Uffda.
Joakim Hannisdahl
·
10t
𝗩𝗟𝗚𝗖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗲𝘀 𝗱𝗼𝘄𝗻𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲𝗱 𝘁𝗼 𝗦𝗘𝗟𝗟
suss suss
Joakim Hannisdahl
·
10t
𝗩𝗟𝗚𝗖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗲𝘀 𝗱𝗼𝘄𝗻𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲𝗱 𝘁𝗼 𝗦𝗘𝗟𝗟
suss suss
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
16.09.2020 kl 09:57
6612
Han er komiker. Anbefaling kom 1 dag etter deres ukentligrapport som har "Buy" anbefaling på Avance.
https://www.cleaves.no/post/shipping-weekly-37-2020
https://www.cleaves.no/post/shipping-weekly-37-2020
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.09.2020 kl 09:57
6619
Klarte nå å få de ned før pareto møte i dag. Tipper alle skvetter opp igjen etter konferansen.
🤞🏼
Og i tillegg. Hvorfor ikke vente med kjøp/salg anbefaling til etter konferansen i dag og i morgen. Etter selskapene har fått belyst fremtiden.
🤞🏼
Og i tillegg. Hvorfor ikke vente med kjøp/salg anbefaling til etter konferansen i dag og i morgen. Etter selskapene har fått belyst fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
16.09.2020 kl 12:30
6400
Det skyldes at arbitrasjen ikke tillater mer i rater. Rederne balanserer på en knivsegg. Krever de bittelitt for mye vil traderne kansellere lasten ettersom den da ikke blir profitabel. Jeg er happy om man klarer å ligge på $1,300,000-$1,500,000 pcm over tid. Det gir kjempeinntjening for rederne, samtidig som ikke nok til å gå bananas med nybyggordre.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
16.09.2020 kl 12:32
6399
Hannisdahl & Cleave er garantert i lomma på de som shorter Avance. Det finnes ikke en eneste gyldig grunn til å komme med en analyse hverken den ene eller andre vegen i dag. Det tyter så mye dritt ut av kjeften til Hannisdahl at jeg foreslår han heller tar en telefon til noen som kan shipping neste gang han skal uttale seg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.09.2020 kl 14:11
6290
Ja. Så litt drøy ut i dag. Så ut som noen umiddelbart dekket seg inn etter fallet på starten i dag. Blir morsomt å se shorteregisteret i morgen. Se hvem som betalte for analysen. Voleon eller susquenna
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Kenevil
16.09.2020 kl 14:13
6325
Enig i at det lukter svidd her.
ingenting er gratis her i verden, spesielt ikke analyser
ingenting er gratis her i verden, spesielt ikke analyser
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Får Hannis 50 prosent rett i sin forward skal en ikke eie Avance.
Ratene kan trolig bare gå nedover herfra.
Når folk har 4 kr / aksjen på noen få dager gevinstsikres det selvsagt
Ratene kan trolig bare gå nedover herfra.
Når folk har 4 kr / aksjen på noen få dager gevinstsikres det selvsagt
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
16.09.2020 kl 14:20
6314
Ser ut som at LPG skal nok en runde ned ja som jeg tenkte. Man vet aldri men skulle ikke forundre meg om at den skal ned til 18-19 igjen
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
16.09.2020 kl 14:21
6321
Hannis er nok bra betalt for å fortelle dette
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
16.09.2020 kl 14:23
6312
Artig å følge Avance og BW LPG teknisk er de like,
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
18.09.2020 kl 22:19
5476
Shortposisjon økt litt igjen ref 17.9 https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
reveneven
20.09.2020 kl 18:10
4915
Går under radaren om dagen denne og BWLPG. Lite oppmerksomhet i dagens marked preget av ESG eufori. Selskapene tjener ekstremt mye penger med dagens rater som legges rett på balansen. Avance kun priset til 40% av dagens balanse og har en EPS på 14 kr i året med dagens rater. Kursen står i 23. Uforståelig, men fint for oss som kan laste opp på disse nivåene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
Pacino
21.09.2020 kl 18:10
4445
Dagens rater ..42 600 $
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Går nedover ja, dårlig kombinasjon med store markedsfall
var det 20 k JH hadde på forwarden?
var det 20 k JH hadde på forwarden?
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
reveneven
21.09.2020 kl 18:51
4356
Fantastisk inntjening på 40k/dag. Hannis spådde VLGC spot nord pg ned allerede fra september. Vi er snart i oktober og ratene er langt over historisk snitt for denne perioden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
21.09.2020 kl 19:50
4272
Enig.Alt over 40k er meget bra👍🏻
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
21.09.2020 kl 20:15
4258
Enig. Ikke glem at det som sluttes spot i dag (spesielt i Atlanteren) betales om 1-2 mnd (ved utlosset). Derfor kan man trygt si at det solide ratebildet vi har holder langt inn i November. Det skal crashe bra om det skal få stor innflytelse på Q4. Q3 er allerede gitt!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
21.09.2020 kl 22:17
4056
Er veldig rart at de store gutta kan holde på sånn, som de aller fleste ser er det tullete at LPG holdes i jerngrep rett kursmessig, men en eller annen gang må det slippes opp og da går det fort.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
21.09.2020 kl 22:19
4049
Regner med at Avance etterhvert vil trekke nedover nok en gang. Blir styrt ned og ikke vanskelig å se hvem som gjør det
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Springer
21.09.2020 kl 22:34
4008
Med god inntjening ihvertfall ut året, skal det betales utbytter. Shorterene liker ikke slikt. Jeg som "longer", elsker det.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
22.09.2020 kl 00:02
3986
Er 100 % enig. Utbyttepolitikken og dagens rater gjør at Avance er et av de beste casene på OSE. Men akkurat nå får vi ikke i pose og sekk. Synes alikevel at Avance er smart med ingen utbytte når de fornyer flåten med miljøvennlig scrubbere. Mot 2025 ser jeg en kurs mot 100+ . Kansje er Avance en traderaksje idag men på sikt er dette en gullaksje å eie.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Da er det varslede salget av skipet Avance gjennomført,slik det ble varslet 04.08.20.
Salget er et ledd i fornying av flåten og skal bokføres med 6 millioner dollar i netto i resultatet for 3.kvartal.
Jeg får ikke limt inn meldingen her, men det fremgår av en børsmelding fra selskapet i 17-tiden.
Salget er et ledd i fornying av flåten og skal bokføres med 6 millioner dollar i netto i resultatet for 3.kvartal.
Jeg får ikke limt inn meldingen her, men det fremgår av en børsmelding fra selskapet i 17-tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
IceTea
22.09.2020 kl 00:28
3996
Bermuda, 21. september 2020 - Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) refererer til pressemeldingen datert 4. august 2020, transaksjonen for salg av 2003-bygget VLGC Avance ble vellykket gjennomført i dag. Etter tilbakebetaling av gjeld vil transaksjonen generere ca. $ 17 millioner i netto kontantinntekt, med et bokført overskudd på ca. $ 6 millioner som skal registreres i tredje kvartal.
Salget følger selskapets fornyelsesstrategi for flåten, reduserer gjennomsnittsalderen og forbedrer drivstoffeffektiviteten til den samlede flåten, som også ble supplert med kontrahering av to 91.000 cbm LPG-nybygg med dobbelt drivstoff som skulle leveres i 2021/2022.
For ytterligere spørsmål, vennligst kontakt:
Randi Navdal Bekkelund, CFO
Telefon: +47 22 00 48 29
Salget følger selskapets fornyelsesstrategi for flåten, reduserer gjennomsnittsalderen og forbedrer drivstoffeffektiviteten til den samlede flåten, som også ble supplert med kontrahering av to 91.000 cbm LPG-nybygg med dobbelt drivstoff som skulle leveres i 2021/2022.
For ytterligere spørsmål, vennligst kontakt:
Randi Navdal Bekkelund, CFO
Telefon: +47 22 00 48 29
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
reveneven
22.09.2020 kl 07:42
3840
PSEC this morning:
AVANCE: Sale of the ‘Avance’ completed } In a statement after close yesterday, Avance Gas said that the sale of the 2003-built VLGC ‘Avance’ has now been completed. While expected, you can never know with these types of transactions, with the buyer of the ship said to be a local Bangladesh company } The price of USD 35m will imply a book gain of USD 6m in Q3, and net cash proceeds after debt repayments of USD 17m. Moreover, it was some 12% above our quotes, and implies a NOK 60+ valuation of Avance (we currently have a NAV of NOK 49) } This, along with the stronger than feared H2’20 so far (we have a Q4 EPS of USD 0.21 that is starting to look a little too conservative, and with consensus at 0.06 we are obviously going to see quite substantial estimate revisions here), should have removed any fears of cash issues in Avance which has two newbuilds arriving late next year. We have a BUY-rating with TP NOK 40, and see VLGC names as under-valued
AVANCE: Sale of the ‘Avance’ completed } In a statement after close yesterday, Avance Gas said that the sale of the 2003-built VLGC ‘Avance’ has now been completed. While expected, you can never know with these types of transactions, with the buyer of the ship said to be a local Bangladesh company } The price of USD 35m will imply a book gain of USD 6m in Q3, and net cash proceeds after debt repayments of USD 17m. Moreover, it was some 12% above our quotes, and implies a NOK 60+ valuation of Avance (we currently have a NAV of NOK 49) } This, along with the stronger than feared H2’20 so far (we have a Q4 EPS of USD 0.21 that is starting to look a little too conservative, and with consensus at 0.06 we are obviously going to see quite substantial estimate revisions here), should have removed any fears of cash issues in Avance which has two newbuilds arriving late next year. We have a BUY-rating with TP NOK 40, and see VLGC names as under-valued
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 11:39
3597
Lurer på hvorfor markedet stoler mer på "såpa" fra Cleaves (22 kr) enn Pareto (40 kr)? Det er da vitterlig Pareto som er mest realistisk!
Kurs 12 mnd siden og ca samme rateutsikter: 32,45 (stigende)
Kurs 12 mnd siden og ca samme rateutsikter: 32,45 (stigende)
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Slik jeg vurderer kursutviklingen, kan den falle litt til, avhengig av det generelle børsklimaet, men at kursen uansett tar seg opp nærmere 3. kvartalspresentasjonen i november. Selvom noen vil kalle det en ekstraordinær gevinst, vil salget av Avance med cirka 6 millioner dollar (dagens kurs = 56 millioner kroner) fremgå av resultatet for 3. kvartal. Med gode rater i 3. kvartal i tillegg, vil resultatet nødvendigvis bli nydelig. Senest i juni måned var kursen nede i kr. 16,60. Etter det har kursen vært stigende. Kursen har gått cirka 25 % siden i juni.
Dagens shortliste viser at Avance pr. 17.09.2020 er shortet med cirka 2 millioner aksjer som tilsvarer 3,03 % av de samlede aksjer. Vi har sett det flere ganger før, at shortere er blitt liggende etter når større kjøpere er kommet på banen. Når shorterne innser at kursen ikke vil falle mer, kommer de løpende etter, kjøper med begge armene og sørger for en pen kursstigning. Først må kursen gjennom kr. 25,50, så bærer det rett opp. Før eller siden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
22.09.2020 kl 18:21
3364
Spot TCE rate
($/day) 41,906
($/day) 41,906
Redigert 20.01.2021 kl 19:15
Du må logge inn for å svare
Fordi Pareto analysene stort sett bare er sprøyt fra ende til annen.
Hvor mange dagene er ratene over 40k? Trolig ikke lenge
Hvor mange dagene er ratene over 40k? Trolig ikke lenge
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
jess23
22.09.2020 kl 18:53
5739
Og så?? BE er ikke 40k. At ratene i høst vil være på et sted mellom 30k og 40k er helt greit. Har ikke sett noe annet sted noen som er i nærheten av samme spådom som din venn Hannisdahl. Men vi får se hvem som får rett utover. Ifølge Hannisdahl skal vi på ca 20k om ei uke. Deretter ned til 17k første uka i oktober.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 19:14
5765
Hannisdahl sine analyser er ikke garbage mener du? Resten av Q3 er garantert over $40K Samt sluttede laster med lossing langt inn i November er sikret rater over $40K
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Så du tror aksjen går i 40 kr hvis raten går i 20 k i q4/q1 ?
Du må på et eller annet tidspunkt ta inn over deg at selv på rater 40-50k gidder ikke markedet å prise Avance anderledes.
Markedet vil ikke ha shipping aksjer, ta det inn først som sist.
Dorian faller 2 prosent på grønne børser
Du må på et eller annet tidspunkt ta inn over deg at selv på rater 40-50k gidder ikke markedet å prise Avance anderledes.
Markedet vil ikke ha shipping aksjer, ta det inn først som sist.
Dorian faller 2 prosent på grønne børser
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Springer
22.09.2020 kl 19:48
5692
Markedet vil ikke ha shipping aksjer,
Change your name ASAP Mister,,,,,,
Change your name ASAP Mister,,,,,,
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 19:56
5662
Der tror jeg vi er i essensen av problemet. Markedet re-allokerer sine investeringer om dagen. Og da til den nye ESG boblen (forøvrig sammenlignbar med IT boblen rundt 2000). Investorer og sparere kaster nå midlene sine etter aksjer i selskaper som vil motta subsidier fra staten i uoverskuelig framtid. På ett eller annet tidspunkt går svindelen opp for staten (som ikke har mer penger igjen) og disse selskapene som aldri har tjent ei krone vil falle sammen som korthus.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
jess23
22.09.2020 kl 20:04
5641
Vennligst pek på hvor jeg har skrevet at aksjen skal til 40kr? Slutt med sånt tullball, men apropos kursmål så jeg jo ditt angående ADSC. Jeg tror Avance vil ha steget når Q3 legges frem. Dette pga at jeg tror det blir bra resultat og utbytte som tvinger frem høyere kurs. Men du tror den skal falle utover høsten, greit nok det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Det er jeg veldig enig med deg i, men det hjelper alikevel ikke for oss som intreresserer oss for eller kjøper shipping.
Det er ikke noe spesifikt rart med prisingen av Avance, det er bøttevis med shipping aksjer der ute som trades på 60 prosent rabatt på nav.
Så kan en eventuelt spekulere videre med hva som skjer i Avance når/hvis ratene faller fra gode nivåer som nå, til break eller rett over , et nivå som er vanlig gjengs over i all shipping.
Det er ikke noe spesifikt rart med prisingen av Avance, det er bøttevis med shipping aksjer der ute som trades på 60 prosent rabatt på nav.
Så kan en eventuelt spekulere videre med hva som skjer i Avance når/hvis ratene faller fra gode nivåer som nå, til break eller rett over , et nivå som er vanlig gjengs over i all shipping.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Hellboy
22.09.2020 kl 20:55
5532
Nei, bare over 2 måneder (3) and counting akkurat nå..... Og ser ikke ut som ratene skal under 40 med det første heller.
Så Pareto vs Nissedahl har vel vist seg å være total walkover i Paretos favør, eller ?
Så Pareto vs Nissedahl har vel vist seg å være total walkover i Paretos favør, eller ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Hva begrunner du det med? At raten ikke skal under 40 med det første?
Hvis raten fortsetter å falle, er den under 40 allerede neste uke, eller ser du noe annet en det jeg gjør?
Hvordan går det ellers med tank investeringene dine Hellboy, er du komfortabel med utviklingen! du hadde jo noen skarpe formeninger, om videre utvikling i tank i våres, jeg ser ikke det helt har slått til, vi var jo litt uenige der også kan du si,
Hvis raten fortsetter å falle, er den under 40 allerede neste uke, eller ser du noe annet en det jeg gjør?
Hvordan går det ellers med tank investeringene dine Hellboy, er du komfortabel med utviklingen! du hadde jo noen skarpe formeninger, om videre utvikling i tank i våres, jeg ser ikke det helt har slått til, vi var jo litt uenige der også kan du si,
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Hellboy
22.09.2020 kl 21:03
5590
Vi kommer inn i sesong, Indias tiltak etc er god nok begrunnelse.
Og ikke minst, du har alt tatt feil på spådommen om kun over førti noen dager ;) ( som du ikke begrunner)
Ser ikke at du har noen begrunnelser. Du kommer bare med negativt oppgulp som sist jeg var inne på dette forumet for en god del uker siden. Du sprer et negativt debattklima, Longsitin, selv om du er betraktelig bedre enn mye av søpla her inne
Og ikke minst, du har alt tatt feil på spådommen om kun over førti noen dager ;) ( som du ikke begrunner)
Ser ikke at du har noen begrunnelser. Du kommer bare med negativt oppgulp som sist jeg var inne på dette forumet for en god del uker siden. Du sprer et negativt debattklima, Longsitin, selv om du er betraktelig bedre enn mye av søpla her inne
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Når du kjøper shipping er din beste venn å være negativ, er du positiv i shipping vil du garantert tape.
shipping er og forblir ræva jevnt over, ser liten grunn til at Lpg skal være et unntak å være bra over lengre perioder.
shipping er og forblir ræva jevnt over, ser liten grunn til at Lpg skal være et unntak å være bra over lengre perioder.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Hellboy
22.09.2020 kl 21:23
5542
Det var en personlig begrunnelse for å mene at vi skal under 40k ila et par dager, men lite markedsmessig.
Så lang fartstid har jeg ikke i shipping, så jeg har nok mindre erfaring enn deg, men tallenes tale er i favør LPG så vidt jeg kan se. Og Pareto er uendelig mye mere seriøse enn Nissedal, Og de daglige tallene underbygger Paretos analyser og ikke Nissedals. Men jeg kjøper gjerne en krone til 30 øre`ish i både Avance, BWLPG, Okeanis og Hunter. Driter i kursutviklingen siden jeg er investor og ikke trader. Annet enn at jeg er glad for kursfall, for da får jeg flere aksjer/krone. Utbytter og langsiktig ROI kommer til å bli bra på disse nivåene.
Så lang fartstid har jeg ikke i shipping, så jeg har nok mindre erfaring enn deg, men tallenes tale er i favør LPG så vidt jeg kan se. Og Pareto er uendelig mye mere seriøse enn Nissedal, Og de daglige tallene underbygger Paretos analyser og ikke Nissedals. Men jeg kjøper gjerne en krone til 30 øre`ish i både Avance, BWLPG, Okeanis og Hunter. Driter i kursutviklingen siden jeg er investor og ikke trader. Annet enn at jeg er glad for kursfall, for da får jeg flere aksjer/krone. Utbytter og langsiktig ROI kommer til å bli bra på disse nivåene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Det er tydelig at noen må ta feil her! For dersom kursmålet er kr. 40, så gjenstår nærmere 100%. I stedet faller kursen.
Det er to alternativer: Enten tar Pareto fullstendig feil, noe jeg tviler på. Eller så er det shortingen og generell liten tro på shipping som holder kursen nede.
Jeg tror på det siste, for selvom Pareto skulle ta noe feil, så er det langt opp til kr. 30 også.
Det er to alternativer: Enten tar Pareto fullstendig feil, noe jeg tviler på. Eller så er det shortingen og generell liten tro på shipping som holder kursen nede.
Jeg tror på det siste, for selvom Pareto skulle ta noe feil, så er det langt opp til kr. 30 også.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 23:55
5324
Uttalelse om markedet i dag fra Christian Andersen i Lorentzen & Stemoco (tidligere sjef i Avance):
"Og i LPG-farten, transport av flytende petroleumsgasser, er det ifølge ham «veldig bra». Der er dessuten ordreboken liten, mens bildet er litt mer komplisert i LNG-frakt"
"Og i LPG-farten, transport av flytende petroleumsgasser, er det ifølge ham «veldig bra». Der er dessuten ordreboken liten, mens bildet er litt mer komplisert i LNG-frakt"
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Sist gang Finanstilsynet registrerte shorting i Avance, var den 17.09.2020:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Active positions
ACC. SHORT #1 961 933 ACC. SHORT % 3,03%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
17.09.2020
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 1 571 834 2,43% 17.09.2020
SUSQUEHANNA INTERNATIONAL HOLDINGS LLC 390 099 0,60% 14.09.2020
SUM 1 961 933 3,03%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Active positions
ACC. SHORT #1 961 933 ACC. SHORT % 3,03%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
17.09.2020
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 1 571 834 2,43% 17.09.2020
SUSQUEHANNA INTERNATIONAL HOLDINGS LLC 390 099 0,60% 14.09.2020
SUM 1 961 933 3,03%
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.09.2020 kl 14:55
4801
LPG FFA 4Q20 & 1Q21 er opp 12% month-on-month (og +0,3% & +1.1% day-on-day respectively).
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
23.09.2020 kl 15:08
4822
Det er viktig å huske at Avance frakter også LPG fra Houston. Selv rate har nedgående trend de siste 3 dagene, er jo rate fra Houston Chiba nesten dobbel så mye enn Baltic.
Hvor mange skiper som Avance klarte å fikse LPG frakt fra Houston kan en sjekke det på nettet.
Hvor mange skiper som Avance klarte å fikse LPG frakt fra Houston kan en sjekke det på nettet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Aiolos
23.09.2020 kl 15:32
4793
Interessant. Hvor finner du info om slutninger i dette segmentet på nettet?
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.09.2020 kl 15:40
4798
Ratene (Usd/tonn) fra Houston er høyere fordi det reflekterer lengden til reisen og kanskje gjennom Panama eller Suez Canal. Reder betaler som kjent havneutgifter, canalutgifter og bunkerkostnader til en reise. Når alt dette er trukket fra deler man det resterende på antall dager reisen varer og kommer fram til en rundreise TCE (USD/Day eller Usd pr kalendermåned (PCM). Forskjellen er vanligvis ikke stor på Middle East / Atlantic. Kun dersom man får en manko på skip i det ene bassenget vil ratene kunne presses noe opp og skape forskjeller. TCE for en hvilken som helst reise sammenlignes ofte med TCE for referanseruten Ras Tanura - Chiba.
Redigert 20.01.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare