MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2428470

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2021 kl 21:55 6894

Ein milepæltransaksjon. Dette kan bli meget bra.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/22/7693692/mpc-container-ships-kjoper-songa-container
Redigert 22.06.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Maduro
22.06.2021 kl 21:56 6920

CB har nå MCAP på nivået han ville ha før en evt US listing også.
Kbkristi
22.06.2021 kl 22:10 6718

Det var friske nyheter, og jeg som nettopp kom hjem etter et bedre hvalbiffmåltid.
Det blir en uhyre spennende åpning i morgen.
nima
22.06.2021 kl 22:15 6590

Å fy f..... det var en stor nyhet. Blir spennende dag i morgen.
Gastromat
22.06.2021 kl 22:16 6615

Nå blir det veldig spennende å se hva analytikerne sier (da det styrer kursen mye), ser at clarksons og fearnley har vært med som rådgivere i prosessen, så de har vel kanskje noe klart allerede. Jeg sitter klistret til skjermen imorra tidlig hvertfall :)
Struts
22.06.2021 kl 22:22 6484

Hvalbiff er konge! Aaass er keiser Nero! Eller kanskje Iulianus Apostata, han var jo hovedperson i Ibsens "Kejser og Galilæer"!

Nok om det:

Mine verdiestimater med utgangspunkt i Songas flåteliste på deres websider, tall i $ mill:

VESSEL TEU DWT BUILT YARD REEFER PLUGS GEAR FLAG

MV ANNE SIBUM 1,036 13,172 2007 SSW SCHICAU SEEBECK, GERMANY 250 GEARLESS CYPRUS $ 11.2
MV GRETE SIBUM 1,036 13,172 2008 SSW SCHICAU SEEBECK, GERMANY 250 GEARLESS CYPRUS $ 12
MV STEFAN SIBUM 1,036 13,172 2008 SSW SCHICAU SEEBECK, GERMANY 251 GEARLESS CYPRUS $ 12
MV FS IPANEMA 1,794 25,902 2009 TAIZHOU KOUAN, CHINA 319 GEARLESS LIBERIA $ 12.6
MV SONGA BONN 1,970 28,632 2009 HYUNDAI MIPO, SOUTH KOREA 442 GEARLESS LIBERIA $ 18.5
MV SONGA IRIDIUM 2,015 27,209 2008 ZHEJIANG SHIPYARD, CHINA 506 GEARED LIBERIA $ 17
MV SONGA NÜRNBERG 1,970 28,627 2010 HYUNDAI MIPO, SOUTH KOREA 442 $ 20
MV CITY OF BEIJING 2,564 34,333 2009 XIAMEN SHIPBUILDING, CHINA 342 GEARED ANTIGUA AND BARBUDA $ 23.5
MV CITY OF HONGKONG 2,564 34,295 2009 XIAMEN SHIPBUILDING, CHINA 342 GEARED ANTIGUA AND BARBUDA $ 23.5
MV CITY OF SHANGHAI 2,564 34,269 2009 XIAMEN SHIPBUILDING, CHINA 342 GEARED ANTIGUA AND BARBUDA $ 23.5
MV SONGA ANTOFAGASTA 2,851 35,534 2008 ZHEIJANG YANGFAN, CHINA 638 GEARLESS LIBERIA $ 26.7
MV STRALSUND 3,421 46,000 2014 RONGCHENG SHENFEI, CHINA 538 GEARED MARSHALL ISLAND $ 51
MV SONGA HAYDN 3,534 41,989 2010 SHANGHAI & CHENGXI, CHINA 595 GEARLESS LIBERIA $ 39
MV SONGA CALABRIA 4,256 50,353 2010 JIANGSU NEW YANZIJANG, CHINA 698 GEARLESS LIBERIA $ 48

Det er viktig (for meg) å nevne at 2 av skipene ovenfor (=SONGA HAYDN= + =CITY OF HONG KONG=) ble rapportert solgt så sent som i slutten av mai/begynnelsen av denne måned for $ 58 M e/b (av meg da estimert til $ 36.75+21.25 respektive). Så med flåteoversikten på 13 enheter, antar jeg disse (nevnt over) er ekskludert, noe som vel passer med børsmeldingen om 11 enheter…?

PS. Og eks =IS IPANEMA= ja. Sorry, var 14 enheter (kan ikke telle lenger), leste ikke børsmeldingen godt nok selvfølgelig.

Videre: Alle tall omtrentlige og uten noen som helst garanti, alltid basert på forholdsvis prompt T/C-fri levering. Nå særlig pga mer enn lett omtåkelse og nærmest som Lazarus oppstanden. Og det med «reefer plugs» ser jeg ganske enkelt bort fra (i denne omgang), ikke det store utslaget uansett.

Jeg sender en beskjeden nota på $ 1000 pr enhet til - til hvem egentlig? Sukk.

Og så får vi (som vanlig) belage oss på at dette (børsmessig) kan slå både den ene og den andre veien i morgen (anal-ytikere er ikke alltid trygge å ha med å gjøre). Men håper at ikke Lasarus blir begravd for andre gang, råtten mann er som kjent både vond å vende og lukter ille...
Redigert 22.06.2021 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
22.06.2021 kl 22:24 6475

Ja, dette blir ekstremt innvannende- og glem heller ikke at vår CEO mener at vesselvalue p.t er 30 prosent underpriset... I tillegg til at han nå nylig uttalte at det var nærmest umulig å få tak i skip

Så murres det om at nye aksjer trykkes... Hvem bryr seg? De neste 3-5 årene blir helt eventyrlige hva gjelder rater innen MPCCs segment

Det eneste kvalme nå blir nylig stop-loss raid... Noen har visst noe...og samlet aksjer

Redigert 22.06.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Keefer
22.06.2021 kl 22:34 6335

Kan også se dette i sammenheng med det Baack sa i forhold til størrelse og en eventuell listing over dammen også, dette.
Gastromat
22.06.2021 kl 22:35 6394

Mintzmeyer har panel imorra, Constantin er med

https://twitter.com/mintzmyer/status/1407436036297396227?s=19
himself
22.06.2021 kl 22:35 6503

Tweet fra Mintzmyer:
Nice merger by $MPCC as they roll up the Songa fleet of 11 ships. 10 of these vessels are eligible for new charters by early/mid-2022. Excited to chat about this more on the containership panel tomorrow
@MarineMoney
#shipping.
Redigert 22.06.2021 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
Helg11
22.06.2021 kl 22:37 6478

Da er skipsverdier fra Songa lagt inn i regnearket under NAV fanen. Ikke så pent satt opp enda, men pytt pytt. Skip til en verdi av 263,4 mUSD, kjøpt for 210 mUSD. 20% rabatt. Og i tillegg kort tid igjen av kontraktene, så nye kan sluttes på høye nivåer rundt chinese New year.
Redigert 22.06.2021 kl 22:45 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
22.06.2021 kl 22:37 6463

Blir nok mange fra Facebookgruppen som mister mye aksjer i morgen...Det konkluderes helt kokkelimonke av enkelte der inne... jaja- de om det :)
Lyr
22.06.2021 kl 22:39 6488

«under the assumption of Songa having completed the sale of its vessels Songa Haydn, City of Hong Kong and FS Ipanema « Din vurdering av de 11 resterende skipene gir en totalsum på 263,4 mill dollars. Og MPC betaler 210,25 mill. «with an average charter length of about 9 months « Får de disse baljene ut på rater som er i nærheten av dagens, så bør dette bli bra.
Helg11
22.06.2021 kl 22:42 6476

Da er det rettet, 20% rabatt.
Redigert 22.06.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Njord
22.06.2021 kl 22:45 6425

Ja han ville nå 1 milliard $ i MCAP før listing på NYSE ble aktuelt og vi er vel der hvert øyeblikk nå 👍🏻

Njord
Struts
22.06.2021 kl 22:46 6407

Jepp, var det tallet jeg også kom frem til (etter hvert). Litt sent på kvelden for en gammel fluesopp som meg.
Njord
22.06.2021 kl 22:47 6440

Ja han ville nå 1 milliard $ i MCAP før listing på NYSE ble aktuelt og vi er vel der hvert øyeblikk nå 👍🏻

Njord
Slettet bruker
22.06.2021 kl 22:50 6392

Skremmende mange der inne som mangler totalt grunnleggende forståelse/kunnskap.... Kjøper og selger på lykke og fromme virker det som:)
Ærligtalt
22.06.2021 kl 22:57 6271

Ja... Mye feilstaving, feil bruk av "og" & "å"... Og morsomst av alt... En der inne snakker om "Stop los"

Stop los...Er det noe skipene våre bruker når de legger til havn?

Kbb
22.06.2021 kl 22:58 6250

Dette blir nokre fine sommeruker med mange nye kontrakter på høgre nivåer :) og oppgang i morgen med slike utsikter
Struts
22.06.2021 kl 23:00 6198

Vi får kanskje være litt forsiktige med å hovere (intet vondt ment), vi har vel alle forskjellige kunnskaper om forskjellige ting. Skulle selv ønske jeg kunne noe annet enn bare Aass Pilsner og litt om skipsverdier.
Redigert 22.06.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
22.06.2021 kl 23:02 6206

Synes dette høres meget bra ut!
Hvis det stemmer at vi får en merverdi på ca 50 mill dollar og hvis det blir 50 mill nye aksjer så finansierer de nye aksjene på et vis seg selv med ca 8,50 nok. I tillegg kommer jo så også resten av verdien på skipene.

Hvordan aksjemarkedet reagerer vet man jo aldri. Da gogl- sjefen i går gikk ut og uttalte at selskapet nok ville tjene nesten halvparten av sin børsverdi neste år så ble jo det til nedgang i gogl- kursen i dag.

Men på sikt, lottogevinsten kommer til å fortsette å tikke inn!
Null
22.06.2021 kl 23:03 6181

hva vil dere si om kursutviklingen på kort sikt etter meldingen om oppkjøp i kveld???

ser vi 18 kr eller 25 i morgen?
Null
22.06.2021 kl 23:04 6221

dagens dobbel så sletter den
Redigert 22.06.2021 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
MdC81
22.06.2021 kl 23:11 6082

Griske meg ønsker 18 i morgen 🤣
Liten input med tanke på fb gruppen, alle må starte et sted og noen vil bli flinke andre aldri men jeg husker selv hvor småredd jeg var i starten så kan forstå tvilen
Teps
22.06.2021 kl 23:17 5970

Webcast i morgen 10:00 CEST - presentasjonen ligger ute
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/press-releases/2021/mpc-container-ships-asa-signs-agreement-to-acquire-songa-container-as-and-operational-update/

«<3 years payback period on purchase price»
Redigert 22.06.2021 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
22.06.2021 kl 23:18 6066

Nok en gang super innsats fra deg, takk!!!

Nok et forenklet regnestykke: de gamle skipene skulle hver i snitt tjene inntekt til drøye 6,5 mill aksjer hver (394 mill aksjer og 60 skip, egentlig 64 men 8 eid med 50%).

Hvis det blir 50 mill nye aksjer og man ser isolert på det så skal de nye 11 skipene da bare betjene 4,5 mill aksjer hver.

Redigert 22.06.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
22.06.2021 kl 23:20 6024

https://www.dn.no/bors/arne-blystad/mpc-container-ships-kjoper-arne-blystad-rederiet-songa-container-for-18-mrd-kroner/2-1-1029117

MPC Container Ships kjøper Arne Blystad-rederiet Songa Container for 1,8 mrd. kroner
Rekordhøye fraktrater har sendt MPC-aksjen til værs så langt i år. Nå kjøper børsraketten opp Songa Containers, der investor Arne Blystad er en av storeierne.
Publisert: 22.06.21 — 21.27
Oppdatert: 30 minutter siden
Investor Arne Blystad er én av tre storeiere i Songa Container. Nå selges rederiet til børsnoterte MPC Container Ships. (Foto: Ida von Hanno Bast)
Jonas Solgård
Det børsnoterte rederiet MPC Container Ships skriver i en børsmelding tirsdag kveld at det har inngått en avtale om å kjøpe rederiet Songa Container as for en samlet pris på 210,25 millioner dollar.
Det tilsvarer om lag 1,8 milliarder norske kroner etter dagens kurs.
Investor Arne Blystad er én av tre storeiere i Songa Container gjennom sitt Songa Investments. Han er også styreleder i rederiet.
– MPCC har blitt et godt bilde på den underliggende styrken i container-markedet. Vi er glade for å bidra til konsolideringen i markedet, og bygge et ledende selskap i det regionale container-segmentet, sier Blystad i meldingen.
Blystads investeringsselskap Songa Capital er fra før aksjonær i MPC Container Ships, med en eierandel på 1,4 prosent.
Kontanter og nye aksjer
115 millioner dollar av kjøpesummen gjøres opp i kontanter, mens den gjenværende andelen blir gjort opp i form av nye aksjer som skal utstedes i MPC Container Ships, går det frem av meldingen.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det skal altså utstedes mellom 48 og 50 millioner nye aksjer, basert på en aksjekurs på 17,34 kroner. Tirsdag stengte MPC-aksjen til sluttkurs 21,9 kroner.
Etter transaksjonen vil MPC Container Ships ha 75 skip i sin flåte.
– Vi er fornøyde med å kunne ønske velrennomerte investorer som Arne Blystad, Canomaro og Klaveness velkommen til MPCC. Dette er en milepæl for selskapet, og vi er spesielt begeistret over utsiktene til den kontantstrømmen som det sammenslåtte selskapet vil dra nytte av, sier MPC-sjef Constantin Baack i børsmeldingen.
Ved årsskiftet eide Blystads Songa Investments 37,5 prosent av Songa Container, lik eierandel som Fredrikstad-investor Geir Brynildsens Canomaro Shipping as. Klaveness-familiens Klaveness Invest eide rett i overkant av 19 prosent.
Transaksjonen er ventet å ferdigstilles innen slutten av juli.
Børsrakett
MPC-aksjen har vært en av årets store kursvinnere på Børsen, og har steget 246 prosent siden nyttår. Som mange andre ble selskapet rammet da koronaviruset slo til i fjor vår, men har hentet seg kraftig inn siden.
Selskapet har blant annet dratt nytte av rekordhøye fraktrater på verdenshavene, og for én måned siden kostet det for første gang i historien over 10.000 dollar å sende en standard 40 fot lang container fra Shanghai i Kina til Rotterdam i Nederland.
Dette er blant de største og viktigste havnene i verden og en økning på 485 prosent på ett år, ifølge Drewry.
Treborh
22.06.2021 kl 23:24 5925

Synes lite om å hovere ovenfra og ned når det kommer til dine felles medeiere, mange av disse har vært med på å skyve kursen oppover og gitt deg høyere avkastning (uavhengig av det fundamentale). Jeg kan litt om mye og mindre av mer, og dette tror jeg gjelder mangfoldet av oss mennesker, om noen er redd for sparepengene sine eller er dårlig i norsk synes jeg man skal respektere det.
Ikaros200
22.06.2021 kl 23:33 7630

Mpcc kjøper vel Songa, og ikke Songas båter. Det innebærer vel at kontantene blir med over medmindre det er betalt ut som utbytte..? (Jeg har heller ikke sjekket oppgjørsdato/overføringsdato for disse)..
Kaga
22.06.2021 kl 23:40 7517

Direkte link til slidene i morgendagens /onsdagens presentasjon.
Ser meget bra ut synes jeg. Da er det plutselig 26 skip som skal på nye kontrakter siste halvår.

https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3371474/investor-presentation-mpcc.pdf
Redigert 22.06.2021 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
22.06.2021 kl 23:55 7322

Beklager... Respekterer ikke folk som slurver med språket

...Respektere folk som er dårlige i norsk...Hvorfor det?

Man kan da ikke ha tillit til mennesker på et forum som ikke makter å uttrykke seg korrekt?

Uvitenhet er livsfarlig- glem aldri det ;)
Slettet bruker
22.06.2021 kl 23:58 7323

5 av damene skal over på nye kontrakter før året er omme, pluss en fra 1.jan 22. Songa Iridium og Songa Bonn , begge rundt 2000 TEU, får nye kontrakter fra juli, Stralsund (3500 TEU) fra starten av oktober (gleder meg til den), og to av de tre på 1000 TEU i løpet av desember. Så kommer City of Beijing (2500 TEU) i jan neste år.. Alt dette er lest ut fra max charter period. I løpet av tre år bør disse skipene, ut fra dagens rater, ha gitt en netto inntekt på ca halvparten av investeringen.
Treborh
22.06.2021 kl 23:59 7320

Hovmod står for fall, er det jo og noe som heter.
Men nok om det, denne tråden er så pass seriøs og faktabasert at jeg velger å heller fokusere på de resterende 99% av innleggene her som gir meg informasjon
PSI- Investor
23.06.2021 kl 00:05 7308

Så da kan det i alle fall i følge purehelp og regnskapet for 2019 følge med en del gjeld
himself
23.06.2021 kl 00:12 7304

Takk for oppklaring, Dato. Det blir en spennende tid fremover!
Ærligtalt
23.06.2021 kl 00:25 7191

Det stemmer på en prikk for min del ja :)

Vel vel.. Meanwhile, in America:
https://youtu.be/v6ALPpOVvbM
MdC81
23.06.2021 kl 00:30 7139

Jeg er nok en av de som faller under beskrivelsen til @Ærligtalt men jeg aksepterer og lever fint med det sålenge han spanter et par cognac på Tjøme 🤣🤣🤣
Slettet bruker
23.06.2021 kl 01:35 6862

AS Christiana (2800 TEU), ny kontrakt fra juli, i 36-38 mnd, til $32 400. :-)
himself
23.06.2021 kl 01:48 6872

Herlig, nok en slutning over estimat :)
Struts
23.06.2021 kl 05:49 6609

Du har antagelig/sikkert rett. Vi får vel høre mer utover dagen. Og fra klokken 0900 kommer markedet garantert til å felle sin dom over hva det mener om kjøpet. Det som er for meg rimelig klart, er at MPCC handler om ikke på toppen av markedet, så i alle fall under ganske hete tilstander. Og at Baack & Co med handelen signaliserer at det vil vedvare. Måtte det slå til, og la ingen av oss komme for nærme solen!
Struts
23.06.2021 kl 05:51 6631

Bra vi har den karen tilbake i manesjen!
Struts
23.06.2021 kl 06:08 6608

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt mandag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 318’ aksjer, og har med det 75.8% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) minus 427’ (8,341’ totalt), The Bank of NY Mellon reduserer i to beholdninger med hhv 395’ og 218’ aksjer (til resp. 4,378’ og 1,379’ totalt), Jan Heggelund (investor) ned 60’ (1,089’) og Six Sis minus 27’ (1,647’ totalt). Ellers bare én mindre endring.

På plussiden: Verdipapirfondet DNB SMB opp hele 1,364’ aksjer (3,276’ totalt), Nordnet Livsforsikring pluss 71’ (4,192’), Verdipapirfondet Storebrand + 37’ (1,655’) og J.P. Morgan Luxembourg + 23’. Ellers bare noen mindre endringer.

PS. Ser av flåtelisten at de tre minste skipene til (ex) Songa har is-klasse 1A (altså den høyeste, nærmest for isbryter å regne) - det er en detalj, men imponerende! Syntes nå jeg da. Ser også at man opererer med skrap-pris på $ 530 per ldt, og selv om det ikke betyr så mye nå - så ligger det bare der en merverdi for oss - markedet nå er vel nærmere $ 600 per tonn.
Redigert 23.06.2021 kl 06:19 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
23.06.2021 kl 06:12 6604

Spørsmålet her er nå om det er MPCC eller Songa som har gjort et kupp? Sannsynligvis tror begge de har gjort et kupp. Men kun tiden vil vise. Har Blystad maxet ut og solgt seg ut på topp? Vil dette kjøpet gjøre et innhugg i den forventede utbyttekapasiteten?
Redigert 23.06.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Teps
23.06.2021 kl 06:21 6556

Blystad blir med videre og har 3 mnd lås på salg av aksjene. Han har vel også 1.4% av aksjene i MPCC og eierne av Songa vil sitte med over 10% av det ‘nye’ selskapet. Det viser vel at han har tro på videre vekst?
Slettet bruker
23.06.2021 kl 06:50 6427

Blystad er prisgitt aksjekursen m.t.p om han har gjort eit «godt» eller «mindre godt» salg. Ettersom Songa har akseptert ca. halve oppgjøret i aksjer, tilseier dette at ein har stål tru på kursutviklinga og det nye konsoliderte selskapet.

Det er bygd ein meir robust enhet, med mange skip som skal inn på nye lukrative kontrakter det neste året. For min del vil det ikkje bli solgt ein einaste aksje, men det blir nok kjøpt nokon. Ha ein god dag alle.
Redigert 23.06.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Børsamatør
23.06.2021 kl 07:24 6227

I følge meldingen i går skal gjeld gjøres opp før salg? - USD 210,25 million on a debt and cash free basis:
Reference is made to the announcement made by MPC Container Ships ASA ("MPCC") this evening whereby a share purchase agreement has been entered into with the shareholders of Songa Container AS for the sale of all shares in Songa Container AS to MPCC for an aggregate purchase price of USD 210.25 million on a debt and cash free basis (the "Transaction").
Ærligtalt
23.06.2021 kl 07:52 5996

Tror det stemmer

De har altså sikret seg båter til en svært god pris om man ser på rater fremover isolert sett... Samt at CEO mener verdien på båter i segmentet er grovt underpriset (30%)

I nylig YouTube intervju hevdet han også at det var nær umulig å booke lastekapasitet nå