NTS. Hvor går veien videre ?

milk
NTS 27.08.2020 kl 19:04 63747

NTS består nå av en rekke forskjellige selskap som gjør de totalitær i sektoren. De er størst på båt,service og fraktsektoren. Eierandelene tatt i betrakting! Fusjoneringen med Frøy gruppen,gjør at de har eierandeler i NRS. Et av de selskapene som leverte meget gode tall ved Q2. Ice F Farm stormer frem på Island... Jeg tror NTS går under radaren til de fleste hus og analytikere. En reprising av selskapet vil komme. Blir spennende å se Q2 resultatene og guidingen videre. Kommer 01.09.
Redigert 21.01.2021 kl 04:14 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
23.01.2022 kl 21:36 3103

Styret kan selge ut selvstendige selskap som ligger under i paraplyen. De kan derimot ikke splitte ut ting fra NTS. Dermed - de kan selge salmonor og NRS om de vil.
milk
23.01.2022 kl 21:40 3114

Det er riktig at Gåsø kan "nekte" mye med sine 37% Men hvorfor skal han nekte for vedtak som vil gagne selskapet ?? De som sitter med mer en 50% av selskapet, har aksjemajoritet. Hvis Gåsø begynner å spille "bajas" for å skape ufred og for å markere seg, er han definitivt ferdig som forretningsmann i denne bransjen.. Hallo" mannen er jo ikke helt grønnsak!!!
Bennyfyfasan
23.01.2022 kl 22:51 3039

Krigen startet vel når Gåsø startet med NRS før sommeren.

Det jeg synes er rart er at noen tror på Gåsø når man tenker på historikken hans. Man kan jo bare se hvordan han manipulerte NRS kursen og lurte småsparere over sommeren. Hvis noen tror han har en hederlig hensikt for andre enn BARE seg selv...glem det!

Min anbefaling er å stemme bort Gåsø. Alt annet er bedre
Slettet bruker
23.01.2022 kl 22:59 3050


Helt riktig Gåsø er i mindretall og skal selvfølgelig ikke bestemme over andre samlede aksjonærinteresser som overstiger 50%.
acyal
23.01.2022 kl 23:49 3028

Gåsø sin side kommer nok til å vinne neste gang nok en gang med enda flere stemmer. Er mange i nærområdet til NTS som stiller spørsmåltegn over opprørsgruppen nå over den EGENTLIGE agendaen deres og samt at de vil lage så mye ufred i hele konsernet nå på så kort tid som er veldig usunt for både den ene og andre. Så tipper at det er flere av de som var med i den originale opprørsgruppen snur side på neste EGS samt en del småaksjonærer snur side.

Men for å sette alt litt på spissen, hvis man KUN tenker aksjer og penger her, hvorfor vil vi småaksjonærer at NTS skal selge NRS ? Man skulle jo tro at dette er et kjempeinvestering på sikt, som skaper bedre inntjening for alle parter, muligens kjøpe seg mer opp i NRS for å bli et større selskap?

Er enig at måten ting er gjort på i forhold til oppkjøp av aksjer i NRS ikke er helt i henhold. Men en slik type strategi gjør jo alle store business folk, slik som f.eks Røkke, han har vell gjort mange sleipe ting for å sikre seg diverse selskaper opp gjennom årene for å si det mildt. Man ser jo hvor han står i business verden nå.

Jeg mener at alle de største eierne i NTS må komme på banen å si HVA de vil med selskapet framover? Skal vi bli større? Skal vi bli mindre? Fortsette som dette i all overskuelig fremtid. Virker som de andre eierne vegrer seg til å mene hva de vil.

Når de har allerede begynt å bli større og har en reel sjanse nå til å bli 6 største oppdrettselskapet i verden så mener jeg at de burde peise på.
Bennyfyfasan
24.01.2022 kl 00:19 3005

Litt av problemet med selskapsstrukturen - slik den blir nå - er at det ikke blir nok frie aksjer i disse selskapene til å ha en omsetning mindre aksjonærer kan leve med. Omsetninga begynner ikke plutselig å komme, når det nesten ikke er frie aksjer.

Dette er en kjempetabbe av dem som måtte ønske å komme seg ut av aksjen de nærmeste årene.
acyal
24.01.2022 kl 00:39 2999

Er det et alternativ å tilby eksisterende Småaksjonærer en god sum per aksje, la Salmonor være overtakende selskap, ta NRS av børs, og tilby eventuelt de større eierne i NRS aksjer i NTS? Å til slutt endre navn til Norway Royal Salmon? Tror omdømmet til NRS er hakket vassere ut i verden enn Salmonor, vill gjetting men tror det. Virker som de har en meget proff salgsavdeling.
upsidedown
24.01.2022 kl 00:50 2991

Blir litt sært hvis det viktigste hensynet er å prioritere de som skal selge aksjer hvis målet er å vokse seg større. Er en smal sak å foreta en splitt på sikt om man ønsker flere frie aksjer.
Bennyfyfasan
24.01.2022 kl 00:59 2989

Med den tilnærminga bør selskapet tas av børs
Bennyfyfasan
24.01.2022 kl 08:31 2877

Der kom MOWI med bud - spennende!
Simen1234
24.01.2022 kl 08:45 2842

Veldig bra for nts, men dårlig for NRS aksjonærene
Hobbykailn
24.01.2022 kl 09:02 2782

Fusjonen vil heldigvis bli stoppet av Mowi..
Tilbudet vil være betinget av blant annet vilkårene nedenfor (med mindre disse frafalles av Mowi), samt at Mowi forbeholder seg retten til ikke å lansere tilbudet dersom det skulle bli klart at noen av disse vilkårene ikke kommer til å bli oppfylt, eller av andre årsaker: (i) aksjonærer som representerer mer enn 50 prosent av NTS’ aksjer og stemmer, fullt utvannet, aksepterer tilbudet, (ii) at det ikke har inntruffet andre vesentlig negative forhold i NTS Gruppen, (iii) ingen domstol, eller annen myndighet med relevant kompetanse, eller annen tredjepart, skal ha tatt, eller varslet, rettslige skritt, relevante for tilbudet, (iv) ingen endringer i NTS’ aksjekapital eller utdelinger til NTS’ aksjonærer har funnet sted, (v) ingen vesentlige transaksjoner i NTS Gruppen, eller noe vedtak om å fusjonere eller fisjonere NTS eller noen av dets datterselskaper, eller å erverve eller selge noen vesentlige eiendeler i NTS Gruppen, eller transaksjoner som vil gjøre verdipapirhandelloven § 6-1 (2) anvendelig, har funnet sted, og at NRS’ varslede erverv av SalmoNor ikke gjennomføres, (vi) NTS skal fortsette sin virksomhet på vanlig måte, (vii) det er ikke offentliggjort noe konkurrerende tilbud på aksjene i NTS med en høyere pris enn tilbudsprisen, og (viii) Mowi har gjennomført en bekreftende due diligence av NTS Gruppen
The Godfather
24.01.2022 kl 09:21 2728

Oslo (Infront TDN Direkt): Konsernsjef Ivan Vindheim i Mowi sier til TDN Direkt at Mowi ble "invitert inn" av et flertall av aksjonærene i NTS for å komme med et tilbud på hele selskapet.

–Vi har fått en henvendelse. Blant annet fra aksjonærgruppen som har vært omtalt i media i det siste, sier han.

Han sier Mowi har fulgt NTS over mange år og er imponert over det de har fått til.

–De passer godt med Mowi operasjonelt og strategisk, så vi håper vi vil komme i posisjon til å kunne være med å utvikle selskapet videre, sier han
Slettet bruker
24.01.2022 kl 09:36 2718


Ha, ha, alle skjønner at det ender med kjempebud på NRS, shorten din går til helvete.

Hvem svømmer med buksene på🤡
Simen1234
24.01.2022 kl 09:44 2704

Det skjer ikke
Hobbykailn
24.01.2022 kl 09:51 2686

Salmar er i tenkeboksen, bud vil trolig komme på NRS..
Simen1234
24.01.2022 kl 09:54 2695

Hvor dumme er dere? Salmar kan ikke kun by på nrs slik situasjonen er nå
Bullen
24.01.2022 kl 10:47 2651

Det er ikke hogd i stein hva utfallet blir. Litt interessant er det jo at Salmar var villig til å betale 270 for NRS. Jeg forstår ikke helt hvordan det er mulig med noen håndgrep å barbere verdien på NRS ned til kanskje 170?
Hobbykailn
24.01.2022 kl 10:54 2648

Dette er en uavklart situasjon og det er fult mulig for styret i NTS å finne en omforent løsning mef Namdalsgrupperingen. Dette uten å selge hele NTS.Aksjonærgruppens hovedmål er jo å tenke på det lokale næringsliv i Viknaområdet.
milk
24.01.2022 kl 10:59 2639

Nå er det greit å ha ASK. Spørsmålet blir hvor man skal reinvestere!! :-D
mofs
24.01.2022 kl 11:03 2649

På tide å gjøre åpningstrekket ditt i løpet av denne og neste uke Witsøe.
ruslebiffen1234
24.01.2022 kl 11:16 2644

Salmar og Lerøy legger inn bud på NTS sammen, de samarbeider mye allerede, kanskje splitter de det seg i mellom på et senere tidspunkt. Det gjorde de i Finnmark da de kjøpte villa gruppen.
Hobbykailn
24.01.2022 kl 11:28 2617

er analytikeren dummere enn deg da?

– Jeg tror absolutt det kommer flere interessenter. Det kan komme direkte bud på hele selskapet, eller i en eller annen form på datterselskap.

Det sier analytiker Carl-Emil Kjølås Johannessen i Pareto til E24.
Simen1234
24.01.2022 kl 11:29 2614

Jepp
acyal
24.01.2022 kl 12:45 2541

https://www.intrafish.no/nyheter/en-kypriot-bosatt-i-london-er-altsa-bedre-enn-helge-gaso/2-1-1151272

Ser at mange mener at Gåsø er motbydelig osv... Men dette her er direkte kvalmt av opprørsgruppen mot de ansatte, det er som at de lokale eierne pisser på ansiktet til de ansatte med dette stuntet.

"Dersom NTS innlemmes i Mowi vil selskapets største eier bli en skipsreder bosatt i London og med kypriotisk statsborgerskap.Hvilken herlig ironi for Rørvik opprørerne som er så opptatt av lokalt eierskap og arbeidsplasser"
Redigert 24.01.2022 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Simen1234
24.01.2022 kl 13:02 2513

slutt å snakke om de ansatte...de med jobb i fiskeri mister ikke den. Aksjonærer skal skape aksjonærverdier
Bullen
24.01.2022 kl 13:03 2518

Det enkleste for Salmar er vel å fokusere på NRS og ikke ta med seg hele greia. De får nok NRS biten for 280-300
Liso
24.01.2022 kl 13:18 2496

Og det herligste av det hele. Frøy kommer i spill. Nye eiere (Mowi eller andre) vil få frem verdiene og selge Frøy. Mowi har allerede uttalt at Frøy ikke er en naturlig del av deres kjernevirksomhet. Gåsø taper Frøy eller må kjøpe tilbake til en langt høyere pris enn hva han gikk på børs med. Budkamp om Frøy blir herlig. Den som mister alt er Gåsø og det er jo heller ikke av det negative. Han har lurt mange lenge nok.
Bullen
24.01.2022 kl 14:11 2421

Tigerstaden øker med 25000 aksjer i NRS. Har totalt 75000 aksjer
Hobbykailn
24.01.2022 kl 14:25 2413

Hvem er det?
Bullen
24.01.2022 kl 14:44 2394

Skorstad...dyktig investor som ser at dagens kurs på NRS er for lav.
keisam
24.01.2022 kl 20:08 2275

Interessant med bud fra MOWI, og dette er nok helt sikkert ikke det siste, vil nok komme mange nye drypp fra ulike aktører de neste dagene, mange som antakeligvis snakker sammen. Jeg tror MOWI har anlegg på Jøa, Foldafjord og Leka, midt mellom disse anleggene har Midt-Norsk sine anlegg.

Jeg tror oppdretterne som står bak Midt-Norsk er ivrig på å endre selskapsstrukturen og eierskap, og de får det sikkert som de vil etter hvert. Kompetansemiljøet på oppdrettssiden som eksisterer i Ytre-Namdal er stor, sannsynligvis ledende i Norge og har en enorm vilje til å skape. Største hindringene i fremtiden er muligens folk og kraft.

Etter alle transaksjoner er gjennomført vil nok Nærøysund kommune stå igjen som vinner på kort sikt, på lengre sikt så er det muligens uheldig.
acyal
24.01.2022 kl 21:34 2209

Ja Mowi har lokaliteter på de plassene som du sier pluss 2 lokaliteter utenfor Abelvær, rett sør for Rørvik.

Men hvorfor de gikk til Mowi først med å invitere de inn i budkampen stiller jeg et spørsmål til iforhold til de har sagt tidligere. Vil de pumpe opp prisen maksimalt for at enkelte stor eiere vil selge? Vil de prøve å lure Gåsø til å selge etterhvert, så å ikke selge selv?

Blir spennede å se hvor mange selskaper som kommer til å by.

Et annet selskap som kan komme etterhvert er jo Bakkafrost, tviler Salmar kommer til å få innpass, ikke hos Gåsø sin eierandel.
Redigert 24.01.2022 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
Simen1234
24.01.2022 kl 21:46 2192

Guntvedt Holding AS kjøper seg opp i selskapet for nesten 12 mill. Det kan være forskjellen som gjør at det nye styret blir nedstemt det...står ikke om mange aksjene og nå får Gåsø siden 100k aksjer ekstra på sitt lag
keisam
24.01.2022 kl 21:48 2204

Ja, antakeligvis de lokalitetene Tormod Haugan solgte i sin tid.

NTS kan nok være aktuelt for EQT-fond eller lignende. Det er så vanvittig med penger ute i ulike miljø og plassering av disse er ikke enkelt. Er ikke hver dag et selskap som NTS er i spill så jeg tror ikke det første budet blir stående.
mofs
24.01.2022 kl 21:54 2211

Det er så mye penger i denne næringa etter mange gode år. Det blir interessant å se hvor dette ender. Blir Milk årets profet?
Hellboy
24.01.2022 kl 23:51 2131

Trodde milk alt var årets profet, jeg ;)

Nå sitter jeg og tenker på å trykke på salgsknappen, men holder an litt for å vente på videre nyheter om budkrigen. Men har ganske mange aksjer jeg gjerne vil øke i , men trenger penger fra f.eks en gevinst i NTS.
Bennyfyfasan
24.01.2022 kl 23:52 2145

Milk - har du nå startet en ny profil igjen å begynt å støtte deg selv - IGJEN :-D
milk
25.01.2022 kl 06:05 2084

Nå må du rull inn Benny!! Jeg har hatt en profil i snart 10 år. Jeg har også vert fraværende fra forumet en periode da enkelte ble for "ufin" inkludert meg selv. Admin valgte da å pause flere profiler... Hva er egentlig problemet ditt Benny? Jeg tror ikke de andre profilene liker at du tillegger mine uttalelser til dem. Ingen liker å bli missbrukt! Jeg har sagt det før, du bør bli mer ydmyk. "hør når gammelhunden gjør" !!!
Redigert 25.01.2022 kl 06:29 Du må logge inn for å svare