Havyard i 32 kroner

Slettet bruker
HYARD 15.10.2020 kl 12:31 20713

"Regnskapet ser helt god natt ut. Men ved nærmere analyse ser man at dette egentlig er et grønt case med masse oppsidepotensiale. Selskapet skal produsere batteriferger og hydrogenbåter, og dette er underkommunisert i markedet. Selv har jeg ikke solgt en aksje, selv etter dagens kraftige oppgang.

Larsen mener det har vært mye fokus på landbasert grønn energi, men mindre på maritim grønn energi:

– Når dette kommer så kan Havyard bli en vinner.

– Kan fortsatt femdobles
Larsen mener Havyard som selskap kan bli mer offensive i å markedsføre seg selv som et grønt selskap:

– Det er klart dette er snakk om sindige vestlendinger som ikke er like aggressive i å «grønnvaske» selskaper som en del finansfolk på Aker Brygge.

Videre mener Larsen at en fair prising av selskapet kan ligge på rundt 800 millioner kroner, tilsvarende kurs 32 kroner. Sammenlignet med sluttkurs onsdag på 6,22 kroner, tilsvarer det en femdobling og vel så det."

https://www.dn.no/bors/havyard/svend-egil-larsen/gunnar-larsen/havyard-borsvinner-med-oppgang-pa-158-prosent-ikke-like-aggressiv-gronnvasking-som-pa-aker-brygge/2-1-893332
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2020 kl 16:37 5280

Ja absolutt. Da er det jo lettere å sitte stille bak tastaturet og holde kjeft, og heller skyte på de som våger å stikke hodet frem og komme med sine tanker, når de bommer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2020 kl 14:04 4960

Havyard har begynt å stige igjen. Selskapet venter på godkjenning for sine hydrogenløsninger om ikke lenge. Kan hende derfor aksjen har begynt å gå igjen. HYARD kan gå tregangen opp mot 18 - 20 kroner når selskapet får økt fokus mot sine grønne løsninger som et ESG-selskap. Kan gå fort opp dit, ref forrige kursoppgang til 12 kroner før vi så noe gevinstsikring.

Her er hva CEO nylig uttalte: "Vi har ikke hatt tid eller ressurser til å få det grønne potensialet vårt frem i lyset. Det er hyggelig at markedet får øynene opp for at vi ikke er et rent verftsselskap. Vi har jobbet lenge med muligheter knyttet til det grønne skiftet, og ser frem til å hjelpe våre kunder med rene, elektrifiserte ferger."
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
HP17
05.11.2020 kl 14:15 4933

Dette er høyrisiko de lux, på høyde med PRS og SDRL nå?
Og regn med at den profilerte daytraderen for lengst har solgt seg ut av aksjen med god gevinst og hoppet videre til neste aksje.
Dette er dagens nyhet, ikke akkurat en positivt nyhet men kursen spratt opp "dead cat r"?

Nedbemanning ved verftet
Datterselskapet New Havyard Ship Technology AS legger om driften til reparasjons- og serviceverft og reduserer tallet på ansatte. Dette som følge av de rådende markedsforhold for nybygg og at muligheter for byggefinansiering vil være utfordrende i tiden fremover.
https://newsweb.oslobors.no/message/517235
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2020 kl 14:26 4894

Nettopp denne typen historisk tankegang om at Havyard er kun et verftsselskap, er det CEO mener at investorene ikke har gjort hjemmeleksen sin.
HYARD er i ferd med å bli et ESG-selskap med rene, grønne løsninger for elektrifiserte ferger. Andre ESG-selskap har fått et kraftig løft hittil i 2020, mens HYARD har steget relativt lite. Dette er i ferd med å endre seg. Men da må man se fremover på de muligheter som ligger der, ikke bakover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Møre75
05.11.2020 kl 15:53 4785

Er temmelig sikker på at der kommer noen skikkelig gode nyheter snart ,, med mange skip i opplag rundt omkring å denne pandemien så er det ikke rart at det stopper opp .
Med 100 stk mindre å lønne så er jo mange kostnader vekke
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Aktiestrateg
05.11.2020 kl 17:06 4705

Kan Havyard nå 10 kr imorgon.

Var ju påväg upp rejält men gick tillbaka under eftermiddagen!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2020 kl 17:16 4688

« Vinneren ble verftsaksjen Havyard som eksploderte etter lunsj, og på det meste var opp 36,5 prosent til 6,70 kroner. Oppgangen kom på en melding om at skipsverftet legger om virksomheten til å bli et rent reparasjonsverft når de seks fartøy som er under bygging blir levert i løpet av neste år.»

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/11/05/7585159/oslo-bors-steg-krakk-i-oljeserviceaksje

Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2020 kl 15:00 4540

HYARD kan brått stige solid og slutte i pluss over 6 kroner. Flere meldinger fra selskapet er på vei.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
HP17
11.11.2020 kl 08:42 4437

Denne skal nok tilbake til 3 tallet igjen. Selskapet har utfordringer og denne berømte daytraderen som var med å pumpet opp kursen er nok ute for lengst og hoppet videre til den neste aksjen. Det som går fort opp uten nyheter eller substans faller fort tilbake (gammelt jungelordtak).
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
11.11.2020 kl 12:48 4347

Skulle ikke denne være vanskelig å få under 10 ??????
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Møre75
12.11.2020 kl 15:12 4310

Plutselig kommer der mld om nye kontrakter ,, da får vi vel litt action her igjen
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Møre75
13.11.2020 kl 10:20 4161

Fin fart på denne i dag ,, skal se der kommer gode nyheter siden den ble stoppet
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2020 kl 11:00 4116

DER kom monsterkontrakten! Dette er en fantastisk melding og kontrakt for Havyard. Oppgangen er ikke tuftet på trading, men på det fundamentale nå. Når noen får funnet frem kalkulatoren og regnet på dette, kan kontrakten i seg selv fort innebære 10 - 15 kroner direkte i aksjekursen, dvs at kursen ikke har noe å gjøre under 20 kroner. Vil tro at vi kan få en rask reprising opp dit på kort tid.

Det er nok dette Svend Egil Larsen så, da han estimerte at HYARDs grønne satsing bør kunne forsvare en kurs på 32 kroner, om vi skal jamføre med VOW og andre ESG-aksjer innen shipping-segmentet for grønne aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
13.11.2020 kl 11:44 4052

Hele selskapet er nå priset til 185 mill......er det mulig. Seskapet er jo gratis med denne kursen....denne skal over 10 i dag og mot 20 i neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
13.11.2020 kl 11:48 4033

Myyyye mer enn i formiddag :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
AksjeKong1
13.11.2020 kl 11:54 4040

Jepp blir fin å sitte i denne 🥇😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
thypoon
13.11.2020 kl 12:25 3957

Slutter på dagens høyeste kurs tenker jeg!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Møre75
13.11.2020 kl 12:39 3918

Leste noe på xtrainvestor at kommunen ville inn å hjelpe verftet i Leirvik,, kommer der å en ordning på plass snarest så får vi vel enda ett rykk opp
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
thypoon
13.11.2020 kl 22:02 3692

Kalleanka haha seriøst? Gratulerer til alle som kjøpte i dag, på mandag åpner den over 9kr.

Svend Egil ser 32kr husk det!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
po59
13.11.2020 kl 22:22 3641

Ingen gevinstsikring ved børs slutt...de er dei store som laster så himmelferden vil forsette...enorm kontakt...25 til jul er mitt bet
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2020 kl 22:23 3673

Mulig å si noe om verdien på denne avtalen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
po59
13.11.2020 kl 22:46 3632

Vil tru de kommer i løpet av uka...de ryktes mellom 30 og 40
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
forzavinger
14.11.2020 kl 07:20 3457

Det er flere avtaler som er inngått,her fra 30.10.20......kostnadene ligger på mellom 0,5mill-2,0 mill....kommer an på størrelsen på skipene::

- Markedet for vårt produkt endres raskt og prisene stiger nå ettermonteringsbommen er i gang. Norwegian Greentech har sikret seg flere flåteavtaler i det siste. Jeg vil spesielt trekke frem en av disse, LOI med Salén Ship Management basert i Göteborg, Sverige, som er spesialisert i små ekspedisjonskryssinger av høy standard. '

Roger Hansson, teknisk inspektør i Salén, har uttalt følgende om norske BWMS:

- Jeg har kjent norske Greentechs systemer fra en tidligere posisjon. De er robuste og fungerer godt. Vi har vurdert flere løsninger, og til slutt har vi valgt norske BWMS på grunn av deres kompakte størrelse og lave strømforbruk. Disse er utmerket for små ekspedisjonscruiseskip. '

Norwegian Greentech (NGT) opplever en massiv salgsvekst for sine behandlingssystemer for ballastvann, spesielt på ettermonteringsmarkedet.

Fra 8 th av september i år, ble det obligatorisk å installere ballastrensesystemer på alle skip med ballasttanker. Deretter innebærer dette å installere et behandlingssystem for å behandle ballastvannet på skip ved den første fornyelsen av miljøgodkjenningen, som vanligvis gjøres hvert 5. år.

Norwegian Greentech har utviklet et rengjøringssystem som er spesielt godt egnet for små og mellomstore fartøy. Siden etableringen i 2010 har selskapet vært tålmodig og bygget stein på stein. Mye av denne tiden var viet produktutvikling, testing og typegodkjenning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Mister83
14.11.2020 kl 07:42 3493

Avtalen er på ca 20 millioner og reflekterer ikke akkurat kursoppgangen.

Hvis dere følger med aksjonærlistene så ser dere har Svend Egil har solgt seg ut/ned for lenge siden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
forzavinger
14.11.2020 kl 08:12 3481

Hvor har du 20.mill..for Wilson ordren fra,når prisen er fra kr.0,5 mill,-2 mill. pr.skip,,kostnad etter størrelse,,,

Svend Egil Larsen er nok med,bare å følge hans twitterkonto,at han er inn/ut ligger i ordet `Daytrader``...Ellers er også Lars T.Brandeggen med,,,Kommer sikkert mer om dette i "Aksjesladder" mulig den blir lagt ut senere i dag...
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Møre75
14.11.2020 kl 08:27 3507

Skal bli spennende å se hvor den går på mandag🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
hrabiadraqul
14.11.2020 kl 08:32 3498

noen tipper? 🤔
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
rolas
14.11.2020 kl 09:40 3441

Tipper vi er på 14-15 ila neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
AksjeKong1
14.11.2020 kl 09:59 3403

Åja der har du funnet deg en ny aksje å snakke ned Mister83 🤣🤣 du ligger ikke på latsiden! Ferdig med LC nå kanskje? Bare å kjøpe i denne nå mens det er billig inngang 👌😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Hunte
14.11.2020 kl 10:09 3374

Er positiv til Havyard, men hvor ofte innfris kursmål som dette? Ikke negativt ment, men noen som har eksempler?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Karybdis
14.11.2020 kl 10:17 3355

Veldig viktig å satse på maritim grønn teknologi.
Hyard har her en del interessant i sin portefolio.
Mener der er en del utfordringer i det korte bildet; mulig de vil trenge mer kapital, men denne kan fort bli en vinner i et litt lengre perspektiv; er nå godt inne igjen og kommer til å holde en posisjon her. Lykke til med grønt skifte i maritim sektor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Møre75
14.11.2020 kl 10:18 3373

Kommer der noe gode oppfølgings meldinger i neste uke med så skal ikke 20 tallet være en umulighet .
Med designvin å denne kontrakten pluss at der kan komme en del verft støtte så sår der bra ut videre
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
14.11.2020 kl 10:32 3339

Om avtalen kun er på 30 mill så kommer denne til å stupe på.mandag. De skriver monster avtale...
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Christkr
14.11.2020 kl 10:35 3324

Ifølge hans egen Twitter profil så er han fortsatt inne, mener han sa det i AS også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Mister83
14.11.2020 kl 10:38 3327

Jeg har selv aksjer i Hyard.

Det eneste jeg sier er at verdien av denne avtalen ikke reflekterer kursoppgangen. Ellers bemerket jeg at vedkommende som hadde kursmålet på 32 Kr benyttet forrige oppgang til å selge.

Kom gjerne med innspill om du er uenig.

Nei, jeg følger fremdeles med i Life og der kommer det nok mer. Positivt at store aksjonærer tar grep i styret men underbygger at alt ikke har vært som det skal.

Hører gjerne på hvorfor du er uenig?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2020 kl 10:58 3292

Du glimter til som vanlig. Du bør holde deg til pynting av pepperkakehus resten av året
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Trond86
14.11.2020 kl 10:59 3454

Det at de lander kontrakt med Wilson gir også positive signaler til markedet. Hvorfor blir de valgt? Jo fordi de har utviklet svært gode løsninger, det kan bare være starten og flere slike type ordrer kan tikke inn. Prisen på ordren er ikke meg bekjent enda men det antas og ligge mellom 0.5-2 mill pr skip og har snakker vi om 120 skip på Wilson ordren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
forzavinger
14.11.2020 kl 11:27 3401

Hvis en sjekker deres hjemmeside,så har de fått flere kontrakter med mindre rederier enn Wilson i løpet av oktober....På verdens basisis er det vel ca.50.000.-60,000 skip som må kjøpe dette systemmet.Så her kan det å vinne avtale med Wilson være en god referanse for flere store kontrakter..
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Mister83
14.11.2020 kl 13:20 3266

Jeg er helt enig med deg at det sendes positive signaler til markedet og mest sannsynlig kommer det flere ordre. Denne ordren derimot forsvarer ikke 70% økning av verdi alene. Ser at Lars Brandeggen også anslår verdien av kontrakten til 20 mill.

Eneste som irriterer meg er hodeløs hausing som «siste sjanse for billig inngang», «starter på 12 mandag» etc. Dersom noen mener det så mener jeg de bør underbygge hvorfor, gjerne utregninger etc.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare