Salg av Serenade til 25.5M USD
Levering av skipet skal skje iløpet av oktober. Iløpet av 2 måneder er altså 2 av 3 skip solgt for 51M USD. Alt er tilsalgs for rett pris. Med dette salget blir det nok et hyggelig utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
tuja
14.10.2020 kl 11:42
5625
Tenker innsidere har bedre kontroll kontra Hannis. Bruker ikke 1,9mill kr bare for syns skyld. Det er nok med tanke på god avkastning. Og selges PAGE, og alt deles ut, er det no risk, big reward. Kjøper 18kr for verdien av 27kr. Det er i mine øyne en meget god reward.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
14.10.2020 kl 11:43
5665
Målet er en ting, men han sier fremdeles at nav er 26nok. https://twitter.com/JHannisdahl/status/1315923318013337600
To forskjellige regnestykker. Målet er resultatet av når kroner er på vei ut av selskapet. Vil anta at kursmålet er for høyt.
To forskjellige regnestykker. Målet er resultatet av når kroner er på vei ut av selskapet. Vil anta at kursmålet er for høyt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
tuja
14.10.2020 kl 11:45
5691
$ADSCME (#BUY/N20) is divesting another #VLCC, leaving just one vessel in its fleet. ADS Serenade is fetching $25.5m (similar to our $25.2m valuation), same as sister Stratus in Sept. We have a NAV at NOK 26/sh. Share is +10% today
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
14.10.2020 kl 11:52
5656
Jeg sitter ihverfall til Page er solgt. Får de samme pris også for den, blir avkastningen ca 30%. Bedre enn bankrente!
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
omac
14.10.2020 kl 11:55
5661
Nettopp, styreleder kaster ikke vekk egne penger og lurer på hva Cleaves skulle mene om å kjøpe på 19ish kroner
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Struts
14.10.2020 kl 12:00
5656
Nettopp det han sier (dagens avis) til FA: "Vi bryr oss fint lite om hva analytikere mener om markedet. De har tatt feil før og for oss er det bare prisen på skipene som teller." Sitat slutt
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
tuja
14.10.2020 kl 12:06
5637
Exactly. Spot on. :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.10.2020 kl 12:08
5650
Rederier prises til NAV på 0.5-0.6 av verdien på skipene. Verdien kommer frem når skipene selges. Det er ADSC et godt bevis på.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Grylls
14.10.2020 kl 12:17
5660
He he, kursmålet er med NAV 26kr og med den informasjonen som foreligger før publisering; salg av to skip til $25,5m hver og verdi $25m på det siste. Foreslår at du leser rapporten før du skal arrestere meg på noe.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Bluewave
14.10.2020 kl 16:06
5500
Har noen regnet på NAV per aksje ved salg av Page på andre nivåer enn MUSD 25,5?
For eksempel 22, 23, 24 mill...
For eksempel 22, 23, 24 mill...
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Grylls
14.10.2020 kl 16:32
5534
Hver $1m tilsvarer nesten 40 øre per aksje med 9,20 i kurs.
Hvis $25,5m gir NAV 27 så blir det:
24 - NAV 26,4
23 - NAV 26
22 - NAV 25,6
Hvis $25,5m gir NAV 27 så blir det:
24 - NAV 26,4
23 - NAV 26
22 - NAV 25,6
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
MorganKane
14.10.2020 kl 18:56
5382
Denne endringen her er helt horribel og viser hvorfor folk har null respekt for analytikere. Når han hadde pris på 17 var det fordi selskapet hadde fair value på 60% av NAV. Han opppgraderte til 20 da selskspet cashet inn 100 % av NAV for Stratus. Ny prising var altså cash + 60% av NAV på gjenværende to båter. Ved samme logikk burde kursmålet nå ha økt til 23 kr. Men altså, når selskapet casher inn 100 % av NAV for den andre båten ødelegger det for kursmålet. Selv om forrige kursmålet kun antok at man fikk igjen 60%????? Helt latterlig. Hvor er logikken? Trist fordi jeg egentlig har sansen for junior...
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Grylls
14.10.2020 kl 23:47
5196
Det ironiske er at han verdivurderte flåten til $25,2m per skip før salg av 2 x $25,5m. Nå er ikke tiden på ADSCs side her når det kommer til salg av siste skip, men allikevel...
