Q3 inntrykk

JosefK
AZT 22.10.2020 kl 11:31 26703

Yep, yep! Da satt tallene og de kom inn lavere enn jeg håpet. Men det er ikke noe å henge med nebbet for. For det er nok av ting som rører seg til at jeg er ukuelig optimist.

Men la oss nå kikke litt på de siste fire kvartalene:

132,5 millioner i omsetning gir price/sales på 22,6 med en markedsverdi på 3 mrd

55,5 millioner EBTDA gir ev/ebitda på 54,05 ved en markedsverdi på 3 mrd

Og operasjonell cashflow blir da 53,4 siste fire kvartaler.

Sammenlign med hva dere vil av hotte aksjer, dette er bra. Selv om kursen stupte fra i går.

Jeg merker meg følgende:
-Gjennomført audit med en top tier farmasøytisk bedrift
-Tuberkulose test i India
-Største batch med SAN verd 3 MNOK
-Neste generasjon covid test under utprøving
-Skalerer opp SAN fra titalls liter per batch til hundretalls liter
-Litt corona effekt blant de faste kundene. Det forklarer hvorfor jeg ikke har fått fatt i så mange nye studier.

Det er ingen grunn til å henge med nebbet. ArcticZymes blir en unicorn.
Redigert 21.01.2021 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2020 kl 11:25 1878

Ja, der er vi helt enige, det er deilig å se et bunnsolid selskap klatre i vanskelige tider som dette.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
JosefK
29.10.2020 kl 01:33 2294


Nok til å skjønne at politikere, beslutningstakere og den gemene hop blir hjernevasket til å tro at coronavirus = død.

Siden vi er på en Azt tråd, kan vi jo kikke på hva grunnleggeren har å si:

https://www.dagbladet.no/kultur/dette-kan-beskytte-mot-viruset/72525746

Og jeg er helt enig. Senest i går fant jeg også intervensjonsstudie som peker i samme retningen:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0960076020302764

Og det er bare toppen av isfjellet. Ser man på hvorfor folk stryker med, har «cytokin stormen» infeksjonen medfører blitt pekt på som årsak til komplikasjoner.

Og gjett hva? Det eksisterer et berg av litteratur omhvordan næringsstoffer som vitamin d, c, b, sink, selen osv regulerer cytokiner som interleukin-6 og andre.

Men blir det brukt? Nei! For det er en disconnect i hodet på «eksperter» som automatisk må ha vaksine eller et eller annet dyrt drug. Jamfør Gilead som booket nærmere en milliard dollar fra salg av remidesvir eller hva det nå heter tidligere i dag.

Regninga er det Ola og Kari skattebetaler som får. Og «ekspertene» får gjøre de samme feilene neste gang det dukker opp et nytt virus.

Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
bj111
29.10.2020 kl 00:05 2343

Helt topp å ikke være enige i dette. Men vi er nok enige i at vi får krysse fingrene å håpe du ikke får rett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.10.2020 kl 00:03 2346

.... kunnskapen om at det er politikere og ikke eksperter som styrer verden og det er jo så sant som det sies i motsetning til det politikerne formidler noe som er å anse som en alternativ sannhet ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 23:23 2428

"Tøys. Det er det media og politikerne skal ha dere til å tro. Coronavirus -som andre virus, er avhengig av en vert for i det hele tatt å overleve. Og for at infeksjonen skal bli farlig, må verten være svekket." sitat slutt.

Hvilken kunnskap innen covid-19 er det du sitter på, som de fremste ekspertene ikke har fått med seg?
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
JosefK
28.10.2020 kl 23:01 2475


Tøys. Det er det media og politikerne skal ha dere til å tro. Coronavirus -som andre virus, er avhengig av en vert for i det hele tatt å overleve. Og for at infeksjonen skal bli farlig, må verten være svekket.

Selv enkle intervensjoner som beta glucanene fra ArcticZymes er vidunderkur for å holde disse infeksjonene i sjakk.

