TinTin Match og nyheter rundt 5th planet

MrTiming
FIVEPG 27.08.2020 kl 18:38 3031

Hei,

Jeg har spilt TinTin i 6 måneder snart. Jeg har fullført alle 160 brett med tre stjerner, alle belønninger og full pott overalt - spillet er altså rundet på de 160 brettene som er lansert langt. Jeg har ikke hatt behov for å kjøpe meg "hjelp" i form av ekstra trekk, penger eller objekter - men jeg utførte allikevel ett kjøp, bare for å teste prosessen.

Det at jeg ikke hadde behov for å kjøpe hjelp er ikke positivt i forhold til hvordan fivepg skal tjene penger på spillet. Mulig de vil gjøre spillet vanskeligere etthvert for å trigge flere kjøp.

Spillet flyter godt og har fin polert grafikk - selv om jeg personlig ikke er spesielt betatt av TinTin-universet. Lydmessig er det også greit, men her står det mest tilbake for spill som CandyCrush. Lyd og lydeffekter er veldig viktig i denne type spill, da utført handling, belønning og endorfiner skal få spillerne til å føle seg vel og prøve ett brett til og ett brett til igjen og igjen. Slik spillutvikling er på helt samme linje med spilleautomat-utvikling. Her mener ihvertfall jeg at TinTin har mer å hente, men mulig de blir hindret/styrt av rettighetshaver Hergé.

Alt i alt synes jeg det er et meget bra spill.

Når det gjelder nedlastingstall fra GooglePlay så ligger det på 5000+ nedlastinger siden EarlyAccess-versjonen ble lansert. Neste nivå på denne stigen er 10000+ nedlastinger. Det betyr at nedlastingstakten er veldig lav. Jeg ser jo at Fivepg ikke vil annonsere for et spill som er i EA, men er allikevel skuffet over nedlastingstallene.

I forhold til Vikings-nyheter så tyder jo mangel på nyheter at de har noen form for problemer. I hovedsak med godkjennelse fra rettighetshaverne.

Jeg har hatt en eventyrlig gevinst i fivepg og har vært ute en stund, men vurderer å gå inn igjen. Men jeg er usikker på om det egentlig finnes gode nyheter for fivepg fremover nå, med mindre de melder om helt nye prosjekter da. Jeg er redd for at hele Vikings ikke blir godkjent og at ikke TinTin blir den suksessen spillet fortjener å bli.

DoodleJump gir meg forøvrig ingenting - det har jeg null tro på. Rent bortsett fra de har sinnsyke 50mill nedlastinger på forrige spill og kan få mye "gratis" markedsføring.

Noen som har gode betraktninger de vil dele så kan brukes til å vurdere om man skal stå på utsiden eller gå inn?
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
lofric
27.08.2020 kl 19:45 2910

Veldig bra innlegg..
Selv om jeg inn i 2018 på lav kurs...Jeg tjente godt på Funcom og jeg hadde vel i tankene samme suksess med Fivepg, men til nå har selskapet skuffet...dårlig informasjon og utsettelser av spill gjør sitt til at jeg er skeptisk...men for all del dette kan gå veien til penger på konto..
Lykke til..
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 19:52 2878

Tintin Match er visuelt mye dårligere enn de populær match 3 spillene på markedet, det samme med lydeffektene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
scorn
27.08.2020 kl 21:49 2707

Å nei, er du her også nå... Hold deg til PGS du :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
list
28.08.2020 kl 00:54 2524

Jeg har spillet nu i 1 uge er i bane 130 og der er ikke flere baner p.t. Syntes nu det er meget godt lavet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 01:05 2512

Jeg var her lenge før deg, så klapp igjen :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Olafsenn
28.08.2020 kl 13:52 2169

Ny oppdatering på Tintin på Google play nå idag. Håpe det kommer på AppStore snart, venter på å prøve 😄
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 13:57 2155

Det kommer på mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
HP17
28.08.2020 kl 14:27 2102

Tipper vi får melding om Vikings er godkjent i neste uke?.
Dette blir en spennende høst for FIVEPG. Mange spill med verdenskjente merkenavn og spillbransjen er en av de desiderte vinneren under koronakrisen. Kassa er velfylt og alt ligger til rette for at kursen igjen kan sette ferd mot kr 4 i første omgang. Dersom et av spillene blir en suksess kan kursen gå mot kr 8-10 og dersom flere av spillene blir en suksess så er det bare fantasien som setter grense på hvor høyt kursen går.

Glem heller ikke at hele verdens befolkning som har en mobiltelefon er potensielle kunder, så det potensielle markedet er enormt og FIVEPG kan være en attraktiv oppkjøpskandidat. FIVEPG er priset til kun 191 millioner, det betyr at det er mye kjøtt på beinet til aksjonærene fremover.

Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 14:33 2079

Dette med Vikings bekymrer meg litt: En melding om forsinket Vikings vil ha utrolig mye større negativ virkning på kursen enn den positive virkningen Tintin-release vil gi...
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
MrTiming
11.08.2021 kl 13:14 981

Hei,

Vil gjerne skryte av meg selv - da jeg så inn i spåkulen i august i fjor. Jeg har oppsummert punktene nedenfor og lagt på FASIT-kommentar på hver av de:-)
Kursen lå vel rundt 1.80 på den tiden jeg skrev original-innlegget og falt til 0,70 før meldingen om Skybond kom i går.

Når det gjelder nedlastingstall fra GooglePlay så ligger det på 5000+ nedlastinger siden EarlyAccess-versjonen ble lansert. Neste nivå på denne stigen er 10000+ nedlastinger. Det betyr at nedlastingstakten er veldig lav. Jeg ser jo at Fivepg ikke vil annonsere for et spill som er i EA, men er allikevel skuffet over nedlastingstallene.
FASIT: 5thPlanet har nå sagt at TinTin ikke leverer som forventet og de vil ta ned aktiviteten på videreutvikling, og sagt opp halve teamet som jobber med TinTin

I forhold til Vikings-nyheter så tyder jo mangel på nyheter at de har noen form for problemer. I hovedsak med godkjennelse fra rettighetshaverne.
FASIT: Vikings er nå kansellert

Jeg er usikker på om det egentlig finnes gode nyheter for fivepg fremover nå, med mindre de melder om helt nye prosjekter da. Jeg er redd for at hele Vikings ikke blir godkjent og at ikke TinTin blir den suksessen spillet fortjener å bli.
FASIT: Det har kommet en god nyhet med Lego, men TinTin ble ingen suksess og Vikings er kansellert.

DoodleJump gir meg forøvrig ingenting - det har jeg null tro på. Rent bortsett fra de har sinnsyke 50mill nedlastinger på forrige spill og kan få mye "gratis" markedsføring.
FASIT: DoodleJump er lagt dødt

Mvh
MrTiming