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
15.10.2020 kl 07:33
5071
Hvordan han kommer til kursmålet 19 med nav26 vet vi ikke fordi dette er ikke publisert.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Mdg1
15.10.2020 kl 08:53
4953
Nå selges vel snart Page også til 25,5m$, så betales alt som utbytte. Om Page selges tror jeg uansett de vil sette en strek for denne runden og betale resterende kapital som utbytte. Deretter vil de evt hente ny kapital og starte på nytt med et par nyere båter om de har tro på fremtiden i tank. De vil i alle fall ikke holde aksjonærene på vent om de ikke har noen båter i drift
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
awkward
15.10.2020 kl 10:16
4869
Her er du spot on.
Forhåpentligvis ser flere folk nå at kredibiliteten der i gården er mildt sagt suspekt.
Hannisdahl er ekspert i vikarierende argumentasjon, og mister troverdighet ved enhver ny oppdatering for tiden.
Forhåpentligvis ser flere folk nå at kredibiliteten der i gården er mildt sagt suspekt.
Hannisdahl er ekspert i vikarierende argumentasjon, og mister troverdighet ved enhver ny oppdatering for tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Struts
15.10.2020 kl 10:25
4849
Hannibal Lecterdahl (som jeg kaller ham) er like troverdig som en politiker. Uavhengig av det, rapporteres det om salg av M/T =VOYAGER I= 300,000/03 Samsung for høyt på 25-tallet til USD 26 mill basis levering DUE januar-2021. Som "vanlig" til UAE-baserte interesser.
Ser forøvrig at =SERENADE= ligger utenfor Spore i Pasir Gudang (Malaysia), og har ligget der siden 8/10, og forut før det i Spore siden 29/9. Med overlevering innen slutten av inneværende måned blir det (naturlig nok) ingen flere reiser før overtagelse. Med siste ukers fraktmarked har det vel ikke så voldsomt mye å si for bunnlinjen heller.
Ser forøvrig at =SERENADE= ligger utenfor Spore i Pasir Gudang (Malaysia), og har ligget der siden 8/10, og forut før det i Spore siden 29/9. Med overlevering innen slutten av inneværende måned blir det (naturlig nok) ingen flere reiser før overtagelse. Med siste ukers fraktmarked har det vel ikke så voldsomt mye å si for bunnlinjen heller.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
ks1977
15.10.2020 kl 10:27
4869
Uten å ha lest hans siste rapport så vil jeg tro at han forutsetter at ADS går til innkjøp av nytt skip, og at han derfor gir en rabatt på P/NAV for det nye skipet. Tidligere har han i hvert fall hatt videre drift som en forutsetning.
Dersom man legger til grunn at ADS nå avvikles så er det åpenbart at hans TP er for lav.
Dersom man legger til grunn at ADS nå avvikles så er det åpenbart at hans TP er for lav.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
tuja
15.10.2020 kl 10:29
4911
Har akkurat samme tanke. Selskapet lever selv om de selger alt innen tank. Så kan de restarte prosessen når neste oppgangssyklus nærmer seg.
:)
:)
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
mundus
15.10.2020 kl 10:40
4889
Vil friske opp hva Larsen uttalte for ikke lenge siden:
I forrige uke fullførte ADS Crude Carriers salget av den 2002-bygde VLCC-en «ADS Stratus» til en ikke-navngitt aktør for 25,5 millioner dollar - eller cirka 242 millioner kroner.
«Vi selger fordi vi er fornøyd med prisen. Samlet sett har det vært en veldig god investering for selskapet og med den prisen vi får nå, blir det en veldig god forretning for aksjonærene», sa styreleder Bjørn Tore Larsen til Finansavisen da salgsavtalen ble inngått tidligere i september.
«Strategien vår er at all fri cashflow skal til aksjonærene, så vi har ingen andre planer med pengene», sa Larsen.
Etter nedbetaling av skipets gjeld på cirka 10 millioner dollar, gjenstår det rundt 15,5 millioner dollar som potensielt kan dryppe på aksjonærene. Det tilsvarer 141,2 millioner kroner eller 6 kroner pr. aksje - vel 40 prosent av onsdagens sluttkurs.
De siste seks kvartalene har rederiet utbetalt totalt 14,75 millioner dollar i utbytter.
I forrige uke fullførte ADS Crude Carriers salget av den 2002-bygde VLCC-en «ADS Stratus» til en ikke-navngitt aktør for 25,5 millioner dollar - eller cirka 242 millioner kroner.
«Vi selger fordi vi er fornøyd med prisen. Samlet sett har det vært en veldig god investering for selskapet og med den prisen vi får nå, blir det en veldig god forretning for aksjonærene», sa styreleder Bjørn Tore Larsen til Finansavisen da salgsavtalen ble inngått tidligere i september.
«Strategien vår er at all fri cashflow skal til aksjonærene, så vi har ingen andre planer med pengene», sa Larsen.
Etter nedbetaling av skipets gjeld på cirka 10 millioner dollar, gjenstår det rundt 15,5 millioner dollar som potensielt kan dryppe på aksjonærene. Det tilsvarer 141,2 millioner kroner eller 6 kroner pr. aksje - vel 40 prosent av onsdagens sluttkurs.
De siste seks kvartalene har rederiet utbetalt totalt 14,75 millioner dollar i utbytter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Grylls
15.10.2020 kl 10:48
4874
Spot on.
Men at folk kan være helt sikre på at alt vil utbetales i form av utbytte synes jeg er litt rart. De må da holde igjen noe i selskapet?
Men at folk kan være helt sikre på at alt vil utbetales i form av utbytte synes jeg er litt rart. De må da holde igjen noe i selskapet?
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
15.10.2020 kl 11:20
4909
Ja. Nå er det ikke bare kommunisert en gang fra selskapet at "alt" skal tilbake til aksjonærene, men både 2, 3 og 4 ganger via ulike kanaler. Tar forgitt dette caset så skal alt tilbake til aksjonærene, selskapet beholder de og en restart hvor de henter ny kapital til en ny runde. Dette ads-caset med 3 båter skal lukkes, og det er dette som er kommunisert.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Struts
15.10.2020 kl 11:26
4885
Enig, og ledelsen ga Hannibal (mfl) som sitert over et spark der solen sjelden skinner: "Vi bryr oss fint lite om hva analytikere mener om markedet. De har tatt feil før og for oss er det bare prisen på skipene som teller." Sitat slutt. Syntes Bjørn Tore Larsens sitat blir bare bedre og bedre. Og hans (og styrets) kjøp av 100' nye aksjer 13/10 var nok (som vanlig) ganske overveid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Det var det jeg også mente er det beste for aksjonærene. Hvis dem gjør dette så er jeg med på runde nr 2 neste gang.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
tuja
15.10.2020 kl 12:03
4820
Det er det nok flere som vil. Ett mere aksjonærvennlig selskap skal man lete lenge etter.
:)
:)
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
mundus
15.10.2020 kl 12:23
4783
Ser frem til 18 november da Q3 blir annonsert.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Grylls
15.10.2020 kl 12:43
4765
"Som alltid ønsker vi å betale et så høyt utbytte som mulig, begrenset av regnskapsregler og hva styret mener er forsvarlig. Vi har en gjeld på i underkant av 10 millioner dollar på skipet."
"Vi trenger ikke flere skip og vi klarer oss med null skip også vi. Planene er fortsatt å drive ADS Page videre, men blir vi tilbudt en god pris også for dette skipet, så selger vi, sier Larsen."
"På kort sikt har vi ingen planer om å kjøpe skip. Vi bryr oss fint lite om hva analytikerne mener om markedet. De har tatt feil før og for oss er det bare prisen på skipene som teller."
"Vi trenger ikke flere skip og vi klarer oss med null skip også vi. Planene er fortsatt å drive ADS Page videre, men blir vi tilbudt en god pris også for dette skipet, så selger vi, sier Larsen."
"På kort sikt har vi ingen planer om å kjøpe skip. Vi bryr oss fint lite om hva analytikerne mener om markedet. De har tatt feil før og for oss er det bare prisen på skipene som teller."
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
NOELLE
16.10.2020 kl 08:38
4467
Ratene på vei opp nå. Ser ut som det kan bli høvelige rater utover vinteren. Får se hva det blir ADS Page på 30.000 USD + rater , eller salg :)
https://www.tradewindsnews.com/tankers/bullish-vlcc-owners-eye-key-november-loadings-after-rate-rise/2-1-893801
https://www.tradewindsnews.com/tankers/bullish-vlcc-owners-eye-key-november-loadings-after-rate-rise/2-1-893801
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
investorAR
16.10.2020 kl 10:25
4348
overrasket over at ikke flere er på kjøperen her. Utrolig spennende tid fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
tuja
16.10.2020 kl 10:35
4329
Kommer vel løpende når det nærmer seg kv.rapport. Og hvem vet. Før den tid kan det komme salgsmelding på ADS Page. Så at vi går inn i en spennende tid er det ikke tvil om. Kan bli tidenes utbetaling til aksjonærene de 2 nærmeste kvartal. Og skulle Page bli driftet, håper jeg at ratene stiger inn mot vintersesongen. Kan bli vinn-vinn uansett.
:)
:)
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.10.2020 kl 10:39
4314
Er overrasket over at ikke flere kjøper her etter salgene og innsidekjøpene. Den eneste muligheten for at det skal være noen nedside her er om ledelsen er lyver i uttalelsene sine og ikke holder hva de har lovet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
astronaut
16.10.2020 kl 23:35
4081
Er det sannsynelig att selskapet betaler ut overskudd fra begge salgene nå i 3kv eller må det deles på 3 og 4 kv? hva med innestående cash 17musd? er vel unødvendig med så stor beholdning når bare 1 skip skal driftes?
har snitt på ca 23 så har lite lyst å selge med tap nå men har vært greit å få ut en del nå til bruk på andre spennende aksjer.
har snitt på ca 23 så har lite lyst å selge med tap nå men har vært greit å få ut en del nå til bruk på andre spennende aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Struts
17.10.2020 kl 07:09
4009
Har ikke vært noen løgner hittil. Eneste grunn jeg kan se til den rabatterte kursen, er "usikkerheten" rundt hva som skal skje med "Page" (salg osv). Og så kan selvfølgelig salget av "Serenade" feile. Men etter at Stratus gikk gjennom er vel mye av den usikkerheten mer eller mindre eliminert. Ja, og så kan selvfølgelig "Page" gå på grunn, bli truffet av et isberg og ta en Titanic Crude-dive. Men da burde vel omtrent samtlige aksjer notert ha en atskillig større rabatt enn ADSC. Jaja, den som lever får muligens se!
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Struts
17.10.2020 kl 07:12
4007
Usannsynlig ville jeg tro, all den tid salget av "Serenade" fant/finner sted i 4. kvartal, så kommer vel en gang på nyåret. Men du får vel mellom 6 og 9 NOK før jul, det er vel en fin julepresang? Snitt på 23 før utbytte da? NOK 5.25 har vært utbetalt hittil i år, så kommer an på når du kommer inn, med mindre du mener 23 ETTER utbetalt utbytte.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
astronaut
17.10.2020 kl 14:58
3825
Er før utbytte ja så sånn sett er eg i + med dagens kurs, men er lite lysten på å selge med rabatt på 6-9kr pr aksje. når vi vet aksjen har verdi på på 25-28kr.
blir litt som å ha penger i banken uten mulighet for uttak før om 6 mnd.
er vel ingenting i lovverket som hindrer adsc å betale ut utbytte i 3kv selv om inntekten kom fra 4kv?
teoretisk så kan adsc betale ut kr 6pr solgt skip 4,5kr innestående (2/3 av 17musd) + ca 2kr fra overskudd i 3kv. =18,5kr pr aksje. og fortsatt forsvare en aksjekurs på ca 8kr
blir litt som å ha penger i banken uten mulighet for uttak før om 6 mnd.
er vel ingenting i lovverket som hindrer adsc å betale ut utbytte i 3kv selv om inntekten kom fra 4kv?
teoretisk så kan adsc betale ut kr 6pr solgt skip 4,5kr innestående (2/3 av 17musd) + ca 2kr fra overskudd i 3kv. =18,5kr pr aksje. og fortsatt forsvare en aksjekurs på ca 8kr
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
investorAR
17.10.2020 kl 16:29
3757
Tror det er lite sannsynlig for å forskuttere det som skjer i Q4 til Q3.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.10.2020 kl 16:42
3758
Jeg hadde ventet. Ut fra diverse uttalelser blir det minimum 8-10 kroner i utbytte. Jeg tror de betaler ut mer, dvs alt fra de to skipene pluss overskudd fra q3, dvs 14-15 kroner. Da er det fortsatt verdier for 12-14 kroner i selskapet. Som da er verdsatt til litt under 4-5 kroner (hvis ikke kursen beveger seg frem til utbyttedato). Klart at det vil ikke skje, ergo du vil få en økning etterhvert som vi nærmer oss utbytte dato. Spesielt etter at salg nr 2 blir bekreftet. Usikkerheten ligger, slik jeg ser det, på oversiden, dvs stor sjanse for at siste skip også blir solgt. Og ut byttene øker videre. Kanskje minus 1-2 kr per aksje slik at man kan drifte 'skallet' videre.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Grylls
17.10.2020 kl 22:45
3589
De kan betale ut hele kontantbalansen fra Q3 da, for de vil allerede ha mottatt pengene for salget av Serenade før utbytte utbetales. $30m ca.?
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
tuja
19.10.2020 kl 14:16
3181
Observerer at ADS Page ligger for anker på samme sted som forrige uke. Ligger utenfor Muskat, i AG Oman -gulf. Kommer det snart en ny salgsmelding?
:)
:)
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare