Pareto veldig stor tro på GSF

Slettet bruker
GSF 01.10.2020 kl 16:10 2736

Pest og kolera er priset inn. Aksjen er på listen over 10 utvalgte selskaper i Pareto. Flere påpeker at aksjen har fått for mye juling. 100 mill i tap er et beløp som er lite og håndterlig i det store bilde og representerer ikke mye pr aksje. Skottland har aldri vært bra for selskapet og de er nå snart ute og satser tungt på prosjekter de har mer tro på(ref selskapet selv). Tilstedeværelse i USA/Canada er smart og større kapasitet på New Foundland vil være bra for et stigende Nord - Amerikansk marked.

Selskapet har allid gjort det sterkt etter at de i perioder har gjort det noe svakere enn normalt. De kommer alltid tilbake med bedre tall. Aksjen bør nå starte prisingen på basis av et sterkt 21/22 marked. Løp og kjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
milk
01.10.2020 kl 20:23 2610

"Selskapet har alltid gjort det sterkt etter at de i perioder har gjort det noe svakere en normalt" Hvor i all verden finner du dokumentasjon på dette? GSF har vert generelt svak hele veien.... Dårlig styring og feilsatsing har preget selskapet frem til nå!
polakk
01.10.2020 kl 20:57 2581

Det er greit å være negativ til en aksje/selskap men har ikke hørt mye konkret fra deg .
Såg litt på kostnadene for kg produsert laks på den norske delen av Grieg. Kan ikke se at Grieg ligger markant over mange av sine konkurrenter på børsen. Dersom selskapet hadde vært preget av dårlig styring og feilsatsing så hadde det ikke kommet ditt det er nå. Dei fleste firmaer som drev med oppdrett for 25 år siden eksisterer ikke idag, så noe bra må jo dei ha gjort !! For å klare å komme opp på et nivå der du avler opp nesten 100 000 tonn med laks per må du faktisk ha gjort veldig mye rett!
At dei nå stenger ned i Skottland viser for meg at der nettopp er styring i selskapet, det er viktig å kvitte seg med daukjøtt.
Det er selvfølgelig alltid mulig å gjøre det bedre og jeg er ikke i tvil om at dette også gjelder for Grieg, men at alt er negativ tror jeg ikke
milk
01.10.2020 kl 21:21 2560

Det er stor forskjell på å være negativ eller realistisk ...... Når folk ikke ser lenger en sin egen nesetipp og pengepung, da er utgangspunktet for en saklig diskusjon helt fraværende... Takk for meg ,å lykke til :-)
Bennyfyfasan
02.10.2020 kl 09:29 2371

Jo, men du bommer på en viktig faktor. Selv om GSF skulle gå opp til 110kr er de fortsatt mye lavere priset pr prod kg enn feks salmar. Vi er alle enige om at GSF har en lang vei å gå, men de og mowi er for tiden ekstremt lavt priset. Dette VIL endre seg....men det vil være en avstand opp til Salmar i forhold til prisingen...men det er irrelevant så lenge avstanden mellom inngang og realisering er der.
Slettet bruker
02.10.2020 kl 09:44 2341

Vi har vært med Grieg siden den gang de lå på en aksjekurs på 20 tallet og var en liten aktør, senere har vi vært ute og inne i aksjen. Så det er nok riktig at de kommer tilbake etter at de har hatt problemer, de er flinke til å snu seg rundt og se på problemene og gjøre noe med de. Den gang var Shetland det store problemet og nå Skottland som er historie...........

Kortsiktig: Prisen på fisk stiger og NOK går nedover. Markedet bedres litt? Hvem vet? Mens Chile har problemer med eksporten. Høres dette ut som veldig negativt, samt at prisen på aksjen er på det laveste i denne perioden.........så her hadde jeg løpt og kjøpt slik som FERD har gjort.
Slettet bruker
02.10.2020 kl 10:32 2291

Spotpris i uken noe ned til 42 kr kg. Fwd priser er stabile for 4 kv som er 64/65 kr kg. Fwd 2021 er fortsatt 59 kr kg.
Bennyfyfasan
02.10.2020 kl 10:56 2271

for neste uken er lakseprisen ned
Pacino
08.10.2020 kl 09:38 1809

Hvilken nyheter er det som sender Grieg opp 3% i dag, ..er den oppgradert, noen som vet?
Slettet bruker
08.10.2020 kl 09:44 1787

ler meg skakk mange som ble lurt til å selge laksen på billigsalg :D

feita laks nu og kontoen blir feita :D
Slettet bruker
08.10.2020 kl 10:35 1732

Aksjen ligger veldig lavt i forhold til andre lakseaksjer. ikke ens negative nyheter fikk den nedover. Denne skal nok korrigere opp. Gode nyheter nå så vil den få momentum :)
mber
08.10.2020 kl 14:05 1605

Kan fort komme et flush ned, da den har gått mye nå. Tror folk blir noe skuffet over Q3, da de taper penger. Men den som lever får sjå
Pacino
08.10.2020 kl 14:18 1571

"Den har gått mye nå" ..hva i all verden er du snakker om da?
Siden 17 August er Grieg ned hele 18,54%

https://investor.dn.no/#!/Aksje/S163/GSF/GriegSeafood