Storebrand kommer til å komme tilbake med et bud på INSR aksjen

Play123
INSR 17.10.2020 kl 14:43 18311

Etter 24 min her så kan dere høre på CEO komme med hans lure glis når jeg spør han hvorfor ikke STB bare kjøper hele selskapet. Spørsmålet ble også oversatt på norsk og hadde jeg vært i rommet så skulle det nok vært enda litt spissere. For dere som har interesse for caset så bør dere se hele dette som gir en del info om hva som skjer her https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200828_1
Hvis et selskap kjøper ett annet selskapet 100% motivert av et fremførbart underskudd så vil skatteetaten kunne utfordre dette og nekte de å bruke dette. Derfor Er selvfølgelig INSR og STB kjempe forsiktig med å snakke rundt dette fordi de ikke er stokk dumme. Nå pyntes bruden og så kommer de tilbake siden med noe svada om at de vil skifte de nøkkelansatte som er tilbake i INSR etter ryddejobb er gjort osv , men grunnen er selvfølgelig at de heller vil kjøpe INSR for Minus verdi etter det har trukket skatt tapet mot andre STB gevinster i steden for at det skal måtte betale INSR sine aksjonærene disse 70 -300 mil for fornyede porteføljer.Si at skatte tapet skulle spare STB for 400 mill i skatteregning de kan bruke fort og effektivt.Det får aksept fra svenskene og kistefos på 2 kr pr aksje eller litt over der men jeg bruker 2 kr for å gjøre dette lett å forstå148,2 mill aksjer i INSR x 2 kr =296,40 mill kronerSå si de går ruten for å overta selskapet uten aksjen og si det når alt er betalt har betalt INSR 175 mill cash etter alle kundene er overførtDa vil de enten kunne overta selskapet for -103.6 mill eller betale 175 diffen her blir 278,60 mill som STB Sparer på å gå min ruteTror vi virkelig at etter INSR har ryddet opp at det skal oppstå så store kostnader eller ekstra regninger at mitt alternativ at de heller kjøper aksjen med skattetap at de ikke skal se at dette er lure veien å gå ?Tror dere ikke Svenskene som også eier gjeld i INSR er Happy med å få inn en BUNNSOLID aktør som STB som da hadde vært kreditor og ikke INSR , Svenskene har vært knallharde på STB deal hele veien og brukte også penger på å kjøpe 12-13 mill aksjer før GF for å vinne GF mot kistefos og gå STB rutenTror dere ikke STB , Ledelsen i INSR Svenskene og Kistefos har tenkt på disse tingene jeg nevner her ? Og vet at skattefordelen er den store verdien her ingen tør å snakke om ?
Hadde STB gått andre veien og først bydd 2 kr pr aksje i INSR hadde de ikke fått aksept fordi folk hadde følt det var ett RAN når det går denne Veien med å sitte i en pakt med INSR Ledelsen og Svenskene og aksjen har vært så lavt som 47 øre etter brann salget ble klart vil det bli mye lettere å få aksept for ett bud på 2 kr eller litt over der ! Hele operasjonen er egentlig ganske genial Fra STB sin side hvis dette blir fasit som får kjøpe ett selskap til Negativ verdi da snakker vi invanning for dagens STB aksjonærer.Synspunkter ? Kan det virkelig være så høye aviklingsskostnader i INSR / risiko for STB her slik at det ikke skal gi mening for STB og gå etter skattefordelen ? Håper Andre kan hjelpe meg litt å regne tenke her og fortelle meg hvorfor jeg tar feil eller hva jeg ikke har tenkt på.
Redigert 21.01.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2020 kl 09:23 1378

INSR kan lett dobles nå. Glem heller ikke at kursen har vært tynget av alle som har solgt for å realisere tap i år for å få skattefradrag. Det er nok over nå og da er veien tilbake over kr 1 kort- Være med?
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Riskygain
11.12.2020 kl 09:26 1368

Jeg er med:) Får vi et NAS-rush?
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Play123
11.12.2020 kl 09:48 1336

Veldig bra volum i INSR første 45 min i dag virker som noen akkumulerer litt her ja , Stort Julekule / nyttårsrakett potensiale i denne tror jeg , er nok ikke så lenge før vi høre noe om STB penger på vei i form av bud på selskaper eller info hvordan det blir med utbytte fra STB penger.
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Play123
12.12.2020 kl 11:20 1189

Lagde en egen tråd på det men meget positiv omtale av INSR i sist Aksjesladder mye I tråd med mitt syn fra 40 min presentere Lars B. Denne som en mulig jule rally aksje og gir sin begrunnelse. Ligger Link til den i andre INSR tråd jeg startet.
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2020 kl 13:02 1042

Kistefos har troen på INSR og forlenger terminavtalen på hele 11 millioner aksjer.

Flaggemelding Insr Insurance Group ASA
Kistefos AS har i dag, den 14.12.20, forlenget terminavtaler i Insr Insurance Group ASA («Selskapet») på til sammen 11 000 000 aksjer, tilsvarende 7,42 % av de utstedte aksjene i selskapet. Terminavtalene forfaller 26.3.21. Eierandelen i selskapet på 8,91 % er uendret.
https://newsweb.oslobors.no/message/520486
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare