MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2423131

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Helg11
12.09.2021 kl 13:36 10094

Da er regneark oppdatert. Bra å ikke ha det for komplisert på en søndag.
Har dere hørt om gutten som ikke kunne regne?
Han het Tellef Eil.
;-)
Teps
13.09.2021 kl 00:33 8993

Gratis i morgen 13/9. Hele dagen, men med Constantin Baack fea 4:25 UK - http://forums.capitallink.com/shipping/2021london/index.html

"London Calling - Supercycle Ahead?"
4:25 - 5:25 PM GLOBAL SHIPPING - A SUPERCYCLE AHEAD?

What is different this time? Are we at the beginning of a new supercycle for shipping spreading across all market segments? A panel of senior executives from the major market segments will share their insight as to what makes this cycle different and the outlook ahead.

Moderator: Mr. Peder Nicolai Jarlsby, Partner, Equity Research - Fearnley Securities AS

Panelists:
Mr. Mark O’Neil, President & CEO - Columbia Shipmanagement, Ltd.; President - InterManager
Mr. John Lycouris, CEO - Dorian LPG (USA)
Mr. Oystein Kalleklev, CEO - Flex LNG
Mr. Mikael Skov, CEO - Hafnia
Mr. Constantin Baack, CEO - MPC Containers
Mr. Hamish Norton, President - Star Bulk Carriers
Redigert 13.09.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Struts
13.09.2021 kl 06:01 8809

Hehe, veldig bra!

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt torsdag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 788’ aksjer, og har med det 72.18% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: The Bank of NY Mellon ned 458’ (2,673’ totalt) og Euroclear Bank minus 290’ (2,243’). Ellers bare noen små endringer.

På plussiden: Citigroup Global Markets opp 151’ (1,159’ totalt), Nordnet Livsforsikring pluss 113’ (5,084’), Goldman Sachs + 68’ (2,561’) og Banque de Luxembourg + 63’ (1,061’ totalt). Ellers bare et par mindre endringer.

PS. Kbkristi, selv takk, men akkurat denne gangen var det ikke så voldsomt vanskelig. Er mer usikker på de enda mindre samt de litt større, så da lar jeg det ligge (inntil videre). De aller største føler jeg ikke har økt nevneverdig i det hele tatt (på den annen side har jo de økt sinnssykt mye siste halve året eller så).
Redigert 13.09.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.09.2021 kl 09:36 8138

Jaja, det er 13 børsdager igjen av Q3.
Virker ikke som at folk flest skjønner hvilke enorme verdier som har tilflytt Mpc i dette kvartalet.
Og at strømmen av cash bare øker i Q4.
Kbb
13.09.2021 kl 09:56 7996

Det gleder eg meg til,skal nokk bli en fin høst /vinter med oppgang .
Slettet bruker
13.09.2021 kl 10:50 7680

Ja, grunnmuren blir sterkere og sterkere. Ratene likeså. Pengene formelig renner i kassen til MPCC om dagen.

Forsinkelsene i havnene blir ikkje bedre, så dette er også gunstig for oss MPCC-rederer. Med det fundamentale og grunnmuren som bygges, vil aksjen snart beveges seg mot kursmålene som foreligger på 30+. RSI’en ligger på under 50, som også er eit godt tegn.

‘’Port congestion chaos in California – Coming holiday season could be catastrophic’’

https://container-news.com/port-congestion-chaos-in-california-coming-holiday-season-could-be-catastrophic/

Redigert 13.09.2021 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2021 kl 10:56 7682

For den som vurderer inngang i MPCC. Her har ein Harpex-indexen som beskriver rateutviklingen i container-segmentet. Som en ser går det ein vei, så får alle vurdere for og i mot. Men, mange har tjent veldig gode penger på MPCC og det er i Q3 & Q4 penger starter å renne inn på konto for MPCC. Utbyttene som indikert av selskapet og i regnearket øverst i tråden, vil bli meget gavmilde.

https://www.harperpetersen.com/harpex
Redigert 13.09.2021 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2021 kl 12:01 7480

Akkurat en fallende RSI på under 50, er ikke noe spesielt godt tegn. Tvertimot så kan det være et signal om fallende kurser.... For MPC. Ernst derimot har økende RSI på godt over 60.

Så selvom inntjeningen bare øker og øker, viser ikke chartene noen styrke for tiden. Men uansett vil jo dette måtte rette seg opp når vi nærmer oss prsentasjonen av 3. kvartal, i november.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 12:41 7291

Tildels enig. Poenget mitt er at RSI har stabilisert seg på eit nokolunde «normalt» nivå og er ikkje overkjøpt slik den har vore store deler av det siste halve året. Sjølv så foretrekker eg ein RSI på ca. 50 framfor ein på over 90, når eg går inn - men det er jo mi meining. Som predikert i mange måneder, til tross for stigningen det siste året - det fundamentale indikerer at kursen er altfor lav fortsatt (NAV/PE/EPS/Kursmål etc.), så det vil komme ein ny stigning.
Redigert 13.09.2021 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
13.09.2021 kl 12:55 7203

Takk for oppdateringer Struts!

Uvær forstyrrer ser jeg, pussig hvis det kun gjelder bulkskip:
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1437366305124925442
Slettet bruker
13.09.2021 kl 13:09 7134

Ja, VolumOpp, der kan jeg godt forstå deg. Dersom RSI blir liggende rundt 50 og stiger over 50, er det et signal om at kursen vil stige. Men det er som regel ikke noe godt signal for et kjøp dersom RSI faller under 50. For hvis RSI faller videre, så oppstår det gjerne ikke noe kjøpssignal før ved 20.

Men når det gjelder det fundamentale, er jo situasjonen perfekt for enhver som har planer om å kjøpe seg inn. Jeg ville da ha delt opp kjøpet i tre faser. Ved å kjøpe MPC for en tredjedel i dag, for 1/3 dersom kursen faller og 1/3 dersom man føler seg overbevist om at kursen er i nærheten av en bunn. På den måten sprer man risikoen.

Dersom man derimot er overbevist om at kursen skal opp snart eller i løpet av rimelig kort tid, er det bare å kjøpe for hele potten.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 13:13 7163

Enig i den. For den som studerer markedet, er ikkje kursutviklingen i MPCC så heilt ulik f.eks Danaos, ZIM, Euroseas, GSL, Matson, NMM. Der stabiliserte kursene seg, bygget eit nytt fundament og så fortsatt oppgangen, tildels kraftig også.
velkjent
13.09.2021 kl 13:53 6933

Kunne ikke motstå fristelsen med kurs 25, så jeg anskaffet et par tusen til.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 14:00 6888

Ja, det var en særdeles interessant sammenligning, VolumOpp.

Jeg har ikke tidligere kjennskap til eller sett på disse selskapene før, men la inn navnene i Nordnets aksjeoversikt. Fikk opp alle selskapene og oversikten de siste tre årene. Særlig NMM viser en utvikling som er ganske lik MPC sin kursutvikling rent grafisk frem til august. Kursen i NMM steg til kr. 33,50 i mai 2021, deretter falt kursen til kr. 22,50 i slutten av juli i år. Pr. i dag er aksjekursen steget til litt over kr. 30 igjen.

Hmmm, MPC synes bare å være litt forsinket med sin kursoppgang igjen sammenlignet med andre lignende selskaper. Det kan skyldes flere forhold, ikke minst DNBs rotete fremgangsmåte med å melde Hold samtidig som DNB-fond kjøpte seg opp og man opererte med to forskjellige anbefalinger; én til gode kunder og én til offentligheten. Dessuten kjøpte MPC opp containerdelen av Songa-rederiet på denne tiden. Selvom det synes å ha gitt betydelige inntekter allerede, skaper slike oppkjøp gjerne litt usikkerhet til å begynne med.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 14:23 6778

Ja, meiner det er ein sammenligning å ta med seg når ein vurderer caset og inngang. Kan også legge til både Hapag-Lloyd, COSCO, Mæersk, Ernst Russ etc. også - alle er på stigande. MPCC står nok snart for tur også.

Ratene stiger over heile fjøla:

https://www.hellenicshippingnews.com/chinas-weekly-export-container-shipping-index-edges-up-7/

velkjent
13.09.2021 kl 14:26 6852

Så da er det jo bare å fylle på!
Slettet bruker
13.09.2021 kl 14:38 6788

Uten å gjøre noe stort nummer av det, så er jeg litt spent på hvordan børsen vil reagere på følgende scenarier i morgen:

1.) Ap+Sp+SV får flertall på Stortinget : Generell oppgang. Fordi børsen liker stabilitet.

2.) AP+Sp+SV kommer i mindretall på Stortinget: Går i forhandlinger med Rødt: Generell nedgang. Fordi Rødt vil stille ultimate krav.

3.) AP+Sp+SV kommer i mindretall på Stortinget: Går i forhandlinger med MDG: Generell nedgang. Fordi MDG vil stille ultimate krav.

4.) AP+Sp+SV kommer i mindretall på Stortinget: Går i forhandlinger med Kr.F. som kommer under sperregrensen: Forhandlingene skjer med Hareide (og ikke
Ropstad som går av). Generell oppgang.

5.) AP+Sp+SV kommer i mindretall på Stortinget. Ruler alene. Generell nedgang pga. mye usikkerhet.

Hva blir resultatet? (Utfra et nøytralt ståsted:)

De rødgrønne får 51,2% til sammen og et knapt flertall på Stortinget. Fordi AP generelt er dyktige til å mobilisere, og SV er i siget. Og SP tar igjen noen stemmer.
Og børsen stiger i morgen.

Slettet bruker
13.09.2021 kl 14:57 6904

Ja, tiden vil vise. Trur ikkje det blir så store utslaget hverken opp eller ned. Hadde vore meir spent om eg satt på aksjer i USA under valget mellom Donald & Biden.. 😅
Struts
13.09.2021 kl 15:05 6980

Samme det, uansett får politikerne nok flere og bedre betalte pendlerboliger som unndras beskatning - hyblene bør helst bli større og flere - akkurat som skatten: Noe må jo politikerne bruke økte skatter på (som om de ikke er høye nok fra før) om ikke seg selv?

Jeg undres om det blir lov til i fremtiden (uten å bli formuesbeskattet) å utbasunere; "Kjære deg, skatten min!"

Nok om det, godt valgflesk!

PS, Akkurat (litt sent riktignok ) stiftet nytt parti: FTA, (Flesk til alle). Motto: "Vi gir en milliard til hver norske innbygger"
Redigert 13.09.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2021 kl 15:21 10211

Artig, Struts!

Jeg er glad i å stikke ut hodet, men mister det oftere enn at jeg lykkes med mine forslag.....

For noen år siden vurderte jeg seriøst (?) å starte et nytt parti. Leste meg opp på Valgloven og fant ut at man måtte ha 5.000 underskrifter. Pytt, pytt, det skulle gå bra.

Så ble nok interessen mindre het enn da jeg fikk idéen. Men jeg fortalte den til flere venner og bekjente og om navnet på partiet. Så det var nok noen tiltalls personer som visste om det.

Partiet skulle hete Helsepartiet. Et par år senere leste jeg at Lise Askvik som var programleder i P4, stiftet Helsepartiet. Det var i 2016. Da jeg slo opp på hjemmesiden nå, fant jeg at man benytter slagordet "Et friskere Norge". Det var kanskje ikke så lett å drive partiet da pandemien startet, men .....

Men for all del; jeg ønsker henne alt hell i tiden fremover. Hun var en fargeklatt da hun stod frem og forlangte at brystkreftrammede kvinner også skulle få dekket utgifter til rekonstruksjon. det var jo et viktig tema som hun vant frem med.

Fordelen med å starte et politisk parti er jo at du kan motta støtte til et lite sekretariat og til dekning av utgifter...... Altså, Staten dekker utgifter til sekretariatet, skrivebord osv. Og kanskje noen wienerbrød..... Mon tro om Staten også hadde sponset et par Aas.....?

Kanskje idéen min hadde sin grobunn i Wesenlunds "Vårt Parti"!
Redigert 13.09.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2021 kl 16:04 10121

Ikkje MPCC, men flott reportasje og bilder. Drar vel inn eit par millioner i døgnet den der, med dagens megarater.

https://www.google.com/amp/s/metro.co.uk/2021/09/12/worlds-biggest-container-ship-arrives-in-uk-as-fans-watch-on-15246999/amp/
Redigert 13.09.2021 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Alby
13.09.2021 kl 16:46 10126

Så har jeg proviantert for en lang kveld og tidlig natt, fylt opp med Tuborg. Kan det bli bedre 😂😂🎺🎺
Kaga
13.09.2021 kl 18:43 9706

Paneldebatt med Constantin Baack tilstede i dag, i

Capital Link 13th Annual Shipping & Marine Services Forum
"London Calling - Supercycle Ahead?" Digital Conference, Monday, September 13, 2021

Kort lite referat;

Var mange i panelet, så det var ikke så mye CB slapp til, men i veldig korte trekk så ser han fortsatt et meget stramt marked og kontraktsinngåelser på høye rater, iallefall langt inn i 2022. På spørsmål om vi er i eller har en supersyklus foran oss, så var han litt tilbakeholden med å bruke det begrepet, men det skinte vel gjennom at ja, dette kommer til å være et sterkt marked - lenge.

Med hensyn til ordreboken for nybygg innen container. Vi har sett en del bestillinger de siste månedene, men ordreboken er allikevel tynn ble det sagt, og spesielt innen feederklassen hvor MPC opererer. Mange kvier seg for å bestille pga usikkerheten vedrørende kommende miljø-reguleringer og det faktum at man fortsatt ikke vet hva som vil være det rette valget når det gjelder motorer og drifstoff for skip i årene fremover.

På spørsmål om hva den voldsomme inntjeningen/cashflowen fremover skulle brukes til sa CB at de fortsatt ikke har noen planer om bestilling av nybygg. Cashflowen vil som tidligere uttalt gå til å "optimalisere balansen"/nedbetale litt gjeld (ikke all gjeld), og betale ut betydelige utbytter. Han brukte ordene "significant dividend", og "our priority will be to return capital to investors". Og som vi har hørt en stund, så er vel utbyttene ikke så veldig langt unna (uten at han sa noe om tidspunktet i denne omgang)

Man var også inne på at mange shipping-kunder verden over høyst sannsynlig nå vil ønske å bygge mye større lagerbeholdninger enn det de pleide å sitte med før pandemien. Før pandemien var tilgengeligheten på å få shippet varer rask og god og rimelig, dermed satt mange med lite varer på lager, noe mange har brent seg på. Og det er det nok mange som vil forsøke å unngå i fremtiden, ved å ha mer varer på lager. Dermed blir det mye å gjøre for containerskip, lenge.

Så ikke så mye nytt før de fleste som følger med her inne, men alltid greit å få bekreftet tingenes tilstand inni mellom :)

Jeg tok ikke notater, så det er vel det jeg husker sånn rimelig godt fra paneldebatten. Det ble gjort opptak, og det blir vel lagt ut på Capital Link's YouTube kanal etterhvert (tok noen dager forrige gang)
Redigert 13.09.2021 kl 19:40 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.09.2021 kl 19:10 9588

Takk for referatet Laga. Fikk ikke anledning til å høre selv.
Ikke så mye nytt, men kjekt at de har sterk fokus på utbytte, og ikke ser ut til å forhaste seg med hensyn til nybygg.
PSI- Investor
13.09.2021 kl 20:50 9273

Takk skal du ha!
Alltid godt å høre fra sjefen sjøl at det fremdeles går slik vi tror!
Struts
14.09.2021 kl 06:06 8583

Ja, takk for det!

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 565’ aksjer, og har med det 72.05% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Verdipapirfondet DNB SMB ned 776’ (4,795’ totalt), Clearstream Banking minus 192’ (4,462’), J.P. Morgan Bank Luxembourg ned 120’ (6,338’) og The Bank of NY Mellon minus 51’ (1,472’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.

På plussiden: The Bank of Ny Mellon øker i to andre beholdninger med hhv. 537’ og 373’ aksjer (til resp. 890’ og 8,405’ totalt), Citigroup Global Markets pluss 85’ (1,244’), Nordnet Livsforsikring + 35’ 5,119’) og Intec International (Ole Andre Hellem på Vinterbro, driver innen pumpeteknikk, eiendomsutleie mm.) opp 31’ (1,901’ totalt). Ellers bare noen små endringer.
Slettet bruker
14.09.2021 kl 09:32 8030

Veldig bra at ordene "significant dividend", og "our priority will be to return capital to investors" blir brukt. Det viser at selskapet og aksjonærene går fine år i møte.
Slettet bruker
14.09.2021 kl 09:53 7905

Minner også om kursmål som foreligger:

Pareto: 34 kr
Arctic: 33 kr
DNB: 27 kr
Clarkson: 40 kr
Jan Banan
14.09.2021 kl 10:26 7807

Uvær skaper større køer i havnene i Asia: + nytt uvær påvei...
https://theloadstar.com/another-typhoon-hits-china-schedules-will-get-messier-and-more-confusing/
"Fibs Logistics said schedule delays of 14-days from ports in central and north China were now “the norm”, adding: “We expect to see sailing schedules become messier and more confusing.”"

Blank sailings back again!
https://theloadstar.com/2m-blank-sailings-resurface-and-take-angry-shippers-by-surprise/
“It seems a bit strange that after some of the lines said they would cap rate increases last week, that [other] carriers are starting to blank sailings again,” he said."

Ut ifra det nåværende nyhetsbildet ser vi mest sannsynlig vekst i ratene langt inn i oktober. Nyhetene om blank sailings og uvær vil da også forflytte håpet til at ting vil løse seg i Q1 2022 til et senere tidspunkt. Enkelte kilder viser også til at selskaper ikke vil havne i samme klemme mtp tomme varelagre og at 2022 vil brukes til å fylle opp. Dermed vil muligheten for veldig høye rater i hele 2022 allerede kunne være en realitet. Dette er positivt for langsiktige MPCC investorer.
Jan Banan
14.09.2021 kl 10:55 7695

Det har dukket opp en feil i dps i begge 2021 skjemaer.
Slettet bruker
14.09.2021 kl 10:59 7681

Ja, det er fint å lese at Baacks strategi er konsistent. Han har gjentatt dette ved flere anledninger, og jeg antar at noe av årsaken til kursnedgangen fra kr. 28 til kr. 18,50 skyldtes nettopp mangelen på en klar uttalelse om når utbytteutdeling vil skje. Markedet forventet at selskapet ville komme med en slik uttalelse, og når det ikke skjedde, var det en del som trakk seg ut. Det vil nok ikke holde at man bruker uttrykk som "utbytte i 4. kvartal i år eller 1. kvartal neste år." Det er for vagt.

Nå gjentar Baack at selskapet vil prioritere aksjonærene i form av tilbakebetalinger til dem. Da er det særdeles viktig at dette temaet følges opp mer konkret under 3. kvartalspresentasjonen. Her må det nok noe mer håndfast til, ellers er jeg redd markedet vil reagere surt. Jeg tror nok utviklingen har vist at aksjonærene gjerne liker at selskapet nedbetaler lån, men det er utbytte som til syvende og sist teller for de fleste. En fugl i hånden er bedre enn ti........
Redigert 14.09.2021 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Helg11
14.09.2021 kl 13:37 7142

Hva er feil? Vi har lagt inn at vi ikke regner med utbytte iår?
Jan Banan
14.09.2021 kl 13:39 7201

ahh... ok, så bare at posten var nullet. Tenkte det var en følgefeil av noe annet... alles in ordnung then.
PSI- Investor
14.09.2021 kl 14:16 7132

Takk, starten av solid supersyklus og med bilde av CB, glimrende!

Snakket nettopp med en som skulle levert meg en laptop i mars, han har fremdeles intet å levere. Han sa at kommer det noe inn, skjermer, maskiner etc så er det inne i fem min og så er det solgt. Alle han kjente til slet med det samme problemet. Den jeg skulle ha den kommer ikke til å komme i det hele tatt.
Avtaler om levering brytes hele tiden, alt er usikkert.
Nå vet vi jo dette allerede, men alltid fint å få bekreftet fra de som opplever det.
Og det er med og bekrefter at dette vil vare lenger, for en ting er å få varer som allerede er solgt inn, men de (og sikkert veldig mange andre rundt i verden) ønsker jo å få bygget et lite lager igjen slik at kunder som vil ha varer med en gang også kan få handle.
Struts
14.09.2021 kl 14:23 7210

Helt på siden: Innbiller meg at jeg så dato (?, jeg var litt tåkelagt under seansen) iført også CAPS med MPCC logo i Tjøme. Ble om ikke akkurat misunnelig, ok, litt da, men fikk to eksemplarer tilsendt fra WorkWear. Arriverte i går - made in Venezia (vel, ikke Logoen da)!
Redigert 14.09.2021 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
14.09.2021 kl 14:26 7199

Så bra!
Hadde egentlig vært litt kult om en helg gjeng møtte på kvartalspresentasjon med caps/ t- skjorte og ev egen kaffekopp, det hadde nok blitt lagt merke til!
Helg11
14.09.2021 kl 14:48 7140

Det var nok meg med capsen Struts. Veldig anvendelig!!
IR er i tankeboksen om neste kvartalspresentasjon blir i en større sal, med muligheter for MPCC aksjonærer til å stille opp, avhengig av smittesituasjon etc. Så ja: Da får vi stille i MPCC Bulls Uniformen og skape litt stemning. :-)
Slettet bruker
14.09.2021 kl 15:05 7303

Ratene og New ConTex fortsetter opp i alle størrelser. Opp ca. 0.97% siden torsdag.

https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Struts
14.09.2021 kl 15:14 7504

Haha, fornemmet det ikke bare var tåke men asfaltert ertestuing i front av mine nærsynte hyseøyne!
TheGambler
14.09.2021 kl 15:32 7450

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/nedslaende-ikea-beskjed---kan-ta-tid/74220392

IKEA advarer kundene om tomme hyller. Kan ta opp til 1 1/2 år før problemene er løst.
PSI- Investor
14.09.2021 kl 15:37 7771

halvannet år fra nå, det er fint, da bør vi ha sikret gode rater til nesten 2026
Nye rater for dagen, ratene er høyere men dollaren er ned.
2022: 9,52
2023: 12,90
2024:14,28
totalt overskudd pr aksje da stipulert til kr 36,70 på disse tre år.
North Shore
14.09.2021 kl 15:45 7862

Hapag Lloyd opp 12% i Frankfurt
LPGfan
14.09.2021 kl 15:57 8023

Viser bare at denne ikke kommer til å reagere på noe som helst før utbytter er helt konkrete, og da vil den doble seg fort. Ratene kan gå 3x og flåteverdien kan doble seg, men denne vil ligge i stabilt sideleie til vi hører ordene " for Qx anbefaler vi til styret Nok X i utbytte pr aksje ”
Ærligtalt
14.09.2021 kl 17:12 7739

Den vil jo ikke doble seg når utbytter blir meldt... - Men burde den det? Njoatjanjo... Men stige 60 - 70 prosent burde den jo
Alby
14.09.2021 kl 17:23 7715

Hvor kunne man bestille koppen, noen snakker om en caps, er den tilgjengelig ?
Alby
14.09.2021 kl 17:25 7730

Den er jeg med på 😂😂 da er jeg ute av Ullevål igjen 🤣🤣