Fremførbart underskudd på 413kr/aksje!

tiger11
NOR 01.10.2020 kl 09:03 1326

Noreco ligger i år an til en EBITDA på 3,4 Mrd kr som er 139kr aksjen

Selskapet har et fremførbart underskudd på dansk sokkel til en verdi på 10,2 mrd kr som er 413kr aksjen

Selskapet ligger per nå på plan og på budsjett på utbyggingen av Tyra som vil øke dagsproduksjon fra ~30mboepd til ~50mboepd fra 2022

Allikevel så handles aksjen fremdeles rundt 140kr aksjen og det omsettes omtrent ingen aksjer. I snitt rundt 5000 aksjer om dagen av totalt 24 millioner.

Til slutt må vel matematikken vinne her?
Sopranosinvest
02.10.2020 kl 13:39 1237

Tiger´n; NOR aksjen er ikke å bli klok av.
Jeg også er av samme oppfatning som du har nevnt over her, men ser ikke ut som andre mener det.
Siddisen
02.10.2020 kl 14:36 1204

Jeg sitter dypt i denne selv, og undrer meg over det samme. Her er mine tanker om hva som kan bidra til å holde prisen nede:
Er det alle milliardene Noreco har i lån som virker skremmende? Med tanke på hedging av pris og inntekter, har Noreco god kontroll på denne gjelden.
Det at vi er låst for utbytte frem til en gang i 2022 (tror jeg det var), tror jeg virker avskrekkende, selv om det bare bygger og trygger Noreco videre.
Samt koronausikkerheter rundt Tyra-prosjektet? Det at vi har nådd milepælene så langt, virker veldig lovende, og ettersom det ikke er flagget noe forsinkelser enda, tror jeg ikke koronapåvirkningen vil utgjør en SÅ stor risiko.

Videre mener jeg å ha lest på forument at noen argumentere om at det vil være negativt for kursen om Noreco kjøper seg inn i nye felt. Noreco har kommunisert ganske klart at de har mye cash og har fortsatt en del å gå på før de har makset lånerammene, så et mulig oppkjøp (i UK pga skattefordeler?) innen 2021 vil ikke komme som en stor overraskelse. Et oppkjøp vil vel bare gjøres fordi det gir verdiøkning for Noreco og derav aksjonærene, men vil det ha en kortsiktig negativ effekt på kursen, med tanke på finansiering?