MPCC Bull 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Ærlig så forventet jeg at det skulle komme en dipp, men ikke på 8% på 1 dag, tenkte mer utover flere dager. Men i lengden er det sunt at vi går ned noe også. Så håper bare den ikke skal ned til 17.50 hvor den har sterk støtte ;)
Ærligtalt
21.06.2021 kl 09:38
4912
Om den går ned mer nå i en så sterk trend...Så vil aktøren som pusher sannsynligvis tape mye penger
Ned 8 prosent samme uka som vi vet at ren verdi på båtene er opp 20-30 prosent... Samt at ratene på lange avtaler går i taket
Huffamegen :)
Ned 8 prosent samme uka som vi vet at ren verdi på båtene er opp 20-30 prosent... Samt at ratene på lange avtaler går i taket
Huffamegen :)
Tenker det var en del stop loss som ble utløst i dag også, den hentet seg tilbake fort.
Redigert 21.06.2021 kl 09:53
Ærligtalt
21.06.2021 kl 09:57
5035
Skulle bare mangle:
https://inf.news/en/economy/924862a5b61b3be6cef0f8a62a41d401.html
...China's Yantian Port is heavily congested, experts: the impact on global trade is greater than the congestion on the Suez Canal...
...Steve Kranig, director of logistics at IM-EX Global Inc., said that some retailers in the United States have begun to notify customers who want to buy new furniture made in China. Even if they place an order now, the delivery time may be as long as ten months. He said port congestion in Guangzhou and Shenzhen has also affected assemblers in Southeast Asia, who import raw materials to make armchairs and tables, and then export them to the United States....
Muligens større aktører som melder sin ankomst i dag...Kommer budet jeg har fablet om snart?
https://inf.news/en/economy/924862a5b61b3be6cef0f8a62a41d401.html
...China's Yantian Port is heavily congested, experts: the impact on global trade is greater than the congestion on the Suez Canal...
...Steve Kranig, director of logistics at IM-EX Global Inc., said that some retailers in the United States have begun to notify customers who want to buy new furniture made in China. Even if they place an order now, the delivery time may be as long as ten months. He said port congestion in Guangzhou and Shenzhen has also affected assemblers in Southeast Asia, who import raw materials to make armchairs and tables, and then export them to the United States....
Muligens større aktører som melder sin ankomst i dag...Kommer budet jeg har fablet om snart?
Redigert 21.06.2021 kl 10:02
Alby
21.06.2021 kl 10:13
4930
Kommer det et bud bør det være på minst 35,- med de avtaler og god fremtid bør dette være innen rekkevidde,
Alby
21.06.2021 kl 10:25
5127
Skambud ? Vi må vel kunne regne med ar styret og vi har gangsyn ? 🥸
Redigert 21.06.2021 kl 10:26
PSI- Investor
21.06.2021 kl 10:26
5256
Høres bra ut at det påvirker mer enn stengingen av Suez, og det er vel slett ikke over enda heller.
Og forresten, den Ever Stuck, den er vel fremdeles i Egypt?
Det er vel ikke noe vits i å bekymre seg over et eventuelt skambud, skulle det komme et slikt da ender det jo bare med at kursen fort går opp til budsummen og de får likevel ikke kjøpt selskapet.
Og forresten, den Ever Stuck, den er vel fremdeles i Egypt?
Det er vel ikke noe vits i å bekymre seg over et eventuelt skambud, skulle det komme et slikt da ender det jo bare med at kursen fort går opp til budsummen og de får likevel ikke kjøpt selskapet.
Keefer
21.06.2021 kl 10:53
7646
Det er ingenting i eierlistene som tilsier at noen kommer til å legge inn noe bud på selskapet med det første
PSI- Investor
21.06.2021 kl 11:04
7699
Krona svekker seg, og nå spås det ytterligere kronesvekkelse ser jeg på forsiden her.
Så da var det å sjekke regnearket igjen da...
EPS for 2022 ligger akkurat nå på 7,64 kr og for 2023 på hele 9,87!
Til sammen altså 17,51
Så om kursen så skulle få seg en smell en dårlig børsdag så burde det ikke være så mye å frykte for den langsiktige aksjonær.
Så da var det å sjekke regnearket igjen da...
EPS for 2022 ligger akkurat nå på 7,64 kr og for 2023 på hele 9,87!
Til sammen altså 17,51
Så om kursen så skulle få seg en smell en dårlig børsdag så burde det ikke være så mye å frykte for den langsiktige aksjonær.
Tydelige og sjølvforklarande tall. At børsen går litt opp og ned fra dag til dag, er normalt. At MPCC får seg ein liten dipp etter ein knallsterk måned, er naturlig og sunt for aksjen. Bra med litt «nytt blod» inn.
Da gikk det raskt ned og under kr. 21, raskere enn jeg hadde forventet. Men jeg minner en tanke på hva jeg blant annet skrev den 18.06.:
"Dersom aksjekursen skal reagere "normalt" i slik situasjoner, skal den falle ned til kr. 21 som nå er støttenivå etter at kursen for forbi den som motstandsnivå. Den nedgangen utgjør kun noen få prosent, og vi kan ikke se bort fra at kursen kan gå ytterligere ned. Uten at det betyr slutten på en langsiktig oppgang."
Da har kursen i dag bekreftet at cirka kr. 22,40 var, hva jeg vil kalle en foreløpig, topp. Og at den toppen var så tydelig og klar etter en aldeles nydelig oppgangsperiode at det rett og slett kreves en teknisk reaksjon.
Jeg forsøkte å forklare fredag hva en høyr RSI innebærer. Kursen var 95% overkjøpt, hvilket betyr at aksjekursen skal ned en periode. (Jeg beklager dersom jeg virker belærende, det er ikke meningen!)
Slik det ligger an nå, med bare gode nyheter og topp rater, forsinkelser så det holder og koronaeffekter i hopetall; da går MPCC ned. Det er uforståelig for mange. Men da vil jeg bare minne om at kursen for under et år siden var 1-2 kroner. De som har fulgt selskapet siden den gang, har helt sikkert vært utsatt for et formidabelt press for å selge sine aksjer. Det har også noen gjort, men ikke urovekkende mange, skal vi lite på oversikten til Struts. Og det skal vi jo! En Ibsen.kjenner lyver aldri! Han har lest sin Peer Gynt!
Legg aksjene i skuffen, ta deg både en og to lufteturer og ta opp igjen aksjene i august/september. Da er nok kursen betydelig høyere enn i dag. Men først må den tekniske nedgangen avsluttes et sted ned mot kr. 17,50-18,00....?
"Dersom aksjekursen skal reagere "normalt" i slik situasjoner, skal den falle ned til kr. 21 som nå er støttenivå etter at kursen for forbi den som motstandsnivå. Den nedgangen utgjør kun noen få prosent, og vi kan ikke se bort fra at kursen kan gå ytterligere ned. Uten at det betyr slutten på en langsiktig oppgang."
Da har kursen i dag bekreftet at cirka kr. 22,40 var, hva jeg vil kalle en foreløpig, topp. Og at den toppen var så tydelig og klar etter en aldeles nydelig oppgangsperiode at det rett og slett kreves en teknisk reaksjon.
Jeg forsøkte å forklare fredag hva en høyr RSI innebærer. Kursen var 95% overkjøpt, hvilket betyr at aksjekursen skal ned en periode. (Jeg beklager dersom jeg virker belærende, det er ikke meningen!)
Slik det ligger an nå, med bare gode nyheter og topp rater, forsinkelser så det holder og koronaeffekter i hopetall; da går MPCC ned. Det er uforståelig for mange. Men da vil jeg bare minne om at kursen for under et år siden var 1-2 kroner. De som har fulgt selskapet siden den gang, har helt sikkert vært utsatt for et formidabelt press for å selge sine aksjer. Det har også noen gjort, men ikke urovekkende mange, skal vi lite på oversikten til Struts. Og det skal vi jo! En Ibsen.kjenner lyver aldri! Han har lest sin Peer Gynt!
Legg aksjene i skuffen, ta deg både en og to lufteturer og ta opp igjen aksjene i august/september. Da er nok kursen betydelig høyere enn i dag. Men først må den tekniske nedgangen avsluttes et sted ned mot kr. 17,50-18,00....?
Redigert 21.06.2021 kl 11:47
PSI- Investor
21.06.2021 kl 11:51
7889
Er du så sikker på denne tekniske nedgangen til 17,50-18 at du selger?
Altså jeg gjør uansett ikke det, det tør jeg ikke og jeg kjøpte noen få hundre til i dag i stedet, men bare lurer
Altså jeg gjør uansett ikke det, det tør jeg ikke og jeg kjøpte noen få hundre til i dag i stedet, men bare lurer
Neida, PSI-Investor, det er ikke noen fasit det jeg skriver! Og nedgangen kan stanse på kr. 21, som jeg skrev fredag. Men den durabelige nedgangen i dag til kr. 19,80 var en klar indikasjon på at det kan komme en større teknisk reaksjon. Fordi fallet skjedde godt under den tekniske støtten på kr. 21,00-21,30.
Teknisk analyse er ikke noen Newton-vitenskap, men i MPCC skulle det komme en teknisk reaksjon før eller siden. Det viste alle signaler. Og den kom brått.
RSI har også falt godt til 78 til informasjon. Så ser litt bedre ut allerede.
Redigert 21.06.2021 kl 12:30
PSI- Investor
21.06.2021 kl 12:40
7738
OK, takk for svar!
Nye rater i morgen, da kommer det sikkert enda en bekreftelse på at det fundamentale fremdeles går den rette veien!
Nye rater i morgen, da kommer det sikkert enda en bekreftelse på at det fundamentale fremdeles går den rette veien!
Ærligtalt
21.06.2021 kl 13:03
7620
Vi får trøste oss med at det tross alt er noen heldige sjeler som kjøper disse aksjene... Og at alle piler peker i retning av at dette segmentet vi være under stort press i flere år fremover
Regnearket blir også alt mer overbevisende :)
Regnearket blir også alt mer overbevisende :)
Struts
21.06.2021 kl 13:20
7524
Æh (og haha), nå var jo akkurat Peer Gynt omtrent professor i å lyve da... Men syntes også Keefer har et poeng; hvorfor skulle noen by på selskapet når kursen er (minus en liten korreksjon siste dagene) på det høyeste? Skjønt man vet aldri. Selv har jeg justert ned noe (som intimert tidligere) siste ukene, og har sikkert gått glipp av en enda større gevinst. Men jeg er bare en amatør, og må følge min egen indre klokke (slik som dere sikkert også gjør). Og det innebærer bla. å notere meg hva Morten Blix har gjort siste måneden eller så. Men ok, han har fremdeles rundt 10 mill aksjer igjen... Han en blåhval, jeg en guppy. Kbkristi (m frue og datter) må vel være minst hai, eller kanskje en flokk med Piraya i den sammenheng?
PS. For ordens skyld, følger med på alle salg (av containerskip naturlig nok) rapportert i markedet (selvfølgelig), men har ikke funnet noe grunnlag for å justere verdier verken opp eller ned. Og så er det bare et par uker eller så siden sist (09.06.21 tror jeg). Befraktningsmessig, så ser det hele strålende ut - kan ikke skjønne noe annet!
PS. For ordens skyld, følger med på alle salg (av containerskip naturlig nok) rapportert i markedet (selvfølgelig), men har ikke funnet noe grunnlag for å justere verdier verken opp eller ned. Og så er det bare et par uker eller så siden sist (09.06.21 tror jeg). Befraktningsmessig, så ser det hele strålende ut - kan ikke skjønne noe annet!
Redigert 21.06.2021 kl 13:32
Jaha, Struts! Tanken var at du som kjenner godt til Peer Gynts evne (eller manglende sådan) til å lure omverdenen, nettopp holder deg unna slikt..... Struts du lyver, nei, jeg gjør ei!
Går ræva i dag. Selge ut og kjøpe på nytt på 18? Eller bare sitte rolig?
Går ræva i dag. Selge ut og kjøpe på nytt på 18? Eller bare sitte rolig?
Struts
21.06.2021 kl 13:47
7558
Haha, veldig bra! Eneste jeg selv noen gang har klart å lure, er nok meg selv! Men det datiden, og for øvrig stort sett nordmenn i nåtiden, unngikk/unngår å se, er Ibsens oppgjør med den selvgode nordmann - det er en fantastisk parodi på samfunnet - med en og annen slengbemerkning til svenskene også. Og tenke seg til, hele det versifiserte verket ble til i løpet av noe over ETT år: De første tre handlinger omfatter 1611 vers, fjerde handling 1527 og femte 1259 vers. Slå den!
PSI- Investor
21.06.2021 kl 13:55
7674
Altså det er ikke så godt å vite, men jeg sitter nå i alle fall i ro.
Nå er det jo sånn at dersom man tar feil så kan det jo betegnes som skade?
Og av skade skal man jo bli så klok.
Så kanskje er det beste å ta feil av og til...?
Nå er det jo sånn at dersom man tar feil så kan det jo betegnes som skade?
Og av skade skal man jo bli så klok.
Så kanskje er det beste å ta feil av og til...?
Ærligtalt
21.06.2021 kl 14:15
7623
Selge?
Nei... ikke med denne trenden i ryggen, da får RSI være RSI
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1137260/MOL-revises-full-year-forecast-up-on-container-shipping-boom
Nei... ikke med denne trenden i ryggen, da får RSI være RSI
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1137260/MOL-revises-full-year-forecast-up-on-container-shipping-boom
Redigert 21.06.2021 kl 14:21
Ok takk 👍 kjøpte litt dyrere, inngang på 21.50kr. Har ikke dårlig tid, de pengene kan bare stå, 1 år i slengen. Får håpe vi er høyere enn 21.5 om 1 år da ☺️
Første gang jeg vurderte å ta gevinst var på 7-tallet, og har vært i tankeboksen ang salg ved hvert kursbyks siden. Heldigvis har jeg holdt fingrene unna salgsknappen, og det har vist seg å være riktig valg gang på gang, antagelig også denne.
RSI faller videre, 75 - nærmer seg litt «normalen» på store volum dei siste handelsdagane. Kanskje dersom ein ser tilbake på dagen i dag om 2 måneder, skulle ein kanskje kjøpt på denne dippen. Tida vil vise. God ettermiddag.
Redigert 21.06.2021 kl 14:46
RSI på 75 er også svært høyt! Trøsten er at RSI vil synke når kursen enten faller eller vibrerer mer eller mindre på stedet hvil.
Og jeg er ganske overbevist om at aksjene vil være mer verdt om bare et par måneder. Vi skal vel opp til en kurs mellom 30 og 40 før året er omme.
Du er uslåelig, Struts! Jeg ser deg foran Henrik Ibsensgate 1 i Oslo, klar til å entre Ibsenmuséet, antageligvis ikke for første gang!
Gaten het Drammensveien før. En liten historie i den forbindelse:
For mer enn tretti år siden var jeg på en reise i Midt-Østen, landets navn bør ikke nevnes. Jeg stod foran skranken på flyplassen, og det var fem minutter til boarding. Den ansatte i flyselskapet stod bevisst med ryggen til, angivelig fordi han ikke likte euopeere, fikk jeg vite. Men jeg kjente situasjonen og presset meg til å være tålmodig. Først snakket jeg svært pent til ham mens han stod med ryggen til, uten reaksjon. Deretter spurte jeg om han hadde familie. Da snudde han kroppen 90 grader, men ikke mer. Da jeg sa at det kunne være interessant å besøke Norge for ham og familien, så han meg inn i øynene for første gang. Men uten å gjøre noe med billetten min. Da sa jeg at han gjerne kunne komme til Norge, så kunne han besøke meg. Så skrev jeg ned min "adresse" og gav til ham. Det var først navnet mitt (fordi det stod i billetten...), så adressen: Drammensveien 1 (altså Slottet), og 3637 Drammen. Pang, da sjekket han meg inn på rekordtid, tok adresselappen og ønsket meg god reise! I like måte, sa jeg, og føyk ut til flyet!
TheGambler
21.06.2021 kl 15:42
7391
Hvis MPC havner i grønt idag er det råsterkt! God omsetning hver eneste dag.
Ærligtalt
21.06.2021 kl 15:43
7384
Håper at ingen lot seg lure ut i dag... Panikk, algoer og stop'loss er en stygg affære...
Redigert 21.06.2021 kl 15:44
Takk. Jeg bør kansje fjerne min stoploss på 19kr da? Eller er det innafor?
Ærligtalt
21.06.2021 kl 15:56
7284
1: Røp aldri hvor du har satt stop-loss
2: Stop-loss innenfor hvilken range... 19,- - 18,- ?
3: Husk å oppdatere stop loss i takt med kursutvikling... SL på 19,- nå virker... Alt for lavt
4: Lykke til :)
2: Stop-loss innenfor hvilken range... 19,- - 18,- ?
3: Husk å oppdatere stop loss i takt med kursutvikling... SL på 19,- nå virker... Alt for lavt
4: Lykke til :)
Er i grønt nå :)
Kaga
21.06.2021 kl 16:10
7227
For å si det sånn. Vi har sett flere ganger i år at den har gått en krone ned intradag (og da har aksjekursen vært halvparten av hva den er nå), men avsluttet sterkt allikevel. Nå så vi et par kroner ned i dag, men er i pluss nå kl 16... :-) Jeg har litt tidshorisont i MPC og blir lite stresset av disse dippene. (og ikke orker jeg forsøke å trade ut og inn heller, det er vanskelig å treffe, ting skjer fort, og har ikke tid til å følge med...).
Høy RSI blir nevnt. Ja RSI har ligget stort sett konstant over 70 i år (veldig mye mer over enn under 70) Siste måned f eks har den hele tiden ligget godt over 70. Når det fundamentale er så sterkt som i MPCC så ser man så sterke langsiktige trender teknisk. Og det er jo ikke akkurat noe som tyder på at det fundamentale skal svekkes videre fremover, snarere tvert i mot. Jeg tipper vi kanskje går litt sidelengs på dette nivået, for så å ta ett nytt trinn opp etterhvert.
Høy RSI blir nevnt. Ja RSI har ligget stort sett konstant over 70 i år (veldig mye mer over enn under 70) Siste måned f eks har den hele tiden ligget godt over 70. Når det fundamentale er så sterkt som i MPCC så ser man så sterke langsiktige trender teknisk. Og det er jo ikke akkurat noe som tyder på at det fundamentale skal svekkes videre fremover, snarere tvert i mot. Jeg tipper vi kanskje går litt sidelengs på dette nivået, for så å ta ett nytt trinn opp etterhvert.
Redigert 21.06.2021 kl 16:20
velkjent
21.06.2021 kl 16:17
7157
Kjøpte nye 17K, men rakk ikke dumpen på minus 8%. Ser likevel bra ut.
Keefer
21.06.2021 kl 16:18
7321
Apropos det fundamentale: https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/21/7692721/bloomberg-kaos-for-verdens-containerskip
Struts
21.06.2021 kl 16:30
7321
Konge! Det der hadde jeg aldri turt. Og ikke helt sikker på hvorfor han reagerte på både Slottets adresse i Norge, som han vel muligens ikke var så veldig bevisst på. Med mindre han likte en dram i Drammen, eller trodde du var en sjeik i Damman? Sukk. Men, på høy tid at Drammensveien skiftet navn ja!
Ærligtalt
21.06.2021 kl 17:02
7190
...Etter hvert som de høye fraktratene driver mer penger inn i containershipping, vil det være mer kapital tilgjengelig til nye investeringer, slik at tilbudet vil korrigeres etterspørselen på sikt. Likevel spår Bloomberg at kaoset i containershipping vil vedvare de neste årene...
😍😍😍😍
😍😍😍😍
Lyr
21.06.2021 kl 17:19
7124
Ja dette var en maktdemonstrasjon! Jeg tror dette skipet kan tåle en storm eller to.
Slettet brukerskrev RSI har også falt godt til 78 til informasjon. Så ser litt bedre ut allerede.
Har hatt litt høydeskrekk da RSI'en har vært såpass høy i det siste + den raske stigningen. Jeg synes at det er godt å se at den har falt litt. Det var ikke mange selskaper som kom unna det brede børsfallet i morges? Jeg synes at MPCC holdt sitt nokså greit og jeg kom ikke på å bli nervøs i det hele tatt men hadde heller ikke så mye tid å følge med i dag.
PSI- Investor
21.06.2021 kl 18:43
6712
Sikkert pga den artikkelen den steg på slutten? De spår jo akkurat det vi vil høre med sterk etterspørsel = gode rater i årevis.
Ærligtalt
21.06.2021 kl 19:01
6632
Alby skrev Har dere lest Bloomberds innlegg ?
Selvfølgelig- Dette toget lar se ikke stoppe så lett
Flott at det stadig kommer artikler som forteller det samme som traverne på dette forumet har sagt i et halvt år.
RedRabbit
21.06.2021 kl 21:07
6074
Lite støkk i morges, men MPCC kom seg sterkt mot slutten og i pluss for dagen. Fortsetter sin stødige ferd videre og ser frem til noen gode år.
Takk nok en gang til Kbkristi, som vekket min interesse og ikke minst alle dere andre, for de bidrag som stadig kommer inn på forumet.
Har ikke fått med meg noen tanker rundt hva utbytte kommer til å bli fremover. Sannsynligvis intet for Q2, men kanskje noe for Q3 eller Q4? Hva er tankene rundt utbytte for 2022?
Takk nok en gang til Kbkristi, som vekket min interesse og ikke minst alle dere andre, for de bidrag som stadig kommer inn på forumet.
Har ikke fått med meg noen tanker rundt hva utbytte kommer til å bli fremover. Sannsynligvis intet for Q2, men kanskje noe for Q3 eller Q4? Hva er tankene rundt utbytte for 2022?
Kbkristi
21.06.2021 kl 22:04
5864
I mitt regneark finner jeg at de har en kapasitet til å betale ca 37 øre pr aksje i utbytte for Q2. Men nå har de jo sagt at de vil betale ned gjeld, så da blir det kanskje ikke noe utbytte. For Q3 viser foreløpige beregninger, som er konservativt, en kapasitet på 57 øre.