Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1773381

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2021 kl 08:53 5250

Fjerde AP fonden er på børs for å tjene penger. Når du har planer om å være investert i en aksje over 5-10-15 år så spiller det ingen rolle hva kursen er fra uke til uke. Hvis BGBIO lykkes så vil det gjenspeiles i kursen. I mellomtiden tjener de gode penger ved å låne ut aksjer til shorting. Jeg antar at de fleste her ville gjort det samme. Det er selvsagt frustrerende når man er aksjonær selv(meg selv inkludert). Men dette er helt stuerent og forekommer i de fleste aksjer.
Meglerhus/algoritmer som manipulerer kursen ned ved å handle med seg selv, naked short og annet svineri er noe helt annet.......
King
20.06.2021 kl 03:42 5412

Fjärde AP fonden holder småaksjonærer som gisler i Bgbio gjennom sitt kontinuerlige og vedvarende utlån av aksjer. Hadde vi unngått mye av shortingen ville kursen sannsynligvis ligget på emi-kurs pluss litt til i påvente av store nyheter. Nå ligger kursen på det halve. Så bestemmer virkelig markedet her? Selvsagt ikke. Finansielle teknikker som ligger i grenseland for hva som er lovlig styrer kursen nedover med jernhånd når omsetningen er lav. Algoritmene påvirker utfallet daglig gjennom kjøp og salg til seg selv, selvsagt fordekt gjennom en rekke VPS-kontoer med forskjellig eierskap. Så hva er Fjärde AP fonden sin motivasjon? De ønsker vel også en svært høy selskapsverdi og gjerne utbytter etterhvert. Kan de være så kyniske at noen kroner i premie for utlån av aksjer rettferdiggjør slakting av kursen og småaksjonærer som velger å selge seg ut med tap? Eller presses kursen nedover av strategiske grunner ingen av oss evner å se. Mange har nok oppdaget at aksjemarkedet er et sted hvor kynismen råder og hvor etikk og moral er totalt fraværende. Med dette som kunnskap vil nok flere tenke seg godt om før de forsøker seg på kortsiktige gevinster. Vi som sitter long og er godt posisjonert sitter trygt og ser på hva som foregår. For mange av oss betyr dagens kurs veldig lite da selskapets potensiale er velkjent. Men aktører som Fjärde AP fonden vil få et frynsete rykte og et negativt stempel hos mange. De burde aller helst fått smake sin egen medisin men selvsagt på «lovlig» vis.
focuss
20.06.2021 kl 00:25 5519

BGBio kan kanskje bli bra, men jeg tror det krever en ny CEO.
Slettet bruker
20.06.2021 kl 00:04 5562

Sliter?? Shorterne ler hele veien til banken. Det har de gjort lenge i denne aksjen.

De dekker inn shorten og så setter de nye shorter når kursen har kravlet seg oppover litt. Så faller den igjen. Det gjentas helt til de ser at det er for mye risiko eller at kursen fyker i været og man får en skvis.

Svenskene har nå lånt ut ca. 1% av aksjene. Dvs at minst 879000 aksjer er borte fra svenskenes portis og det er minimum aksjer short. De har neppe solgt.
Molbre
18.06.2021 kl 11:57 6689

Lavt volum og det gjøres alt en makter for å holde kursen nede, lurer på hvor lenge de klarer dette :-/
Slettet bruker
18.06.2021 kl 11:30 6785

Shorterne sliter nå.
Kjøper og selger innbyrdes og prøver å presse videre ned.

Hold på aksjene og la de blø spesielt siste 90 minutter av dagen.
King
18.06.2021 kl 08:20 7138

Aksjehandel dreier seg mye om psykologi og hvordan mennesker lar seg påvirke. Algoritmene til shorterne er rigget for å påvirke negativt slik at de engstelige og utålmodige selger med tap. Jeg har forsøkt å komme med innspill her for å roe ned stemningen litt og håper det hjelper. Er tidshorisonten 1-2 år kan jeg ikke forstå hvordan det er mulig å tape penger på denne aksjen. Med tidshorisont på 5 år kan økningen bli formidabel. Kortsiktig blir det spennende å se om Bemcentinib blir fanget opp av BP i USA som en aktuell antiviral-medisin mot Covid-19 og alle fremtidige virus. Her ligger det enorme penger i potten. På dagens kurser ser jeg ingen grunn til annet enn å øke beholdningen av Bgbio aksjer. Aksjen er på sitt aller billigste nå og vi nærmer oss slutten av salget.

BioBull
18.06.2021 kl 06:14 7017

Ja - det virker som en velorganisert manipulering av aksjekursen i BerGenBio som er gjort mulig pga et «ikke-fungerende» VPS register der Finanstilsynet har kapitulert hva gjelder kontroll av eierskap.

Nå har også av uviss grunn aksjonær oversikten på web siden til BerGenBio blitt umulig å lese på mobil….

Mange nye optimister i BGBIO : over 400 nye aksjonærer siste 10 dager !

Total of shares 87,962,755
Total of investors 13,445
Updated 17-06-2021

Hva Skjer’a ?
Redigert 18.06.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
King
17.06.2021 kl 23:47 7205

Høres langt mere riktig ut. Det kan være fort gjort å blande tall og betegnelser. Takk for info.
focuss
17.06.2021 kl 23:41 7191

Det er jo enorm forskjell på 15 millioner kroner og 15 millioner aksjer da.
tomcat66
17.06.2021 kl 23:23 7258

Shorten var satt på kr 27.- og antall på ca 555K aksjer som utgjør ca 15 millioner...
Redigert 17.06.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare

15 mill aksjer short totalt skulle gi noe slikt som minimum 32 aktører short utenom Arrowstreet.

mvh
Redigert 17.06.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Greenoil
17.06.2021 kl 22:46 7351

Ifølge short registeret er den nede på 0.7 igjen, så noen har dekt inn allerede 😊
Celsius
17.06.2021 kl 22:25 7421

BioBull skrev Innlegget er slettet

I tillegg til dine kontakter i NAV ... ?
King
17.06.2021 kl 21:42 7568

Et vanvittig høyt tall. Kan dette virkelig stemme? I så fall er det bra nyheter. På et tidspunkt starter inndekningen og kursen kan gå rett til himmels.
Kajtek
17.06.2021 kl 21:22 7636

BioBull skrev Innlegget er slettet
Hva mener du med det? Hva hjelper det å ha kontakter i VPS?
BioBull
17.06.2021 kl 20:52 7716

Uoffisielle Totale Short posisjoner i BGBIO nærmer seg 15.000.000 aksjer. Det blir gøy når de skal dekke seg inn igjen….Short drittsekkene skal få betale dyrt… Meg lurer de aldri !
Slettet bruker
17.06.2021 kl 19:41 4265

USA skal investere 25 milliarder i koronapiller

Myndighetene i USA vil investere over 25 milliarder kroner i utviklingen av antivirale legemidler mot covid-19 og andre farlige virus.

USAs fremste smittevernrådgiver Anthony Fauci kunngjorde investeringen torsdag på en pressekonferanse i Det hvite hus. Den inngår i et nytt «antiviralt program for pandemier», som skal utvikle legemidler mot symptomene fra korona og andre potensielt dødelige virus.

Covid-19-pillene, som skal kunne dempe symptomene etter koronasmitte, er under utvikling. Legemiddelet kan være klare innen året er omme, avhengig av når de kliniske testene blir fullført.

Den statlige finansieringen vil få opp farten i testingen og skal også gå til økt støtte til forskning, utvikling og produksjon i privat sektor.
Vkvamba
17.06.2021 kl 15:24 4656

Enig med deg her. Er nok mange småsparere som også føler seg "melket for cash" da BergenBio knuste på med en emisjon til en kurs som viste seg å være kunstig høy etter at CEO hypet covid-potensialet. Det var for øvrig det rette å gjøre etter min mening, men når kursutviklingen er som den er så er det lett å forstå misnøyen som kommer frem på div forum. Jeg fyller på overskytende av inntekt måned for måned og håper i så måte at kursen holdes nede en stund til, fordi jeg har stor tro på selskapet. Håper kreft kommer i hovedfokus igjen, og at Godfrey holder tunga beint i munnen når han kommuniserer utad i tiden fremover, så blir dette bra til slutt.

Enig. Det er vanskelig å ikke bli frustrert når en ser at noen få driver å selger aksjen nedover. Men som du skriver så er potensialet enormt. Så må jeg legge til at det fundamentale i selskapet er nå mye sterkere enn da vi så 50 tallet. Men akkurat nå så kan 50 tallet se ut som umulig. De tolmodige vil bli belønnet.
King
17.06.2021 kl 10:28 5076

For småaksjonærer er det selvsagt frustrerende å se aksjekursen dundre nedover. Godfrey har en jobb å gjøre for å skape verdier for de som har satt sparepengene sine her. Samtidig glemmer nok mange at utålmodighet er en stor fiende når det kommer til aksjehandel. Selskapet har kommunisert ut en positiv guiding på en rekke studier og før eller siden vil det løsne. For de som ikke makter å sitte i biotek vil jeg anbefale å selge og satse på noe annet. Går det greit å sitte her så la aksjekursen flyte litt og ta sommerferie. Så lenge aksjene ikke realiseres er det kun et papirtap og potensialet vet de fleste av oss er enormt. Men selskapet behøver tiden det tar for å kjøre dialog med regulatoriske myndigheter og big pharma samtidig som studier planlegges og pågår. Uten omsetning av betydning og mye shorting vil vi neppe få endringer med det første. Men kjøpsmuligheten nå er enormt bra.
Redigert 17.06.2021 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Molbre
17.06.2021 kl 09:43 5218

At aksjen har vært/ er en tragedie for eksisterende aksjonærer er vel ikke til å komme unna, er nok ikke mange som sitter i denne nå av små/mellomstore aksjonærer som er i pluss, heller i dundrende minus vil jeg tro! Når i tillegg aksjemarkedet har gått som en kule så skjønner jeg at folk blir negativ, det ligger i menneskets natur! Får inderlig håpe at tålmodigheten til de som blir sittende blir belønnet, for å se at kursen faller 9 av 10 dager er jo ikke akkurat morsomt, selv om noen alltid prøver å være positiv :-). Det fundamentale er jo der, men vi må nok bare innse at markedet ikke stoler på Godfrey etter Covid-19 lovnadene, da hjelper det ikke at kreft delen går fremover tydeligvis.
Redigert 17.06.2021 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
focuss
17.06.2021 kl 09:32 5248

Selvfølgelig ikke. Men den betyr mye for hva markedet vil betale for aksjen.
boupa
17.06.2021 kl 09:28 5239

Mangler ikke mange ørene nå KOKO19 før den handles på det nivået igjen.
Carrera
17.06.2021 kl 09:10 5297

NTB 17 Juni 2021
"En eksperimentell behandling for covid-19 kan redde liv, ifølge forskere. Blant alvorlig syke pasienter sank andelen som døde, fra 30 til 24 prosent.

– Disse resultatene er veldig spennende, sier sir Peter Horby, professor i nye smittsomme sykdommer ved universitetet i Oxford.

Det er behandling av pasienter som manglet naturlig antistoffrespons mot koronaviruset, som gir nytt håp. Det antivirale legemiddelet fra selskapet Regeneron gir økt overlevelse, ifølge en studie.

Behandlingen førte også til at færre måtte ha hjelp av en respirator til å puste. Varigheten på sykehusoppholdet ble kortere.

– Dette er et viktig resultat fordi disse pasientene er blant de sykeste pasientene, og her har vi en behandling vi ikke hadde før, sier sir Martin Landray, professor i medisin og epidemiologi ved universitetet."

FDA hastegodkjenner ikke BerGenBio’s medikamenter mot to ulike kreftformer, ut ifra den lemfeldige analyseoppskriften der, heldigvis…
Redigert 17.06.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
focuss
17.06.2021 kl 00:44 5428

Analyse:

- Hva er helt sant?
- Hva er sant?
- Hva er litt sant?
- Hva er bent frem bullshit.

Biotech investorer tar nok risiko som de gjør. Skal man i tillegg risikojusterte for CEO sine meldinger så blir det too much.
focuss
17.06.2021 kl 00:39 5053

Virker ikke som t Godfrey evner å kommunisere det til markedet. Nærmest, tvert i mot.

Og jeg vil bare minne om dette: det BerGenBio sitter på er en gullgruve.