NTS. Hvor går veien videre ?

milk
NTS 27.08.2020 kl 19:04 63773

NTS består nå av en rekke forskjellige selskap som gjør de totalitær i sektoren. De er størst på båt,service og fraktsektoren. Eierandelene tatt i betrakting! Fusjoneringen med Frøy gruppen,gjør at de har eierandeler i NRS. Et av de selskapene som leverte meget gode tall ved Q2. Ice F Farm stormer frem på Island... Jeg tror NTS går under radaren til de fleste hus og analytikere. En reprising av selskapet vil komme. Blir spennende å se Q2 resultatene og guidingen videre. Kommer 01.09.
Redigert 21.01.2021 kl 04:14 Du må logge inn for å svare
milk
18.02.2022 kl 22:44 4705

Nå begynner jeg å lure på om du "mofs er "Benny :-D Jeg takker for en saklig og god utredning om Buovet. Dette selskapet har definitivt gått under min radar. Ikke så rart da jeg har hatt så å si all fokus på havbruk det siste halle året. Som min mentor sa "En mann kan kun gå en vei men samtidig ha mange tanker" .. Takker forøvrig for din støtte på forumet. Du virker som en solid type med god rygg og gode vurderinger.. :-)
Bennyfyfasan
18.02.2022 kl 23:23 4694

I rest my case :-)
milk
20.02.2022 kl 00:09 4500

Harry Bøe trekker seg! Da er det vel på sin plass at Milk rykker opp.... Veien videre er ikke brolagt !!
Hobbykailn
20.02.2022 kl 11:22 4397

Nå har de satt inn Roar Myhre i lederjobben. Roar er nå en rolig sindig og beint ut ærlig hedersmann.
Finans- og administrasjonssjef i NTS asa, Roar Myhre, konstitueres som ny toppsjef.
milk
20.02.2022 kl 18:26 4286

Jepps! Det er ingen grunn til panikk.. Harry har jo sagt hele tiden, siden han sa opp stillingen, at han ville sitte til en eventuell naturlig avklaring fant sted. Den kom jo gange 10... :-D Jeg skal ikke si noe negativt eller kontroversielt positivt om hverken Harry eller Roar, Men dette er en "smud" overgang.. :-) Roar har min fulle tillit og er mannen som kan helle litt olje på vannet å bringe forsoning der det trengs....
ibyx
21.02.2022 kl 08:30 4150

NTS ASA - Fremsatt krav om ekstraordinær generalforsamling
https://newsweb.oslobors.no/message/554398
Bennyfyfasan
21.02.2022 kl 08:49 4120

Blant annet skal gjeldssituasjonen diskuteres på generalforsamlingen. Det er totalt 12,6 milliarder i gjeld. 9,6 milliarder er verdi på eiendelene i NRS og Frøy. Da må 3 milliarder være dekt inn i Salmonor.

Det jeg ser her...Frøy blir solgt!

Sukiyaki
21.02.2022 kl 10:50 4052


Hvis Frøy blir solgt. Hvilken pris mener du selskapet blir solgt for?
Ved børsnotering var aksjekursen kr 61.


Bennyfyfasan
21.02.2022 kl 11:14 4034

Det er ett veldig godt spørsmål!

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe noen lodd, men tør ikke pga man aldri vet om det blir en hestehandel med Gåsø. Blir det det styrer NTS prisen med sine 72%. Når det er sagt tror jeg ikke Salmar er villig til å gi ifra seg noe på "salg".

MEN - uansett pris såfremt det ikke blir ett salg til høystbydende vil jo ikke en evt salgspris mellom NTS og Gåsø bety noe for de siste få prosenten som er under fri omsetning.

Dermed, håper jeg for småaksjonærenes del at det blir en prosess som for NTS og NRS - en budrunde. Om ikke tror jeg det kan bli kjedelig og ingen omsetning.
Bennyfyfasan
22.02.2022 kl 15:29 3760

Det blir spennende å se hva som blir løsningen på ett giga gjeldsberg. Representanten til Gåsø har allerede kommet med en warning om at de følger med på at aksjonær verdiene blir tatt hånd om. Det vil jeg tro betyr at det er noe i emningen som ikke er positivt for småaksjonærene - men bra for salmar.

https://ilaks.no/de-overlater-jo-alle-problemene-til-salmar-jeg-er-ikke-trygg-pa-at-styret-tar-situasjonen-alvorlig/

Hobbykailn
22.02.2022 kl 15:59 3757

Blir sjokkert over Storrø. Da vi NRS småaksjonærer ble utsatt for ranet var det ok. Nå er han selv redd for sine verdier i NTS og det håper jeg Gåsø er også. Med Salmar i førersetet er jeg trygg på at den urett tidligere styre i NTS kunne gjøre mot NRS sine småaksjonærer ikke skjer. Vi vil få realisert verdiene i NRS på en rettmessig måte bare vi har litt tolmod.. Det må ha vært en form for korrupsjon inne i bildet da NRS ble solgt til NTS. Og det svekker for all tid tilliten til de som satt i styret til NTS.

Redigert 22.02.2022 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
22.02.2022 kl 16:43 3722

Enig!

Se det han skriver om eksisterende løsning. Det er ikke rart de andre aksjonærene gjør opprør. Han sier selv at den ikke er optimal - og at han forstår skepsisen. Det sier vel litt om hvor skakkjørt det er?

Jeg er spent. Det er iallefall den mest solide som man kan tenke seg som sitter ved roret nå. Salmar fikser det - men det kan bli vondt
milk
22.02.2022 kl 18:47 3687

Jeg skjønner dere som er tungt lastet i NRS.... Jeg er ikke der. Jeg ønsker heller ikke å motta 80% av mine aksjer i NTS konvertert til SALM aksjer. Jeg vurderer å selge meg ut av NTS. Ta ut investert kapital skattefritt fra ASK og heller reinvestere i andre selskap, kanskje SALM hvis de får til en god handel.. For meg passer usikkerheten rundt NTS meget godt nå. Putin har åpnet nye muligheter. Gløtter lit på Hydro! Måsøval kan også være aktuell... Uante muligheter nå :-D ... Et lit pre fra min side! Gåsø kom inn som en røyskatt klar for angrep. Vi trodde alle at han hadde lært fra sine tidligere "stunt" Kom inn i styrerommet å var ydmyk og hadde jordnære planer for oppdretterne i midt Norge... Han oppnådde tillit og kom tilbake som hovedeier og "verdensmester" Alle var letter sjokkert over hans arrogante holdning hvor han omtrent satt å lo av grunnleggerne for dagens selskap... Kjempebra at Namdalingene tok affære å ikke lot seg vippe av pinnen.... Det må bli storm av slikt, men Gåsø kan takke seg selv.....
Redigert 22.02.2022 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
mofs
22.02.2022 kl 20:16 3671

Jeg kjenner ikke Gåsø. Visste ikke hvem han var før han kom inn i NTS, så jeg kan ikke uttale meg om han som person, men jeg har skjønt at han "is rubbing many the wrong way", og tar meg notis av det. Ellers skjønner jeg ikke helt Gåsø-grupperingens antydninger om at saken kan løses bare 125,- kr per aksje legges på bordet. Er ikke dette et frivillig tilbud?
Hobbykailn
22.02.2022 kl 20:17 3677

Det gamle styret med Gåsø burde ha redegjort fort hvilket triks/hestehandel som fikk større aksjonærer i NRS til selge aksjer for 240 når de hadde tilbud om å få 270 av Salmar. Noen fikk flere milloner mindre enn demkunne fått av Salmar. Hvorfor, i mine øyne må dette ha vært en form for ulovlighet, les korrupsjon.
Redigert 22.02.2022 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
22.02.2022 kl 20:55 3727

Jeg har selv snakket med 2 aksjonærer som solgte store poster. Ingen av dem åpner seg i det hele tatt rundt prosessen. Vanligvis er de åpen rundt det meste - så kan ikke si annet enn at man begynner å lure!

Når det er sagt har de fleste som kjenner næringa godt holdt seg langt unna denne runden med Gåsø. Vi kjenner han - og mange har brukt mye i advokater i møte med han både rundt reklamasjoner etc etc.

Jeg har noen morsomme historier jeg kunne tatt over noen glass rødvin :-)
Redigert 22.02.2022 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
milk
22.02.2022 kl 21:07 3719

Har du historiene, så kan jeg spandere laks og hvitvin ;-)
Slettet bruker
22.02.2022 kl 21:11 3713



Helt enig, Gåsa holdt på å koste meg 3,5 mill. om fusjon med Salmonor hadde vært på 145,-.

Gåsa bør straffes hardt, med egen medisin.

Her har det skjedd ting som ikke tåler dagens lys, og som sikkert kunne vært erstatningsbetingende om saken hadde vært prøv for retten, både salget av Nrs til 240,- og fusjonskuppet med Nrs og Salmonor.

Fengsel neste.
Hobbykailn
22.02.2022 kl 21:47 3701

Vi får håpe noen med innflytelse tar tak i dette og utfordrer Gåsø som kjøper og de som solgte til laveste bud om å berette hva som lå bak avgjørelsen. Dette burde vært gransket, etterforsket. Nå er heldigvis Sissener inne i NRS med en investering på 55 mill. Han vil ikke tollere det vi småaksjonærer måtte i forrige runde.
acyal
22.02.2022 kl 22:30 3659

Et lite bilde som florerer rundt om i nærområdet til NTS
Invitasjon til neste EGS:
https://ibb.co/nc694TV

Her har dere noe som kan lette på smilebåndet ikveld kanskje :)

Men angående salg av store NRS poster, var det ikke slik at ihvertfall en av de store familiene i NRS som solgte til Gåsø ikke ville selge til Witzøe uansett pris i forhold til tidligere tvister? Kan det ha noen sammenheng hvordan Witzøe har greid å blitt så stor i Troms og Finnmark ? Leste nesten dette mellom linjene i en sak som ble presentert når det blåste som verst over NRS ifjor.
Bennyfyfasan
22.02.2022 kl 23:17 3597

Det er snakk om blant annet stoler som flyr rundt på styrerommet....advokat som stikker Gåsø gang på gang med å uttale navnet hans feil...herr Gåsen...herr Gåsen...hvor han klikker TOTALT + mange flere

Jeg kan ta med laks, og du vin - så møtes vi på midten. Ikke noe billig skvip, så stiller jeg med Superior (ikke nedklassa sårfisk) ;-)
acyal
22.02.2022 kl 23:20 3701

Kunne blitt en interessant Netflix serie/film om NTS, humorfyllt sådan:)
Redigert 22.02.2022 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
22.02.2022 kl 23:20 3780

Witzøe er egentlig ganske lik Gåsø på mange måter, men han er samtidig en bedre driver. Han betaler folk MEGET godt, og er lønnsdrivende - som mange andre oppdrettere ikke liker. Det er driftsledere som tjener mer enn statsministeren inkl bonuser....og det rir mange av de lokale oppdretterne som ikke liker å betale.

Det er plusser og minuser med alle - men jeg tror ikke Gåsø vinner noen popularitetskonkurranse mot Witzøe. Og når det kommer til penger, da selger de fleste både mor, far og bestemor. De blir ikke rik av å ikke tenke på siste krona
acyal
22.02.2022 kl 23:32 3764

Det er vell ingen tvil at Witzøe er en bedre driver.
Av de selskapene jeg har samarbeidet med i næringen oppgjennom årene så er Salmar soleklart det selskapet som har vist total profesjonalisme i alle ledd ganske tidlig, dog har andre selskaper kommet etter og fått vekk litt det cowboy navnet næringen har hatt. Men Salmar har utpekt seg til å være så grundig proffe i det de gjør at man blir imponert hvis man ser på driftssiden.

Har også pratet med folk fra Frøya som kjenner begge på privaten og de sier at Witzøe er en total kjernekar som er opptatt av lokalsamfunnet på Frøya, samt andre plasser hvor Salmar har sin industri, så har han lagt igjen en god del penger i lokal samfunnet, som er kjempesaker.
Samme kunne disse personene si om Gåsø også, at han var en jordnær kar på privaten.
Men man har jo flere eksempler at på jobb planet så er det vell kanskje litt annerledes med Gåsø, tror ikke at trekket med å gå inn i NTS vil være positivt forstand på CV'en hans hvis man ser tilbake nå.
Bennyfyfasan
22.02.2022 kl 23:42 3759

Witzøe er litt av en type. Jeg kjenner han ikke godt privat, men har vært på tilstelninger sammen med han, men som sagt kjenner han ikke.

Salmar har bygd opp ett bonussystem som gjør folk i drifta kompromissløs mot leverandører. Det er ganske mange som ikke gir dem gode tilbud, siden de VET at det kommer spekulative reklamasjoner for å få ned investeringskost. Men forstå meg rett - de er best på drift av de store.

Jeg forstår fortsatt ikke at Gåsø klarte å komme så langt som han gjorde i denne runden. Det imponerer meg egentlig på en måte pga bagasjen han har fra før.
Slettet bruker
23.02.2022 kl 00:48 3752


🤣🤣🤣🤣Hadde vært så kult om Salmar og styret tvang gjennom en emisjon i Nts for å kjøpe opp rest av Nrs og nedbetale en del gjeld i Nts.

🤣🤣🤣🤣 Gåsø hadde blitt vannet ut noe så jævelig den dritten🤣🤣🤣

https://ilaks.no/de-overlater-jo-alle-problemene-til-salmar-jeg-er-ikke-trygg-pa-at-styret-tar-situasjonen-alvorlig/
Redigert 23.02.2022 kl 00:49 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
23.02.2022 kl 01:09 3752

Aha - det er det han kan være redd for!

Men - det sies at Gåsø er lite belånt. Alt var i selskapene - så han klarer nok å få stablet litt cash på bena. Det er mer tvilsomt om han tar den risikoen.
ibyx
28.02.2022 kl 10:30 3369

Tydeligvis "konsensus" i markedet om at et bud på 120 kroner faktisk er verdt 112,5 kroner? 6% "penger på gata" rabatt?
Bullen
02.03.2022 kl 12:07 3218

Børsmelding 16.02: Salmar har får forhåndsaksepter på 50,1% av aksjene. Betyr det at Salmar har nå kontroll?... Er aksjene overført til Salmar?
Hellboy
02.03.2022 kl 13:59 3206

Tja, det kommer jo an på hva de mener de kan få av avkastning i samme tidsperiode andre steder.

Personlig hoppet jeg av før 120,- budet kom på 115,- og hadde flaks med at jeg flyttet over til AkerBP. Har i alle fall fått greit mer avkastning enn den rabatten jeg ga fra meg.

Sitter fortsatt i Frøy og har planer om å bli der en stund.
milk
03.03.2022 kl 20:23 3089

Trivelig å se resultatene av Aquatraz... Det ligger mye jobb bak.. :-)
ibyx
08.03.2022 kl 11:25 2879

112,5. Nesten 7% avkastning det. Bedre enn banken.
milk
17.03.2022 kl 21:46 2607

Når krybba er tom, bites hestene... NTS vil bli jokeren i dette spillet som stadig tar nye vendinger. Avtaler, kontrakter og oppgjørs metoder er blitt advokat mat...
mofs
17.03.2022 kl 22:19 2589

Her nede i Italia går det mye i Salmone norvegese. Du kan spise det røkt sammen eggerøre til frokost, og ha det i pastaen. Nam - Nam. Det blir masse salg på NTS. Litt dyrere enn i Norge, men det er også det eneste som er dyrere. CLABA NTS!
ibyx
17.03.2022 kl 22:22 2587

Blir bra dette! Alle får. Advokater, taxisjåfører, italienere, jokere, hester... Noen litt mer enn andre.
Redigert 17.03.2022 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
ibyx
18.03.2022 kl 10:29 2502

Hvorfor selges den med slik rabatt idag?
Er det fortsatt mulig for Gåsø å stoppe det hele?
Dette sa han ifølge iLaks igår.
Helge Gåsø, den nest største eier i NTS, fortalte til Adresseavisen torsdag at han ikke har bestemt seg om han vil selge til SalMar.

– Formelt sett er ikke budet lagt frem ennå. Vi får se. Jeg har ikke bestemt meg, og det er reelt, sa Gåsø til avisa

Men det var gjerne før det formelle budet var børsmeldt?
Redigert 18.03.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
milk
18.03.2022 kl 21:36 2499

Etter dagens generalforsamling, Hva skal man si, bortsett fra at dette er en parodi..... ?
keisam
18.03.2022 kl 22:55 2478

Dette er sannsynligvis det beste for næringslivet i Ytre Namdal. NRS/SalmoNor sagaen må løses. Parterapeutene i VIka og Aker Brygge er de aller største vinnerne og har sannsynligvis prestert på et langt høyere nivå en Cathrine Sagen, rent pengemessig. Ble etter hvert også bekreftet at konflikten dreide seg veldig mellom oppdretterne-rederne. Inntrykket som Lars i Aksjesladder ymtet om Hans Martin Storø var bekreftende.
milk
25.03.2022 kl 20:08 2259

Nåværende styre mener at vi bør akseptere tilbudet fra Salmar. I følge de respektive og nøytrale hus og advokater, er dette et godt tilbud. Jeg har grovregnet litt. Hadde jeg godtatt tilbudet så hadde jeg 0,9% fortjeneste pr i dag. Salm har steget, NTS ligger under budet på 120 pr i dag... Jeg har valgt å ikke inngå en salgsavtale på 24 nok kont og 0,14 aksjer i Salm. Det kommer et nytt EGF i April hvor "sørlendingene" mener budet på 120 er for lavt . Jeg tror Øie vinner frem...
mofs
25.03.2022 kl 20:59 2343

Uenig - aksepterte budet i går. Har over 50 % forhåndsaksept som med andre ord er stigende. Bare en dåre forsøker å skvise den siste dråpen ut av aksjemarkedet.