Avtale verdt en halv milliard = nedgang på OSB?

Stock_ings
KIT 26.08.2020 kl 07:36 1062

Er det noen som kan forklare hvorfor ikke denne går opp når de har sikret seg kontrakt på en halv milliard? Jeg sjekket akkurat nå kursen på tidspunktene da børsmeldingen i går kom, og når børsen stengte. Kitron gikk NED fra melding til børsstenging. Det var visstnok en topp rett etter meldingen, men totalt sett var den altså ned fra melding til stenging.

Er det noen som har mer informasjon om hva dette kan skyldes?

Tenkte kanskje å ta noen lodd her, jeg ser de har god økonomi og mange nye avtaler den siste tiden. Er det for seint å hive seg med her?
Redigert 19.01.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2020 kl 07:39 1044

Skummelt. Tenkte på den selv, men potensialet er kanskje gått som en annen skriver. Markedet tar heller ikke så godt imot dette selskapet, uten at jeg vet hvorfor. Burde ligget langt høyere i kurs om en ser på hva selskapet utretter.
Stock_ings
26.08.2020 kl 08:06 963

Kjapt utregnet, og sikkert noe unøyaktig, men ligger ikke utbyttet på over 5% kontantutbytte i forhold til aksjekurs årlig? Det er jo på samme nivå som sjømataksjene har vært! Ser at min 50% av årlig resultat utbetales som kontantutbytte!

Er det kommet noen nye hint om utbyttet for 2019 som ble lagt på Corona-vent? Det er vel ikke noen grunn til ikke å utbetale dette pga økonomi lengre? Resulatet per aksje for første halvår er vel 0,59 om jeg har forstått det riktig! (Annualisert 6% i coronahalvåret).

Kontrakter med Kongsberggruppen, forsvar, medisin, helse og nå USA. Sakset denne fra Q2-rapporten:

"På grunn av økt vekst i sektorene Forsvar/Luftfart, Industri og Medisinsk
utstyr, generell lønnsomhetsforbedring og valutaeffekter, forventes nå
driftsinntektene å bli mellom 3 500 og 3 800 millioner kroner og EBIT-marginen
forventes å bli mellom 6,7 og 7,5 prosent."

Er det noe jeg ikke har forstått riktig? Tenker det blir noen lodd om det ikke er noe fundamentalt galt med dette? Skjønner ikke at jeg har oversett dette selskapet på OSB :(
Yuri_Milner
26.08.2020 kl 15:33 793

Dere har helt rett begge to. Veldig undervurdert. Den har gått en del siden korona siden de viste at de så og si ikke ble påvirka der.

Når det gjelder det fundamentale i selskapet kunne det rettferdiggjort en kurs på 40+. Bare å hoppe på og sitte over tid. Om 2-3 år kan dette bli veldig spennende.