MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2369758

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Golden Nugget
23.07.2021 kl 14:35 9313

Først og fremst tusen takk for en fantastisk tråd! Er første gang jeg har klart å holde på en aksje som har gått mangegangeren.

Tenkte jeg kunne stikke hodet ut og dele hvordan jeg har brukt regnearket, også håper jeg i beste fall at det kan være til inspirasjon for videreutviklingen av regnearket og vurderingen av aksjekursen. Dette er ikke ment som råd, og tar gjerne imot tanker/kritikk på fremgangsmåten.

Vil starte med å si at jeg nok er litt mer nøktern i vurderingen enn flertallet her på tråden, og at jeg har fokusert på å estimere nedsiden.
I steden for å bruke dagens rater som estimater for fremtidig inntjening per skip har jeg tatt utgangspunkt i Clarksons 20 yrs avg. TCE fra side 16 i Q1 2021-rapporten. Fordelen med den er at den er vektet for flåten til MPCC, og ikke inkluderer rateøkningen som har vært fra Q1-presentasjonen. Denne raten har jeg justert opp til hva jeg mener er et sannsynlig gjennomsnittlig gulv for ratene frem til 2025 gitt dagens fundamentale forhold sammenlignet med foregående år. Utdyper ikke de fundamentale forholdene ytterligere da de har blitt beskrevet og diskutert i detalj tidligere i tråden.
Videre legger jeg til grunn at selskapet på et tidspunkt langt inn i fremtiden - når markedet er mer balansert - vil handles til P/E 7 basert på de siste 20 års gjennomsnittlige rater for MPCC-flåten.
Til slutt antar jeg at skrapverdien dekker inn dagens gjeld (Kan forøvrig ikke se at skrapverdien har blitt diskutert i særlig grad før nå?☝️). Alle skipsverdier som hensyntas i kursen utover det burde altså være en potensiell oppside.
Ved å legge inn bekreftede rater og antatte rater (lysegrå i regnearket) lander jeg på et nedre estimat for inntjening frem til 2025, og en antatt aksjekurs i 2025 basert på P/E 7 på siste 20 års gjennomsnittlige rater for MPCC-flåten.

Da slenger jeg fingern i været å sier at jeg er 80% sikker på dette er bunnen for inntjeningen frem til 2025, og antar at verdien er EPS frem til 2025 og antatt aksjekurs i 2025. Ved å bruke «The Kelly Criterion» (https://twitter.com/10kdiver/status/1264622970183417857) lander jeg da på hvor mye det lurt å vedde på at jeg har rett.

Har vært heldig med strategien sålangt. Reduserte beholdningen på 27 kr, gikk inn igjen på 19.5 kr og senere på 22.45 kr, og har nå ca. 75% av porteføljen av enkeltaksjer i MPCC. Samtidig har jeg nok en vesentlig mindre portefølje enn de fleste her inne.
Den åpenbare nedsiden ved denne strategien er at jeg ikke får med meg hele den potensielle oppsiden. Det lever jeg veldig godt med.

Om aksjen prises etter bekreftet og antatte (lysegrå) slutninger samt den gjennomsnittlige raten de siste 20 år er det begrenset nedside.
Om aksjen prises etter mine antatte konservative antakelser er det oppside.
Asymmetrien mellom estimert nedside og oppsiden som allerede fremkommer i regnearket basert på dagens rater burde jekke opp kursmålet basert på de konservative antakelsene.
Om aksjen prises etter P/E 7 eller skipsverdier er det veldig god oppside.

Igjen, dette er ikke ment som råd, og jeg tar gjerne imot tanker/kritikk på fremgangsmåten. Er jeg helt på bærtur?
Redigert 23.07.2021 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
viggi87
23.07.2021 kl 14:39 9365

Ja, jeg kan ikke noe om skipsverdier selv. Det jeg kan gjengi er at på inforkortet til skipet til MPCC som fikk 120k/dag (husker ikke navn i farta) ble skrapverdi satt til 6, 92 mill USD
Aner ikke om det er mye eller lite, MEN lekte meg litt med tallene dine, og etter ditt anslag slik jeg forstår det, er da skrapverdien av skipene verdt (etter Songakovertakelsen) alene verdt 75-80% av all gjeld selskapet har. Eller har jeg misforstått?
Redigert 23.07.2021 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Golden Nugget
23.07.2021 kl 15:42 9187

Jeg er veldig nysgjerrig på estimat av lettvekten til flåten for å kun ha skrapverdien per LDT som usikkerhetsfaktor.

Det beste jeg har klart å finne er er et forholdstall basert på DWT og LDT fra side 6 her: https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2020/09/ALLIED-SnP-Statistics-Week-38-20_09_2020.pdf
Det er et usikkert grunnlag for estimat for flere grunner:
- Forholdstall mellom DWT og LDT for hele Container-sektoren er ikke nødvendigvis representativt for flåten til MPCC med små skip.
- Finner kun «Summer DWT» for flåten uten at jeg vet hvilken lastelinje som ligger til grunn for DWT i rapporten over.
- Er sikkert masse faktorer som isklasse, mindre bruk av stål i nyere skip, forhold mellom mengde stål og lastekapasitet basert på skipsstørrelse, etc., som gjør sammenhengen mellom DWT og LDT usikker
- Fant ett eksempel på et skip fra 1998 på 1700 TEU hvor jeg mener forholdstallet mellom DWT og LDT var rundt 0.35, som stemmer med rapporten over.

Basert på forholdstall på 0.3-0.35 landet jeg på ca. 8 500-10 000 LDT per skip i snitt, eller ca. 645 000 - 750 000 LDT for flåten. Langt over Struts sitt estimat som jeg intuitivt stoler mer på.

Struts, har du noen bedre holdepunkter enn et relativt vilkårlig forholdstall mellom DWT og LDT for å anslå lettvekten til =AS COLUMBIA= til maks 8000 tonn?

Med forholdstall på 0.3-0.35, og skrappris på 535 $/LDT (https://www.go-shipping.net/demolition-market) får jeg skrap-verdi på 6-6.9 mill for et skip på 2700 TEU, som stemmer relativt bra med skrapprisen referert av viggi87 fra VV for et skip på 2700 TEU til litt sør for 7 mill.

Med en flåte på 645 000 - 750 000 LDT trengs en skrap-pris på ca 465 - 400 $/LDT for å dekke gjelden.
Slettet bruker
23.07.2021 kl 15:50 9190

En liten digresjon, Struts, noe vi er ganske flinke til her inne.. Sitter forøvrig med en Pilsen ved bredden av elven Neckar utenfor Stuttgart.. Jeg tolket deg dithen at du VAR medlem av norsk skipsmeglerforbund. Da må du vite om avdøde Kalle som var leder av en avdeling av Anders Wilhelmsen tankrederi under Arne Wilhelmsens direktørtid? Kalle bannet som han hadde betalt tor det! Han hadde likt seg i dette markedet.
Redigert 23.07.2021 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Struts
23.07.2021 kl 16:17 9084

Estimater er nettopp det.

For å svare på ditt spørsmål: "Struts, har du noen bedre holdepunkter enn et relativt vilkårlig forholdstall mellom DWT og LDT for å anslå lettvekten til =AS COLUMBIA= til maks 8000 tonn?"

Svar: Nei. Jeg er konservativ, så vil antagelig tippe lettvekten faktisk er MINDRE. Spørsmålet man burde stille, hvor finner man så lettvekten (skipets faktiske stålvekt)? Det var svært mye skrevet om =EVER GIVEN= i sin tid i nyhetene, om at det var så og så langt, og at det VEIDE opp rundt 300,000 tonn. Det er totalt kunnskapsløst referert fra media. SKIPETS vekt er stålet - det er LASTEN som blir fraktet der veier!

Jeg har solgt noen skip for skrap, da var riktignok prisen en helt annen, men det er helt irrelevant. En kjøper av skip for skrap er opptatt av flere ting (noe bagatellmessig vil eksempelvis et reserveanker for en VLCC veie rundt 30-40 tonn, og da ofte laget av en kombinasjon av legeringer som for ham kan bety et par $ i tillegg i prisen). Mindre tankskip hvis tanker er kledd i rustfritt stål (for frakt av syre osv) får lett en premium på flere hundre $ over dette.

Forholdstall er jeg dessverre (heller) ikke så god på, men har solgt skip med Allied - de er flinke folk!

Summer eller Winter DWT er i denne sammenhengen helt irrelevant. For å sjekke LDT, og den vil du (eller jeg) ikke få tilgang til med mindre man sjekker eksempelvis GA/Capa og Midship Section plan. Kanskje helst det siste.
Redigert 23.07.2021 kl 16:23 Du må logge inn for å svare
Struts
23.07.2021 kl 16:29 9040

Nei (dvs husker ham ikke akkurat nå), men har et og annet minne fra fordumds tid i Athen (altså ikke helt i Romertiden) med en som nå er i toppledelsen - det var, for å si det slikt - - en artig opplevelse!

Nyt din Bayer!
Redigert 23.07.2021 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Struts
23.07.2021 kl 17:29 8985

Ok. Glem min utregning. Glem eksakt dødvekt (DWT). Akkurat det spiller absolutt ingen rolle. Gå tilbake til VV, skrapvekt i underkant av $ 7 mill? Basis pris $ 600 per ldt betyr det da at lettvekten for et skip i den størrelsen er 11,000? Og dersom prisen er $ 50 lavere, må jo vekten være ditto høyere? Henger ikke på grep i mine hyseøyne. Men for all del.

Jeg mener aldri (eller sjelden) å ha promotert MPCC som et direkte kjøp- eller salgsmål. Men har handlet i aksjen siden dagen etter at vår eminente Kbkristi publiserte denne tråden. Innrømmer å være en trader, har kjøpt og solgt aksjer i selskapet rundt 500 ganger nå. Ikke noe å skryte av, hadde jeg blitt sittende fra begynnelsen, så... Men vi er så forskjellige, takk og pris for det! I år har jeg solgt meg ganske mye ned. Inntil mandag denne uken, 10% var etter min mening ufortjent mye teppebank. Så om ikke akkurat i Argus-modus (bare kreditt!), så har jeg lastet opp så mye denne lobotomerte snøsokken klarte. Kanskje for tidlig pga agurksommer, men man vet jo aldri!

Dere får ha en riktig god helg!
Redigert 23.07.2021 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
viggi87
23.07.2021 kl 17:34 9260

Songa Tiger: 27 500 36 mnd
Usikker på om dette er et Songa-skip. Rimer ikke med flåtelista deres.
Purdey
23.07.2021 kl 17:36 9494

Noen som har noen teori om hvorfor vi står bom stille?

Med de utregninger og meldinger vi har skulle vi jo vært i godt driv nordover. Er det dnb smørja som gjør at vi lægger her?
viggi87
23.07.2021 kl 18:23 9444

Er på 1740 TEU, så det er nok et kontainerskip, ja.
Maduro
23.07.2021 kl 20:30 9364

Solgte ikke Songa noen containerskip stykkvis før MPC transaksjonen?
Treborh
23.07.2021 kl 21:02 9321

Ser for meg at det er fordi tradere fikk øynene opp for aksjen etter blokksalget på 22kr og at det da ble sluppet ut en god del aksjer i markedet som nå bytter hender noen ganger i løpet av dagen. Må nok bare vente til de som ønsket å sitte long tar i mot
jadden
23.07.2021 kl 21:26 9340

Etter bloksalget er aksjen handlet i intervallet 20-22, noen få dager/timer over 22. Det kan da ikke være blokksalgaksjene som selges med tap, jeg vil tro at de profesjonnelle investorene som kjøpte hadde større fortjenesteambisjoner. Da er det heller mindre småinvestorer som er blitt skremt og som sitter på aksjer med god fortjeneste etter den heftige oppgangen til 22. Aksjen ble handlet kun få dager i intervallet 22-28 forut for blokksalget. DNB’s famøse kursmål på 23 hadde kuneffekt 1-2 dager før blokksalget.
Videre så siitter både blokkselgerne og Songaselgerne med store aksjeposter som de ønsker å beholde videre, dvs de ser det store potensialet i aksjen, men ville realisere noe av den sterke gevinsten som var oppnådd.
Aksjene som nå omsettes kan ikke være annet enn skremte småinvestorer, da er det bare et tidsspørsmål før de er tomme.
Teps
23.07.2021 kl 22:37 9222

Topp50 har redusert fra ca 75,6% til ca 70,7% av totalmengden fra 5 juli (første handelsdag etter salget) til i dag. Det er ikke bare småsparere som reduserer litt. I sommermarkedet er sikkert nok til at den holder seg innenfor trading range.
Slettet bruker
23.07.2021 kl 22:40 9251

Enig. Virker på meg at aksjen har vært mer stabil og vist styrke de to siste dagene. Det er vel færre skremte småaksjonærer igjen. I denne aksjen er eventuelle røde tall nå en forbigående affære. Men regn med at kursen går sideveis 2 uker til. Tålmodighet, tålmodighet, det er ferietid.
Redigert 24.07.2021 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2021 kl 23:54 9245

Her skal teoretikerne få lov til å meske seg og mest sannsynlig få full mulighet til å arrestere meg, for nå skal jeg uttale meg om TA, noe jeg ikke har peiling på. Slik jeg tolker situasjonen, så er vi nå i et krysningspunkt mellom halslinjen i den berømte formasjonen, som @struts liker å kalle hode skulder kne og tå, samt nedre linje i en positiv trendkanal. De siste dagene har vi vært nede og testet flere ganger, der det for hver dag som går bygger seg opp solid støtte. RSI er nå på 50 blank, som er positivt nå i forkant av at vi skal oppover. At vi de siste dagene har ligget på et lavt volum må også kunne bety at det ikke er vilje til å selge ved lavere kursnivå. I mitt stille sinn så betyr dette at vi er på veg oppover!

Når dette er sagt, så er den praktiske biten mye viktigere. Da mener jeg det som går på fundamentale saker som langsiktige kontrakter på høye rater og at det i tiden fremover vil være gamle kontrakter på lave rater som løper ut og som vil bli reforhandlet til dagens supernivå. Jeg er ikke bekymret for nybestillinger som det har vært snakket mye om i dag og i går, ettersom dette er noe som vil virke inn langt frem i tid. Kontraktene som inngås nå virker til å ha varigheter på to - tre år. Da vil markedet bli mye mer forutsigbart enn det var før, da varighetene var korte. Dersom kapasiteten i markedet på sikt blir så stor at ratene stuper, så vil det være god tid til å selge seg ut ettersom selskapet fortsatt tjener rått på de langsiktige kontraktene som ble inngått på superrater.

Med god tid mener jeg en tidshorisont der det er snakk om ÅR..

For å komme tilbake til det kortsiktige, så vet vi jo at det ligger et par triggere rett rundt hjørnet, så jeg må bare si at jeg gleder meg..

Fortsatt fin fredagskveld :-)
Slettet bruker
24.07.2021 kl 11:46 8735

Ingen kortsiktig løsning ...............https://gcaptain.com/global-supply-chains-buckle-as-virus-variant-and-disasters-strike/
MdC81
24.07.2021 kl 15:46 8357

Revidert logo med mpcc mønster og småting fiksa. Trenger feedback

Trenger også å vite om vi vil ha det som logo eller stor print foran/bak i tskjorte

https://ibb.co/BfwfbRr
Redigert 24.07.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2021 kl 15:52 8370

Så bra! Kjempe initiativ, takk til deg.
Jeg stemmer for logo :-)
Alby
24.07.2021 kl 17:33 8164

Stemmer for det nye alternativet 😂

Dette bør vel selskapet også være interessert i ?
Redigert 24.07.2021 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2021 kl 17:43 8311

Logo er fint, blir så voldsomt med stor foran eller bak.
Slettet bruker
24.07.2021 kl 17:47 8416

Veldig bra MdC81!
Jeg stemmer også for logo. :-)
Struts
24.07.2021 kl 18:58 8389

Veldig bra - for min del avgjør DU hvor og hvordan på skjorten. Eneste jeg lurer på er størrelser før jeg bestiller, har kjøpt XL i én butikk, og så man ha XXL i neste. Og da snakker jeg ikke om før og etter 12 Aass Pilsner, eller etter 8 år i mellomrom, men den eneste dagen i mitt liv jeg var, vel noenlunde oppegående. Nok om det, du har vel noen forslag på det også? Uansett, supert initiativ - jeg vil gjerne ha TO stykk...
Alby
24.07.2021 kl 20:00 8268


Ja , gjør det. Jeg bestiller 2 xxl 😂😂
MdC81
24.07.2021 kl 20:22 8279

Hvem var det som hadde kontakt med trykkeriet sånn at jeg kan sende logoen
Slettet bruker
24.07.2021 kl 20:44 8381

Mange kan levere t-shirts med kundens egen logo ...
Den kan også brukes som inline image i gmail i neste email som sendes til DNB Investor ..
Svar
24.07.2021 kl 22:13 8308

Har sett på Cashflow fra Januar 2021 og ut alle kjente kontrakter, da ut i 2024. Dette er et grovt estimat med dollar 8,85 og Daily cost/ship på 8000 dollar (kanske for lite). Poolskip med ukjent avtale 12.600 i 12 måneder. Poolskip med kjent kontrakt – bare kontrakten, Poolskip AS Filippa 11.300 i 6 mnd og 3 års kontrakt.
Dette gir et resultat på 4.249.154.660 NOK. Det gjenstår om lag 14 nye slutninger i 2021 inkludert AS Constantina og AS Clementina en gang til. 2 av disse er JV, men dukker sikkert opp en eller flere poolskip. Er vi heldige nærmer vi oss 7 milliarder NOK på slutten av året.
Hva bør verdien av selskapet være da??. Kommentar
Det er verdt å få med seg at snittet for hvert skip er på 56,6 Mill NOK. Dette vil si at hele 49 skip genererer mindre en snittet. Ser på FB at noen er misfornøyd med ratene til AS Filippa, men henne ligger faktisk på 14.plass mht til inntekter (Har på følelsen at poolskipene i Karibia burde i dagens trend vært utenfor poolen, men i dårlige tider vært i poolen for å få prioriterte oppdrag. I og med at Mpcc oppgir pool rate så tror jeg at dette er en god avtale i henhold til retningslinjer i poolen).

Ellers så tror jeg salget til STAR SPIKE LIMITED samt sommerferie holder kursen nede.Innbiller meg at mange ser mulighetene, men sitter på gjerde da de er usikre på hva STAR SPIKE LIMITED vil gjøre når tidsfristen er ute.
På forrige onsdag var kursen i ferd med å selges ned mot 20 kr men ble reddet av innlegg av CEO i FA. På torsdag var kursen på vei ned mot 21,20 da Astrup reddet dagen og Pareto laget en positiv fredag. Mandag ble knallrød med nedsalg og panikk. Resten av denne uken har kursen krabbet forsiktig oppover.
Men har sett en trend for en trader denne uken at først ned – kjøp 10.30 – selg 11.30. Kjøp 13.30 opp resten av dagen!!!
Jeg sitter med mine aksjer og har ståltro på fremtiden, men for å få aksjen nærmere virkelig verdi bør Mpcc kjøpe egne aksjer !! Eller de med sentrale funksjoner i staben gjøre innsidekjøp. Har sittet i Atlantic Sapphire og det går jo bare dritt, men med massive innsidekjøp etter hver hendelse så går kursen oppover igjen.

Noen kommentarer tas med takk.

Cashflow Vessel
246.251.250 AS Carelia
236.401.200 AS Christiana
210.076.875 AS Carlotta
205.497.000 Songa Bonn
204.129.675 AS Paola
200.718.000 Songa Iridium
199.284.300 AS Clarita
174.499.875 AS Paulina
172.575.000 AS Pauline
137.794.500 AS Penelope
136.984.725 AS Camellia
109.837.350 AS Roberta
108.748.800 AS Clara
103.226.400 AS Filippa
100.890.000 AS Sophia
93.389.625 AS Constantina
89.208.000 AS Romina
78.189.750 Songa Antofagasta
78.163.200 AS Clementina
76.065.750 AS Columbia
75.481.650 AS Cypria
69.693.750 AS Fatima
63.720.000 AS Franziska
61.065.000 AS California
59.737.500 AS Floretta
59.538.375 AS Carolina
53.684.100 AS Carinthia
50.976.000 AS Angelina
48.984.750 AS Rafaela
41.802.975 AS Flora
33.984.000 AS Nadia
30.532.500 AS Petra
30.532.500 AS Palatia
30.081.150 City of Shanghai
28.474.875 Cimbria
27.233.663 AS Serafina
25.421.625 AS Patria
22.899.375 AS Sabrina
21.903.750 AS Samanta
21.903.750 AS Savanna
20.908.125 AS Fenja
19.437.786 Grete Sibum
18.638.100 AS Susanna
18.054.000 Carpathia
17.523.000 AS Floriana
17.523.000 Songa Calabria
16.726.500 AS Petronia
16.328.250 City of Beijing
15.930.000 Songa Nuernberg
15.266.250 AS Petulia
15.133.500 AS Palina
14.655.600 AS Fabrizia
14.655.600 AS Ragna
14.655.600 AS Fiorella
14.655.600 AS Faustina
14.655.600 AS Federica
14.655.600 AS Fabiana
14.655.600 AS Felicia
14.655.600 AS Riccarda
14.655.600 AS Rosalia
14.071.500 AS Svenja
13.938.750 AS Sara
12.106.800 AS Selina
11.682.000 AS Sevillia
11.597.040 AS Patricia
8.827.875 AS Freya
8.363.250 Cardonia
7.434.000 AS Serena
5.841.000 AS Laetitia
4.646.250 AS Sicilia
3.045.816 Stefan Sibum
2.655.000 Stralsund
1.885.050 Cordelia
1.712.475 AS Cleopatra
-1.603.620 Anne Sibum
4.249.154.660

Slettet bruker
24.07.2021 kl 23:52 8256

Kong A. : som jeg var inne på i et innlegg lenger opp, kan vi allerede ha lagt bak oss bunnen. Kanskje for alltid! For hvorfor skal aksjene handles så lavt npr alle utregninger tilsier at det er skrekkelig mye å gå på før vi vil være på «normalen.»

For å gjøre det enklest mulig for også nye aksjonærer, har vi teknisk å gjøre med et bunnpunkt på cirka kr. 18;50 og et litt høyere bunnpunkt. Aksjekursen er med andre ord i en stigende trend igjen, etter et fall fra kr. 28,00.
Struts
25.07.2021 kl 11:07 7653

Vel, jeg kan intet (henimot) om regnskap (heller), men virker som du har lagt ned en del arbeid i dette! Mht kursutvikling er det vel bare selskapet selv, gjennom resultater, som kan vise vei. Vet ikke, men selskapet selv har jo annonsert om oppkjøpet av Songa:

sitat

The Transaction is subject to customary conditions for completion and is expected to be completed by the end of July 2021.

sitat slutt

Med det som bakgrunn, håper jeg vi får litt mer informasjon om ikke i løpet av kommende uke, så i det minste i begynnelsen av påfølgende. Og så er det vel q2 presentasjon rundt 19. august. Uten at det vel vil by de største overraskelser, det er kanskje "guiding" for kommende som blir imøtesett med størst interesse. Og om en måned er agurktiden over!
Redigert 25.07.2021 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
StevenG
25.07.2021 kl 15:14 7172

Mr Chuang ruled out airfreight as being too expensive to be an alternative, estimating it would cost half a million dollars to move the equivalent of a 40ft container by air
Svar
25.07.2021 kl 15:27 7192

Takk for svar.

En ting jeg har lurt på, sikkert kommentert tidligere, men prøver.
Når Mpcc inngår en kontrakt, kan denne bestå av en min periode og en max periode (opsjon).
Min perioden er ufravikelig, men hvis den som leier skipet ønsker å ta ut deler eller hele opsjonen.
Har Mpcc noen klausul eller lignende i avtalen at raten kan justeres hvis denne er veldig avvikende i forhold til veiledende rate i markedet.
Ser at AS Palina, AS Petronia og Songa Calabria har en slik max periode (opsjon) på 12 måneder med de ikke beste ratene.

Slettet bruker
25.07.2021 kl 15:42 7155

Ta livet med ro alle, nyt sommaren. MPCC caset vil stige jevnt ut over sommaren og høsten - med røde dager og veker, som naturlig er, men det fundamentale står så sterkt at for min egen del er all tvil forsvunnet. Utbyttene de kommende årene vil betale for både sommer-, høst og vinterferien om en holder og utviser tolmodighet.