Fredly , supersmart.

Hartepool
HUNT 09.10.2020 kl 14:46 22408

Fredly skjønner at caset sprakk, corona og alt med seg.
Han selger, slakter og deler ut.
Dersom alle redere hadde vært like smarte og ikke tviholdt på businessen hadde se kanskje overlevd.
Net asset value 4,7.
Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
JahMason
13.10.2020 kl 20:45 5182

Mulig folk er mer interessert i å kaste pengene sine inn i ESG selskaper som ikke tjener penger og blir evige emisjonsmaskiner.

Litt rart at kursen i Hunter ikke ligger høyere grunnet ryktene om salg. Det er hvertfall ikke noe rykte at Hunter er åpen for å selge skip. Enten det er 2 eller 7 så er det fakta at selskapet ønsker å realisere verdier.

Plutselig overrasker Fredly med salg av 4 skip - hvem vet. Spillet er definitivt i gang !
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
mimer
13.10.2020 kl 22:08 4974

He he, ja det er godt mulig. Tror det blir å øke her...
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2020 kl 22:23 4891

ADSC har solgt Serenade for USDm 25,5. Ifølge ADSC er gjelden på Serenade USDm 10.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/10/13/7576395/vi-klarer-oss-med-null-skip
Dvs det er USDm 15,5 (NOK 143 220 000) igjen til deling på aksjonærene = NOK 6,12 per aksje.

Ditto for det siste skipet, Page, gir NAV = 12,24 - mens aksjen omsettes for 18,80 = NOK 6,56 (54%) over NAV = galskap.
Å være langsiktig i ADSC er å be om å tape penger. Det skrev jeg på en ADSC tråd da kursen var over 30.

Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
13.10.2020 kl 22:56 4762

Hva gjør at du kommer med oppdiktede påstander? 2 skip er solgt for tilsammen 51M USD, vi som er aksjonærer i ADSC har troen på at "PAGE" blir solgt for det samme 25.5, Ergo blir regnestykket summert 26.14 ish pr aksje + kontanter. Hva røyker du i kveld? Verdien i ADSC kan du ikke regne deg frem til har du bekreftet med ditt innlegg her.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
tuja
13.10.2020 kl 23:01 4735

Sånn er det når noen vet "nada", og bare slenger ut piss.

"Assuming the final vessel sells for a similar price as the two other units, we calculate a net asset value (NAV) of NOK 25 per share, versus last close of NOK 16.70," Fearnley said on Tuesday morning.

"Should the vessel be scrapped at prevailing scrap prices ($350 per ldt) or circa $15m, we calculate a NAV of NOK 21 per share."

Og da er det ikke hensyntatt utbytte for kv3, som gjerne vil tilføre ett par kroner ekstra oppå de 25.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
awkward
13.10.2020 kl 23:19 4634

Du er jo ellers alltid på ballen, Reserven. Men her bommer du totalt.
Du kan gjøre denne øvelsen per skip - men må da gå ut ifra det faktum at de ikke har utbetalt oppgjøret for det første skipet.

Du kan godt benytte 15,5 mUSD per skip, eller gode 6 nok per aksjer.
Men du må altså gange med tre her.
I tillegg hadde de rundt 18mUSD på bok ved inngangen til Q3 om jeg ikke husker feil.
Videre har de seilt inn et par mUSD i tredje kvartal.

Edit: Da er man fort på 26 nok
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 07:48 4323

Haha, vet ikke hva jeg skal svare på det her😂🤣 Foreldrene dine kan umulig vare stolte av deg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 13:05 3942

https://splash247.com/adnoc-enters-vlcc-sector-with-acquisition-of-hunter-pair/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

UAE-basert Adnoc Logistics and Services, rederienheten til Abu Dhabi National Oil Company, har anskaffet to VLCCer fra den norske eieren Hunter Group, som markerer oppføringen i VLCC-tankskipsegmentet.

VLCC-paret Hunter Laga og Hunter Saga for $ 84 millioner hver

Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Cutter
15.10.2020 kl 15:40 3776

Veldig spesielt at så mange medier og meglere melder at salg er gjennomført mens selskapet står på sitt. Intet å melde. Imorgen er det ei uke siden det startet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 16:11 3711

Dealen megles av Clarksons om dere trenger mer opplysninger.....! Snakket med noen andre redere i dag, ingen ville solgt under $90M
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 16:20 3667

Så du tror prisen blir høyere?
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 17:17 3527

Nei, jeg tror ikke den blir høyere. Men jeg tror det er en unødvendig drittdeal som ikke vil løfte kursen mye. Selv om det feks deles ut 1 krone i utbytte, går jo kursen ned 1 krone -ex utbytte. NAV trenger vi ikke tenke på. Stort sett alle shippingselskaper handles godt under NAV. Her er en uttalelse fra BW LPG vedr. prising av shippingselskaper:

//
BW LPG's chief executive Anders Onarheim said his Oslo-traded company would stay public.
"I think in shipping there are too many people focused on their NAV," he said.
He said companies needed to talk up the returns that investors can have.
//

Hunter ledelsen bør komme mer aktivt på banen og fortelle om verdien av å sitte som Huntereier. Nå er det litt mye if's & but's som ikke gavner noen. AF er en Tåkefyrste!
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
ks1977
15.10.2020 kl 18:07 3410

I teorien så skal jo kursen gå ned like mye som utbyttet, og dersom Mr Market forventer fortsatt fallende asset values så kan det også bli tilfellet, men samtidig så vil jo et salg (med tilhørende) utbytte gi sterke signaler til markedet og da er spørsmålet om HUNT bør handles til samme P/NAV-rabatt som nå. Spesielt dersom kursen ikke går noe opp frem mot evt utbytte.

Ellers så bør jo størrelse på evt utbytte ha noe å si. Bruker 1NOK som utbyttebeløp (som "foreslått" fra Pareto) bare for å illustrere;
Nå; Kurs ca 3,3 og NAV 4,7 gir P/NAV på 0,70
Etter; Utbytte 1, kurs 2,3 og NAV 3,7 gir P/NAV på 0,62
Dersom P/NAV på 0,70 er fair så bør da kursen bare synke til 2,6

Klart; dersom Mr Market tror at det ikke blir noen flere salg, og at asset prices vil falle mye fremover, så kan kursen synke like mye som utbyttet (eller mer), men bør ikke det motsatte skje siden HUNT nok en gang viser at de er opportunistiske og at det kanskje blir flere salg og flere utbytter? (ikke at HUNT bør handles nær NAV før evt alle skip er solgt, men dersom Mr Market tror at HUNT er i ferd med å likvideres så bør vel ikke P/NAV gå vesentlig ned ifht i dag - spesielt ikke siden kursen ikke har gått noe opp enda)
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 18:26 3357

Det blir i alle fall ikke høyere aksjekurs uten salg, i dette drittmarkedet som vil vedvare en stund.
At selskaper trades langt under Nav er ikke noe nytt, Frontline er vel unntaket som enda svakt under.

Så hvorfor ikke realisere riktige verdier i stedet for å ha verdier i markedet som ligger brakk i årevis.
Slike asset play, nybygg selskaper har en tendens til å være gørr kjedelige og totalt uten interesse for investorer,

Når disse 2 skip er solgt, mer gjeld betalt ned vil siste rest skip være langt mer attraktivt for oppkjøp, via event. en bolk.
Få resten av skipene inn i et annet stort tank selskap, mota aksjer i dette tank selskap, eller selg alle skipene bit for bit å start med noe nytt.

Et slikt ilikvid miniputt selskap har ikke livets rett, det trigger i alle fall ikke investorene


Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Fillidor
15.10.2020 kl 18:37 3317

Dette skrives dagens e24:
"Tankrederiet Hunter Group, med sine syv skip i flåten på ulike kontrakter, har blitt en aksjefavoritt for mange småsparere.

Selskapet har blitt omtalt som et veddemål på innkjøp av skip med såkalte scrubbere, i forbindelse med nye miljøregler. Storeier Arne Fredly sikret seg kontrollen over det tidligere oljeselskapet etter en heftig maktkamp med Ståle Kyllingstad i 2018.

Milliardæren har i et intervju med Finansavisen gjort det klart at hovedformålet er «å maksimere aksjonærverdiene» – blant annet gjennom et oppkjøp av selskapet eller å selge skip.

Investeringsøkonom Mads Johannesen i Nordnet følger selskapene på Oslo Børs tett.

Nordnet
Nordnets investeringsøkonom Mads Johanessen har selv skaffet seg noen Hunter-aksjer og sitter dermed som aksjonær i selskapet.

– Arne Fredly har selv sagt at han ikke vil drive med dette på lengre sikt, men at man er tilbøyelig for å selge skipene eller bli kjøpt, sier Johannesen.

I de siste dagene har det gått rykter rundt salg av to VLCC-er (veldig store tankskip) i bransjeavisen TradeWinds. Aksjen spratt opp i kjølvannet av ryktene.

Mads Johannessen i Nordnet peker på at en prosess kan være i gang. Selskapet har ikke oppdatert markedet om ryktene som nå pågår.

Investeringsøkonomen nevner John Fredriksens tankrederi Frontline som en mulig kjøper. Det samme gjelder storfisken Euronav. Også saudiarabere kan være interessert, ifølge Johannessen.

Meglerhuset Pareto Securities har tidligere omtalt selskapet som en «åpenbar» oppkjøpskandidat"

Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 18:49 3277



Skulle flere rederier finne på å selge tonnasje fremover blir det ikke bare lett å bli kvitt tonnasjen, fint at Hunt er raske på labben.

Tipper AF har bedre kontroll på dette en missfornøyde bedrevitere som har sittet å ventet på urealistisk eventyr avkastning, det skjer ikke i shipping.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 19:26 3183

Natten er alltid på sitt kaldeste like før soloppgang, og kanskje vi nærmer oss en aldri så liten lysning.. Viruset har jo vært med på å forkludre opprinnelige planer for AF, men jeg har fortsatt troen på at AF & Co klarer å snu dette til et vinnerlodd. Salg av skip gir AF flere sterke verktøy som kan nyttes enkeltvis eller i kombinasjon med de andre (utbytte, tilbakekjøp, nedbetaling av gjeld + at vi sitter igjen med de nyeste og mest attraktive tankskipene i flåten), og dersom Hunt står igjen med 5 skip i 2021, så er det mye penger å hente frem til 2024, hvor det fra 2022-2024 er spådd perioder med knallmarked for tank. Det kan bety fine utbytter i flere år og et solid sluttvederlag den dagen alle skipene er solgt. Dette er selvsagt kun ønsketenkning fra min side per i dag, og så blir det spennende å se hva AF og virkeligheten har å by på i dagene som kommer. Dog, ingen grunn til å miste motet, soloppgangen kommer til slutt!
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Fillidor
15.10.2020 kl 19:48 3120

Problemet med smånervøse småsparere er at de aldri skulle vært i shipping. Det er en tålmodighetsprøve og man må ha is i magen. Selvsagt tar det tid å bygge ett slikt case og kan ikke forvente penger over natta, da hadde alle gjort det.
Synes det er smart av Fredly å holde kortene til brystet før noe er konkret. Synsing og spådommer fins det nok av ellers. De som syns det er frustrerende bør finne seg en annen aksje.

At kursen har ligget i brakk over lang tid gir oss mer tid til å laste. Til syvende og sist blir det ett veddemål med vinn/forsvinn men etter alle solmerker blir dette vinn.
Waiting game er en egen kunst.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 21:01 2943

Hvor fant du dette som Mads Johannessen skriver? Link

Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 21:14 2888

https://e24.no/boers-og-finans/i/jBdgWq/dette-er-hoestens-heteste-oppkjoepskandidater

Du må kanskje ha abonnement for å åpne link som omtaler hete oppkjøpskandidater, men Fillidor har kopiert inn aktuell tekst for Hunt i sitt innlegg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
16.10.2020 kl 09:07 2411

Covid 19 forkludret jo et vantett case, helt utrolig uflaks Noen solgte seg jo ut på kr 6 og fikk 100% avkastning. Båtene ble vel kjøpt til ca 84, så dette salget gir kun opptjent cash i gevinst. Jeg stiller meg fortsatt tvilende til dette,men vi får se.
Redigert 20.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare