MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2349299

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
25.06.2021 kl 16:08 10377

Stumulansepakken og satsning på infrastruktur i USA alene... Vil bidra til pressede rater i årevis

Delta er på tur og maltrakterer verden... Mens Ola og Kari nordmann tror at pandemien er ferdig

Massiv inflasjon verden over vil trigge økt behov for å sikre seg varer...

Og ja... Nevnte jeg at julen nærmer seg?

35,- før august...

Lykke til...alle sammen


https://theloadstar.com/i-paid-ridiculous-charges-my-cargo-still-got-rolled-and-the-carrier-wanted-more/

Redigert 25.06.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
velkjent
25.06.2021 kl 16:16 10403

Hvorfor skal snittverdien pr.skip om 2,5 år være $7,5 m? Du må være rene "flat-jord"-filosofen. Verdien på flåten er selvsagt avhengig av inntjeningen, som er svært god!
Slettet bruker
25.06.2021 kl 18:06 10330

Ja.. Sjekk den økningen på 1700 TEU! Ratene er på vei mot månen, himmelen er passert.
God helg, hold stø kurs.

Rekyl1
25.06.2021 kl 20:15 10028

Velkjent:
Hehe.. ordreboken er nå på 18 prosent. når du får 8-10 pst tilbudsvekst på et år i 2023/2024, så er det ikke superrater lenger. Da er inntjeningen rundt opex. Og da er verdiene for flåten til mpc, som i snitt vil vel være ca 17 år, på musd 1-2 over skrapverdier..veldig grovt og antageligvis optimistisk med musd 7,5.. mpc har jo mange småbåter
velkjent
25.06.2021 kl 20:48 9935

Økt kapasitet for Panamax og større containerskip, skaper bare enda smalere "flaskehals" for de små, så om det ikke bygges mange feederer, vil ratene øke og dermed også profitten. Et gammelt skip,som fungerer utmerket og tjener grassat, beholder sin verdi. En ordrebok for store skip, som det tar flere år å realisere, samtidig som verdenshandelen øker, behøver heller ikke være en kortsiktig trussel. Husk etter sju magre kommer sju fete, så det er bare å bevare optimismen.
Kbkristi
25.06.2021 kl 21:56 9740

Det er vel nettopp den enkeltes vurdering som bestemmer om du lykkes med din egen investering.
Den som forventer 18-20% flåteøkning bør jo selvfølgelig selge en god stund før økningen inntreffer.
Vi andre, som har fulgt med en stund vet jo at dette ikke er sant i vårt segment.
Bestillingene på store skip øker, og det vil øke behovet for feederflåten. Enn så lenge er det veldig få bestillinger der. Ikke enkelt å få plass hos et verft heller, da disse små skip gir for lite tilbake i forhold til de store skipa. Så har vi også kostnadene på stål, som har skutt i været.
Pass dere for falske profeter. Rekyl1 dukker opp for første gang på tråden kl 1402 i dag som en besserwisser, og har kun kommentert Nas, Nel, Nol og Mpc.
Så hva er din hensikt med ditt engasjement i Mpc i ettermiddag Rekyl1?
Kbkristi
25.06.2021 kl 22:12 9694

Vi har klart å holde denne tråden ren for drittsekker som Rekyl1, som kommer med direkte falsk informasjon.
Dette er et falsk Nick, opprettet for å spre usannheter. Dere kan klikke på Nicket og få opp historien til vedkommende.
La oss beholde sakligheten her inne. Mange er nok misunnelig på vår suksess.
Slettet bruker
25.06.2021 kl 22:32 9633

Kan jo lure på hva han ønsker å oppnå? Prøver å snakke ned den beste casen på Oslo børs med masse tulletall på forum og tror det skal føre til endring av noe slag. Noen som trenger nye hobbyer for å få tiden til å gå?
Kbkristi
25.06.2021 kl 22:41 9628

Misunnelsen er større enn kjønnsdriften hos enkelte!
Nicket er enkelt å spore, IP adressen også, om han skulle fortsette.
Redigert 25.06.2021 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
Rekyl1
25.06.2021 kl 22:48 9618

Jeg prøver ikke dra ned noen ting, men forsøker å få frem at det er noen skyer i horisonten. Aksjen er sannsynligvis greit priset idag, men den dagen det ikke er tilgjengelig lange kontrakter lenger, så blir mpc raskt mer markedseksponert og utsatt for en nedtur som vil komme. Den som tror på 7 års opptur i shipping kan ikke særlig mye om shipping. Syklene er mye kortere. Og ja, det bygges mest store containerskip, men hvis de går halvfulle, tror du det er full fest for feederne? Gjør hjemmeleksen deres. Cascading. Hørt om det før? Og husk, 15.000 per dag i snitt merinntjening er sinnsykt bra. Mpc har ikke hele flåten tilgjengelig for nye kontrakter nå, kun et fåtall. De har sluttet ut store deler av flåten på bra, men langt lavere kontraktsnivåer tidligere i år. Og de er ikke ledige før om 18 mnd..
Theonlywayisup
25.06.2021 kl 23:18 9494

Først og fremst vil jeg si en stor takk til bidragsyterne på dette forumet: Kbkristi, Struts, Helg11,PSI-Investor,Ærligtalt, VolumOpp,dato, Argus, Jan Banan og etterhvert Kaga. Og flere etterhvert:) (håper ikke jeg har glemt noen)
Først og fremst: takk for utrolig bra info på denne tråden! Jeg har vært innom mye forskjellig, men etter at jeg begynte å snuse på MPCC denne våren begynte ting å endre seg. Jeg fant denne utrolig informative og saklige tråden på FA og sluttet å traide.
Nå er jeg "All in" i MPCC. Jeg "rydder opp" I ESG- aksjer som var utrolig gøy i høst- tar et mindre tap og kjører resten inn i MPCC. Sitter ut 2023 tenker jeg, utifra det dere kommer opp med her på forumet.
Jeg vet at det er få jenter som er på dette forumet- min ambisjon er å få flere inn. Jeg har vært permittert fra jobben i 15 mnd dette Coronaåret; takket være mine interesser i aksjer og Oslo Børs har jeg greid å overleve (finansielt) og hatt et bra år.
Jeg vurderer å stikke en tur ned til treffet deres - var det 4/9?- for å treffe alle disse spennende personlighetene :)
Jeg elsker å snakke om aksjer og børs, men har kun en venninne som snakker mitt språk:))
Jeg kunne ikke mye om shipping av containere- alt jeg har lært har jeg lært av dere. Tusen takk!
Kbkristi
26.06.2021 kl 00:38 9279

Hehee, jeg vet ikke hvem du representerer Rekyl1, men vi vet at Dnb har kjørt et skittent løp for å få tak i aksjer. Du er veltalende og har peiling, og prøver deg med falsk info om vårt segment. Du vet like godt som meg, at en shippingsyklus går fra 7-10 år. Om ikke så snakk med din mentor.
Og les nå regnearket, om du er istand til å forstå tall, så ser du at alt du sier er bullshit.
Men forklar oss gjerne hvorfor du kommer kl 1402 og skal berge alle investorene i Mpc, når kursen står i kr 27,10?
Kbkristi
26.06.2021 kl 02:40 9139

Fikk endelig litt tenketid for meg selv. Det har vært veldig travelt i det siste, og har egentlig latt Mpc seile sitt sikre seilas uten mine innblandinger.
I går ringte min eldste datter og også ville ha mine råd !!!!
Ikke så lett å bli profet i egen familie
Back to business.
Når man ser på omsetningen i dag, så ble alt salg slukt på 27.
I går slukte de alt på 25.
Kjøpersiden begynner å bli panisk.
Så kommer Rekyl1 på kr 27,10 og forteller at dette er toppen.
Han har aldri utalt seg tidligere på vår tråd og har kun en ultrakort karriere på noen dager under dette nicket.
Men de som vil ha dine aksjer elsker å spre frykt for et umiddelbart fall, slik at de kan få dine aksjer billig nå.
Det må jo være det beste kjøpssignalet vi har hatt i vår aksje.
I shipping er en syklus mellom 7-10 år. Det har med bygging av skip, etterspørsel, marked etc.
2000 tallet var fantastisk.
2010 var det verste tiåret siden steinalderen, og nå reiser vi oss igjen for en ny supersyklus på 2020 tallet.
Det er kun 2 ting som vil styre ratene: Tilbud og etterspørsel.
Dette vet selvfølgelig de som betaler Rekyl1 for hans misinformasjon.
Verdens største handelsavtale vil straks tre i kraft.
Det vil føre til en økt demand på ca 6 % pr år for vårt segment.
Det er ingen mulighet at industrien vil klare å produsere nok skip.
Dermed kommer ratene til å forbli høye.
So stay put. Rekyl1 er en falsk profet
MdC81
26.06.2021 kl 03:11 9131

Rekyl vet så mye at han er sikker på at når store skip går halvfulle så må de mindre TEU skip gå tomme men han glemmer at store skip ikke kan betjene de fleste havnene og at MPCC er på verdenstopp i intra regional feeder segmentet
Redigert 26.06.2021 kl 03:11 Du må logge inn for å svare
Struts
26.06.2021 kl 05:45 9050

Lørdag igjen, og ikke helt uventet lite «action» på børsen, så jeg drister meg til å skrive litt om Ibsens forhold til shipping. Ibsen så på mastodonten «Kejser og Galilæer», utgitt den 17.10.1873, som sitt viktigste verk. Det ble anmeldt (del 2 av 4) av Kristian Anastas Winter-Hjelm (1843-1915, norsk journalist, forfatter og redaktør, grunnlegger av Handels- og Sjøfartstidende) i Morgenbladet 14. november samme år. På første i side i samme avis står en lengre artikkel («Søulykker og usødygtige Skibe»), et innlegg i kjølvannet av Samuel Plimsolls (1824-1908, britisk politiker og reformator) kampanje for sjøfolks rettigheter og mot at skip ble sendt til havs uten å være sjødyktige. Ibsen var og ble en ihuga avis-leser, om han så bodde i Dresden som på den tiden. Så han fikk sikkert med seg den førstesiden, og garantert med seg anmeldelsen.

Tilbake til Plimsoll. På 1800-tallet (og før naturligvis) var ikke forholdene spesielt gode til sjøs. I hvert fall ikke for sjømenn. Fra Wikipedia: «Dødeligheten var større blant sjømenn enn blant noen annen yrkesgruppe, tusenvis av skip forliste grunnet overlast eller dårlig vedlikehold. De forferdelige tap av sjømenn, og enkenes skjebne fikk Plimsoll til å arbeide for sikkerhet til sjøs. I 1868 ble han valgt inn i parlamentet for det liberale partiet for kretsen Derby og arbeidet utrettelig for lover som kunne sørge for sikrere skipsfart. I 1872 utga han en bok om sjømennenes forhold, den gjorde et sterkt inntrykk på opinionen.» Plimsoll forsøkte å få vedtatt en sjøsikkerhetslov, men ble ikke spesielt vel mottatt av redere og opinionen blant politikerne. Men omsider, i 1876, ble et lovforslag tilføyd «the Merchant Shipping Act». Loven ga myndighetene bedre muligheter for å inspisere skip, og innførte en lastelinje, som raskt ble kjent som plimsollmerket. Dette merket kan man se på lasteskip den dag i dag, og angir de høyeste tillatte vannivå på skipenes skrogside for forskjellig tetthet av sjøvannet (saltvann, ferskvann osv).

11. oktober 1877 ble Ibsens «Samfundets støtter», hans første samtidsdrama, utgitt. Han hentet nok inspirasjon fra flere elementer, Bjørnstjerne Bjørnsons «En fallitt» (utgitt 1875) og Plimsolls kampanje for sjøfolks rettigheter for å nevne to. Sentral i handlingen er den rike verftseieren Konsul Karsten Bernick, en temmelig skruppelløs forretningsmann. Et hjemvendt par fra USA (Johan Tønnesen, fru Betty Bernicks bror, og Lona Hessel, hennes halvsøster) er også sentrale. Jeg skal ikke dra historien mer ut enn å fortelle at mot slutten lar Konsul Bernick ett av sine skip som ikke er sjødyktig sette til havs, og oppdager først etter at skipet angivelig er reist at hans egen sønn på 13 år har rømt hjemmefra og er om bord i skipet. Hvordan det gikk? Les selv, digitale versjoner er lett å finne hos Nasjonalbiblioteket!
Rekyl1
26.06.2021 kl 06:00 9054

MdC81: argumentet om at store skip ikke kan gå til små havner har vært rasjonale for mange feederinvesteringer siste 10-12 år. Feederflåten har stadig blitt eldre samtidig som at enormt mange store skip har blitt levert. «Alle» har ventet på et todelt marked der ratene på feederne vil leve uavhengig av de store. Det har ikke skjedd, pga cascading. Når stadig større skip har kommet til, har de nest største blitt dyttet over på kortere ruter, tilsvarende på de skipene som er mindre enn de igjen.. dermed har ratene på feeder stort sett korrelert med inntjeningen på de store. Vi snakker mange tusen skip her, så dette tilpasser seg nokså elegant.
Rekyl1
26.06.2021 kl 06:09 9068

Kbkristi: jeg ønsker mpc det beste. Utrolig gøy at et selskap med noen skarve hundre mill i børsverdi for et år tilbake, med null likviditet i aksjen, der brannsalg av skip var tema for å skaffe likviditet, nå er et selskap som har over 10 mrd i børsverdi med svært høy likviditet i aksjen. Shipping er en viktig sektor i Norge, men det har vært dalende interesse for å investere i shipping pga mange år med tap. Suksesshistorier som mpc kan kanskje bidra med å få interessen tilbake. Shipping representerer langt mer risiko enn mange andre sektorer, men er jo også morsomt å følge.
Ærligtalt
26.06.2021 kl 10:00 8693

Vel talt, men også et lite tillegg her... Som vil presse sektoren ytterligere:
https://www.aftenposten.no/verden/i/0KMobG/smitten-sprer-seg-igjen-i-israel-nesten-hver-tredje-nye-smittede-er-f

...Dette vil selvfølgelig også skje i Norge-ja; hele verden...

Men er det ikke verdt det for en stakket stund i sommer; slik at vi kan sitte tett, pule under åpen himmel, og få billig sprit på Granca?

Maske... Nei, hvorfor det? Erna sier jo det går fint uten?

Denne aksjen er 5 kroner dyrere innen 4 uker, og selv det er langt fra noen topp

...And as the peak season approaches, it appears the situation is about to get even worse for shippers to Europe and the US.

They will need to brace themselves for another round of FAK and GRI rate hikes on 1 July, with yet another hike likely from the middle of the month and a PSS [peak season surcharge] of several thousand dollars...

https://gcaptain.com/shipper-fury-as-container-freight-rates-soar/


Redigert 26.06.2021 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
blaffen
26.06.2021 kl 10:10 8651

Angrer VELDIG på at jeg fikk høydeskrekk på 13kr pr akjse O:). Håper den fortsetter oppover for dere andres del :)
Slettet bruker
26.06.2021 kl 10:34 8615

Det er vrient for en uerfaren innen shipping å vite når en skal få høydeskrekk. Kjenner litt på det jeg også, men leser her inne for oppdatering, trygghet og ro, samt justerer stopploss etterhvert som kursen stiger. Var egentlig på jakt etter en aksje jeg kan sitte i årevis, eller minst 1 år, håper det kan være denne. Behøver ikke å bli rik, men litt jevn gevinst. Har en liten indre drøm om kurs på 40-45 kr innen 2023 🤥
blaffen
26.06.2021 kl 10:42 8584

akkurat nå så virker det som at drømmen din kan bli virkelighet :D. La oss håpe det. God helg
Ikaros200
26.06.2021 kl 12:00 8394

Jeg ser at "noen" bekymrer seg for at ratene vil "stupe" i 2022, og spør død og fordervelse over både inntjening og skipsverdier (og som en konsekvens, enten i forkant eller etterkant - aksjekursen).

Jeg deler ikke denne bekymringen ift 2022 (eller 2023). Det man ser på slutninger er at de store skipene sluttes på lengre rater enn de små. Store ligger nå på opptil 3-4-5 års slutninger. Varene disse kommer med må fortsatt videre, og det vil heller ikke være så mange nybygg å snakke om før ut i 2023 (særlig hvis en tar høyde for økt etterspørsel). Dette har CEO i MPCC redegjort for mange ganger, og det står vel også i selskapets presentasjoner om jeg ikke husker feil. Det innebærer da at det må tegnes nye feederkontrakter for å ta videre disse lastene som kommer med de store skipene i deres kontraktsperioder, før disse (de stores) kontraktsperioder løper ut.

Ratene for feedersegmentet vil antagelig holde seg høye, med mindre at man forutsetter at all etterspørsel for videretransport allerede er dekket, noe jeg tviler på. CEO MPCC uttalte i denne sammenhengen nylig (som nevnt tidligere på forumet av andre);

“There are almost no ships available,” he emphasized. “And very importantly, the difference compared to the last 12 years, especially in the smaller-ship segments, is the long-term charters.” When ships are leased for multiple years, they’re out of the market until their charters expire. Consequently, “the market will dry out even further,” said Baack.

Dette taler for at festen fortsetter godt ut i 2022 for MPCC - og at de båtene som skal inn på kontrakt det neste året vil få svært gode rater. Også fraktindeksene gjenspeiler dette. Alt godt har en ende, men ikke med det første slik jeg ser det.

I tillegg, som en liten bonus i det fjerne (desember 2021 ++). Dersom MPCC sin omsetning fortsetter å være slik den har vært i det siste så er det gode sjanser for at aksjen vil bli inkludert i OBX-indeksen (dvs de 25 mest omsatte aksjene). Denne rulleres 2 ganger i året (juni og desember). Dersom selskapet kommer inn på denne indeksen vil det medføre et større kjøpspress i aksjen, ettersom diverse indeksfond og kanskje andre fond skal plassere seg i den for å være indekseksponert. Som en liten artig sak det altså ;-).

https://en.wikipedia.org/wiki/OBX_Index

Hold på hatten ;-)
Kigu
26.06.2021 kl 12:17 8353

Hei har heller ikke kommentert på forumet før men har inngang fra tidlig februar å står sikkert for 5000 av lesningene alene å gleder meg masse til å se dere alle på Tjøme hele gjengen for å få ett ansikt på alle dere som får meg til å føle meg trygg i aksjen.

Så til alle dere som e Skeptiske til nybygg av båter å at noen av disse kommer på vannet i 2023
I 2023 kommer det vel nye utslippskrav som gjør at mange av verdens skip må enten senke hastigheten med 10-15 prosent for å etterkomme kravene vil dette alene vil no medfør at det trengs 10-15% flere båter for å frakte di samme varene jeg sitter hvertfall ut 2022 vis ikke lenger👌
Redigert 26.06.2021 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
jodelmann
26.06.2021 kl 12:46 8276

For det første gratulerer med over 1 mill klikk på tråden. Har heller ikke skrevet noe her på en stund nå men følger tråden flere ganger daglig for å holde meg oppdatert. Har veldig god tro på at ratene kommer til å holde seg veldig høye veldig lenge, så jeg sitter fremdeles godt på aksjene mine. Har nok nå til å reise på skiturer til Alpene resten av livet:-). Ellers lurer jeg på om jeg har forstått det riktig at skipene som overtas fra Songa skal på nye kontrakter i løpet av ca 9 måneder?. I tilfelle er jo bare det et ekstra gullegg slik som alt er nå. Ønsker alle medredere en strålende helg.
PSI- Investor
26.06.2021 kl 13:01 8232

He he 5000 klikk alene, hyggelig det!
Tror du har rett ja, gidder ikke å tenke på å være bekymret nå og kommer til å ta sommerferie med visshet om at kommer det en korreksjon eller to så er det bare midlertidig og ferden skal videre.
Muligens ikke en krone om dagen hver dag men

MPCC har meget proff ledelse. Hadde det vært nær toppen ville de solgt skip, ikke kjøpt.
MdC81
26.06.2021 kl 20:55 7441

Burde vurdert julebord 2021 med Mintzmeyer som gjest 🥳 bare en tanke etter Tjøme
Ærligtalt
26.06.2021 kl 22:45 7233

💥💥💥💥💥💥💥💥
https://et2c.com/freight-rates-2-0/

Heftige saker. Bare å laste videre
castro1
26.06.2021 kl 22:51 7241

HXCK er et spennende alternativ og befinner seg på desembernivå for MPCC. Har bare så vidt startet oppgangen. Bare et tips :-)
Helg11
26.06.2021 kl 22:58 7324

Jeg liker å lese ukeskommentaren fra New ConTex. Statistikerne der har oversikt på hva som kommer i ukene fremover på rater. Forsåvidt ingen overraskelser for oss, men uansett god lektyre (spesielt siste setning):

The container charter market continues to evolve at stratospheric levels as shown by the latest ConTex development, with
unchanged dynamics of strong demand and short supply of tonnage across all vessel sizes. Charter rates carry on rising, especially
in the medium and larger sizes, while slower gains are being observed for vessels of 1,000 teu and under.
The shortage of prompt capacities is seeing the few available ships obtaining mind-blowing charter rates, especially for short
employments. Over the last fortnight, a further classic panamax vessel of 4,500 teu was fixed well in excess of USD 100,000 per
day for a two-month employment.
Meanwhile, some desperate shippers unable to load their cargoes due to the lack of capacities have decided to charter tonnage
themselves, an unprecedented move in the history of container shipping. As it stands, it is unlikely that the charter market will
change direction any time soon, with the upcoming peak cargo season, congestion issues around the world and the chaotic
situation in Yantian all contributing to keeping demand at very high levels.
PSI- Investor
26.06.2021 kl 23:13 7322

Takk skal du ha!
Alltid fint å lese de der!
Slettet bruker
27.06.2021 kl 08:16 6908

Hapag-Lloyd CEO Rolf Habben Jansen:

“I don’t know what we could do to add more capacity,” he said. “We have added 14 new ships this year, at very expensive rates, and have ordered half a million teu of boxes. The challenge we have, though, is that demand is simply outpacing supply.”

https://www.lloydsloadinglist.com/freight-directory/news/Hapag-Lloyd-expects-extended-peak-season-on-strong-demand/79316.htm#.YNgXk7tLg2x

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"'I paid ridiculous charges, my cargo still got rolled and the carrier wanted more"

https://theloadstar.com/i-paid-ridiculous-charges-my-cargo-still-got-rolled-and-the-carrier-wanted-more/
Redigert 27.06.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
27.06.2021 kl 09:59 6675

Ja... Vi slukte nettopp en mindre fisk... Sluker en større fisk snart oss?

Ikke glem symbiosen mellom små og store skip...


Theonlywayisup
27.06.2021 kl 13:22 6259

Takk for deling av New ConTex.
Jeg gleder meg som alltid til mandag morgen og børsåpning:))
Jeg fortsetter å laste opp i MPCC, de siste 2 ukene har jeg solgt meg ut av aksjeposter med mindre tap for å pløye alt tilbake i MPCC.
Trading i denne er det forlengst slutt på! Og med tanke på utbytte som CEO tidligere hintet om, men den siste uken har vært ganske klar på så tenker jeg enkelt at jo flere aksjer, jo bedre. I denne båten skal jeg sitte lenge. Her føler jeg meg tryggere enn jeg noengang har gjort i noe annet selskap.
Jeg gleder meg til en vidunderlig reise videre:)
Theonlywayisup
27.06.2021 kl 13:22 6320

Takk for deling av New ConTex.
Jeg gleder meg som alltid til mandag morgen og børsåpning:))
Jeg fortsetter å laste opp i MPCC, de siste 2 ukene har jeg solgt meg ut av aksjeposter med mindre tap for å pløye alt tilbake i MPCC.
Trading i denne er det forlengst slutt på! Og med tanke på utbytte som CEO tidligere hintet om, men den siste uken har vært ganske klar på så tenker jeg enkelt at jo flere aksjer, jo bedre. I denne båten skal jeg sitte lenge. Her føler jeg meg tryggere enn jeg noengang har gjort i noe annet selskap.
Jeg gleder meg til en vidunderlig reise videre:)
Struts
28.06.2021 kl 06:08 5183

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt torsdag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 1,320’ aksjer, og har med det 76.32% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Eng Invest (ved Rune Eng, eiendomsinvestor/utleier i Oslo) minus 150’ (1,734’ totalt), Intec International (Ole Andre Hellem på Vinterbro, driver innen pumpeteknikk, eiendomsutleie mm.) ned 100’ (2,360’), Clearstream Banking ned 77’ (3,825’), The Bank of Ny Mellon minus 67’ (4,094’), Saxo Bank ned 61’ (1,155’), Jan Heggelund (investor) minus 43’ (1,046’), Caceis Bank ned 35’ (1,947’), Six Sis minus 26’ (1,567’) og Euroclear Bank ned 24’ (2,750’ totalt). Ellers bare én mindre endring.

På plussiden: Verdipapirfondet DNB SMB øker med 833’ (4,557’ totalt), The Bank of NY Mellon øker i en annen beholdning med 785’ (2,009’), Kommunal Landspensjonskasse Gjensidige pluss 151’ (1,136’), Nordnet Livsforsikring + 115' (4,396’) og UBS Switzerland opp 39’ (1,132’). Ellers bare noen mindre endringer.
Ærligtalt
28.06.2021 kl 06:42 5151

DNB øker, ja...

De gutta der tar fullstendig kaka!

Fremdeles redd for oppkjøp... Men nå blir vel prisen minst 35,- pr. stk- litt bedre det, men fremdeles billig

Vel, kos dere med denne så lenge, så ses vi på andre siden av 30,-... Forhåpentligvis før vi ser august:

https://www.bloombergquint.com/global-economics/cargo-congestion-argues-for-early-christmas-shopping-this-year

Struts
28.06.2021 kl 07:01 5143

Ja, DNB er noe for seg selv.

30 før august? Ja, hadde du skrevet det for en måned siden hadde jeg lurt på om du var riktig vel bevart (intet vondt ment). Selv har jeg redusert beholdningen en god del, jeg har ikke opplevd en slik opptur noen gang (føles pussig nok bedre enn en tilsvarende nedtur, DET har jeg opplevd), så det er greit å realisere også. Men nå begynner jeg sannelig å lure. Om vi når 30 før JULI (altså ikke jul) vil plutselig ikke overraske meg. Kanskje jeg skulle begynne å kjøpe tilbake noen aksjer igjen? Sukk.

Og takk for link - interessant!
Redigert 28.06.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare