 3443

Ja, rolig helg. Blir værre i morgen...

Ang høy omsetning, jeg tror det er så enkelt som at Ola Dunk vet at kursen har vært over 200 og regner med at den kommer dit igjen bare viruset blir borte. De som ikke følger med vet ikke nødvendigvis at det er kommet nye aksjer. Dette forklarer ikke all omsetning, men NAS er vel en av de mest eide aksjene hos Nordnet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
FunTrade
30.08.2020 kl 23:22 3345

Er nok mange NAS-ere som ikke skjønner bæret av hva utvanningen gjør med potensialet for den nominelle aksjekursen. Det har jo blitt helt stille fra tåkefyrstene som spådde både 10, 20 og 40 kroner igjen for NAS. Det er bare spleis med mer enn 10:1 som kan gi slike aksjekurser nå på kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 09:58 3168

Noen som vet hvor mange aksjer det er her nå? Trur ikke det
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 11:32 3065

Ihht. melding 7. august :
The Company’s new share capital is NOK 362,888,678.20 divided into 3,628,886,782 shares, each with a nominal value of NOK 0.10.

Men hvorfor stiger aksjen 9,5 % i dag ? Staten må ikke yte noe mer til NAS nå. Det er ikke liv laga.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Zorin
31.08.2020 kl 12:02 3011

I følge Oslo børs så har NAS utstedt -for øyeblikket- 3.633.662.346 aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.09.2020 kl 08:29 2772

Oslo (TDN Direkt): HSBC nedjusterer kursmålet på Norwegian Air Shuttle til 0,3 kroner pr aksje, fra tidligere 1,1 kroner. Banken gjentar en reduser-anbefaling på selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45 Du må logge inn for å svare