oppvigår
18.11.2020 kl 16:10 4361

https://e24.no/naeringsliv/i/pA1K06/boerspause-i-norwegian-i-paavente-av-melding-fra-selskapet
Et selskap kan for eksempel be Børsen stanse handelen før man offentliggjør en melding som vil ha stor betydning for selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
retur
18.11.2020 kl 16:11 4266

Er jo rart at inside har dumpa aksjer også
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Kagge
18.11.2020 kl 16:13 4165

Tell ned til 16:30 - det er enten laaangt ned eller laaangt opp nå.. eneste som er sikkert pr nå er at man kjører ikke MH på noen små fille nyheter...

Digger denne spenningen med mine 200k gambling aksjer - kjøpt for under 0,5 ( ja, jeg har råd å tape alt) så her er det alt eller ingenting i dag 😃
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:13 4116

Blir ikke mye søvn på Nas aksjonærene i natt, største selger skal ut med 9% av selskapet i kombinasjon med krise melding i morgen.

Kursmål 0,02
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
bj111
18.11.2020 kl 16:14 4027

Enten kokurs, chapter 11 eller så har de inngått et forlik med Boeng. Begynner jo å bli få muligheter for selskapet om de skal overleve. Nå kan MAX fly igjen og da bør erstatning lett kunne utbetales.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
FunTrade
18.11.2020 kl 16:15 3912

Styremedlemmet forlot styret i forrige uke, og rett etter 3. kvartalstallene. Bare å pumpe ut aksjer da.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Christkr
18.11.2020 kl 16:15 3876

Jepp, og jeg tror ikke Norwegian ville stengt salget av aksjer i en halv dag om de hadde hatt positive nyheter å komme med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:15 3837

nemlig, kursen gikk oppover før børspause kom. noen lekket og benyttet anledningen til å kjøpe derfor stoppet de handelen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Føre var
18.11.2020 kl 16:18 3753

Nyhetene Boing og FFA kom med, kunne vel ha vært kursdrivende i noen øyne:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:19 3693

Her er det nok dårlige nyheter på gang. Hvis positivt, da hadde dem møtt opp pronto med info, så at NAS fikk rally idag. Men ser som sagt dårlig ut :(

Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Føre var
18.11.2020 kl 16:24 3528

Kun minutter nå kansje, spørs om "møtet" er ferdig? Børsmeldingen lå i alle fall ikke klar.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:24 3503

Av av av, lover ikke godt. Jeg tog et lod i SAS i forventning om snarlig NAS-konkurs, men er naturligvis ked af det på aktionærernes og Norges vegne, hvis det viser sig at være nu, nøglen bliver drejet om. Virker lidt tidligt. Havde de ikke penge til Q2 2021? Lykke til uanset.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:25 3486

Har vi SjonkelRolf med oss?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
hyperion
18.11.2020 kl 16:30 3338

Hva er vits med pause når børsmeldinger går ut etter 16:30?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:31 3290

Hehehe, en Nas aksjonær er seg selv lik.

Greit å prøve å overbevise seg selv om at possitive ting er på veg, men her blir det nok nytt stort aksje dropp når ting åpner igjen.
Både apotek og ølsalg er fortsatt åpent, hvis dere trenger søvn i natt.

Lykke til:-))
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
FunTrade
18.11.2020 kl 16:31 3258

Det kan være at arbeid har startet ved børspause med parter som kunne utnyttet innsideinformasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
18.11.2020 kl 16:36 3093

Det går fint å holde seg oppdatert uten å spy inne på disse trådene dagen lang
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:37 3060

kanskje de snakker med Erna nå for å roe ned gemyttene slik at de har en avtale før jul slik som alle de andre flyselskapene i Europa
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:40 2980

Kan være. Mest positive udfald er vel, at der er børsstop på grund af politiske forhandlinger om redningspakke. Det ville i hvert fald ikke være nemt at holde hemmeligt - deraf trading halt.

Jeg tror desværre, at det er ch 11, men nu må vi se.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
18.11.2020 kl 16:40 2969

Du trodde ikke virkelig dette vil jeg tørre å si? Konkursbeskyttelse 100%
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Vorge
18.11.2020 kl 16:41 2943

As part of a structured reorganisation plan, Norwegian Air Shuttle ASA (“Norwegian” or the “Company”) has decided to initiate an examinership process in Ireland relating to its subsidiary Norwegian Air International Limited (NAI), its wholly-owned asset company Arctic Aviation Assets DAC (AAA) and some of AAA’s subsidiaries; NAS will also enter in and get protection of the Irish Examinership process as a related party. Norwegian has chosen an Irish process since its aircraft assets are held in Ireland. Norwegian has taken this decision in the interest of its stakeholders.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
tuja
18.11.2020 kl 16:41 2941

Norwegian initiates a reorganisation plan with its daughter companies NAI and AAA seeking protection under Irish Examinership
As part of a structured reorganisation plan, Norwegian Air Shuttle ASA (“Norwegian” or the “Company”) has decided to initiate an examinership process in Ireland relating to its subsidiary Norwegian Air International Limited (NAI), its wholly-owned asset company Arctic Aviation Assets DAC (AAA) and some of AAA’s subsidiaries; NAS will also enter in and get protection of the Irish Examinership process as a related party. Norwegian has chosen an Irish process since its aircraft assets are held in Ireland. Norwegian has taken this decision in the interest of its stakeholders.

Norwegian will continue to operate its route network (currently limited due to the Covid situation) and both its bonds and shares will trade as normal on the Oslo Stock Exchange (Oslo Børs). Norwegian Reward will continue as normal honouring and earning Cash-Points for its members. Safeguarding as many jobs as possible, while rightsizing its asset base, will continue to be a top priority for the management team throughout the process. This is a process under Irish law that may last for up to five months.

It is important to note that due to the Covid situation, several transportation companies have initiated variations of such examinership processes with a positive outcome for customers, employees, shareholders and other stakeholders. Norwegian is therefore confident that it too will successfully emerge as a stronger and leaner airline ready to meet renewed airline travel demand in 2021 after the Covid pandemic subsides.

The Norwegian group’s aviation asset platform is held by companies based in Dublin, Ireland. Arctic Aviation Assets DAC is the parent company of these companies. This business area handles aircraft financing and ownership. Arctic Aviation Assets DAC is a wholly owned subsidiary of Norwegian.

For the latest financial update from the company please refer to third quarter report released on 10th November 2020.

Based on Norwegian’s current cash position and the projections going forward, the Company believes it has sufficient liquidity to go through the above-mentioned process.




For further information, please contact:
Geir Karlsen, CFO, tel. +47 91608332
Tore Østby, EVP, +47 99546400
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
18.11.2020 kl 16:42 2917

Er Norwegian egentlig et irsk flyselskap?

mvh
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
18.11.2020 kl 16:42 2916

100kr på at flere aksjonærer nå prøver å si at dette er bull nyheter og at kursen skal doble seg
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Føre var
18.11.2020 kl 16:43 2882

"Norwegian will continue to operate its route network (currently limited due to the Covid situation) and both its bonds and shares will trade as normal on the Oslo Stock Exchange (Oslo Børs)."
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Kvike11
18.11.2020 kl 16:44 2883

Regeringen er 100 % skyld i konkurs hvis det er det der sker her.
Det er hvad de får ud af deres konservative holdninger, om ikke vil gi penge til udenlandske aktionærer.
Som om de ikke fatter , det er penge til at holde driften i gang i NAS, og ikke spor andet NAS beder om.
Er det chapter 11, håber jeg de slukker lyset, låser kontor og fly, og går, så kan regeringen rydde op efter det og få en kæmpe regning, penge de kunne have brugt på at hjælpe NAS gennem de næste måneder.
Tvivler på denne regering holder deres periode ud.
Vind eller forsvind .
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:44 2881

Soff reprise i beste fall eller 0,0
0,0- 0,04 % igjen til dagens aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Føre var
18.11.2020 kl 16:44 2874

Det har du rett i:)

Det kommer nok mer info etterhvert vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:46 2818

dette er bull for Norwegian. aksjen skal dobble seg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
hyperion
18.11.2020 kl 16:46 2809

Forstår ikke, stronger etter chapter 11? Kan noen forklare det?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
tuja
18.11.2020 kl 16:47 2813

18. november 2020 kl. 16:41 Vil ha konkursbeskyttelse

Norwegian ber om konkursbeskyttelse i Irland for sine datterselskaper der. Det går fram av en børsmelding. Handelen i Norwegian-aksjer var suspendert på Oslo Børs på slutten av handelsdagen. Flyselskapet sier at det reduserte rutetilbudet fortsetter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
18.11.2020 kl 16:47 2794

Det kalles å være økonomisk fornuftig. Hvorfor skal norske skattebetalere ta regningen for et selskap som har tatt på seg ekstremt mye gjeld og spekulert kraftig. Mye billigere å evt. la det gå konkurs og så enten starte opp et nytt Norwegian og ansette nytt personell sakte men sikkert, evt. at IAG e.l. kjøper opp konkursboet og gjør en avtale med långivere som gjør at en decent andel av virksomheten kan fortsette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:47 2811

Regeringen har ingen ting med dette å gjøre, takk Kjos og en grådig ledelse, og en god dose naive aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:48 2814

Natta!!! :(
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:48 2722

Konkursbeskyttelse er som bekendt altid BULL🤔🤔💸
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:48 2731

Erna og Co driter seg ut her. Flertallet på stortinget ønsker at NAS skal overleve.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:49 2750

Det kan hende de legger frem en storstilt nedskalering og en nedbetalingsplan slik at Erna nå kan gå inn med en solid pakke. Mange venter negative nyheter men dette kan slå begge veier.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Føre var
18.11.2020 kl 16:50 2714

"– Basert på selskapets nåværende kontantbeholdning og anslagene fremover regner selskapet med å ha den nødvendige likviditeten til å gå gjennom denne prosessen, skriver selskapet."

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/oslo-bors/jacob-schram/norwegian-soker-konkursprosess-i-irland/2-1-915079
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare