NYTÅRSRAKET🚀

Mrhifi
NOL 24.11.2020 kl 07:54 44730

Oil Stocks Are Finally Bouncing Back.
#3. Undervalued sector
The U.S. and global energy sectors have been deeply out of favor for the past six years--so much so that the sector could now be significantly undervalued.

In fact, the sector now trades at a price-to-book ratio below one, the lowest in about seven decades.
"SEVEN DECADES"🤔
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Stocks-Are-Finally-Bouncing-Back.html

Do the Northern ocean limited MATH🤔
2 NEW HIGH END HE RIGGS PÅ KONTRAKT TIL 2022..🤔
171 MILLIONER KRONER I INDTÆGT PÅ 30 DAGE🤔

Welcome to the future.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Odium
26.11.2020 kl 16:10 4122

Ingen research vi kan gjøre vil oss et svar på akkurat dette. Det ser bra ut på papiret, men alt kan skje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 20:28 3994

Det er regnet opp og ned i mente på Nol, det er no problem å forutse inntektene til selskapet i 2021, faktisk uhyre enkelt da forutsettninge e er akkurat de samme som for 1 år tilbake da selskapet gikk på børs.
Det eneste uromentet her er arbeidskapitalen og at dette i verste fall ´ kan´ føre til en emisjon, skulle det ende med at de må emitere vil investorene stå i kø for å komme inn og det vil definitivt ikke skje på dagens markeds kurs, en eventuell kapitalinnhenting vil skje langt over dagens kurs.
Uansett, det vil neppe skje, gjelden blir refinansiert på linje som i de aller fleste andre olje case, altså med betalings utsettelser.

Dette er ikke Borr, Rig eller sdrl, Nol er et helt annet case.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Odium
26.11.2020 kl 21:44 3914

Så hvorfor har du og gutta her inne skjønt noe som proffene ikke har? Hvorfor er det ikke et par av de som snapper opp det de kan for småpenger hvis dette er så idiotsikkert?
tallene er ikke alt, det er noe her vi ikke ser.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
26.11.2020 kl 21:50 3908

Tror du skal undersøge Top 20 !
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 22:02 3864

Du kan bruke den samme argumentasjonen om alle verdens aksjeselskaper, «det er noe vi ikke ser» Say what?? Hadde du visst alt hadde du ikke rotet rundt her inne. Fortell meg heller noe om hva det kan være vi ikke ser! Vage antakelser blir for billig og useriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
HAS
26.11.2020 kl 22:28 3815

Når noe er for godt til å være sant, er det lett for å lete etter ting man har oversett. Når du ser på reaksjonene på børsen etter medieoppslag, ser du tydelig at mange støtter seg på analyser og omtale når de handler. NOL har levd i mørkret i nesten 1 år, og når man vandrer i mørkret er det lett for at fantasien tar overhånd. Jeg tror ikke situasjonen er mer mystisk enn det. Vi trenger fakta å forholde oss til, og de kommer på mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 22:30 3815

Tror ikke jeg orker å kommentere dine innlegg noe mer, det virker uansett ikke som dette caset er noe for deg.
Men før du selger råder jeg deg til å sjekke neste oppdaterte aksjonærliste, det er store muligheter for at et ´ profft´ meglerhus som du kaller den bærmen, atter igjen dukker opp på listene, og at du da får din oppdatering fra den kanten, og det skulle slettes ikke forundre om det samtidig kommer et oppgraderte kursmål når disse ´proffene´ Igjen står på lista.

Lykke til uansett hva du gjør
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Odium
26.11.2020 kl 22:50 3747

Det kan være at noen er tjent med en lav kurs, det kan være folk i bakgrunnen vet noe om en emisjon som ikke er offentlig, kanskje det er noe med rigger eller kontrakter som er usikkert. Det kan være 100 forskjellige ting. Uansett så er kursen 8 kroner og flytter seg mindre enn riggselskaper som på papiret er dårligere investeringer.

Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Odium
26.11.2020 kl 22:53 3729

Om ikke noe annet så er du hvert fall underholdende i hykleriet ditt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
26.11.2020 kl 23:17 3680

Skulle nesten tro du mente at alle aksjer på børsen er riktig priset? Du skjønner vel at enkelte selskaper kan være feilpriset i lang tid uten at det trenger å være noe mystisk med det. Særlig hvis de er lite kjent og har dårlig dekning fra meglerhus. Det gjelder bare å oppdage de før alle andre gjør det. Foreslår at du selger deg ut og heller går inn igjen når fokuset blir litt større, f.eks når kursen har doblet seg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
sober-minded
26.11.2020 kl 23:54 3615

...og du mener dine 15 innlegg i dag skiller seg ut, og hever seg over nivået her inne ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Odium
27.11.2020 kl 08:23 3377

Absolutt ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Odium
27.11.2020 kl 08:28 3356

Det er merkelig for meg at folk reagerer så dårlig når det blir stilt spørsmål ved tankegangen deres og spesielt når de ikke har svar på ting.
Jeg er som de fleste av dere long i nol, jeg har vært med siden juli og selger ikke for noe. Jeg er med opp, men i motsetning til mange her så vil jeg ikke bli sjokket hvis det smeller istedetfor. Som du sier så er mange aksjer priser feil og jeg tror og håper at dette gjelder nol, men det kan faktisk hende at aksjen er priset riktig eller til og med for høyt av grunner vi ikke ser.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 08:33 3359

Gjesp

Odium
Registrert 24.11.20
Antall innlegg: 18

18 av 18 innlegg kritiske sådan om Nol siste 3 dager, alle uten substans, mål og mening forøvrig.
Total uinteressant.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 08:56 3296

Spørs om vi har å gjøre med en ny "Long" som har sett denne gå fra 9 til 5 en gang tidligere, og har shortet litt her?? Potensielt dårlig tidspunkt om momentumet i olje skal opp igjen neste uke. Men samtidig vanskelig å se for seg oljepris over 50 dollar på kort sikt, mye usikkerhet om dagene. Kan vel komme ny korreksjon idag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Odium
27.11.2020 kl 09:30 3237

Merkelig at folk lever med slik blind optimisme. Tror du virkelig det er null sjanse for at du kan tape penger på denne?
Min metode er slik. Jeg er ingen trader, jeg har ikke det som skal til for å lykkes med det, jeg har også kun en aksje, jeg er altså "all in" med nol. Jeg er med til tops eller til null, en av delene. Jeg har tro på nol for jeg finner ingen hull i casen, men det betyr ikke at det ikke fins problemer og forklaringer på hvorfor ting er som de er.
I motsetning til mange her inne så vet jeg at det er en reell sjanse for at pengene mine blir borte. Jeg har heller aldri vært kort på noe i mitt liv.

Men, folk må selvfølgelig tro hva de vil.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 09:35 3224

For å sette ting i perspektiv.
Odl visste i går Interesse for Nol på sin presentasjon.

På dagens aksjekurs i Odl kan selskapet legge inn et bud på Nol på rundt 25kr/aksjen og likevel vil oppkjøpet være innvannene for Odl.
Det sier mye om hvor lavt Nol er priset, så kan en gjerne legge til at Odl har kjøpsanbefalinger og høyere kursmål en dagens fra hele analytiker stallen.

Det skal også nevnes at olje prisen nå er tilbake på nivåer desember i år tilbake i tid, da Nol ble priset til 49
Og folk er bearish til oljeprisen? Her får vi 60-80 next høst

Kjøp og hold
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Odium
27.11.2020 kl 09:43 3201

Ja, fikk med meg det og jeg er fryktelig nysgjerrig på hva bakgrunnen var for den kommentaren fra odl. Jeg tror ikke han skjøt fra hofta når han sa det.

Hva tror folk her er årsaken til at analytikerne samlet ikke sier et ord om nol? Hvis det er så enkelt at de kjøper seg opp før de hauser, burde ikke det i seg selv påvirke kursen mer enn dette?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
zool
27.11.2020 kl 10:03 3162

Odium, om du lurer på hvorfor en analytiker som dekker riggbransjen ikke dekker NOL, bare ring og spør. Han biter ikke. Og du kan spørre ham med det samme om hva han mener om NOL, så får du sikkert et svar. Tipper han gir deg et positivt svar om selskapet sånn på privaten. Jeg kontaktet Wintershall når riggen de brukte hadde nedetid og fikk et raskt og positivt svar på at det ikke ville påvirke avtalen og at de regnet med at innkjøringsproblemer kunne skje på en ny rigg. Så det er ingen grunn for deg å sitte der og undres, kontakt de som trengs og få tak i informasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 10:03 3167

Tenk selv hvis du var analytiker. Hadde du da offentliggjort en positiv analyse med høyt kursmål nå, vel vitende at q3 kommer på mandag og blir knallrødt? Da er det vel bedre å drøye til etter q3 har blitt fordøyd. Mulig vi får røde overskrifter og en liten knekk i kursen, noe som vil forsterke sansynligheten for at en positiv anbefaling treffer godt i ettertid. Slenger meg på ett tidligere innlegg som antydet at de fleste som handler på OSE aldri har sett på en kvartalsrapport og ikke aner hva p/e er for noe. Når jeg har snakket med bekjente som er mer enn villige til å anbefale enkeltaksjer så blir de alltid svar skyldig når jeg spør hvordan gjeldssituasjon er i nevnte selskap. Saueflokken er SVÆR.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 10:44 3118

Ett meglerhus trakk frem en potensiell flørt mellom NOL og ODL, og gjeldssituasjon 2021. Ville se an utvikling fremover før de kommer på banen rundt selskapet. Meglerhus nevner det i sin september rapport (ser blant annet dobling i riggverdi under ODL sine vinger), ODL sier selv i sin Q3 presentasjon at det er en interessant situasjon og HE markedet ser forholdsvis bra ut fremover. Her er det noen som vet noe som vi ikke vet. Jeg tar ett lodd på at det er positivt når kursen ligger der den gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
HAS
27.11.2020 kl 10:59 3086

Nye toner i dag? Her ser det ut til at de vil konsentrere seg om det de har innenfor eksisterende kapasitet.

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/11/27/7592772/odfjell-sjef-simen-lieungh-det-er-ingen-som-kan-kjope-opp-na-om-de-ikke-far-en-saerdeles-god-deal-og-det-har-ikke-vi-tenkt-a-gi-dem
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
HAS
27.11.2020 kl 11:04 3069

ODL har ikke tenkt å gi noen en særdeles god deal, og det har vel ikke NOL heller?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 11:12 3045

Har skrevet hva jeg mener om Nol/Odl , det er etter min menig bare bare vås, en våt drøm fra meglerhold som allerede har hausset opp Odl så det holder.

Fredriksen gir ikke bort penger til noen som helst, han skal ha full pris og det får han når riggene skal inn i Drillen3 etter restruktureringen der.
Hvorfor i alle dager skulle han selge it 2 flotte rigger ut av Fredriksen systemet som kommer til å stige i verdi fremover, nå på bunnen av rigg syklusen.

Men det er likevel possitiv at Odl viser interesse, det beviser bare at det ligger verdier der ute som ikke er riktig priset, og der har du Nol sine attraktive rigger.
Odl kan legge inn et bud på Nol på 25kr og det vil være innvannende og en kjempe deal for Odl, men et slikt bud vil selvf bli avvist, et slikt bud er for lavt.

Dette sier forresten Odl

Jeg tror vi får noen år med økt etterspørsel etter olje og gass

Tross usikkerheten som er i riggmarkedet, tror Odfjell Drilling det kan komme flere oppdrag i Norge.
«Vi tror trenden vil fortsette etter at norske myndigheter har gitt midlertidige skatteincentiver for oljeselskapene på norsk sokkel,» skriver selskapet i kvartalsrapporten.
Hele offshoreindustrien er underinvestert, behovet for olje vil være høyere enn det som er ventet. Jeg tror vi får noen år med økt etterspørsel etter olje og gass.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 13:13 2890

Alle sikler etter nol riggene 🤩 squirten står 50m opp i lufta i 2021
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Invest-cowboy
27.11.2020 kl 13:13 2899

Oslo (TDN Direkt): Odfjell Drilling er meget interesserte i å se på mulige strategiske trekk som kan underbygge deres vekstambisjon, men høyeste prioritet for selskapet er å komme i utbytteposisjon i 2022.
Det sier konsernsjef Simen Lieungh til TDN Direkt.
- Vi ligger godt an til utbytte basert på den ordrereserven vi har sammen med de framtidsutsikter vi ser for oss for vår egen flåte. Vi kommer altså ikke til å gjøre noen strategiske grep som fører til at det målet ikke kan nås. Det er viktig å understreke, sier han.
Selskapet har ingen tro på at det i de nærmeste årene blir et marked som forsvarer riggnybygg.
- Derfor må vi konsentrere oss om de muligheter som kan dukke opp innenfor eksisterende kapasitet, sier konsernsjefen videre.
Han sier Odfjell Drilling tidligere har vært i kontakt med Northern Ocean om de to halvt nedsenkbare riggene "West Mira" og "West Bollsta", men uten at dette har materialisert seg i noen retning. De har også vurdert andre muligheter som eksempelvis Diamond Offshore-riggen "GreatWhite". Videre nevner han rigger eid av Awilco Drilling, men av ulike årsaker har dette heller ikke ført fram. På spørsmål så bekrefter han at riggene til Dolphin Drilling i denne sammenheng er uten interesse.
- Vi har sett på masse, men det er mye som skal gjøres før man kommer i en posisjon som blir en balansert avtale for begge parter, sier konsernsjefen.
Spesielt de to sjettegenerasjonsriggene fra Northern Ocean er attraktive eiendeler.
- De er interessante, men for oss ser det mest naturlig ut at de ser ut til å bli en del av Seadrill. Hvordan den endelige løsningen etter restruktureringen vil bli seende ut vil imidlertid tiden vise. Vi er realistiske og vet at det er andre aktører som også kunne tenke seg å eie disse enhetene, men jeg kan bekrefte at de er av interesse for oss gitt at våre overordnede prioriteringer, eksempelvis med tanke på dividende, ikke forringes, sier Odfjell Drilling-sjefen.
Restruktureringen i Seadrill og deres rigger var et fokus under kvartalspresentasjonen til Odfjell Drilling torsdag. Ifølge Lieungh er en del av Seadrill-eiendelene lite interessante, mens andre av selskapets rigger har høy verdi.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 13:18 2896

Litt småinfo om riggene, for de nye og de eksisterende aksjonærene. Google translata direkte fra prospektet. For de som ikke gidder inn å lese

West Bollsa
-8x dieselmotorer bruker Selective Catalytic Reduction (SCR)
på eksosrørene som genererer renere utslipp
-Høyspent sentralbord kjøres i en lukket bånd (CBT)
konfigurasjon tillater et lavere antall motorer å generere
tilstrekkelig kraft
-Bollstas kraftverk opererer med et lavere antall motorer
arbeider på strømnettet, samtidig som det genererer høyere ratings og
mindre motortimer

-47% Reduksjon i driftstimer med dieselmotorer
-11% Reduksjon i årlige CO2-utslipp
-9% Reduksjon i årlige gassutslipp

West Mira

-Første moderne offshore boredrift med hybridkraftverk
bruk av litiumionbatterier som spinnreserve i "dynamic
positioning (DP) " operasjoner 
-Leverer strøm i toppbelastningstider, og kombinerer et batteri
Energy Storage System (ESS) med generering av diesel
-Fordeler med hensyn til redusert drivstofforbruk og CO2 og
NOx-utslipp
-Batterier kan gi back-up for å forhindre usannsynlig
blackout situasjoner

-42% Reduksjon i driftstimer med dieselmotorer
-15% Reduksjon i årlige CO2-utslipp
-12% Reduksjon i årlige gassutslipp


Northern Ocean er det eneste selskapet med 100% fokus på
tier 1 boreplattformer i tøffe omgivelser


Godt posisjonert for M&A
- Ideell flåtestørrelse
- Høyeste riggkvalitet
- Sterkeste balanse

West bollsta og West Mira kjapt oppsummert

-Ultra high-end tøft miljø
halvt nedsenkbare rigger
- Begge riggene er utstyrt med 2 BoPs2
- Betydelige utslippsbesparelser fra ny
teknologi
-Økt boreeffektivitet
-En overlegen kapitalstruktur som støtter utbyttebetalinger og
en klar strategi for å returnere overskytende kontanter til aksjonærene
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
27.11.2020 kl 13:21 2885

Nice🚀🚀🚀🚀🚀 COUNTDOWN 💪
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 13:23 2894

Vi har sett på masse, men det er mye som skal gjøres før man kommer i en posisjon som blir en balansert avtale for begge parter, sier konsernsjefen.
Spesielt de to sjettegenerasjonsriggene fra Northern Ocean er attraktive eiendeler.
- De er interessante, men for oss ser det mest naturlig ut at de ser ut til å bli en del av Seadrill. Hvordan den endelige løsningen etter restruktureringen vil bli seende ut vil imidlertid tiden vise. Vi er realistiske og vet at det er andre aktører som også kunne tenke seg å eie disse enhetene


To the sky!🚀 PERFECT STORM mrhifi 😎
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
27.11.2020 kl 13:26 2881

Fantastisk at blive bekræftet i vores strategi 💰💰💰
Hold tight 😉
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
27.11.2020 kl 13:40 2856

MEGA BULL!!!🎯

Flashback 💪
28 August 2020.
North Sea Oil Faces A Drilling Rig Supply Crunch.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/North-Sea-Oil-Faces-A-Drilling-Rig-Supply-Crunch.html
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 14:16 2787

Det å gå inn i ett restrukturert Seadrill (som tydeligvis er det mest sannsynlige), hva vil vi sitte igjen med?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 14:23 2775

Dette med å gå inn i nytt seadrill blir nevnt hyppig her inne. Kan noen referere til uttalelser eller lignende som tyder på at det er planen? Kan selv ikke se hva Fredriksen tjener på å slå sammen NOL og SDRL. Hvorfor ikke holde NOL for seg selv og hente ut utbytte etterhvert som riggene genererer mer cash enn det som trengs for å håndtere gjeld? Må jo være en sikrere strategi på lang sikt og enklere med tanke på mulig salg i fremtiden?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 14:34 2741

Jeg ser ODL referer til dette i sine uttalelser, men også flere meglerhus ser på det som usannsynlig at NOL står som eget selskap ved utgangen av 2021. Vel også noe av grunnen til at de velger å ikke gi noe anbefaling rundt aksjen, men da kan de vel heller ikke se noe stor oppside ved en sammenslåing? Sier samtidig at man anser NOL som det billigste selskapet innen HE markedet :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
27.11.2020 kl 15:25 2660

Jeg er villig til å selge min andel av riggene til 49,- pr aksje. Det var en ok pris med god oppside ifm emisjonen i februar.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
HAS
27.11.2020 kl 16:45 2629

Prisen i emisjonen gjenspeiler at rigger ble kjøpt på billigsalg. Med økende oljepris og press på rigg markedet vil nok mange aksjonærer fra emisjonen ha forventninger om en langt høyere pris for aksjen. Med god drift vil selskapet også ha potensiale til å generere tilsvarende høyt utbytte. For den som er inne under 10 vil det jo bli eventyrlig uansett. God helg😀
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 19:35 2503

Lieungh sier Odfjell Drilling tidligere har vært i kontakt med Northern Ocean om de to halvt nedsenkbare riggene «West Mira» og «West Bollsta», men uten at dette har materialisert seg i noen retning.

Beviser bare at ståa er langt bedre en det markedet vil ha det til i Nol, og at Fredriksen skal fusjonere disse 2 krem rigger i Sdrl, Sdrl aksjonærene må selvsagt betale for gildet.
Fro/Fro2012 reprise
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
HAS
27.11.2020 kl 19:56 2525

https://e24.no/boers-og-finans/i/GarWkm/analytikere-mer-positive-til-riggyndling-ligger-godt-an-til-utbytte

Ligger godt an til utbytte - i 2022.
Det er kjempebra. Håper journalistene er like positive og tålmodige i forhold til NOL på mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
DocAntle
28.11.2020 kl 04:22 2271

Mitt spørsmål er hvem er det som går all inn i en aksje de tenker at det er en høyst reel risiko at de vil tape pengene sine på? Dummeste jeg har hørt noen gang
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Ratta
28.11.2020 kl 04:34 2266

Hvor fikk du "høyst" fra? Enig med Odium, alle aksjer har sjanse for å tape pengene, offshore kanskje mer enn de fleste sektorer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare