APCL - Sierra Leone
Den nye lederen i Sierra Leone høres ut som en meget fornuftig mann, og denne bør absolutt høres, i hvert fall fra ca 9:30 til ca 13:00, da nevnes vi.
Kan vel ikke si jeg misliker sitater som «Very soon they are about to do something in our basin» ?
https://snradio.net/timothy-kabba-talks-on-oil-and-gas-exploration-in-sierra-leone/
Jeg er jo overvekst om at vi kommer til å bore etter olje både i Senegal og Gambia, men alltid greit å minnes på at man har enda flere bein å stå på.
Kan vel ikke si jeg misliker sitater som «Very soon they are about to do something in our basin» ?
https://snradio.net/timothy-kabba-talks-on-oil-and-gas-exploration-in-sierra-leone/
Jeg er jo overvekst om at vi kommer til å bore etter olje både i Senegal og Gambia, men alltid greit å minnes på at man har enda flere bein å stå på.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Meget spennende og ser ut som APCL igjen begynner å røre på seg. "very soon" i Sierra Leone, en snarlig ICSID oppdatering på saken i Gambia eller en løsning i Gambia og/eller Senegal, alt er gode mulige senario. Kursen i APCL er helt utbombet og en liten antydning til en positiv nyhet og APCL er tilbake mellom 1.50-2. En konkret positiv melding og kursen kan løftes med mange kroner, avhengig av meldingens innhold. APCL var over kr 12 i mai i 2017, dit kan en komme igjen på mellom/lang sikt.
Aldara
20.09.2018 kl 10:22
7906
Helt enig med deg Y...
Men den faller fanden så raskt tilbake også!
Bare latterlig synd vi ikke kan se hvem som kjøper! Arghhhhhh!!
Men den faller fanden så raskt tilbake også!
Bare latterlig synd vi ikke kan se hvem som kjøper! Arghhhhhh!!
Solux
20.09.2018 kl 10:28
7798
hehe, folk er super haussere.... Stakkars når dere ser at november kommer og det blir dropp - da ingen partner vil sette verdensrekord i dyptvannsboring med APCL. Lykke til dere!
Les en annen tråd som begrunner at APCL kan være det nye Noreco- caset. Var selv med et lite steg på den ferden.
Warom
20.09.2018 kl 11:57
7517
Solux;
Hva er "verdensrekorden" og hvor dypt skal APCL evnt bore?
Hva er "verdensrekorden" og hvor dypt skal APCL evnt bore?
Nå må noe være på gang! Kommer det en melding snart?
FAR100
20.09.2018 kl 12:48
7267
vet at noen sitter med mye høyere innganger 6-7 kr, så å selge på dette nivå er ikke klokk
FkL
20.09.2018 kl 14:24
7090
Det er nok ikke først og fremst de som selger. Trolig mange med lav inngang som selger seg ut i pluss. Slik jeg ser det så er det bra og det sikrer oss en høyere og mer solid bunn.
thief
20.09.2018 kl 14:47
6952
Er jo ikke lenge til det må skje noe med SL-lisensen,en avgjørelse må tas snart.Så likte,«Very soon they are about to do something in our basin», veldig godt:)!Mulig en partner snart er i boks!Hva vil en avtale i SL bety for apcl?Spørs jo helt på dealen,men at apcl fort kan gå et par kroner er vel ikke farlig å tippe,3kr++!Mange meldinger som kan dukke opp nå,sl/s/Gambia!Kan bli moro!
Fluefiskeren
20.09.2018 kl 15:05
6879
Det kan du trykt si. En måned pluss 10 dager igjen før en «drill or drop» avgjørelse må fatttes. Det er vel tilnærmet umulig når det ikke er meldt noen LOI eller lignende.
Hva med å pårope Force Majeure? Ebola epidemien i 2014-2015 burde være grunn god nok. De allers fleste forlot disse landene på den tiden innen olje og gass. Antakelig er løpet kjørt fordi har inngått ny avtale etter den tid.
Beklager. Skal APCL beholde disse assets må fristen utsettes enda engang. Nå av den nye sjegfen for petroleumsdirektoratet.
Hva med å pårope Force Majeure? Ebola epidemien i 2014-2015 burde være grunn god nok. De allers fleste forlot disse landene på den tiden innen olje og gass. Antakelig er løpet kjørt fordi har inngått ny avtale etter den tid.
Beklager. Skal APCL beholde disse assets må fristen utsettes enda engang. Nå av den nye sjegfen for petroleumsdirektoratet.
fremogtilbake
20.09.2018 kl 15:15
6799
Flue,
det er vanskelig (umulig) å erklære Force Majeure i dag for noe som skjedde for 3 - 4 år siden. "Kanskje" de kunne ha gjort det da, men det hjelper dem neppe i dag.
Samtidig, de har jo fått utsettelser før, det kan det jo hende de gjør igjen. Det kommer vel litt an på interessen fra andre. Om det står folk i kø for å ta over disse lisensene vil de nok enten få en partner på plass før drill/drop fristen, eller så venter de interesserte på å ta den over om APCL ikke klarer å få noe på plass. Er det ikke så mange andre som er interesserte, står det jo SL fritt til å gi APCL en videre forlengelse, det taper de jo egentlig ikke noe på. Det spørs vel også noe om hva SLs planer er med lisensrunden, og hvor stor interessen har vært for disse og andre lisenser.
det er vanskelig (umulig) å erklære Force Majeure i dag for noe som skjedde for 3 - 4 år siden. "Kanskje" de kunne ha gjort det da, men det hjelper dem neppe i dag.
Samtidig, de har jo fått utsettelser før, det kan det jo hende de gjør igjen. Det kommer vel litt an på interessen fra andre. Om det står folk i kø for å ta over disse lisensene vil de nok enten få en partner på plass før drill/drop fristen, eller så venter de interesserte på å ta den over om APCL ikke klarer å få noe på plass. Er det ikke så mange andre som er interesserte, står det jo SL fritt til å gi APCL en videre forlengelse, det taper de jo egentlig ikke noe på. Det spørs vel også noe om hva SLs planer er med lisensrunden, og hvor stor interessen har vært for disse og andre lisenser.
Tror vi etablerer oss over 1.5 i morgen uten melding,...ja med melding 2-3-4-5kr?
Fluefiskeren
20.09.2018 kl 15:38
6674
Frem og tilbake
Du har vel tidligere hevdet det samme som meg, nemlig at tiden er i fed med og renne ut med å få en partner iland innen 1. november. Har du forandret mening ang. dette? Det går bare ikke. Da skulle en LOI allerede vært meldt. DD tar også sin tid. Fastholder at de trenger en ny utsettelse og at man kan håpe på denne nye sjefen for direktoratet medvirker til det.
Du har vel tidligere hevdet det samme som meg, nemlig at tiden er i fed med og renne ut med å få en partner iland innen 1. november. Har du forandret mening ang. dette? Det går bare ikke. Da skulle en LOI allerede vært meldt. DD tar også sin tid. Fastholder at de trenger en ny utsettelse og at man kan håpe på denne nye sjefen for direktoratet medvirker til det.
Tipper vi starter på 2 kroner i morgen, skikkelig artig !
fremogtilbake
20.09.2018 kl 18:41
6313
Flue,
hvem vet om de får på plass en utsettelse/forlengelse? Jeg har heller ikke noe tro på at APCL skal få noe til i SL, og i hvertfall ikke før fristen. Men "mulig" er det jo inntil det er forsent.
Det er jo ikke så vanlig at selskaper informerer om en LoI for en farmout, men jeg ser jo at APCL alltid har gjort det. Forøvrig, har de noen på hånden, kan de saktens få på plass en farmout før fristen, det er ikke så komplisert. Men jeg tror ikke noe på at de rekker det eller har en potensiell partner på plass. Det er ikke normalt at ting kommer på plass den aller siste dagen, og det burde ikke være noen grunn til å vente, om de har noen på plass. Jo lengre man venter, jo større sjanse for at noe går galt, for begge parter.
Når det er sagt, APCL tok jo heller ikke noen drill eller drop beslutning på SOSP når den fristen var i 2016, og de hevder jo fortsatt rettigheter der, så det er vel ikke sikkert de tar den fristen så tungt.
hvem vet om de får på plass en utsettelse/forlengelse? Jeg har heller ikke noe tro på at APCL skal få noe til i SL, og i hvertfall ikke før fristen. Men "mulig" er det jo inntil det er forsent.
Det er jo ikke så vanlig at selskaper informerer om en LoI for en farmout, men jeg ser jo at APCL alltid har gjort det. Forøvrig, har de noen på hånden, kan de saktens få på plass en farmout før fristen, det er ikke så komplisert. Men jeg tror ikke noe på at de rekker det eller har en potensiell partner på plass. Det er ikke normalt at ting kommer på plass den aller siste dagen, og det burde ikke være noen grunn til å vente, om de har noen på plass. Jo lengre man venter, jo større sjanse for at noe går galt, for begge parter.
Når det er sagt, APCL tok jo heller ikke noen drill eller drop beslutning på SOSP når den fristen var i 2016, og de hevder jo fortsatt rettigheter der, så det er vel ikke sikkert de tar den fristen så tungt.
Hadde vært gøy med en melding over helgen - «Very soon they are about to do something in our basin»
FkL
21.09.2018 kl 09:56
5860
Var det ikke 0.8 du sa da... når jeg stakk fingeren i været så fikk jeg ikke det samme.
oivindl
21.09.2018 kl 10:16
5766
Traff godt med denne, Verbatim:
"denne skal ned til 30 øre da de ikke har produksjon og medt sannsynlig blir å miste lisensene. sats heller på ele som har noe å komme med."
