FLEX LNG - Kursmål

omans
FLNG 27.11.2020 kl 23:52 75307

"De lærde" strides.

Claeves nedgraderer med mål 60
SEB øker sitt til 70
Kepler har 107
Pareto øker til 95
--

Jeg kan se ut fra teknisk formasjon at det gis signal om mål ca 76 i første omgang.
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2022 kl 17:32 1350

Denne er over priset, ikke mer å hente, ta til fornuften nå og kjøp Cool company i stedet
På an igjen
07.06.2022 kl 22:20 1561

FLNG endte på 32.15 i statene opp 0.41%, ser frem til utbytte som skal komme på fredag. Velger å holde på den posisjonen jeg har i selskapet men sier ikke nei til gode nyheter. Om utbyttet skal reinvesteres - da må det komme en dipp, ellers er alt til salgs om prisen blir riktig. Ser for meg en økning på 10-15% da det er mange som byr på skip fremover.
MacJoJo
07.06.2022 kl 20:22 1668

Det er flere enn DNB som har vært konservative i sine kursmål.
MacJoJo
15.02.2022 kl 10:29 2584

https://e24.no/boers-og-finans/i/MLv22m/fredriksens-shippingkjemper-klar-for-resultatilden-spinnvill-utvikling

Arctic Securities venter et resultat etter skatt på 60,5 millioner dollar. Resultatet per aksje er ventet til 1,14 dollar.

I samme periode i året før var tallene henholdsvis 26 millioner dollar og 0,48 dollar per aksje.
MacJoJo
15.02.2022 kl 09:40 2624

Syns det er ett ganske beskjedent kursmål. Men det kommer an på tidshorisonten? Neste 12 mnd bør vi kunne se opp mot 300 kr.

I morgen avsløres utbytte, blir spennende å se hvor mye det blir. Over eller under 90 cent??

#1 når det gjelder utbytter på OSE!!! Hvor lenge kan det holde? 2-3 år?? Mer??

Regnt
14.02.2022 kl 19:17 2774

DnB øker kursmålet til 233 kr.
Triton
09.02.2022 kl 10:06 3007

De har jo nevnt at pga.den sterke kontant beholdningen så skal de fortsette å kjøpe tilbake aksjer eller betale det ut til aksjonærene. Tilbakekjøp programmet ble vel stoppet pga.så få omsettelige aksjer i selskapet, vi får håpe på en overraskelse med ekstra utbytte.
Tiuren
09.02.2022 kl 09:17 3054

Mulig de kommer med et tileggsutbytte ? Hva tror dere ?
Company update:
We are pleased to confirm that the $160m financing for Flex Volunteer announced in connection with the Q3 report was finalized as planned on December 16, 2021. The net cash released to Flex LNG from this transaction was $38m.
Triton
08.02.2022 kl 22:35 3174

Da er det godt at Flex har gode kontrakter på sine skip, ikke så avhengig av spot prisingen. Skal bli spennende å høre hva Flex presenterer på Q4 presentasjonen og ikke minst utbytte, blir det over 1$
tapogvinn
08.02.2022 kl 19:11 3291

Det virker som markedet ser mer enn noen få uker frem i tid.
Sonatrach
08.02.2022 kl 18:02 3334

Trist som faen:

On Tuesday, the Baltic Exchange and Spark Commodities pushed their rate assessments for Atlantic trading LNG carriers into negative territory.

The Baltic’s BLNG2g for 160,000-cbm, tri-fuel diesel-electric LNG carriers trading between the US and the Continent went deeper into the red by $6,863 to -$7,611 per day.

Its US Gulf to Japan route fell $3,283 to $3,894 per day.

On Tuesday, Spark Commodities logged its first negative LNG rate assessment.

The company, which assesses its rates on a voyage between load, discharge and back to load port, reported its Spark30S Atlantic assessment at -$750 per day.

Spark managing director Tim Mendelssohn told TradeWinds: “It highlights how current vessel charter payments for the Atlantic basin do not cover the fuel cost of ballasting the vessel back to the load-port, reflecting an increase in vessel availability and a reduction in charterer requirements.”

He said the assessments came close to slipping into negative figures in mid-2021, but the higher LNG prices this year are also hitting LNG carriers that use the commodity as fuel.
Sonatrach
05.02.2022 kl 09:17 3773

Trøstesløst fra Braemar ACM:

Short Term shipping has taken a hit over January as several two strokes are locked
up for summer coverage in the low 50’s!

The spot market is not much better off
either, We recorded TFDE fixed at 32k/d with Ballast Bonus back to hub (USG to
EURO)! Bearish sentiment is mainly attributed to European and Asian arbitrage
remaining closed.

This Friday, we finally saw the Baltic printing BLNGg negative for
the first time. However, there is still light at the end of the tunnel; gas levels have
been slowly dropping over the last few weeks, nearly to levels that Asian end users
can be comfortable buying again.

We’ve seen marginal improvements on the
TTF/JKM arb this week: April JKM is pricing higher than TTF for the first time since
last year.

Medium to long term activity has been somewhat muted this week. Charterers
seemed to take a back seat in discussions. IOC secured a 150,000m3 steamship for
1yr basis USG March delivery. Next week we expect activity to pick up.
vicktor
02.02.2022 kl 16:35 4226

Opp 30 prosent ja, da vil kursen være ca. kr 240, -
Dette er en aksje alle burde ha i sin samling
SuperSeven
31.01.2022 kl 19:55 4579

Dette er interessant lesning.

https://iea.li/3snMLfZ
Bjarne Kanin
27.01.2022 kl 22:45 5101

21.65 (+12.76%), ca kr 194 NOK.
Redigert 27.01.2022 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
unge_trauste
27.01.2022 kl 20:03 5218

sverre_stang skrev 21,30 (+11,05%)
Fint å få uttelling for å kjøpe dippen, men skulle gjerne hatt tilbudspriser frem til neste lønning.... :P
sverre_stang
27.01.2022 kl 18:54 5293

21,30 (+11,05%)
SuperSeven
26.01.2022 kl 18:07 5626

Øystein Kalleklev skriver:

Lot’s of politicans are talking about sending extra LNG from Qatar or USA to support Europe.
The latest entry to the club is Australia part of the too three club of exporters. Sailing distance from Australia to UK is between 9,000 to 13,000 nautical miles so here we would talk about the ultimate backhaul leg for LNG carriers and actually also a very nice fronthaul leg given the distance.
In reality most LNG is sold on contracts without destination flexibility and most flexible US cargoes already go to Europe so volumes would be limited to spot cargoes unless sellers and buyers of the contractual volumes agree to allow cargoes to be sold to European buyers.
rammern
25.01.2022 kl 01:49 5901

Rekylen kommer .Utolmodig?
Slettet bruker
22.01.2022 kl 16:16 6249

Rekyl rett opp på mandag
luffe968
22.01.2022 kl 14:43 6310

Hvis du regner med kurs 100-120 inden q4 regnskab med udbytte på måske 0,75$ vælger du så at sælge ? Jeg har selv et gak på 179nok og er i tvivl om jeg skal springe over i gogl og tag tabet eller om jeg skal tage udbyttet med og geninvestere det. Jeg er rimelig ny i den her sector og mangler føling med udviklingen selvom jeg synes at have læst 100vis af sider kommentarer regnskaber osv. Jeg har indtryk af at du har haft godt tag i sectoren - kan du hjælpe en "nybegynder" - har forholdsvis brugt lpg markedet. (BW-lpg) - på forhånd tusind tak.
Sonatrach
22.01.2022 kl 13:17 4268

Umulig. Nå er sesongen over. Lite demand fra Asia og korte turer cross Atlantic. Lite tonn/mil. Lengden på listen av ledige skip har økt kraftig siste ukene. Tipper den siger ned minst 50 kroner til. Ny inngang her i August September igjen? Fortsatt ok periodemarked, men regner med dette og faller straks.
tapogvinn
22.01.2022 kl 13:15 4275

Som du sikkert vet har shipping kun vært en del av Golars virksomhet. Om du ser på EBITDA-bidraget fra denne delen av virksomheten har den de siste kvartalene ikke vært ille. Det er lett å være etterpåklok, men av hensyn til den økonomiske situasjonen Golar tidligere befant seg i så valgte de å sikre lengre kontrakter på et nivå godt under de høye spotprisene vi har sett de seneste par-tre årene. Fartøyene har også vært relativt høyt belånt for å sikre finansiering for andre deler av virksomheten.

Det siste året har Golar sikret seg en 1-årskontrakt til $100,000 pr/dag og en 5-års kontrakt til $60,000 pr/dag. I løpet av blir flere av fartøyene eksponert mot spotmarkedet - eventuelt tilgjengelige for nye lengre kontrakter.

Som du ser i omtalen av Cool Co, så har de en breakeven på omtrent $50,000 pr/dag noe som er en god del lavere enn for eksempel Awilco.

luffe968
22.01.2022 kl 12:11 4326

Sonatrach tror du vi ser kurs 200 igen foreløbig
sheepman
22.01.2022 kl 11:53 4352

Tja, de har vel rett og slett ikke greid å slutte båtene sine til det jeg vil si er bra rater tidligere. Ikke vet jeg hva de evt vil gjøre annerledes nå? Noen som vet? Men nå er jo jeg noe skeptisk til alle aksjer i lng om dagen. Flex har vel falt ca ca 50-60 kr på en uka. Ratene stuper i veldig fart nå. Flex kan fort falle 40-60 kr til! jeg tror det er et veldig dårlig tidspunkt for å børsnotere et nytt lngrederi nå... men men. Hva vet vel jeg?

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/01/20/7805297/troim-styrer-nytt-lng-rederi-mot-bors
Sonatrach
22.01.2022 kl 05:47 4491

Flex vil ikke mingle med CoolCo! De gutta er ikke på talefot!
sheepman
21.01.2022 kl 20:16 4734

Tja, nå har vel ikke Golar greid å tjene penger, så da kan de greie det med samme bamanning osv som tidligere i et nytt selskap? Tja,... det vil jeg nå se før jeg tror på det
sverre_stang
21.01.2022 kl 16:17 4878

Her skal det nok mere til enn et utbytte på 1$ for å få kursen til 200 igjen.
paskar
21.01.2022 kl 14:13 4990

Jeg tror (håper!) at store aktører som investerer i sektorer, selger seg ut av FLNG for å kjøpe seg inn i Cool-Company.
Triton
21.01.2022 kl 10:38 5149

Flex har 10 av skipene sine på faste kontrakter og 3 av skipene er på splitt av fortjenesten . Men går utifra at de 3 skipene som er på splitt fortjeneste så ligger det brakeven rate i bunn, Flex kommer til å betale ut solide utbytter de nærmeste årene hvert kvartal. De har en solid kontant beholdning og jeg håper at de kommer med et ekstra ordinert utbytte i tillegg ordinert utbytte dette året.
Sandsli invest
21.01.2022 kl 10:22 5189

Bruker droppen i dag til å øke beholdningen

Øystein M Kalleklev, CEO of Flex LNG Management AS, commented:
“We are pleased to announce another strong quarterly report with revenues for the third quarter of $82 million in line
with our guidance of approximately $80 million. In the fourth quarter, we will also be handsomely rewarded for
maintaining a 30 per cent exposure to the spot market as the spot market is currently on at all time highs. Hence,
we are consequently lifting our revenue estimate for the fourth quarter from previously guided $85 to $100 million to
about $110 million, thus further improving earnings in the near term.
We have also recently secured another two attractive Time Charters which will further add to our growing backlog
while de-risking our portfolio. Since April, we have secured long term fixed hire employment for eight of our ships,
with charterers option for a ninth vessel next year, in line with our communicated strategy of securing high margin
revenue backlog once the market has improved. Our firm contract backlog is now about 33 years with a further 36
years of optional backlog. This highlights the attractiveness of owning and operating highly efficient ships with
significantly lower carbon footprint than the older generation ships.
Given our healthy earnings, positive outlook and super-strong financial position the Board has therefore decided to
lift our quarterly dividend level from $0.40 per share to $0.75 per share, which provides our shareholders with a
compelling yield of approximately 14 per cent.

Spotratene har droppet litt i det siste, men kan det forsvare kursfallet. Flex vil presentere et sterkt Q4 resultat
luffe968
21.01.2022 kl 09:58 5228

Har prøvet at finde en forklaring på droppet i aktien. Jeg vil gerne henvise til denne besked: https://www.globenewswire.com/news-release/2022/01/20/2369796/0/en/Cool-Company-Ltd-formation-update.html , til oplysninger tænker jeg at reaktionen skyldes en blanding mellem frygt for prispres og planner om at have kapital til at købe sig ind i Cool-Company. Jeg synes det er værd at bemærke at der ikke tilføres flere skibe til markedet - det er Golar, der sælger 8 skibe. Hvad tænker I om denne antagelse. God weekend.