Veien videre

Gunnar88
AEGA 26.11.2020 kl 17:26 1669

Aksjen steg i dag med 25,87 % til 3,60 kroner og har med det steget 93,55 % siste måned.

Spørsmålet er hvor vi går videre?

For et par dager siden kom Aksjeanalyse ut med denne artikkelen:
https://aksjeanalyser.com/2020/11/23/denne-gronne-aksjen-tror-aksjeanalyser-com-at-kan-5-10-dobles-pa-kort-tid-aksjeanalyser-com-har-i-dag-sett-naermere-igjen-pa-en-av-sine-aller-storste-favorittaksjer-pa-oslo-bors-og-som-aksjeanal/

Denne er nok kjent for de fleste, men kjernen er at dette er en ventet oppgang og de tror den kan gå langt videre, hvor det særlig vektlegges en mulig kommende emisjon. De kommer ikke med et kursmål, men mellom linjene så tolker jeg det som at kurs opp mot 5-6 kroner i første omgang er fullt mulig.

Hvilke farer er det?
Det er påregnelig at det kommer en korreksjon i aksjer som har hatt en såpass solid utvikling. Kommer den allerede i morgen, eller kommer den 2/12 ved generalforsamlingen?

Det har kommet flere positive uttalelser fra selskapet, hvor det blant annet ble uttal følgende:
"Vi har ryddet opp fullstendig, bevist at vi kan kjøpe, drive og selge solparker på meget forretningsmessige vilkår, betalt 24 øre i utbytte, strukturert konsernet på en langt mer optimal måte i forhold til både dagens og framtidens muligheter. Investorer har selvsagt forskjellige forventninger, men at dette selskapet er langt bedre forfatning nå enn på lenge, det er jeg helt sikker på".

Hva tenker dere? Fortsetter himmelferden, eller vil den ta en pause frem mot GF?
Redigert 21.01.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Labbetuss360
26.11.2020 kl 17:43 1621

Jeg tror den kjører på videre, Q3 på mandag blir vel også bra, mulig noen sier seg fornøyd da og gevinstsikrer?
De kan kjøre EMI før GF ja? Må ikke banke gjennom noe der?

Jeg ser for meg det kommer noen analyser med kursmål samme dag de kjører emisjon...
Redigert 21.01.2021 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
Poffern_
26.11.2020 kl 18:00 1577

Jeg er bull på denne.

Med en meget frisk sluttspurt tyder det på at flere vil inn på høyere kurs frem mot Q3 mandag.
Det er få selgere, så det skal lite til for at denne skal videre opp.
Teknisk sett kan videre oppside indikeres. Jeg blir ikke overrasket om vi skal opp til 5 neste uke.

CEO har nylig uttalt at selskapet står sterkere enn noen gang tidligere, er det et hint om bedre tall og positiv Q3 sammenlignet med tidligere? Guidingen videre blir også interessant lesing.

Mye mulig at et kursmål er rett rundt hjørnet for å kjøre opp kursen før en EMI. Evt at Q3 mandag er nok til å fyre opp kursen betraktelig.

På sikt tror jeg AEGA blir kjøpt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
Odi.1
26.11.2020 kl 18:59 1486

Er nok en god grunn for denne oppgangen her nå.
Redigert 21.01.2021 kl 00:33 Du må logge inn for å svare