Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1781401

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Pjusken_
27.04.2021 kl 15:32 8081

Tror nok Biobull vil at vaksineprogrammet skal være en suksess....når vi snakker om Disclaimer...hvem er en av de største aksjonærene i Pfizer? Oljefondet og den norske stat. Følg pengene så vil du se at Biobull bare er en liten mygg i sammenhengen :)

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/nA9Ela/vaksine-rush-i-farmasibransjen-saa-mye-eier-oljefondet
Redigert 27.04.2021 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Geirkan
27.04.2021 kl 15:35 8105

Når jeg leser på Forumet minner dette meg mer om en barnehage en et forum på Finansavisen og blir veldig uinteressant i lengden å lese, tror noen bør trekke pusten litt å slappe av.
Dette blir veldig bra til slutt.
peaf
27.04.2021 kl 15:40 8086

Noen vet og noen tror de vet, men dette er ett eksempel fra den verklige verden. Men att geniforklare noen som mener noe her er vel ikke spesielt relevant.
https://www.medpagetoday.com/special-reports/exclusives/92230
BioBull
27.04.2021 kl 15:57 7998

Vel - en mygg er vel å ta litt hardt i - jeg føler meg mer som en kvise på myggen’s rumpe...

Vaksine programmet har jeg dessverre ingen tiltro til.

Oslo bør ikke åpnes opp -

10-15 smittede pr dag i Oslo bør man komme til før man åpner opp.

Hva om India bestiller 500.000.000 doser Bemcentinib denne uken? Hva sier dere til det ? Jeg bare spør ....



Redigert 27.04.2021 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
BioBull
27.04.2021 kl 16:03 8033

Plan for å åpne opp .... dette lover bra ...
Her blir det stengt lenge håper jeg ...
6 ukers redusert smitte er ikke nok...

Gradvis - med styrende prinsipper...er bedre enn bonanza
Carrera
27.04.2021 kl 16:07 8031

BioBull
Hvor mange doser med Bemcentinib tror du BGBIO kunne levert på så kort tid?
Pjusken_
27.04.2021 kl 16:14 8001

Det er jo en gyllen mulighet til express fase3 studie. Hell i uhell. Itillegg har de nettopp vært i India og har kontakter.
BioBull
27.04.2021 kl 19:04 7627

Her er kanskje også en gyllen mulighet for BerGenBio og Bemcentinib ?



Eksisterende medisin kan ha effekt på Alzheimer

Amerikanske forskere kan ha funnet en ledetråd til medisin mot Alzheimer. Best av alt: Medisinen finnes allerede på markedet.

https://www.nrk.no/viten/forskere-pa-sporet-av-medisiner-for-behandling-av-alzheimers-1.15433174

Det er veldig interessante funn, men det er viktig å få fram at det er gjort på få personer så langt.

Det sier Asgeir Kobro-Flatmoen. Han er forsker ved KG Jebsensenteret for Alzheimers sykdom.

Medisin brukt i kreftbehandling
Sargramostim er en medisin som ofte brukes for å stimulere produksjonen av hvite blodceller etter kreftbehandling. Nå har en studie vist at medisinen også ser ut til å ha positiv effekt på pasienter med mild til moderat utviklet Alzheimers sykdom.

Det er forskere ved universitetet i Colorado, USA, som har gjennomført studien. Resultatene var lovende, sier forskningsleder Huntington Potter.

– Vi er de første til å studere proteinet GM-CSF, som er den aktive komponenten i medisinen Sargramostim, på Alzheimer-pasienter. Resultatene viser at korttidsbehandling med medisinen aktiverer immunsystemet og fører til forbedringer i hukommelse og kognitive ferdigheter.

Det anslås at rundt 100.000 mennesker i Norge har en form for demens, og rundt 60 prosent av dem har alzheimer.

Det finnes ingen kur mot hjernesykdommen. Men vi vet at alzheimer er tett knyttet til aldring, altså at sjansen for å bli rammet øker med alderen.

Forskerne fant også at hukommelsen til deltakerne bedret seg med to poeng på en test med skala til 30 poeng. Også andre markører på Alzheimersykdom i blodet hos testpersonene viste en positiv utvikling.

Trenger større studie
Forsøkene er foreløpig gjort over en kort periode og med bare 40 deltakere, men også norske forskere synes den er interessant.

– Vi skal være veldig forsiktig med å konkludere, men resultatene forsvarer helt klart en større studie. Sargramostim hermer et naturlig protein som får hvite blodceller til å sette i gang sin immunreaksjon. Det er å bryte ned ting som ikke hører hjemme i kroppen, sier Asgeir Kobro-Flatmoen ved Kavliinstituttet i Trondheim.

Nanoq
27.04.2021 kl 19:59 7492

dr.dk, 27-04-2021.

Pfizer er i gang med at udvikle en pille, der kan behandle coronasmittede

Pfizer er i gang med at udvikle en pille, der skal kunne behandle de første symptomer på sygdom fra coronavirusset.

Det siger administrerende direktør i Pfizer, Albert Bourla, i et interview med den amerikanske tv-station CNBC.

Medicinalvirksomheden håber at kunne lancere pillen senere i år.

Forskerne håber, at medicinen kan hindre, at coronasygdommen udvikler sig alvorligt, så man undgår at skulle på hospitalet.

Pfizer, der allerede har udviklet en coronavaccine sammen med tyske BioNTech, begyndte i marts test med den nye pille.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pfizer-er-i-gang-med-udvikle-en-pille-der-kan-behandle-coronasmittede
klaesp
27.04.2021 kl 20:19 7422

Oppstart fase2?
Pjusken_
27.04.2021 kl 20:37 7366

Ville det ikke være enklere å kjøpe bgbio eller lignende, siden verden trenger det asap.
BioBull
27.04.2021 kl 20:57 7274

India & Pfizer må jo være helt «sløkket» på godt “Bergensk» som ikke kjenner sin besøkelses-tid ... 1/16 price og mange idiotiske selgere ... no brainers ....

Selger på 480 NOK i kveld.... men ikkje i mårå tidleg... 😎
Pjusken_
27.04.2021 kl 21:28 7282

BP lusker nok i buskene for tiden. Og det begynner å haste..
focuss
27.04.2021 kl 21:35 7300

Det er faktisk litt trist å se hvordan desperasjonen synes å feste grepet på tidligere genuint optimistiske BGBIO aksjonærer. Når utviklingen går fra oppkjøpstanker til museforsøk så er det jo ikke så rart.
Redigert 27.04.2021 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Lakshmi
27.04.2021 kl 21:51 7303

Focuss, enig med deg, litt mye rølp her nå. Er mange her inne som har sterk tro på BGBIO fremover, men vi trenger ikke å ta helt av med rølp mens vi venter på info fra selskapet.
HP17
27.04.2021 kl 23:25 6969

Focuss, en skal ikke kimse av museforsøk. Et sted må en starte å grave om en skal finne gull. Tar det lengre tid å komme i mål så tar det lengre tid.
BioBull
28.04.2021 kl 07:37 6655

Meget informativ og bra video, men jeg er redd de indiske mutasjoner gjør at vi må justere døds tall betraktelig.

Jeg er motstander av tvangs vaksinering og måten myndighetene påberoper seg at veien ut av pandemien kun kan skje ved hjelp av ulike vaksiner.

Hvis BerGenBio får rulle ut Bemcentinib nasjonalt og globalt tror og håper jeg at folke immuniteten skapes betydelig raskere av kroppens eget forsvars system.

Vaksiner trigger bare nye mutasjoner -
Bemcentinib bekjemper alt !
xjack
28.04.2021 kl 09:17 6264

BioBull skrev Innlegget er slettet
Vær så snill, BioBull - ikke trekk sammenligningene dine så langt at du står i fare for å miste all troverdighet§
Molbre
28.04.2021 kl 09:37 6184

BioBull skrev Innlegget er slettet
Hva tenker folk om følgende?

- mange er vaksinert og kommer til å bli det fremover, så behovet for Bemcentinib vil jo bli mindre etterhvert jo lengre tid det tar å få godkjenning, ja mutanter kommer men en oppdaterer jo vaksinene og!

- Tror ikke en skal undervurdere påvirkningskraften BP har, en vet jo at medisin bransjen er pill rotten, hvis de vil er det vel ikke noe problem å hindre at Bergenbio kommer på markedet med Bemcentinib mot Covid?

Jeg tror personlig at resultatene må være eksepsjonelle for at et lite firma som Bergenbio skal få godkjenning, hadde det vært ett BP regner jeg med de hadde vært godkjent allerede med de resultatene som foreligger!
Sånn er det å være liten, håper jeg tar feil😁!

Redigert 28.04.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Pjusken_
28.04.2021 kl 09:39 6256

Jeg tror ikke Biobull mener det så seriøst som de fleste tror. Det er nok med en undertone for understreke en agenda. Vi trenger litt suppe mens vi venter på alle triggere i 2021/22 :)
Byzantin
28.04.2021 kl 09:44 6243

Enig, det blir for mange innlegg som ikke har noe med BgBio å gjøre.
Bemcentinib i bruk mot covid, så lenge man ikke har greid å understøtte dette med tilstrekkelige vitenskapelige bevis, blir ikke mere aktuelt av f.eks negative vaksinenyheter.
Redigert 28.04.2021 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
BioBull
28.04.2021 kl 09:49 6217

Vil blir nok ikke kastet i konsentrasjonsleirer & gasset ihjel , men vi blir nok uglesett inntil verden ser hvor bortkastet alle milliardene på farlige vaksiner har vært og hvordan politikere og offentlig helse personell har blitt lurt trill rundt av BP.

«Disse masse-vaksinasjonene er en folkehelse skandale og en politisk panikk respons. Døden er ikke et populært tema, og ingen vil ta skylden.»


Alle som overlever får se...
Pjusken_
28.04.2021 kl 09:50 6237

Vært interessant å vite mer om kreftpipeline etc. som er deres primærsatsning..kanskje..ifølge siste presentasjon og powerpoint virker det som skuta er noe snudd.
Yngling ØH
28.04.2021 kl 10:15 6313

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Han kjøper med begge hendene. For Trond Mohn er dette pengeplasseringer der hensikten er å få pengene til å formere seg mest mulig. Dette er på ingen måte veldedighet eller donasjoner til en god sak. Selv for Trond Mohns pengebinge er BerGenBio en stor andel av formuen. Han fortsetter ikke å kjøpe med begge hendene i et selskap som ikke tjener penger, dersom han ikke har stålkontroll på at dette vil gi avkastning.
Det finnes jo mye annet en person som han kan investere i, men han velger å laste opp i BerGenBio.
Oregon
28.04.2021 kl 10:16 6540

BioBull: Opp igjennom årene har det blitt utviklet mange typer vaksiner og for å nevne noe:

Koppevaksinen
Koleravaksinen
Stivkrampe
Tuberkulose
Polio
Meslinger
Kusma
Vannkopper
Hepatitt
M.fl.

Mange av disse vaksinene har gjort at vi er blitt skånet for store tragedier, både for menneskegrupper og på enkeltindividnivå.

Det blir urettferdig å spre budskapet når du skriver: «Disse masse-vaksinasjonene er en folkehelse skandale og en politisk panikk respons. Døden er ikke et populært tema, og ingen vil ta skylden» og antiklimaks er vel også at du i tillegg anbefaler at en kreftmedisin ( Bemcentinib) som foreløpig kun har vist preklinisk effekt på Covid 19 allerede bør deles ut til store befolkningsgrupper.

Man blir bare satt ut av slike meninger og manipulatører.


Redigert 28.04.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
focuss
28.04.2021 kl 10:21 6534

Nok et selvbedrag. YØH har selvfølgelig ingen kunnskap om hvorfor TM handler. Med Pfizers pilleutvikling for tidlig sykdom så har Bemcentinib`s mulighet i covid markedet blitt ytterligere svekket.
Redigert 28.04.2021 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
boupa
28.04.2021 kl 10:50 6417

Bulle har mista det helt nå. Slenger ut den ene konspirasjonsteorien etter den andre. Folk på tråden har kritisert de nøkterne(negative) skribentene på denne tråden, mens slike slipper unna med galskapen sin fordi de er positive til aksjen. Debatten her inne er i ferd med å bli helt meningsløs.
Banes
28.04.2021 kl 11:34 6325

Nyhetene i dag : Biden sender Remdesivir til India. Remdesivir ble godkjent i mai 20 som nødbruk for behandling av coronaviruset.
Nå vet vi at Bemcentinib virker bedre - og blir produsert i India.
I India er det nå stor voksende krise - ... så hva gjør BerGen Bio nå .. søker de nødbruk - og klargjør fakturasystemet ?
Pjusken_
28.04.2021 kl 11:51 6315

Det er jo vært kjent en stund at de skal utvikle en pille. Men bgbio ligger mye lengre fram i løypen.
Hayen
28.04.2021 kl 11:54 6309

En presset statsmininster i India vil høste betydelig politisk gevinst ved å raskt nødgodkjenne Bemcentinib som produseres av Piramal i India.

Jeg ser frem til detaljerte data fra studiene Bergenbio har gjort mot covid. Så langt har vi fått følgende info:
* 3 døde av de på bemcentinib mot 8 i kontrollgruppene
* pasienter på bemcentinib blir raskere frisk
* pasienter på bemcentinib blir raskere skrevet ut fra sykehus
* ingen pasienter på bemcentinib havnet på pustemaskin

Og etter siste melding brukte Godfrey nesten hele presentasjonen hos Arctic på å snakke om covid.

Snart får vi data på virusload.
Tydelige tall på lavere snitt mengde hos de på bemcentinib vs kontrollgruppen vil bety alt.
I mitt hode trenger man kun det. Alle andre resultater er i praksis en konsekvens av lavere virusload.
peaf
28.04.2021 kl 12:05 6245

Jeg liker Trond Mohn han er en meget sympatisk man. Men att bruke han som garanti før suksess er ikke alltid en god garanti.
https://www.dn.no/marked/trond-mohn-tapte-milliarder-pa-valuta-i-fjor/2-1-627024
focuss
28.04.2021 kl 12:17 6196

Hayen
Dersom meldingen fra BGBIO hadde vært det du skriver så hadde det sett bra ut. Problemet er at det er ikke det han skrev i meldingen. Når markedet ikke synes å ha spesielt sterk tillit til Godfrey fra før av heller, så hjelper det ikke det minste.
peaf
28.04.2021 kl 12:17 6208

De har jo ikke gått ut med alder på de som døde verken i kontrollgruppen eller bemcentinib gruppen. Det kan jo ha en viss betydelse, og hvorfor de ikke kan tallfeste de andre resultaten vid meldingen er en gåte.
Dr No
28.04.2021 kl 12:33 6092

Helt enig.
Dette er også tildels en livsstilssykdom. Forhåpentligvis muterer dette ut i mildere versjoner etterhvert, men inntil da bør man få fart på Bemcentinib godkjenninger med fler. Jeg håper nå at firma virkelig er på ballen da foreløpige data i mine øyne er meget positive, størrelsen på studiene tatt i betraktning. Blir en spennende sommer hvertfall :)
Molbre
28.04.2021 kl 12:41 6032

Regner med At Bergenbio jobber på spreng med avtaler hvis tallene er så gode som de har forespeilet oss aksjonærer. Ett spørsmål som jeg lurer på kan det at Bergenbio ikke eier Bemcentinib gjøre saken mer komplisert, at de må forhandle med Rigel også noe som gjør at ting vil ta lengre tid?