Idex i fĂžrersetet - knallbra utsikter!

Slettet bruker
IDEX 20.09.2020 kl 09:45 14997

TA kjÞpssignal fra Norskbulls utlÞst fredag 18.9.20, men dette er mye viktigere pÄ sikt
:
Idex har lunket stille og rolig oppover siste halve Äret med en betydelig kursutvikling . Godt understÞttet av innsidekjÞp, bjellesaukjÞp fra bl.a Keith F. og den seneste tid Voldberg (21 mill aksjer) . Dette er personer med "gull i neseborene" og som har forstÄtt hva som er i ferd med Ä skje. NÄ har meglerhusene ogsÄ vÄknet.

Idex har utviklet seg i henhold til plan - nÄ kan vi fÄ en akselerert markedsutvikling pga covid19. Ketchupeffekten som Swearingen har snakket om for vel ett Är siden, fÄr vi den nÄ?

8/9-20: ABG SC har et pinglete kursmÄl pÄ 2,80. Jeg tror at det blir knust ettertrykkelig:
"Videre fremhever ABB Sundal Collier et stort markedspotensial og viser til at det forventes utstedt 3,5 milliarder nye betalingskort i 2020, noe som utgjÞr en Ärlig vekst pÄ om lag 5 prosent. PÄ lang sikt medfÞrer dette et markedspotensial pÄ 4-8 milliarder dollar ifÞlge meglerhuset." (NOK 36 - 72 milliarder NOK) "I lÞpet av covid-19 har kontaktlÞs betaling Þkt med 30-40 prosent, og transaksjonsgrensene har doblet seg".

Dette markedspotensialet er det flere uavhengige aktĂžrer som deler:
Fra Dagens Industri:
https://www.di.se/nyheter/zwipes-vd-covid-19-en-gamechanger-for-biometriindustrin/

Se Idex egen presentasjon her:
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/4ec8963a-8859-41a6-a33e-a9d52c418988

Godkjenning flytter fra telefon til betalingskort. (Øker potensialet ytterligere)
https://usa.visa.com/visa-everywhere/security/biometric-payment-card.html

Det skjer mye rundt omkring:
https://iharare.com/mastercard-zimswitch-partnership-set-to-drive-digital-transformation-of-the-payments-sector-in-zimbabwe/amp/

Idex produkter er verdensledende, produktutvikling har fÞrt til at kostnader er betydelig redusert. Idex kan bli en gigantisk aktÞr. Og nÄ sitter jeg og funderer pÄ om sensorene pÄ en eller annen mÄte kantas i bruk i smartklokker, enten som en ny mÄte Ä betale pÄ, eller ifm id/adgangskontroll!

Holder Idex planen sÄ er det snart klart for ny melding!

Amen!

Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Struts
24.09.2020 kl 13:45 4543

Jaja, her var det tydeligvis en del bitre innspill etter AnnaLyst (bra nick!) sitt innlegg. Og sÄ selvfÞlgelig noen som gir f. Eller hva det nÄ kalles. Kunne vÊre interessant Ä hÞre hva de bitre pillene i stedet kunne anbefale innen samme sektor. Eller er alt bare svarte god natta for dem?
Slettet bruker
24.09.2020 kl 14:43 4491

FPC communicates view on long-term development of markets for biometrics and the company’s competitive position
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/0b57a2e6-ac3e-429f-b584-dd1ba98bb55e

«The fact that the world's top three suppliers of secure elements for payment cards – Infineon, NXP, and STMicroelectronics – have selected Fingerprints for their reference designs is also testimony to the strength of our solution.

Neither the second nor the first generation of the T-ShapeÂź module require a separate Power Management Unit (PMU), as the power harvesting functionality in the card's secure element is sufficient.

In addition, a significant breakthrough with the new T-ShapeŸ and its associated software is that it enables both fingerprint extraction and matching to occur in the secure element, removing the need for including an MCU and further simplifying the card architecture. The new T-ShapeŸ supports secure transmission such as integrity protection and encryption.»

Tombola2
24.09.2020 kl 14:52 4467

Regner med Reserven sikter til Keith og Fussel. Trur ikke det var han som kom med dette tilnavnet pÄ de to. Det er vel kanskje et veletablert kallenavn pÄ de to kanskje......
Slettet bruker
24.09.2020 kl 14:55 4484

Ja, jeg siktet til Robert Keith og Thomas Fussell. Økenavnet «togrÞverne» pÄ disse to er vel etablert i norske media, bÄde DN og FA bruker det i artikler, senest i Är. Var Spetalen og Stordalen som etablerte Þkenavnet «togrÞverne» under Opticom krigen pÄ begynnelsen 2000 tallet.

Wrold
24.09.2020 kl 15:00 4755

Vet ikke hva di skriver Reserven og gi-f fordi jeghar blokkert di ikke vert Ă„ lese.
Slettet bruker
24.09.2020 kl 15:37 4717

Var nicket "struts" allerede opptatt da du valgte nick?
Alby
24.09.2020 kl 16:23 4675

Syntes man bĂžr holde seg vekk fra kallenavn og heller bruk reelle navn. Det virket primitivt.
Slettet bruker
24.09.2020 kl 18:46 4567

«togrÞvere», «togrÞverne», samt K&F, har ifm selskapene IDEX, OPC og THIN i ca 20 Är vÊrt veletablerte synonymer for duoen Robert Napier Keith og Thomas Joseph Fussell. De som ikke vet det, bÞr sannsynligvis holde seg unna selskapene IDEX og THIN.

Slettet bruker
24.09.2020 kl 23:34 4416

30.01.2019:  IDEX completes private placement of NOK 214 million (USD 25 million)
https://newsweb.oslobors.no/message/468277
"As a result, the Company intends to pursue options to list its shares on an international regulated investment exchange such as the London Stock Exchange or Nasdaq."

De som fortsatt hÄper pÄ at IDEX skal noteres pÄ Nasdaq, anbefaler jeg Ä lese FA artikkelen under.

IfĂžlge artikkelen koster en Nasdaq notering fort over USD 1 million (NOK 10 millioner). BĂ„de Seadrill og Telenor har strĂžket sine Nasdaq noteringer pga meget kompliserte regler som fĂžrer til mye arbeid, samt skyhĂžye Ă„rlige kostnader.

Bortsett ifra det, er IDEX veldig langt unna Ä oppfylle kravene for en Nasdaq notering. IDEX er allerede notert pÄ OTC Markets i New York. IDEX styreformann Morten Opstad er ogsÄ RÊder-partner.

Tar billig bakvei til USAs bĂžrsmarked
En notering i USA er dyrt, men to RÊder-partnere med amerikansk advokatbevilling, kan nÄ notere norske bÞrsselskaper langt rimeligere pÄ OTC Markets i New York.
https://finansavisen.no/nyheter/jus/2020/09/24/7570135/tar-billig-bakvei-til-usas-borsmarked
(KREVER ABONNEMENT)

Slettet bruker
24.09.2020 kl 23:52 4391

VÀrldens sÀmsta aktieforum.
Slettet bruker
25.09.2020 kl 01:57 4344

Men godt nok til at du nedverdiger deg til Ä skrive pÄ det nesten hver dag.
Sente
25.09.2020 kl 06:22 4275

London stock exchange var vel hovedsaklig for Woodford's del, han fikk kritikk for Ă„ ikke investere i selskaper notert i London.
Nasdaq tror jeg de har lagt pÄ is. Mener dette ble nevnt i en nyere kvartal telefonkonferanse.
Tombola2
25.09.2020 kl 09:16 4202

Enig. Med en gang det slenges pÄ kallenavn eller annen usakeligheter, mister bÄde inlegget og forfatter troverdighet. Men det er litt uvesentlig at dem ble kalt togrÞvere av Spetalen. For han er ikke noe bedre han heller. Ville gjort det samme han ogsÄ om han sÄ muligheten for Ä tjene noen penger. Alle pÄ bÞrsen er seg selv nÊrmest og er kun ute etter Ä berike seg selv.
Slettet bruker
25.09.2020 kl 10:04 4146

Historien er at Keith og Fussell ifm Opticom «krigen» startet kallenavn-bruken med Ä kalle Spetalen og Stordalen for pirater, som svarte med Ä kalle Keith og Fussell for togrÞvere, samt Morten Opstad for puddelen fordi de betraktet ham som Keith og Fussell sin skjÞdehund som adlÞd dem i ett og alt.

Siden det har i norsk presse og pÄ HO «tÞgrÞverne» vÊrt synonymt med Keith og Fussell.

Mrgjerstad
25.09.2020 kl 10:11 4132

Og sĂ„ kom COv-19đŸ€”Game ChangerđŸ€”
Slettet bruker
25.09.2020 kl 12:41 4035

Er det riktig at IDEX har lagt Nasdaq noteringen pÄ is, etter fÞrst Ä bÞrsmeldt at IDEX sikter pÄ en Nasdaq notering, er det etter min mening enda et bevis pÄ hvor kunnskapslÞse, useriÞse og flÄsete i kjeften IDEX ledelsen og styret er.

Slettet bruker
25.09.2020 kl 12:49 4019

LÄngt frÄn varje dag. PÄ tal om nedvÀrdera sig sjÀlv, du pÄstod nyligen att Visa inte haft nÄgon som helst aktiviet efter pilots. Om du ska pÄstÄ saker sÄ vore det bra om du lÀser pÄ innan du skriver. Hur fan kan du ha missat att Visa nyligen certat Thales kort med Fing inside. Som sagt, vÀrdelöst forum.
Slettet bruker
27.09.2020 kl 01:57 3801

Ja, ja, nesten hver dag fÄr noen et eller annet sertifisert av VISA, Mastercard eller et annet kortbetalingselskap. Men det er ikke VISA, MC & Co som gjÞr selve sertifiseringen, men et firma sertifisert av VISA, MC & Co til det, og nÄr noe er sertifisert, utsteder VISA, MC & Co et sertifikat som du kan verifisere pÄ hjemmesiden til EMVCo.

Hvem som helst, til og med MrViggo, kan fÄ noe sertifisert av VISA, MC & Co, bare du oppfyller kravene:
‱ Produktet oppfyller kravene til en (EMVCo) standard
‱ Du betaler for sertifiseringen

Men nÄr det gjelder piloter for BSC, og hva VISA mener om (fremtiden til) BSC, har vi ikke hÞrt noe mer siden begynnelsen av 2018.

----- ----- ----- ----- ----- -----

FPC har hatt noen-og-tyve BSC piloter, IDEX et hemmelig antall BSC piloter, og ZWIPE kanskje ogsÄ et par BSC piloter.

SÄ vidt jeg vet, har INGEN av pilotene vÊrt gjort med user enrollment, dvs at kundene/brukerne har gjort enrollment hjemme hos seg selv. Det sier en del om hvordan banker/kortutstedere ser pÄ BSC. Skal user enrollment vÊre noenlunde sikkert, mÄ kunden etter enrollment, bekrefte det i nettbanken. Og sÄ langt har ingen banker giddet Ä implementere det. Hvorfor skal kortutstedere i det hele tatt bry seg om BSC nÄr langt over 90% av kortsvindel skjer ved online handel (card not present) hvor en sensor er ubrukelig? Da setter en heller inn ressursene pÄ Ä hindre card not present svindel, ikke pÄ Ä lÞse problemer (card present svindel) som nesten ikke eksisterer.
Slettet bruker
27.09.2020 kl 08:55 3704

LÀgg ner. SÄ nu pÄstÄr du certifieringar inte Àr mer betydelsefulla Àn vad certlab fakturerar korttillverkarna, herregud. Du Àr helt fel pÄ det.

Jag kan möjligen konstrurera ett kort men det kommer aldrig passera kraven stÀllda av payment nÀtverken. Det Àr sÄ sjukt lÄgt argumenterat av dig sÄ det blir svÄrt ta dig pÄ allvar. Jag Àr dock inte förvÄnad att du nÀra nog i desperation försöker underminera vÀrdet av certifieringar. Det Àr ett krav av branschen att uppfylla kravspecs. Och om du inte vet sÄ certifieras Àven standard kort.

AngÄende enrollment. Det finns en hygglig chans kommande Idemia pilots kommer anvÀnda bÄde (Idex) sleeve och phone enrollment.

”IDEMIA enters patent license agreement for on-card enrollment solutions with IDEX in order to expand its leadership in the field of biometric cards”

https://www.idemia.com/press-release/idemia-enters-patent-license-agreement-card-enrollment-solutions-idex-order-expand-its-leadership-field-biometric-cards-2019-10-03

Gissar att om/nÀr det blir sÄ, dÄ kommer du vÀnda Äsikt och leverera en strid ström av kritik mot home enrollment.

Förövrigt har bÄde Thales och NXP varianter pÄ sleeven. Jag funderar pÄ om de ens behöver pilotas. Kan istÀllet bli aktuellt att dessa medföljer till bankers kunder nÀr de pÄbörjar sina smÄskaliga utrullningar.

Noterar att du Äterigen Àr dÄligt insatt i saker du pÄstÄr. Du har vid flertalet gÄnger fÄtt hÀnvisnigar om hur du ska fÄ ett hum om antalet pilots med Idex. Du har altsÄ trots det inte tagit reda pÄ faktan. Du Àr Àven ute och cyklar om Zwipe. De har varit med i tvÄsiffrigt antal pilots.
SĂ„ nĂ€r du skriver ”sĂ„ vit jag vet” dĂ„ vet jag numera att du antingen medvetet bortser frĂ„n fakta eller faktiskt inte vet utan mest gissar.

Skitforum och anledningen till det Àr uppenbar.

Slettet bruker
27.09.2020 kl 09:31 3670

Tror du oppfatter dette forumet som skitforum fordi du ikke forstÄr norsk!
Poenget med Reserven's innlegg var ikke at terskelen for certifisering er lav, men at den ikke krever involvering av kortutsteder. Derfor har han rett i at vi ikke har sett noe aktivitet fra Visa siden 2018. Det betyr ikke nÞdvendigvis at Visa er uinteressert i BPC kortene, men om de er interessert vises det ikke utad, i motsetning til mobil hvor Visa kjÞrer reklamekampanjer (ogsÄ i enkelte markeder for Ä autentisere POS plastkort transaksjoner pÄ mobilen) og de bruker mye egen R&D pÄ det.

Det er ogsÄ temmelig naivt av deg Ä tro at banker vil rulle ut BPC med hjemme-authentisering med sleeve uten Ä kjÞre trials/piloter fÞrst. De bÞr vite hvor stor del av mÄlgruppen som ikke fÄr det til og sÄ koster support, hvor stor andel som fÄr det til men med dÄrlig resultat og hÞy FRR som gir misfornÞyde kunder. Videre bÞr de sikkert ha storskala prÞving av distribusjonen og aktivering. Problemene som eventuelt dukker opp er ikke nÞdvendigvis av teknisk natur, det kan like gjerne vÊre uklare bruksanvisning, uklart interface for infrastrukturen (antar at BSC mÄ aktiveres i ATM eller POS etter enrol og det er mange aktÞrer og mye komplisert programvare involvert i noe sÄnt).
Slettet bruker
27.09.2020 kl 10:54 3610

Jag förstÄr norska alldeles tillrÀckligt bra. Det Àr dÀrför jag kan konstatera att argumenten Àr pÄ sÄ lÄg nivÄ frÄn en del hÀr inne att forumet Àr ett skitforum.

Okej, jag borde tydligen skrivit noggrannare. Ett scanrio Ă€r att BNP Paribas skickar ut ett antal ”sleeves” nĂ€r de rullar ut de 10000 korten. DĂ€refter invĂ€ntar BNP och Thales feedback frĂ„n anvĂ€ndarna. Man kan kalla det trail inom en lansering. I samma scenario ingĂ„r Ă€ven ”at branch” enroll samt phone enrioll.

MĂžyfrid
27.09.2020 kl 13:05 3524

SelvfÞlgelig er det et skitforum nÄr man gang pÄ gang blir arrestert for vÄset man pakker inn i glanspapir. Innholdet blir ikke bedre.

Her er det reserven og Gi_fan. PĂ„ Twitter er det Gaba. Takk og pris for alle tre.
Sente
27.09.2020 kl 14:22 3487

Det er mange problemer med dette skitforumet, MÞyfrid's innlegg her er et godt eksempel pÄ et av dem.
Gaba er underholdende, twitter hadde vĂŠrt en kjedeligere plass uten han.
Struts
27.09.2020 kl 14:49 3467

Tror du har rett mht den famÞse MÞyfrid - et av Norges minste troll. Men Mr. Viggos innlegg var egentlig ganske interessante Ä lese. Syntes nÄ jeg da. En prehistorisk Struts med hodet sÄnn noenlunde vel begravet i sanden, som jeg er.
Slettet bruker
28.09.2020 kl 15:59 3263

Har vÊer nede og tatt fart nÄ. 2,80 neste stopp!
MĂžyfrid
28.09.2020 kl 16:13 3252

VĂ„s, Sente.

NÄr superhausserne uten bakkekontakt kan ture pÄ uten ett kritisk innlegg av de selvutnenvte seriÞse har de selvutnevnte allerede mistet troverdigeheten.

Og jeg skjÞnner ikke hva som er problemet. Twitter-kongen har lagd x-antall trÄder med hengelÄs. Det er da bare Ä ta disse intellektuelle diskusjonene der?
Ikke en kjeft der som minner godtfolket pÄ verdenslederens historikk.
Fuhrmeister
28.09.2020 kl 16:47 3213

Men er det ikke min kjÊre baisser MÞyfrid fra Napa-trÄdene ? Er det her du holder hus nÄ ? Lenge siden jeg har sett innlegg fra deg der. Vi som holdt stand med en inngang pÄ 3-4kr, kunne le hele veien til banken, nÄ stÄr den i 12kr. HÄper for din skyld du hadde hadde en pott der, til tross for din pessimisme:) Lykke til videre MÞyfrid!
Sente
28.09.2020 kl 17:02 3196

Jeg er litt forvirret av alle merkelappene du slenger rundt deg her, men du mener altsÄ at alle med et snev av seriÞsitet bÞr minne alle pÄ forumet om Idex's historie hver gang noen viser et hint av positivitet til Idex? Og det eneste dette forumet derfor skal brukes til er Ä sette merkelapper pÄ folk og snakke om Idex for 5 til 20 Är siden?
Slettet bruker
28.09.2020 kl 20:17 3096

Det er jo derfor de har fÄtt merkelappene PapegÞye og Hakkespett! Det er flere papirer de har drete seg ut pÄ, kan nevne bÄde Element or en tid tilbake og Hunt!
Hadde gÄtt glipp av 800K skulle jeg hÞrt pÄ papegÞyene. SÄ for meg er de ikke annet en papegÞyer og hakkespetter.
MĂžyfrid
28.09.2020 kl 21:28 3042

Nei, jeg mener de med et snev av seriÞsitet burde arrestere hausserne, pÄ lik linje med all skiten de slenger til de som ikke er ensidig posetiv til dette caset. NÄr det er sagt sÄ klarer du det, men sÄ er du og den eneste seriÞse som jeg tolker er en del av "menigheten".
MĂžyfrid
28.09.2020 kl 21:28 2625

Nei, jeg mener de med et snev av seriÞsitet burde arrestere hausserne, pÄ lik linje med all skiten de slenger til de som ikke er ensidig posetiv til dette caset. NÄr det er sagt sÄ klarer du det, men sÄ er du og den eneste seriÞse som jeg tolker er en del av "menigheten".
Sente
30.09.2020 kl 16:21 2456

Eastcompeace nevnt pÄ side 18:
https://www.idexbiometrics.com/wp-content/uploads/2020/08/OTC-Virtual-Investor-Conf-6-August-2020-web.pdf
Ellers har Idex ikke nevnt dette samarbeidet i en bĂžrsmelding tror jeg.
Slettet bruker
30.09.2020 kl 18:48 2368

NÄr der gjelder selfies postet pÄ IDEXs Twitter konto, er vel David Orme verdenslederen?
Hvor mange sensorer har IDEX solgt per David Orme selfie postet pÄ IDEXs Twitter konto?
Slettet bruker
01.10.2020 kl 15:15 2260

MrViggo, siden du er en hyggelig svenske, og Äpenbart sÊrdeles misfornÞyd med HO forumet, tillater jeg meg Ä gi deg et rÄd:

For en 50-lapp i mÄneden fÄr du et eget domene og webhotell hvor du kan installere en gratis forumsoftwarepakke, f.eks. phpBB.

Da kan du opprette forumet «Viggo's parrot-free IDEX heaven», der leke gud/administrator, og sammen med poki, Mrgjerstad, MrAdde, AnnaLyst, Tombola, vÄr/sommer/hÞst/vinter-jonte, og resten av gjengen, digge IDEX i frie uhemmede fantasier, drÞmmer og store luftslott, med Bill Murray GIFer, samt Taylor Swift og Billie Eilish videoer - helt i fred for papegÞyer.

SkjÞnner ikke hvorfor ingen i IDEX-menigheten for lengst har opprettet sitt eget papegÞye-frie forum. Skorter neppe pÄ hverken tid eller penger, men mer sannsynlig pÄ nÞdvendig teknisk innsikt?

Redigert 01.10.2020 kl 21:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
01.10.2020 kl 16:41 2219

Det skulle bli ett mycket bra forum. Du blir isof inte vÀlkommen skriva mer en gÄng per kvartal. Kan vara lagom dos bÀs av Idex historik samt pÄminnelse om att smartphones har appar. Dock kommer fÀrgglada markeringspennor inte tillÄtas.

(Ber om ursÀkt till övriga hÀr för off topic. Ni kan skylla pÄ Reserven.)
Slettet bruker
01.10.2020 kl 18:28 2161

Et «Viggo's parrot-free IDEX heaven» forum vil i ditt hode helt sikkert vÊre et av universets TOPP-3 forum. Hvis du tror at jeg vil nedlate meg til Ä registrere meg der, er du enda mer innbilsk enn Mr. MAKE AMERICA GREAT AGAIN.

Starter du en trÄd med ticker VPFIH, kan vi ta det videre der.
Redigert 01.10.2020 kl 18:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
01.10.2020 kl 18:46 2140

Vet inte vad VPFIH Àr men gissar det Àr din receptbelagda medicin?
Redigert 01.10.2020 kl 18:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
Alby
01.10.2020 kl 20:36 2087

Det dere to driver med har ingen ting med IDEX Ă„ gjĂžre. Bare uvesentlig krangel Fin dere en. annen kamparena 😡😡
MĂžyfrid
01.10.2020 kl 20:43 2079

Ikke bare er reservens innlegg pÄ kornet, men de er sÊrs underholdene. At han i tillegg fleiper litt med sutre-viggo er jo bare et pluss :-)

Husk, hadde det vĂŠrt aldersgrense her ville ikke Viggo slippet inn :-)
Slettet bruker
01.10.2020 kl 21:17 2045

Her prÞver en utelukkende Ä vÊre snill, hyggelig og hjelpsom, og fÄr sure og nedlatende kommentarer som takk.
Utakk er verdens lĂžnn.
VPFIH = «Viggo's parrot-free IDEX heaven»
Redigert 01.10.2020 kl 21:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
MĂžyfrid
01.10.2020 kl 21:28 2030

😀 😀 😀

Utakk er verdens lĂžnn.
    «
  • 1
  • 2
  • »