Apcl opp 20% siden da, og jammen er ikke ele i minus :-)
"denne skal ned til 30 øre da de ikke har produksjon og medt sannsynlig blir å miste lisensene. sats heller på ele som har noe å komme med."
Apcl opp 20% siden da, og jammen er ikke ele i minus :-)
Dersom APCL skulle ha hatt et lite produksjon, så hadde ikke mcapen vært på 175mill kr. Men nærmere 1mrd kr.
APCL hadde ca 9,4mill usd ved utgangen av H1. og har eierskap på noe som er gull verdt.
Alle vil ta dette fra APCL..
APCL hadde ca 9,4mill usd ved utgangen av H1. og har eierskap på noe som er gull verdt.
Alle vil ta dette fra APCL..
stor kjøper på 1,15, hvorfor gi bort aksjer på kjøpskurs når man ser det er interesse?
Aldara
27.09.2018 kl 10:41
5224
Som jeg har sagt utallige ganger...
Jævla horer som selger seg billig:)
Snart løper alle Norges horer etter!!
Jævla horer som selger seg billig:)
Snart løper alle Norges horer etter!!
Aldara
27.09.2018 kl 11:02
5165
Fa... så kronidioter dere er som selger dere ut på 1,15!
Mangel på iq....Det er helt klart!
Mangel på iq....Det er helt klart!
Raske 8% på traden er ikke hverdagskost.
Aksjen ligger til rette for en svalestup til 80øre.
Så pass på!
Aksjen ligger til rette for en svalestup til 80øre.
Så pass på!
Det er så deilig å lukte frykten til folk som har tradet til seg noen hundrelapper og nå er de livredde for videre oppgang. 8% er bra det hango, men ikke når du har kjøpt for et par tusen kroner...
ikke vanskelig å få tak I aksjer, de lempes ut på kjøpskurs med det samme kjøperne tar en pause
vestavind, skal man ha volumer av betydning så er det vanskelig. For konfirmantene her inne er det stort å få kjøpe 10-20K aksjer og det lar seg gjøre, heldigvis for de.
Aldara
27.09.2018 kl 11:34
5362
En storfisk klippet til og tok alt opp til 1,20.
Deretter springer de billige horene frem og horer kursen ned...
Hvorpå storfisken venter...og venter...og klipper til igjen.!
Montro de små billige horene løper etter kursen når vi beveger oss over 1,30..?
Deretter springer de billige horene frem og horer kursen ned...
Hvorpå storfisken venter...og venter...og klipper til igjen.!
Montro de små billige horene løper etter kursen når vi beveger oss over 1,30..?
Du har nok rett i at dette var en storfisk, da volumet var på 1,6 mill aksjer. For øvrig er det fornuftig av den storfisken å forsøke å selge ned på lavt volum slik at vedkommende kan akkumulere flere aksjer fra de såkalte "horene". For en ordbruk tho, haha.
Plukket fint 100k i går og 20k i dag morges. Dumpet alt på rundt 1,2.
APCL er en lavt volum aksje, som man ikke skal bruke for mye penger til å trade. Siden likviditetsrisken er meget høyt.
Kjønner ikke at folk går hodeløs inn i dette papiret, når risken ikke ligger på oversiden.
APCL er en lavt volum aksje, som man ikke skal bruke for mye penger til å trade. Siden likviditetsrisken er meget høyt.
Kjønner ikke at folk går hodeløs inn i dette papiret, når risken ikke ligger på oversiden.
APCL er definitivt et spennende case. Men jeg har noen spørsmål om selskapet og fremtidig drillinger som jeg håper noen her inne kan svare på eller henvise til tidligere poster jeg kan lese.
- Hvor mye dollars bruker selskapet i året av egenkapital og hva er estimert tid før kassa er tom?
- Hvor aktuelt er det å drille på 3000- 3800 meters dyp utenfor SL, har dette skjedd før og hvilke teknologi ble brukt og hva var kostnaden da?
- Hvor mye dollars bruker selskapet i året av egenkapital og hva er estimert tid før kassa er tom?
- Hvor aktuelt er det å drille på 3000- 3800 meters dyp utenfor SL, har dette skjedd før og hvilke teknologi ble brukt og hva var kostnaden da?
tuja
27.09.2018 kl 15:11
5035
Her svinger det.
merkelig handel, her rømmes det ut hals over hode
Solux
27.09.2018 kl 15:20
5010
Niky,
Nettopp dette folk her ikke skjønner. APCL på sette verdensrekord i ultra dypt vann for å prøve seg på en risikobrønn - og de har deadline i november.
De har enda ikke partner eller en LOA... Så 1-1 = 0
Nettopp dette folk her ikke skjønner. APCL på sette verdensrekord i ultra dypt vann for å prøve seg på en risikobrønn - og de har deadline i november.
De har enda ikke partner eller en LOA... Så 1-1 = 0
FAR100
27.09.2018 kl 15:22
5004
nyheter på vei
-
«
- 1