Informasjon om "Soft launching apps"
Hentet fra Shareville:
Soft launching apps:
1. Technical Stage
Here we focus on tier 3 countries, like India or the Philippines, because of their low user acquisition cost and CPI. 100-500 downloads from those regions will be sufficient for you to test your app’s stability, identify major bugs or any other issues so that they can be fixed before moving on.
2. Retention Stage
In this stage, we move on to tier 2 countries – like Brazil – that cost a bit more than tier 3 but still have a decently low user acquisition cost. Does your game require knowledge of English? Do your research on English penetration in countries worldwide. At this stage, we aim for acquiring 1,000 to 2,000 downloads.
The objective of the retention stage is to make sure that the product funnels are well exercised so that people are moving through the funnels properly – moving smoothly through the onboarding and sign-up process and engaging in the game as expected. Are they going smoothly from level to level or are they dropping off somewhere along the way?
3. Monetization Stage
In the third stage, we move on to the tier 1 countries that have the highest user acquisition cost. This includes wealthier countries with higher purchasing power like the US, UK, Australia and Germany. Here we aim for about 10,000 users. We can expect a 1-3% conversion to paying customers. Here’s where you figure out your ARPAU (average revenue per user), implement your growth model, and test different marketing channels like ad networks and influencers.
Soft launching apps:
1. Technical Stage
Here we focus on tier 3 countries, like India or the Philippines, because of their low user acquisition cost and CPI. 100-500 downloads from those regions will be sufficient for you to test your app’s stability, identify major bugs or any other issues so that they can be fixed before moving on.
2. Retention Stage
In this stage, we move on to tier 2 countries – like Brazil – that cost a bit more than tier 3 but still have a decently low user acquisition cost. Does your game require knowledge of English? Do your research on English penetration in countries worldwide. At this stage, we aim for acquiring 1,000 to 2,000 downloads.
The objective of the retention stage is to make sure that the product funnels are well exercised so that people are moving through the funnels properly – moving smoothly through the onboarding and sign-up process and engaging in the game as expected. Are they going smoothly from level to level or are they dropping off somewhere along the way?
3. Monetization Stage
In the third stage, we move on to the tier 1 countries that have the highest user acquisition cost. This includes wealthier countries with higher purchasing power like the US, UK, Australia and Germany. Here we aim for about 10,000 users. We can expect a 1-3% conversion to paying customers. Here’s where you figure out your ARPAU (average revenue per user), implement your growth model, and test different marketing channels like ad networks and influencers.
Redigert 21.01.2021 kl 08:58
Du må logge inn for å svare
Kvike11
12.11.2020 kl 13:38
2144
Tror det går rigtigt godt med lancering af Viking på Philippines. Derudover vil det vel give mersalg i andre spil som er populærer.
Kursen burde være over 1,00 for lang tid siden.
Er der nyheder på vej, inden december.
Kursen burde være over 1,00 for lang tid siden.
Er der nyheder på vej, inden december.
Dahl87
12.11.2020 kl 20:18
1981
Hvor lang tid bruker selskapene og bruke mellom hvert trinn. Noen som vet?
scorn
12.11.2020 kl 22:58
1861
Om du ser på meldingene fra selskapet så ser du lett (antar du kan lese og regne) hvor lang tid det tok fra f.eks. Tintin gikk i softlaunch til det ble lansert over hele verden (global launch) på både iOS og Android.
Allrounder
12.11.2020 kl 23:14
1822
Dersom du har svaret i hodet hadde du spart deg selv og han som spurte for mye tid og tekst ved å bare oppgi det.
YNWA250505
13.11.2020 kl 00:31
1750
Scorn virker sur og tror alle som stiller spørsmål er baissere. Enig med deg Allrounder, vet mann svaret og får et spørsmål så svarer mann.
scorn
13.11.2020 kl 00:36
1739
>Scorn virker sur og tror alle som stiller spørsmål er baissere
Feil. Men jeg synes folk bør sette seg litt bedre inn i ting på egen hånd. Dette er ikke Lotto.
Feil. Men jeg synes folk bør sette seg litt bedre inn i ting på egen hånd. Dette er ikke Lotto.
YNWA250505
13.11.2020 kl 00:43
1719
Det er jeg enig med deg i og det meste ligger lett tilgjengelig. Noen ganger er d ok å få andres tanker og tolkninger og jeg mener det er greit å svare når noen spør. Scorn du har satt deg godt inn i selskapet og kan mye og derfor spør folk deg. Selv har jeg vært med lenge og sitter på en betydelig post med flere hundre tusen aksjer. De kommer ikke ut i markedet under kr 3
slipp
13.11.2020 kl 10:47
1499
Her på filippinene er internet svært dårlig. Kun Globe kan bruke det, men på kvelden sliter også de. Den dagen de begynner å lansere Viking utenfor pilippinene kan det bli fartt.
scorn
13.11.2020 kl 10:47
1498
olje skrev Nu kjør vi, følger dere med?
Ja, omsatt hele 300k aksjer til nå i dag... Det eneste som "er ute og kjører" er du olje.
Hva er egentlig greia med å begynne å hausse så fort en aksje er litt "grønn"? Flaut.
Hva er egentlig greia med å begynne å hausse så fort en aksje er litt "grønn"? Flaut.
Redigert 13.11.2020 kl 10:48
Du må logge inn for å svare
scorn
13.11.2020 kl 10:58
1472
>Vi får se....
...nok en melding med mye substans...
...nok en melding med mye substans...
Redigert 13.11.2020 kl 10:59
Du må logge inn for å svare