Jeg vil påstå at covid-19 i bunn og grunn er et uttrykk for hvor degenerert menneskene har blitt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 21:57 2584

"Jeg tror ikke korona blir den store krisen for Norge. er mye mer bekymret for folks privatøkonomi på sikt for med renter, gjeld og boligpriser har man først malt seg inn i et hjørne og det siste året med nullrente har man lagt på landminer som gjør at det ikke skal mye tull til på skattesystemet, avgiftsystem eller renter før det smeller"
Sitat slutt

Jeg tror det stikk motsatte. Jeg tror koronakrisen er pådriver til noe som kan ende opp med katastrofale konsekvenser hvor vi får høy ledighet og en vekst som stagnerer. Dersom det er riktig, at de fortsatt sliter med et virus som muterer og at de eventuellt har en vaksine klar for folkemassene senest april så er det fullstendig krise når vi ser hvor vi står nå. Da hjelper det ikke med enkelte pengesterke selskaper som leverer, da vil vi garantert få en dominoeffekt. Altså, dette kan være så alvorlig at det tar flere år å komme tilbake til hektene om myndighetene ikke begynner å tenke forebygging med beinharde restriksjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
bj111
28.10.2020 kl 21:56 2595

I den grad jeg var bekymret måtte det være over andre aksjer jeg eier men ser ikke det helt store problemet innen farma. Sitter ikke med noe der det er forventet at de trenger penger innen kort tid for det er ikke særlig hensiktsmessig å gjøre i et surt marked. AZT tjener penger og de er ikke engang avhengig av at noe forskning lykkes for feiler en pipeline hos kunden så lager de en ny. Selvsagt er det best om noen lykkes og med så mange kunder kan man si at man er godt diversifisert i farma med å ha AZT. Noen av kundene vil trolig lykkes med det de utvikler.
De øvrige jeg har er selskaper der jeg har tatt et bet på at de lykkes med sine forsøk og det endres ikke om børsen faller da de er finansiert for en god stund fremover. Kommer det gode nyheter på forskingen så stiger de og lykkes de ikke så går det til h..... og det har ingenting med Donald eller Korona å gjøre.
Så da ser det ganske så lyst ut for fall vil ikke vare lenge hvis det i det hele tatt kommer et fall som drar alt ned. USA i kveld gikk som en dass eller lukum på dansk men det gjorde det og på mandag mens det var roligere i går. Det vil svinge nå en tid med alle nedstengningene Helse og forbruksvarer er to gode steder å ha pengene sine tror jeg. Reise, olje, oljeservice, grønne nykommere osv er jeg skeptisk til og handler kun via globale fond. Er masse å glede seg over når markedet går ned en må bare se det for hva det er og har man noe cash så er det tid for å handle.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 21:13 2679

Hårde dage på markedet. Corona og præsidentvalg i en giftig, usikker cocktail. Ingen chancer for kursstigning i AZT i det her miljø. Hvis vi holder os i intervallet 50-55 ugen ud, så vil jeg være tilfreds. Brutalt børsklima. Ikke meget at glæde sig over. Gælder bare om at holde øjnene på bolden i AZT og huske, at der er gode nyheder på vej.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
bj111
28.10.2020 kl 18:52 2872

Det et i urolige markeder man kan gjøre gode kjøp, men man må skille mellom selskaper med det fundamentale i orden og de som lever av aksjonærenes tillitt og penger. Alle blir dratt i helt uavhengig av hva de leverer for med frykten forsvinner vettet. Det har man sett under alle børsnedturer. Verden har null eller negative renter og det er penger som jakter på gode investeringer over hele verden og Norge er i en særklasse når det gjelder kriser. Vi har klart oss gjennom kriser bedre enn de fleste andre land før og der er ingen grunn til å tro at dette skulle bli noe avvik fra det. Det er først når vi får en nasjonal krise som velter gjeldsberget vi har i Norge at vi kan få større problemer. Krisen som startet 1987 førte til to år med fallende børs (ikke daglig) i Oslo så to år opp og deretter 3 år ned. før det virkelig snudde. Går man ned i materien ser man at påfølgende kriser har vært kortere og graver man seg enda lenger ned så ser man at selskaper som tjente penger klarte seg godt. Jeg tror ikke korona blir den store krisen for Norge. er mye mer bekymret for folks privatøkonomi på sikt for med renter, gjeld og boligpriser har man først malt seg inn i et hjørne og det siste året med nullrente har man lagt på landminer som gjør at det ikke skal mye tull til på skattesystemet, avgiftsystem eller renter før det smeller. Da smeller det skikkelig og det vil komme overraskende. Kommer det ikke overraskende men grunnet korona så er det første økonomiske krise man går inn i med øynene åpne og alle som spår får rett. Det har ikke skjedd før.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 13:26 3114

Min intensjon er ikke å male fanden på veggen, og det er ingen som helst tvil om at AZT har en lysende utsikt. Vi ser også klare tegn på at kursen ikke skal ligge hvor den er nå, men likevel er det så mange forstyrrende elementer rundt som gjør meg litt bekymret. Et marked som kan kollapse der korreksjonen blir så sterk og langvarig at det vil gå utover de selskapene som skal gå bra. La oss nå håpe at AZT snart viser styrke, og la oss inderlig håpe at kaoset over dammen roer seg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
28.10.2020 kl 11:17 3278

Da gjelder det for alle å ha cash klar til neste korreksjon. Fler skal det bli. Og fler er ønskelig for vedvarende vekst.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
28.10.2020 kl 11:13 3302

Robotene har snudd ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
bj111
28.10.2020 kl 10:00 3442

Noen som har tatt på seg joggeskoene i dag, ser ut som vi er i ferd med å gå over fra WTF til FOMO.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
JosefK
27.10.2020 kl 23:23 3698


Den ulempen viskes fort ut når konglomerat rabatten fjernes. Jeg tror det handler mest om timing og å legge et løp som gir begge nok runway til å ta av. For AZ er det punktet for lengst nådd. BG trenger nok en avtale eller tre og muligens woulgan royalties? Det er litt vanskelig å vite med såpass mye uavklart.

Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2020 kl 22:46 3792

Ulempen med å dele bg og enzymene, er økt administrasjon og ledelse..
Jeg tror Jethro er mer enn kapabel å få noe ut av SBG og BG.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Frozen
27.10.2020 kl 21:45 3951

JosefK

Du kan nok AZT mye bedre enn de aller fleste, naturligvis også inkludert meg.

Er helt enig med deg i at det kan være en meget god ide å notere BG som eget selskap. Mulig at det er noe tidlig, men med et par nye og større avtaler i bunn bør det vurderes. Marginene er ikke de samme som for AZT, men markedspotensialet på human consumption er naturligvis meget stort med de riktige kundene på BG's side.
Kanskje et mulig prosjekt for ledelsen allerede kommende år...

Uansett utfall i pågående prosesser - ingen tvil om at ledelsen har nok å henge fingrene i de neste dagene/ukene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
bj111
27.10.2020 kl 21:38 3980

Er noen gode poenger du kommer med i forhold til å dele AZ og BG, JosefK. Samtidig er det ingen direkte ulempe å ha flere bein å stå på. Utfordringen til Jethro er å sørge for at han har de gode folkene han trenger i begge deler av AZT slik at det ikke blir noen drakamp om oppmerksomheten. Det er jo som du sier at det har vært drakamp. Jeg er ikke sikker på at det er det lenger ettersom selskapet ser ut til å ha en ledelse som vet hva de holder på med og klarer å ha flere tanker i hodet samtidig. Det er jo tydelig at det skjer noe på SBG som pr i dag kanskje går litt under radaren her på FA forum men jeg tror ikke det er under radaren i AZT eller hos deres kunder.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
oppturen
27.10.2020 kl 21:37 3987

Det var til nutrition de hadde storkunde på besøk og marginene der er helt Ok.
Med den ustabile( store ordre 1 mnd og så ingenting flere måneder) leveransen de har til laksefôr og de dårlige marginene kan de like gjerne bare legge ned den biten når avtalen går ut. Eller de kan lage en avtale at de produserer i ledige stunder og leverer mer forutsigbart. Kan være her ligger synergier i produksjonsutstyr som også blir brukt til nutrition.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
bj111
27.10.2020 kl 21:29 4027

Det trigger en usikkerhet som medfører at markedet blir mer volatilt enn normalt. Trolig et marked som ligner det vi så da finanskrisens største fall var passert. En dag var børsene opp 3-4% og en annen ned 3- 4% noe som er mye større bevegelser enn i et marked under "normale" omstendigheter. Men noen stor nedgang behøver det ikke medføre. Enkelte bransjer får vi nok mange konkurser som innen reiseliv. Er det noen hoteller igjen i EU når det en dag går an å reise dit og hvilke flyselskaper er det da å fly med? SAS, Ryanair og Wizzair blir kanskje de største fra Norge. Men selskaper som vokser og tjener penger upåvirket av den pågående krise markerer seg ofte fortere som sikrere havner og det er noe investorer søker etter. Om AZT blir sett på som en sikker havn gjenstår å se men at det er en av de tryggere farma aksjen på OSE med dagens kurs skulle det være liten tvil om.

Burde selvsagt skrevet at det er krakk i vente i AZT for tenker å kjøpe enda litt mer så satser på at dette forum som ikke har hatt noen betydning for kursen fortsatt ikke har det. .
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2020 kl 21:14 4075

Burde vi ikke sett krakket allerede dersom dette skal utløse et krakk? Det er iallefall et veldig legitimt spørsmål å stille seg.

Det er helt umulig å si, og det er denne usikkerheten vi nå ser i aksjemarkedet. Vi har en smitteøkningen på verdensbasis som eskalerer i døgnet, og jeg mener det er helt umulig å forutse et krakk. Det vi vet er at det er noe som allerede nå trigger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
JosefK
27.10.2020 kl 21:07 4097


Jeg skal ta min del av skylda for at ikke det er så mye snakk om beta glucanene. Grunnen er at jeg vektlegger høymargin framfor de noe mer labert prisede beta glucanene. Til human kondumpsjon er de ganske innbringende, men laksefôr produsentene har skviset på dem i alle år.

Det er selvfølgelig kjempebra om de lander en stor avtale, men det er ikke noe jeg ofrer mange kalorier på. Jeg ser heller litt på SBG adjuvant som nok en gang viser at jethro skjønner hva han holder på med.

Jeg er også av den formening at BG bør skilles ut og noteres separat. Det ville få AZ regnskapet til å se ut som en blodtrimmet Lamborghini. Jeg tror også det ville vært bra for BG å få litt økt oppmerksomhet. For det har alltid vært en drakamp om oppmerksomheten og det er ikke alltid det har gitt synergier. Tvert om har det fungert som en konglomerat-rabatt.

BG kunne også dratt det kjempelangt med de rette folkene og nok funding. Ikke så kjapt som AZ, men dog...

Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
bj111
27.10.2020 kl 20:58 4135

Skal ikke kimse av at det er mye skyer på verdens aksjemarkeder. Problemet med å skulle støtte opp om at det skulle komme en kraftig nedtur nå er at de store nedturene aldri har kommet på det som markedet ser kommer. Det er noe med at det er 2 "bølge" som vi nå ser. 1 "bølge" kom gradvis men konsekvensene kom relativt brått på markedet og det var åpenbart ikke forberedt på at verdens myndigheter skulle stenge ned i det omfang som fant sted. Nå er det gang nr 2 og det har en tid vært ganske klart hvilken vei det går iallefall i EU i forhold til korona. Burde vi ikke sett krakket allerede dersom dette skal utløse et krakk? Det er iallefall et veldig legitimt spørsmål å stille seg. Det usikkerheten dreier seg om er vel ikke om EU stenger ned for der er vi allerede men i hvilken grad lands myndigheter vil fortsette med sine redningspakker. Jeg tror ikke vi ser noe stort krakk så lenge det ikke skjer noe uventet og hva det skal være er ikke godt å si. Dersom Donald taper og nekter å gi fra seg president embete får man en underlig situasjon, borgerkrig i USA er jo ikke helt usannsynlig, Erdogan med noen raketter til Paris eller Athen, lite trolig. Mest sannsynlig ingen av disse tingene og heller ikke korona som krakker markedet.

Dagens kurs fikk drahjelp av frykten i markedet i går men den frykten avtok i dag. Frykten i AZT var etablert de to foregående handledagene og avtok selvsagt ikke når alt lyste rødt.

Tipper vi får en humpete høst videre på verdens børser men ikke noe krakk. Jeg var sikker på da korona traff I Mars at OSE skulle til 450 - 500. Nå er markedet mer selektivt tror jeg og de som tjener penger går ikke nødvendigvis ned i dragsuget.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2020 kl 20:54 4153

Nettopp det er irrasjonell frykt, ser man litt mer rasjonellt på det så burde en se at AZT er det nærmeste man kommer trygg havn. Derfor burde rekylen komme raskt, azt var ikke høyt priset og fremtiden er lysere enn noengang (for AZT vel å merke)

Fremtiden er lysere enn noen gang i AZT men hva hjelper det dersom verdensøkonomien er i ferd med å gå til helvete? Akkurat nå er det noe som holder kursen nede, og det kan umulig være selskapets fremtidsutsikter som er skyld i det.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
oppturen
27.10.2020 kl 20:39 4196

Nettopp det er irrasjonell frykt, ser man litt mer rasjonellt på det så burde en se at AZT er det nærmeste man kommer trygg havn. Derfor burde rekylen komme raskt, azt var ikke høyt priset og fremtiden er lysere enn noengang (for AZT vel å merke)
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2020 kl 20:24 4255

Og da mener du at olje, grønne subsidier, luftfart, cruis, turisme/hotell og renter er bedre steder å putte kapitalen enn i selskap som tross alt leverer positive tall, har stor vekst, null gjeld og leverer kvalitets produkt i en fremtidsrettet bransje. ?

Eller hva mener du er et bedre alternativ ?

Jeg har da ikke snakket noe om det beste alternativet. Jeg sier at man må se litt mer realistisk på den krisen som kan komme, du ser vel hva som er i ferd med å skje? Det er da ingen som helst tvil om at dagens kurs har oppstått mye pga frykten i markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
oppturen
27.10.2020 kl 20:13 4300

Og da mener du at olje, grønne subsidier, luftfart, cruis, turisme/hotell og renter er bedre steder å putte kapitalen enn i selskap som tross alt leverer positive tall, har stor vekst, null gjeld og leverer kvalitets produkt i en fremtidsrettet bransje. ?

Eller hva mener du er et bedre alternativ ?

Eiendom kan jo muligens være, men viss leietakere går konkurs og renta går opp etter at inflasjonen tar fart i etterkant av overforbruk på stimuli pakker til covid og klima pandemi, ja så går vel eiendomsprisene ned ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Fünke
27.10.2020 kl 20:08 4326

Det avsnittet gikk meg hus forbi. Vi må huske på at consumer health en gang i tiden solgte for mange mange millioner, med gode marginer. Jeg kan ikke historien på rams men det var før 2010. Segmentet ble solgt/lisensiert ut pga fase 3 av sår gel’en. Forløperen til Woulgan som feiler fase 3.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2020 kl 19:57 4356

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at toget går med det første i en tid hvor frykten er i ferd med å dominere aksjemarkedet. Vi har en usikker tid foran oss hvor det er fare for at verden på nytt må stenge ned samtidig som verdens mektigste leder går i front og ufarliggjør en livsfarlig pandemi. 15 Millioner amerikanere mottar ledighetstrygd og ringvirkningene fra bølge 1 vil nå flettes inn i en evt bølge nr.2.

Håp om stimulansepakker løftet markedet ved bølge 1, men nå er det full forvirring og fortvilelse rundt de neste redningspakkene. Vi vet at vaksinen ikke er klar ved en bølge 2 som allerede er på fremmarsj og dersom myndighetene ikke strammer Covid tiltakene knallhardt så vil forventningene stupe. I tillegg til dette står vi ovenfor et presidentvalg der folket må velge mellom pest og kolera, der den ene kan gå så langt og nekte valgnederlaget.
Uavhengig av hvor mange lyspunkter vi ser hos selskapene så hjelper det lite når vi ser et marked som avslutter med røde tall, frykten tar fullstendig overhånd.
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
focuss
27.10.2020 kl 19:37 4420

Frozen
Du sliter med det samme som ar problemet med AZT. Hva er poenget?
Redigert 21.01.2021 kl 03:00 Du må logge inn for å svare
Frozen
27.10.2020 kl 19:26 2422

Som de fleste er også jeg overrasket over at (primært) robotene/algoritmene har klart å senke verdien på AZT så mye de siste dagene, selv om også jeg hadde forventet et bedre Q3. Samtidig ble jeg noe overrasket over Q3-presentasjonen, hvor min opplevelse var at ledelsen manglet entusiasme - samtidig som mengden mulige, store, triggere aldri har vært større og nærmere. Den tilsynelatende manglende entusiasmen kan (kanskje) skyldes at de var noe uforberedt til presentasjonen fordi de (kanskje) for tiden er svært opptatt med ulike forhandlinger...

Hyggelig å følge med på TS og dere andre som deler av inngående kunnskap og tro, og tilsvarende god underholdningsverdi på alle "kvasi-provoserende" innlegg fra dere andre som er mer "til og fra".

Men, jeg lurer på følgende: I presentasjonen fremheves at selskapet har god (og forventer videre god) vekst innenfor BetaGlucan consumer health. Men, presentasjonen tar ikke med at selskapet også har hatt enda en audit i Q3, fra meget stor europeisk nutrition-aktør for mulig større avtale av fremtidige bulk-leveranser.

Dette fremkommer imidlertid i selve rapporten:
"A major European nutrition company conducted
an external audit of Biotec BetaGlucans during
the quarter. The audit was a prerequisite to
advance a new deal for the large bulk supply of
M-Gard® product."

Kan ikke se at dette avsnittet er diskutert tidligere, men så er jo naturligvis enzym-delen langt mer spennende (og vanskeligere å begripe...). Samtidig tror jeg ledelsen har "under-kommunisert" dette fordi de rett og slett glemte det av når de laget, og holdt, presentasjonen (derav tro på at de p.t. er svært opptatt med andre gjøremål, eksempelvis forhandlinger... (eller annet...).

Enzym-delen er utvilsomt mest spennende, men nutrition-delen skal heller ikke glemmes.

Noen tanker om det?
Slettet bruker
27.10.2020 kl 18:45 2519

Brud op eller dead cat bounce🤷‍♀️. Jeg tror det første. At sende en aktie ned 35% når Big Pharma har været på 3-day audit... det virker for dumt (selv efter HP17 og SomSa standarder).
Redigert 27.10.2020 kl 18:46 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
27.10.2020 kl 17:58 2610

Liten tro på at jeg rekker å kjøpe mer før denne henter seg inn igjen med mer.
Slettet bruker
27.10.2020 kl 17:51 2632

oppturen, det som skjedde de siste tre handelsdager (for riskokeren) var ikke noe fallende kile, det var heller et fallende øks. Jeg har knapt nok vært bort i makan til overreaksjon noensinne. Somsa: Klapp at.
JosefK
27.10.2020 kl 17:40 2660


Så dukket det opp en ny forskningsartikkel i dag. Og der brukte de SAN.

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19249-z
JosefK
27.10.2020 kl 17:28 2683


For en gangs skyld er jeg enig med simply wallstreet:

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-azt/arcticzymes-technologies-shares/news/declining-stock-and-solid-fundamentals-is-the-market-wrong-about-arcticzymes-technologies-asa-obazt/ obazt/amp/

Det har kommet mye sludder derfra tidligere, men denne gang skal jeg gi dem laud.
Slettet bruker
27.10.2020 kl 16:30 2833

For tidligt at juble over noget. Men dejligt, at nogle nye aktionærer ville ind.